Gå til innhold

Har mannen din banka deg ila forholdet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette stemmer ikke. En mann som banker opp en kvinne, er en mann der det blir svart i hans sinn. Der hans mål er å skade mest mulig.

Anonymkode: ee2e3...cd6

En mishandler velger et offer der han vet han vil greie å ha makt over henne over tid. 
Han velger seg ikke en kvinne som har holdninger han ikke liker, som feks at hun viser fra første samtale at hun er sin egen herre.  Ei som jobber i et mannsdominert samfunn feks  
Sånne damer liker de ikke 

Anonymkode: 08c11...cbc

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heln skrev (1 minutt siden):

Bank da tenker jeg ordentlig juling. Min mann har slått meg tre ganger, med ca et år i mellom. Så bruker han resten av året til å utøve psykisk vold istede. Det er helt umulig for meg å sende barna på samvær til en slik mann, så da holder jeg ut da.

HEr også. Slår meg gul og blå, også biti meg. Det er mange menn som banker og slår damene sine, utrolig trist. 

Anonymkode: ee2e3...cd6

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er fint om de som har blitt utsatt for vold kan svare, alle dere som ikke har det trenger ikke svare. Jeg etterspør fra de som har opplevd å bli banket opp, ikke dere som ikke har det. Å husk, at selv den snilleste mannen kan bli til et monster på et blunk. TS

Anonymkode: ee2e3...cd6

Dette er ikke sant. Genuint snille menn blir ikke monstre på et blunk. De som blir monstre på et blunk er ikke snille menn, de er farlige menn som greide å late som de var snille. 

 

Anonymkode: 45713...fa3

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er det du tror du ville gjort. Men sannheten er dessverre en helt annen. Teori og praksis er to vidt forskjellige ting. 

Jeg skrev master om vold, er smart og oppadgående, men brukte likevel flere år på å avslutte forholdet, opplevde fysisk vold enkelte ganger. 

Anonymkode: a14a9...81d

Jeg har alltid sagt at jeg ikke hadde funnet meg i å bli slått av en partner. Og at jeg hadde gått etter første gang det hadde skjedd. Og så BLE jeg slått av en partner. Og samme dag så pakket jeg sakene mine, gikk ut døra og så meg aldri tilbake. Så sannheten er ikke en helt annen, bestandig, som du skriver:)

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er ikke sant. Genuint snille menn blir ikke monstre på et blunk. De som blir monstre på et blunk er ikke snille menn, de er farlige menn som greide å late som de var snille. 

 

Anonymkode: 45713...fa3

Er det mulig å være så lite hyggelig og kverulerende? Det var vel akkurat det jeg mente og.. 

Anonymkode: ee2e3...cd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Jeg har alltid sagt at jeg ikke hadde funnet meg i å bli slått av en partner. Og at jeg hadde gått etter første gang det hadde skjedd. Og så BLE jeg slått av en partner. Og samme dag så pakket jeg sakene mine, gikk ut døra og så meg aldri tilbake. Så sannheten er ikke en helt annen, bestandig, som du skriver:)

Men det er jo ikke alle som er i din situasjon eller klarer å bryte selv om de vil? 

Anonymkode: ee2e3...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er jo ikke alle som er i din situasjon eller klarer å bryte selv om de vil? 

Anonymkode: ee2e3...cd6

Nei. Men poenget var at brukeren jeg siterte mente at man ikke kunne vite slike ting på forhånd. Jeg visste at jeg ikke ville funnet meg i å bli slått. Og da det skjedde , så gikk jeg. :)

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ekskone var voldelig, fysisk, verbalt, materiell og psykisk. 

Ble i forholdet fordi vi menn skal tåle  vold, og det er akseptert i samfunnet at kvinner kan utøve vold mot sin mann. 

Forlot henne omsider, etter 11 år sammen.

Første gang jeg følte det var greit å nevne det for mine nærmeste var 10 år etter at jeg forlot henne. 

