Biance Skrevet 29. januar 2023 #101 Del Skrevet 29. januar 2023 Vil nødig feire på forskudd, så håper noen andre har opplevd det samme. Jeg testet i dag som bli 11 dager dpo. Først viste testen en meget svak strek, men etterhvert forsvant den😔 Er det noen andre som har opplevd dette? Kan det være en mulighet for positiv test senere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 29. januar 2023 #102 Del Skrevet 29. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 25.1.2023 den 23.28): Ja , Don Quai øker blodsirkulasjonen / økt blødningstemdens slik at eggstokkene får bedre blodomløp. Derfor viktig å ikke ta urten ved menstruasjon da man kan få kraftig blødning. Man kan også merke økt tannkjøttblødning v tannpuss etc neseblod kan øke når man tar denne urten. Om man tar den i ca 3 mnd bør du ha blitt gravid. Min svigerdatter ble gravid nå, etter nesten 2 års forsøk og beskjed fra legen at hun ikke kunne forvente å bli gravid grunnet lav amg. Så sa jeg hun fikk ta Don Quai i 3 mnd. Etter 2 mnd var hun gravid. Har du prøvd? Anonymkode: 4233d...3f4 hehe.. nei, har ikke det 🙃 er ikke eggløsning som er problemet her Endret 29. januar 2023 av Frk.Pøls Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CatMom82 Skrevet 30. januar 2023 #103 Del Skrevet 30. januar 2023 Første forsøk etter MA i slutten av november og TR kom i går 3-4 dager tidligere enn vanlig. Var surt, men samboer kjøpte meg kjempestore rosa roser 😍 (Han er så herlig at jeg har ikke lenger lyst på et barn med han... men 10! 😅) Og trøstet jeg meg selv med rosa bobler og god mat. Hva med dere andre, hva pleier dere å gjøre når dere får ikke ønsket besøk? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #104 Del Skrevet 30. januar 2023 Hei alle! Jeg har to barn fra for og siste er født for snart ni år siden. Har nå sluttet på prevensjon, muligens i et slags “hjelp nå er det snart for sent” opplegg. Er bare pp 2 og i pp 1 var det ikke reell prøving, bare én gang sex uten prevensjon på det som nok var noen dager etter EL. Regner med sjansene for å lykkes er små, men håper likevel. Har lest her inne en stund og lært veldig mye som jeg ikke hadde peiling på de andre gangene jeg ble gravid. Da var jeg så heldig å bli det raskt helt uten kunnskap og innsikt i når jeg hadde EL (litt flaut egentlig). Nå er jeg 5-6 dpo og traff ikke helt denne måneden heller, men det burde være en sjanse. Babystøv til alle og krysser alt, unntatt beina! Støtter for øvrig oppfordringen om å ikke bruke alternativ medisin uten å diskutere med lege. De trenger ikke anbefale den (for det vil de nok ikke) men kan sjekke nøyere eventuell risiko og bivirkninger. Anonymkode: de00b...776 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #105 Del Skrevet 30. januar 2023 4 hours ago, CatMom82 said: Første forsøk etter MA i slutten av november og TR kom i går 3-4 dager tidligere enn vanlig. Var surt, men samboer kjøpte meg kjempestore rosa roser 😍 (Han er så herlig at jeg har ikke lenger lyst på et barn med han... men 10! 😅) Og trøstet jeg meg selv med rosa bobler og god mat. Hva med dere andre, hva pleier dere å gjøre når dere får ikke ønsket besøk? Jeg tar meg oftest et stort glass vin. 😛 Prøver å ikke drikke alkohol før IKM, men når mensen kommer så er det bare å ta seg et glass. Nå blir er det PP7 her og jeg har begynt med eggløsningstester. Forventer eggløsning fredag. Forrige syklus kom den ifølge testene 3 dager etter forventet, så jeg håper den kan komme litt tidligere denne gangen. Anonymkode: be9b1...23f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #106 Del Skrevet 30. januar 2023 Dag 47 og fremdeles ingen tegn til TR, er så frustrerende! Har også tatt EL tester for å se om jeg kan ha det, lurer på å teste for EL innimellom fremover. Er frustrerende, og jeg er sinnsykt lei meg. Lurer på om det er koronaen jeg hadde i starten av november som gjør dette... Samtidig som at det har hendt før også, før korona var en greie. Så egentlig føler jeg at jeg ikke kan skylde på korona. -Ruskemor Anonymkode: f5899...