Gå til innhold

Har mannen din banka deg ila forholdet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den første kjæresten min slo meg etterhvert, ja. Han slo ikke når han var sint, men når han var redd eller sjalu, som var flere ganger i mnd. Jeg oppfattet situasjonen mer som at han var psykisk syk enn at jeg var utsatt for vold. Jeg fikk ikke varige men eller eiendeler ødelagt (utenom små blåmerker og ei billig jakke som måtte erstattes). Jeg vet ikke om jeg vil si at jeg ble redd. Men det var så kaotisk at jeg vurderte å gå. Problemet var jo at det skjønte han, og han var redd for å bli forlatt. 

Det verste var da han stengte meg inne på badet, det var fordi jeg ville gå ut fordi han ville krangle i over en time, da ble jeg redd - vinduet på badet var mange meter over bakken og han slapp meg ikke ut før jeg løy og sa at jeg ikke ville gå. Etter det gikk jeg lange turer om han ville krangle, og kom ikke hjem før han var helt, helt rolig, det kunne ta timer. Etter noen år i forholdet slo han meg en dag mye hardere, så jeg nesten ble redd, men da ble jeg sint og slo tilbake så hardt jeg klarte og sa at nok er nok, heretter slår jeg tilbake hver gang. Det var siste gang han slo.

Det er rart, for jeg tenker ikke så ofte på det som voldserfaring. Familien hans visste om og normaliserte slagene og sa jaja, vi foreldre måtte ofte legge ham i bakken som tenåring når han ble for vill, det kan du også gjøre om han blir for ille. Så det var lite hjelp å få der. Det tok tid å forstå at i den slekta går ikke folk til psykolog, de bare lever med plagene. Jeg sendte ham i terapi men han var jo ikke sint hos terapeuten og ville ikke snakke om tida utenfor terapien. Så det funket heller ikke. Til slutt ble han roligere av seg selv, men han ble kald og startet "krangler med seg selv", selv mener han det var for å få meg til å gå fra ham. Etter noen mnd med det gikk jeg ikke, men jeg var utro. Så gikk han fra meg. Han sa at han ikke var redd for noe fra meg når han ikke lenger elsket meg. 

Forresten: Pronomenene stemmer ikke. Vi er to kvinner. Vi var kjærester på den tida det var radikalt, opplevde hatkrim for det og fikk blant annet oppleve trusler om voldtekt (der jeg måtte redde oss ut av en gjeng menn som omringet oss) og snøballer med stein i på vinduet. 

I de andre forholdene mine med kvinner og menn har jeg ikke opplevd vold. 

Anonymkode: fc9e2...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ungdomskjæreste jeg hadde slo meg med knyttneve i fylla. Vanskelig å forklare grunnen, for han var ikke sint på meg, og det hadde ikke skjedd noe i forkant. Jeg var nok på feil sted på feil tidspunkt. Derfor ble jeg. Men noen måneder senere slo jeg opp pga at jeg ikke hadde følelser for han lenger.

I dag vet jeg at jeg burde slått opp der og da. Han slo ikke flere ganger, men han hadde temperament og var veldig sjalu, så hvis vi hadde vært sammen flere år etter det, så tror jeg nok at jeg hadde blitt slått igjen.

Nå har jeg nulltoleranse på vold. Både for min egen del og pga at jeg har barn. Jeg skal ha det godt for å være en god mor, og vil aldri utsette dem for en voldelig mann. (Det var ikke barnefaren som slo).

Anonymkode: 00f70...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere som opplever vold tar mot til dere og oppsøker krisesenter eller en person dere stoler på (f.eks fastlege). Ingen skal ha det sånn❤️ Dere fortjener så mye bedre!

Anonymkode: 88a9a...b1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er mange kvinner som blir værende hos voldelige menn, men dem skriver nok ikke svar her.

Anonymkode: f0172...5e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til TS. Uansett grunn (unntatt selvforsvar for å komme seg vekk) så skal ingen slå!