Anonymkode: 24f34...081

  • Liker 1
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første samboer som jeg har to barn med hadde et fryktelig sinne og voldsom sjalusi. Han presset meg en gang opp til veggen og holdt med enten på haka eller halsen. Men jeg var mer redd ordene og psyken hans😏 

 

Han jeg har vært sammen med i 15 år, gift i 10år nå har også litt sinne men finnes ikke sjalu eller kontrollerende. Vi hadde det vanskelig en periode og han fikk en psykisk knekk og gjorde det slutt med meg. Vi slet med å holde oss unna hverandre. Jeg hadde litt kontakt med en jeg kjente godt fra før. Samtidig som vi prøvde å finne tilbake fortsatte jeg og snakke litt med den personen. Jeg hadde det også vanskelig. Har aldri i verden kjent på slike følelse for noen andre før mannen min valgte å skyve meg unna seg. Det var nok mest et luftslott men det var hyggelig. Føltes litt som en veldig god venn. Handlet mest om å ha noen å prate med. Hadde ikke sex med vedkommende. Men da mannen min fant ut dette ble han rasende og lot det gå utover meg. Han løftet og slet i meg og kastet meg ut. Stengte meg ute. Rev meg hardt i klærne så jeg fikk noen slags brannsår. Alt det skjedde fordi jeg nektet og gå ut av mitt eget hus og fordi han tok tlf min og ba meg dra uten å få med meg noen ting. Også denne gangen var det alt det som ble sagt som helt klart har såret meg mest. 

Anonymkode: ff6ec...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en eks, mange ganger jeg ikke har tall på.

Anonymkode: b76a3...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Eksmannen min var en hissigpropp og en stor tufs på mange områder, men voldelig eller aggressiv mot meg var han aldri. Kom heller aldri med noen trusler eller psykisk vold. Tror ikke det ligger i hans natur. Uansett, hadde noe slikt skjedd, hadde jeg gått på dagen. Og anmeldt han. 

Men.... Jeg var i et litt voldelig forhold for mange, mange år siden, da jeg bare var 17-18 år. En stor idiot var han. Han banket meg ikke direkte, men slo til meg med knyttet neve og lo av det, sparket meg bak hardt og lo av det, grep tak i meg og klinte meg opptil veggen om han ble sint og sto og skrek i trynet mitt. Den siste gangen han tok tak i meg fysisk og klynget meg opp mot en gateport midt nede i Oslo sentrum, kom det tilfeldigvis en gjeng med store, sterke karer forbi. Voksne menn (kjæresten min var på min alder, altså bare en tenåring). Jeg skrek til dem "hjelp meg!" og de ilte til øyeblikkelig og fikk vridd kjæresten min vekk fra meg og løsnet grepet hans. Jeg ba dem om å være så snill og holde han fast til jeg var ute av syne, og så løp jeg. Etter det ble det selvfølgelig slutt mellom meg og kjæresten, selv om jeg ikke husker selve samtalen. Han het Ole. Dust.

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er det du tror du ville gjort. Men sannheten er dessverre en helt annen. Teori og praksis er to vidt forskjellige ting. 

Jeg skrev master om vold, er smart og oppadgående, men brukte likevel flere år på å avslutte forholdet, opplevde fysisk vold enkelte ganger. 

Anonymkode: a14a9...81d

Selvfølgelig finnes vi som bryter umiddelbart. 

Jeg har aldri blitt slått av en mann. Eller blitt dårlig behandlet på annen måte Vet du hvorfor? Fordi jeg gikk, umiddelbart. Og for å si det mildt; ikke på en stille måte. 

Jeg gikk ved første skjellsord og anklager. Jeg gikk ved første slag i veggen foran meg. 

For jeg VET at slikt bare er en begynnelse. Og første gang du tilgir blir grensen for hva som er akseptabelt dyttet på, og slik fortsetter det. 

Selv nå, gift i 20 år, vet jeg at jeg hadde gått på flekken om en plutselig endring i personligheten hadde skjedd. 

Og beklager om det er sårende for deg, som ikke klarte det. Men kvinner har godt av å lese dette. Det blir aldri bedre, tvert i mot, det blir alltid verre. For de vet at du finner deg i det. 

Anonymkode: 51b2b...ca4

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har aldri slått meg eller vært hissig.

Men faren til sønnen min, han banket meg og truet med å gjøre det for den minste lille ting. Som f.eks. om jeg kjøpte feil pålegg en ukedag det for han skulle være et annet pålegg. Det holdt også om jeg ga venninner oppmerksomhet, for ikke å snakke om hvis jeg pratet med en annen fyr. Jeg skulle ønske jeg kunne si at jeg gjorde det slutt med ham med en gang, men det gjorde jeg dessverre ikke. (Gjorde det slutt da jeg fant ut at jeg var gravid)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sammen med en del sinte gutter i min ungdom, og har fortsatt tendenser til å falle for bad boys. Men har alltid kommet meg ut av det før det har gått for langt.
 