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Newbee Skrevet 30. januar 2023 #107 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Dag 47 og fremdeles ingen tegn til TR, er så frustrerende! Har også tatt EL tester for å se om jeg kan ha det, lurer på å teste for EL innimellom fremover. Er frustrerende, og jeg er sinnsykt lei meg. Lurer på om det er koronaen jeg hadde i starten av november som gjør dette... Samtidig som at det har hendt før også, før korona var en greie. Så egentlig føler jeg at jeg ikke kan skylde på korona. -Ruskemor Anonymkode: f5899...497 Huff skjønner det er utrolig frustrerende🥵 jeg hadde det sånn før jeg endelig fikk komme til hos gyn i det offentlige og fikk starte på letrozol. Det ble redningen for en stabil syklus her! Har du pcos? Jeg er nå på dag 10 etter eggløsningssprøyte, og da 8 DPO. Får fremdeles positive g-tester, ingen endring i styrke. Så er så spent på om det er sprøyten som sitter igjen enda eller om det kanskje er en begynnende spire🤞🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #108 Del Skrevet 30. januar 2023 Newbee skrev (31 minutter siden): Huff skjønner det er utrolig frustrerende🥵 jeg hadde det sånn før jeg endelig fikk komme til hos gyn i det offentlige og fikk starte på letrozol. Det ble redningen for en stabil syklus her! Har du pcos? Jeg er nå på dag 10 etter eggløsningssprøyte, og da 8 DPO. Får fremdeles positive g-tester, ingen endring i styrke. Så er så spent på om det er sprøyten som sitter igjen enda eller om det kanskje er en begynnende spire🤞🙏 Gynekologen jeg var hos i 2020 kunne ikke se noen tegn til pcos. Men jeg var til henne dagen etter jeg hadde fått mensen, så aner ikke om det har noe å si. Hun nektet å høre på at jeg har slitt med veldig ustabile sykluser hele livet med mindre jeg gikk på ppiller. Blir spennende hva gynekologen jeg skal til i mars sier. Har du pcos, elelr var det andre grunner til at din syklus var ustabil? Krysser fingrene for deg🤞 hvor lenge sitter sånne sprøyter i? -Ruskemor Anonymkode: f5899...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Newbee Skrevet 30. januar 2023 #109 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gynekologen jeg var hos i 2020 kunne ikke se noen tegn til pcos. Men jeg var til henne dagen etter jeg hadde fått mensen, så aner ikke om det har noe å si. Hun nektet å høre på at jeg har slitt med veldig ustabile sykluser hele livet med mindre jeg gikk på ppiller. Blir spennende hva gynekologen jeg skal til i mars sier. Har du pcos, elelr var det andre grunner til at din syklus var ustabil? Krysser fingrene for deg🤞 hvor lenge sitter sånne sprøyter i? -Ruskemor Anonymkode: f5899...497 Ja da blir det spennende å høre hva gyn i mars sier, uansett håper jeg du får noe behandling! Er så tungt å gå sånn måned etter måned🥵 Letrozol er gull for syklusen 🙏 Jeg har pcos-ligende tilstand, de ville ikke sette diagnosen 100% siden jeg ikke har de klassiske tegnene, men «bare» veldig ustabil syklus🫣 I følge felleskatalogen skal eggløsningssprøyten sitte i opp til 10 dager, men leser om flere hvor de sitter i litt lengre. Tidligere har testene vært helt negativ på denne tiden, så veldig veldig nervepirrende dager! 