Anonymkode: 00f70...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (1 time siden):

Skjønner hva du vil frem til men jeg hadde avsluttet ASAP!

Det sa jeg å, men realiteten er oftes en helt annen… 

Anonymkode: 051d9...586

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et par ekser som var voldelige. En som begikk overgrep. Men han jeg er med nå har ikke lagt en finger på meg, ikke opptrådt truende eller noe sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gale psykopat av en eksmann var voldelig. Det ble et kort ekteskap. Min nåværende mann gjennom over 20 år har aldri vært i nærheten av å utøve noen form for vold.

Anonymkode: 9eabe...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er fint om de som har blitt utsatt for vold kan svare, alle dere som ikke har det trenger ikke svare. Jeg etterspør fra de som har opplevd å bli banket opp, ikke dere som ikke har det. Å husk, at selv den snilleste mannen kan bli til et monster på et blunk. TS

Anonymkode: ee2e3...cd6

Nei. Det er tull. Et monster er et monster og en mann er en mann. Menn slår ikke. Monster gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En mishandler velger et offer der han vet han vil greie å ha makt over henne over tid. 
Han velger seg ikke en kvinne som har holdninger han ikke liker, som feks at hun viser fra første samtale at hun er sin egen herre.  Ei som jobber i et mannsdominert samfunn feks  
Sånne damer liker de ikke 

Anonymkode: 08c11...cbc

For noe piss. Faktisk er det ofte omvendt. Det er de tøffeste damene som gjerne havner med slike menn. De som tenker at de kan takle det, at de skal hjelpe mannen til å slutte med det, de som tror de kan stå det. Og når de ikke kan det lenger, så har de unger de ikke kan ofre. 

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg tror ikke du vil få svar her fra de som har blitt slått, og hvertfall ikke de som har blitt slått og ikke gått. 
 

Anonymkode: 679ff...53b

Nei, men det er jo fordi at denne tråden og de fleste av svarene i den bare ønsker å fråtse i hvor dårlige og svake kvinner som utsettes for vold er, og hvor flinke alle dere andre er, som ville gått etter det første slaget og aldri hadde funnet seg i noe som helst. 

Anonymkode: c1ae3...b13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen trua med å drepe meg når jeg kalte henne alkoholiker.  Utover det har det ikke vært noe.

Anonymkode: 4f038...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min x slo meg en gang. Jeg var ung og dum, så jeg slo tilbake, og siden torte han ikke å gjøre det igjen. Dog burde jeg gått med en gang, da det selvsagt var en indikasjon på at de neste årene kom til å bestå av en sint mann som ikke nølte med å slenge dritt til meg, eller bedrive psykisk vold. 

Anonymkode: b6ff4...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av noen motsvar som dukker opp her. Det er ikke sikkert at det er bare å komme seg unna om man får bank av partneren. 

Anonymkode: 4b2cf...cd8

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen min slo meg èn gang, for 12 år siden, da hadde vi vært sammen i 2 år. Jeg slet mye på den tiden, og hans "forsvar" var at han var så sliten og det flippa for han i fylla. Jeg er sterk psykisk og har alltid trodd at jeg ville gå med engang, men på alle andre måter så føltes han som den rette for meg. Vi fikk jobba oss gjennom det og jeg har ikke vært redd for det etterpå. Tok noen år før jeg tilga han helt da.. Jeg slet med både volden og av at kompisen hans så på det uten å hjelpe meg. Jeg finner meg i lite tull ellers, både før og etter dette, så hvorfor jeg ikke løp vet jeg ikke helt..

Anonymkode: 0c6ee...246

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har heldigvis aldri opplevd vold fra en kjæreste. 

Anonymkode: 5ba4f...049

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min umiddelbare reaksjon på spørsmålet var: «Nei, haha, selvsagt ikke!», men dersom du stiller spørsmålet i fullt alvor er det absolutt ingenting å le av.

Kom deg bort! Nå!

Anonymkode: 0b553...b50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...