Har brukt mye tid på å forsøke å finne ut hva det er som trekker meg til slike menn. Har jo falt for mange forskjellige andre typer menn også. Men levde ganske tett på aggresjon som barn og fant en måte å leve med det på.  
 


Nå lever jeg alene og kommer nok til å gjøre det resten av livet. Trenger ikke unødvendig drama i livet mitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja dessverre. Og fordi volden var siste skritt etter utallige måneder med langsomt mer kontroll, psykisk vold og tøying av grenser ble jeg… 
Med nyfødt barn langt fra øvrig familie tilga jeg igjen og igjen. 
Heldigvis greide jeg å komme meg bort iløpet av barnets første leveår. Men det ble mange turer på krisesenter også etter bruddet. 
Jeg var en av disse ressurssterke og «tøffe» damene som tidligere hadde sverget på å gå hvis noen noen gang rørte meg voldelig. 
Sånn er desverre ofte ikke virkeligheten 😓

Anonymkode: 1ba4a...6d0

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det mulig å være så lite hyggelig og kverulerende? Det var vel akkurat det jeg mente og.. 

Anonymkode: ee2e3...cd6

Jeg beklager at du oppfattet meg sånn. Men forskjellen er viktig. Mange sier partnervold kom ut av det blå, men når man går ting litt etter sømmene så gjorde det "aldri" det. Tegnene var der, ingen greier å skjule sine sanne natur 100% over tid. Det var bare ingen som fanget opp tegnene, eller de ble bare blåst av "for hen er jo ikke sånn". Men hen er alltid sånn når flaggene er røde nok.

Og det er så utrolig viktig at alle blir bevisste at også tilsynelatende snille menn/kvinner/whatever kan være farlige og at hvis de viser tegn, er det noe man må handle etter. For de kan ikke bli farlige, de er allerede farlige, for når monsterdelen av dem virkelig viser seg, er det ofte ekstremt vanskelig å gå. Det vet du jo allerede. 

Men poenget mitt er: det er forskjell på å tenke at voldsmenn og overgripere er snille menn som blir til monstre og at de er voldsmenn og overgripere som greier å lure omgivelsene. Den første åpner opp for muligheten til å bortforklare røde flagg i så stor grad at selve volden kommer som et sjokk. Den andre åpner opp for å faktisk forholde seg til de røde flaggene som tegn på at noen kan være en farlig person slik at man kan komme seg bort før man sitter fast i et voldelig forhold. 

Anonymkode: 45713...fa3

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg beklager at du oppfattet meg sånn. Men forskjellen er viktig. Mange sier partnervold kom ut av det blå, men når man går ting litt etter sømmene så gjorde det "aldri" det. Tegnene var der, ingen greier å skjule sine sanne natur 100% over tid. Det var bare ingen som fanget opp tegnene, eller de ble bare blåst av "for hen er jo ikke sånn". Men hen er alltid sånn når flaggene er røde nok.

Og det er så utrolig viktig at alle blir bevisste at også tilsynelatende snille menn/kvinner/whatever kan være farlige og at hvis de viser tegn, er det noe man må handle etter. For de kan ikke bli farlige, de er allerede farlige, for når monsterdelen av dem virkelig viser seg, er det ofte ekstremt vanskelig å gå. Det vet du jo allerede. 

Men poenget mitt er: det er forskjell på å tenke at voldsmenn og overgripere er snille menn som blir til monstre og at de er voldsmenn og overgripere som greier å lure omgivelsene. Den første åpner opp for muligheten til å bortforklare røde flagg i så stor grad at selve volden kommer som et sjokk. Den andre åpner opp for å faktisk forholde seg til de røde flaggene som tegn på at noen kan være en farlig person slik at man kan komme seg bort før man sitter fast i et voldelig forhold. 

Anonymkode: 45713...fa3

Dette er så utrolig sant. 

Selv det første året sammen, der alle er den beste versjonen av seg selv, så er det tegn.

En mann som er i stand til å kalle deg stygge ting, eller drive materiell vold, vil høyst sannsynlig vise eskalerende trekk innenfor voldsspekteret.

Så gå i utgangspunktet, om du møter på slikt. 

Anonymkode: 51b2b...ca4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hva skjedde så, ble du hos han? Endret han seg? Hvorfor gjorde han det? 

Anonymkode: ee2e3...cd6

Jeg tror ikke du vil få svar her fra de som har blitt slått, og hvertfall ikke de som har blitt slått og ikke gått. 
 

Anonymkode: 679ff...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...