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #110 Del Skrevet 30. januar 2023 Prøver ikke lenger, er for gammel til det nå,og har fått ett barn. Vil bare si at jeg føler med dere alle sammen, og ønsker dere lykke til! ❤️ Tok ca 7 år her,ble da gravid på naturlig måte,så ble det stopp. Fikk spørsmål om søsken til barnet var omtrent 10 år,da begynte vel folk og skjønne at det ikke kom fler. Jeg så barnevogner overalt,og familie og venner poppet ut unger som om det skulle være en konkurranse.. Søsteren min har fire.. Glad for barnet mitt,men forstår virkelig hvordan dere har det! Heier på dere ❤️ Anonymkode: c510a...5a8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 30. januar 2023 #111 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Gynekologen jeg var hos i 2020 kunne ikke se noen tegn til pcos. Men jeg var til henne dagen etter jeg hadde fått mensen, så aner ikke om det har noe å si. Hun nektet å høre på at jeg har slitt med veldig ustabile sykluser hele livet med mindre jeg gikk på ppiller. Blir spennende hva gynekologen jeg skal til i mars sier. Har du pcos, elelr var det andre grunner til at din syklus var ustabil? Krysser fingrene for deg🤞 hvor lenge sitter sånne sprøyter i? -Ruskemor Anonymkode: f5899...497 Hei! Vil bare si at PCOS ikke trenger å være synlig på eggstokkene! For å få diagnosen PCOS må man ha to av tre kriterier innfridd. Diagnose Minst to av de tre følgende kriteriene må være tilstede for å stille diagnosen: Polycystiske ovarier (20 follikler eller mer per eggstokk) Manglende eller sjelden eggløsning (mindre enn åtte mensblødninger per år) Hyperandrogenisme, overvekt av mannlige kjønnshormon. Diagnostiseres enten ved kliniske funn (fysiske symptomer f.eks. økt behåring, uttalt akne, etc.) eller vha. blodprøver Jeg har sett flere kommentere at «man vet det om man har det» eller «gyn hadde sett det på undersøkelse». Men dette trenger ikke å være sannheten for alle. Det er lett å tro at man MÅ ha cyster, og mange har nettopp dette som diagnosekriterier. Mange er ikke klar over at det er nok å ha sjeldne eggløsninger og at kan syns blodprøver (som beskrevet over). Jeg skriver dette fordi det kan være greit å vite at det kan være en mulighet for PCOS hvis man har sjeldne eggløsninger 😊 Hvis du tenker at dette kan være relevant for deg kan du lese mer om det på pcosnorge.no Hilsen prøver med PCOS uten cyster 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #112 Del Skrevet 31. januar 2023 Newbee skrev (15 timer siden): Ja da blir det spennende å høre hva gyn i mars sier, uansett håper jeg du får noe behandling! Er så tungt å gå sånn måned etter måned🥵 Letrozol er gull for syklusen 🙏 Jeg har pcos-ligende tilstand, de ville ikke sette diagnosen 100% siden jeg ikke har de klassiske tegnene, men «bare» veldig ustabil syklus🫣 I følge felleskatalogen skal eggløsningssprøyten sitte i opp til 10 dager, men leser om flere hvor de sitter i litt lengre. Tidligere har testene vært helt negativ på denne tiden, så veldig veldig nervepirrende dager! 😅 Forstår godt det er nervepirrende! Heier fra sidelinjen 👏 Sjokoladekosmos skrev (14 timer siden): Hei! Vil bare si at PCOS ikke trenger å være synlig på eggstokkene! For å få diagnosen PCOS må man ha to av tre kriterier innfridd. Diagnose Minst to av de tre følgende kriteriene må være tilstede for å stille diagnosen: Polycystiske ovarier (20 follikler eller mer per eggstokk) Manglende eller sjelden eggløsning (mindre enn åtte mensblødninger per år) Hyperandrogenisme, overvekt av mannlige kjønnshormon. Diagnostiseres enten ved kliniske funn (fysiske symptomer f.eks. økt behåring, uttalt akne, etc.) eller vha. blodprøver Jeg har sett flere kommentere at «man vet det om man har det» eller «gyn hadde sett det på undersøkelse». Men dette trenger ikke å være sannheten for alle. Det er lett å tro at man MÅ ha cyster, og mange har nettopp dette som diagnosekriterier. Mange er ikke klar over at det er nok å ha sjeldne eggløsninger og at kan syns blodprøver (som beskrevet over). Jeg skriver dette fordi det kan være greit å vite at det kan være en mulighet for PCOS hvis man har sjeldne eggløsninger 😊 Hvis du tenker at dette kan være relevant for deg kan du lese mer om det på pcosnorge.no Hilsen prøver med PCOS uten cyster 😊 Takk for info, fikk faktisk opp en link fra pcosnorge i går kveld, så har lest endel om det. Blir spennende å se hva gyn sier. Akkurat nå er jeg bare glad for at jeg fikk time så langt frem i tid, forhåpentligvis rekker jeg å ta blodprøvene de vil ha🤞 -Ruskemor Anonymkode: f5899...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #113 Del Skrevet 31. januar 2023 Fått snakket med gynekologen i dag, og jeg skal komme inn uavhengig om jeg får tatt blodprøvene eller ikke. Og hun har sendt laboratoriet en notat om at jeg kanskje, mest sannsynlig kommer og hvilke prøver som skal bli tatt. Føler meg litt lettere til sinns nå, og kjenner jeg slapper litt mer av. -Ruskemor Anonymkode: f5899...497 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Newbee Skrevet 31. januar 2023 #114 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fått snakket med gynekologen i dag, og jeg skal komme inn uavhengig om jeg får tatt blodprøvene eller ikke. Og hun har sendt laboratoriet en notat om at jeg kanskje, mest sannsynlig kommer og hvilke prøver som skal bli tatt. Føler meg litt lettere til sinns nå, og kjenner jeg slapper litt mer av. -Ruskemor Anonymkode: f5899...497 Det høres bra ut! 🙏 Masse lykke til med timen, er det lenge til?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #115 Del Skrevet 31. januar 2023 Newbee skrev (33 minutter siden): Det høres bra ut! 🙏 Masse lykke til med timen, er det lenge til?😊 Ja, en stund. Har time i siste halvdel av mars. Har opplevd sykluser på opp til 98 dager, er derfor jeg har stresset litt rundt dette. Så var godt å få snakket med dem, og føle jeg har en plan. -Ruskemor Anonymkode: f5899...497 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #116 Del Skrevet 2. februar 2023 Noe jeg lurer på, men gidder ikke å starte nytt tråd: Jeg skal ha kontroll for celleforandringer ca. 5 dager før EL. Vanligvis, siden jeg har hatt lette celleforandringer og høyrisiko HPV, har legen også tatt vevsprøver, som betyr ingen samleie for minst 1 uke, muligens lenge. Så jeg tenkte, kan jeg be om at legen kun tar celleprøve siden jeg vil ikke gå glipp av eggløsningen og så komme tilbake for vevsprøver dersom det er grunn til det? Altså, er det dumt å foreslå noe sånt til legen, og kan jeg nekte vevsprøvene? Å utsette kontroll var tydeligvis litt vanskelig, neste ledig time (sykehus) var en gang i mars og da håper jeg å være gravid og da er det ikke så lurt med celleprøve. Det er et sykehus som følger meg opp etter henvisning fra en privat gynekolog. Anonymkode: 24038...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #117 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noe jeg lurer på, men gidder ikke å starte nytt tråd: Jeg skal ha kontroll for celleforandringer ca. 5 dager før EL. Vanligvis, siden jeg har hatt lette celleforandringer og høyrisiko HPV, har legen også tatt vevsprøver, som betyr ingen samleie for minst 1 uke, muligens lenge. Så jeg tenkte, kan jeg be om at legen kun tar celleprøve siden jeg vil ikke gå glipp av eggløsningen og så komme tilbake for vevsprøver dersom det er grunn til det? Altså, er det dumt å foreslå noe sånt til legen, og kan jeg nekte vevsprøvene? Å utsette kontroll var tydeligvis litt vanskelig, neste ledig time (sykehus) var en gang i mars og da håper jeg å være gravid og da er det ikke så lurt med celleprøve. Det er et sykehus som følger meg opp etter henvisning fra en privat gynekolog. Anonymkode: 24038...296 Snakk med legen din om det. Men helt ærlig, så ville jeg dessverre droppet denne prøvingen hvis legen mener det er viktig❤️ Det kommer flere runder, selvom det føles håpløst ut akkurat nå. -Ruskemor Anonymkode: f5899...497 1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #118 Del Skrevet 2. februar 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Noe jeg lurer på, men gidder ikke å starte nytt tråd: Jeg skal ha kontroll for celleforandringer ca. 5 dager før EL. Vanligvis, siden jeg har hatt lette celleforandringer og høyrisiko HPV, har legen også tatt vevsprøver, som betyr ingen samleie for minst 1 uke, muligens lenge. Så jeg tenkte, kan jeg be om at legen kun tar celleprøve siden jeg vil ikke gå glipp av eggløsningen og så komme tilbake for vevsprøver dersom det er grunn til det? Altså, er det dumt å foreslå noe sånt til legen, og kan jeg nekte vevsprøvene? Å utsette kontroll var tydeligvis litt vanskelig, neste ledig time (sykehus) var en gang i mars og da håper jeg å være gravid og da er det ikke så lurt med celleprøve. Det er et sykehus som følger meg opp etter henvisning fra en privat gynekolog. Anonymkode: 24038...296 Jeg er i samme situasjon og skal gå privat for celleprøve med biopsi. Da fikk jeg timet det så det passet med eggløsning. Jeg skulle gjerne prioritert celleprøven og tenkt at prøvingen ikke var så viktig, men jeg har hatt celleforandringer i flere år og har allerede hatt en biopsi tidligere i prøveperioden. Det er kanskje noe jeg må leve med, men så lenge det er hyppig kontrollert så prøver jeg å være avslappet. Men det skal sies at hos meg har det aldri vært mer enn lette celleforandringer, og det var det på sist biopsi også. Hadde jeg hatt grunn til å tro det var noe mer alvorlig (eller fått påvist CIN2/CIN3 på celleprøve) så hadde jeg definitivt prioritert en kontroll foran prøving. Anonymkode: be9b1...23f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #119 Del Skrevet 2. februar 2023 Ja, nei da er jeg på dag 50 i syklusen. Lurer på hvor lang tid dette skal ta... Noe er ihvertfall ikke som det skal og bør være, og jeg sitter med en følelse av at magefølelsen jeg har hatt hele tiden om at jeg ikke kan bli gravid stemmer. Kjenner jeg er litt roligere av å vite at gyn vil ha meg inn uansett. -Ruskemor Anonymkode: f5899...497 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CatMom82 Skrevet 2. februar 2023 #120 Del Skrevet 2. februar 2023 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er i samme situasjon og skal gå privat for celleprøve med biopsi. Da fikk jeg timet det så det passet med eggløsning. Jeg skulle gjerne prioritert celleprøven og tenkt at prøvingen ikke var så viktig, men jeg har hatt celleforandringer i flere år og har allerede hatt en biopsi tidligere i prøveperioden. Det er kanskje noe jeg må leve med, men så lenge det er hyppig kontrollert så prøver jeg å være avslappet. Men det skal sies at hos meg har det aldri vært mer enn lette celleforandringer, og det var det på sist biopsi også. Hadde jeg hatt grunn til å tro det var noe mer alvorlig (eller fått påvist CIN2/CIN3 på celleprøve) så hadde jeg definitivt prioritert en kontroll foran prøving. Anonymkode: be9b1...23f Jeg følges opp av kvinneklinikken siden en privat gynekolog etter flere års oppfølging ønsket at jeg sjekkes "ordentlig" (what ever that means...). Det er litt kjipt å måtte sjekkes så ofte, men jeg har heller ikke hatt alvorlige celleforandringer og derfor kan de ikke konisere. Og de har faktisk aldri klart å finne hvor celleforandringene er. Gynekologen mistenker at det er litt lengre opp i livmorhalsen, og derfor er det nesten umulig å se. Men de biopsiene er skikkelig ekle, og sist gang var det en lege i spesialisering som må ha gjort noe galt fordi jeg blødde i over en uke, og hadde vondt i nesten 2 uker. 😢 Nå tenker jeg å bare beholde den timen jeg har og si at jeg nekter biopsier, men celleprøve er ok. Så krysser jeg fingrene for at HPV er endelig negativ og at celleprøven er normal, så dette ikke kommer i veien av prøvingen. Masse lykke til deg, håper du får gode nyheter slik at du kan slappe av og fokusere på prøvingen 🙂 Endret 2. februar 2023 av CatMom82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå