Gå til innhold

Når to ikke var nok likevel 💕

LilleVy94

Anbefalte innlegg

7+0 💕

Kom litt blod da jeg var på do i sta. Håper bare det var en uskyldig liten blødning, vi fikk jo se et hjerte som slo i går ❤️😣 Krysser alt jeg har for at det ikke kommer mer! Heldigvis har jeg ingen smerter utenom de vanlige ligamentsmertene. Vær så snill, la det bare være en uskyldig blødning 😖

Ellers er jeg sengeliggende. Prøver å kutte migrene med paracet og det vet jeg er dødfødt, men det tar i det minste mye av smertene. Nå har jeg fått Afipran mot kvalmen og det hjelper veldig. Får se om jeg får i meg et fullverdig måltid etterpå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2307 skrev (49 minutter siden):

Krysser fingrene for at det ikke er noe galt! Har du blødd noe mer? ❤️ 

Har heldigvis ikke blødd mer og har ikke noe vondt, så jeg tenker det bare var en uskyldig blødning ❤️ Jeg vet jeg blør lett, men det kom så plutselig og mange dråper på én gang. Sikkert fordi jeg trykket litt hardt på do og hadde ligget i ro så lenge 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kjenner igjen den følelsen og opplevelsen så alt for godt - håper du klarer å beholde roen! :hjerte: Jordmødrene jeg har truffet og pratet med de siste ukene har alle sagt at det er så mye mer vanlig enn vi tror med små blødninger i første trimester, og så lenge du ikke trenger bind eller noe slikt så mener de i alle fall her at det ikke er noe å bekymre seg for. Men den mentale bekymringen er jo helt hinsides:sukk:Krysser fingrene for at det bare er en liten, enkeltstående blødning for deg :klem3:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoonful skrev (9 timer siden):

Åh, kjenner igjen den følelsen og opplevelsen så alt for godt - håper du klarer å beholde roen! :hjerte: Jordmødrene jeg har truffet og pratet med de siste ukene har alle sagt at det er så mye mer vanlig enn vi tror med små blødninger i første trimester, og så lenge du ikke trenger bind eller noe slikt så mener de i alle fall her at det ikke er noe å bekymre seg for. Men den mentale bekymringen er jo helt hinsides:sukk:Krysser fingrene for at det bare er en liten, enkeltstående blødning for deg :klem3:

Fremdeles engstelig for abort, det går nok ikke over før i andre trimester 😬 Men det var nok bare en liten, normal blødning! Jeg har hatt ganske heftige ligamentsmerter uten at det har kommet mer blod også. Det går nok bra! ❤️

Takk for omtanken :klem3:

Endret av LilleVy94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1 💕

Migrenen har sluppet litt i dag 😁❤️ Fortsatt veldig kvalm, men livet ble brått mye bedre uten migrene. Kjenner den lurer litt i bakgrunnen, men det er bra nok for nå. Kvalmen forstår jeg egentlig ikke så mye av. Nå har jeg egentlig mest vondt i magen, som om hele magen bare har stoppet opp? Kjempevondt! Konstant krampe, som om hele magen er betent og anspent. Prøvde å spise en brødskive og det ble ikke bedre av det heller 🥴 Fikk i meg litt mat, da. 

Vi lurer på om vi skal fortelle nærmeste familie om graviditeten nå. Det kommer til å bli spørsmål om hvorfor jeg er så mye dårlig :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+2 💕

Blør bittelitt i dag også. Liker ikke! :( Hva om jeg produserer for lite progesteron? Mye tanker som svirrer her nå 😖 Jeg klamrer meg fast til håpet om at hjertet fortsatt slår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får komme inn til legen for blodprøver og undersøkelse snart. Liker ikke disse blødningene, altså :( Stadig blodig utflod og nå gjør det litt vondt også. Mest sannsynlig blir jeg henvist til UL. Kommer til å be om det uansett. Hater denne uvissheten!

Nå må du klamre deg fast, lille venn. Vi vil ikke miste deg 💕

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen mente det ikke var grunn til bekymring. Ikke noe mer rødt blod, lukket og fin livmorhals. Fikk tatt blodprøver, urinprøve og blodtrykk. Blodtrykk lavt, ellers greit. Det var visst ikke behov for UL. Skal tilbake på tirsdag for nye prøver :)

Jeg ble egentlig ganske beroliget fordi jeg har en veldig flink lege som jeg har god tillit til. Hun har masse erfaring og vet å roe meg ned 🙈 Mest sannsynlig er dette en helt normal blødning som kommer av skjøre slimhinner og hormonforandringer. Krysser fingrene for det og at spiren holder seg på plass 💕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+4 💕

Ligger på sofaen og venter på middag 😌 Heldig! Mannen lager wok og vi skal kose oss med en film etterpå. Ungene er på overnatting og det har vært deilig å bare være oss to, spesielt etter ei helvetesuke hvor jeg har vært sengeliggende mesteparten av tiden. Håper ikke det skjer igjen! Kvalmen er her fortsatt, og jeg trenger en formiddagshvil. Mot kvelden er jeg sliten og vil helst bare sove da også. Det har vært slitsomt i det siste, så jeg får bare lytte til kroppen!

Jeg og mannen dro for å se på vogn sammen igjen i dag, og NÅ er det bestemt; det blir Britax Smile 5z, ikke Bugaboo Fox 5. De hadde fått inn den nye Smile’n i går og med forbedringene er den så lik Fox at det ikke var vanskelig å velge lenger - pris spiller jo tross alt en rolle også 😅 Gleder meg til å begynne å gjøre alvor i shoppingen! 😍

Livmoren har vokst og strekt seg i dag kjenner jeg. Godt tegn ❤️ Og ikke noe mer blod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+5 💕

Migrenen er tilbake, med smerter. Dritt. Har ikke fått gjort noe i dag :( Har heldigvis fått tilbake matlysten, så det går framover på et vis? 😅

Det er så godt å se at jeg nærmer meg 8 uker. Synes uke 8 er en milepæl av en eller annen grunn. Kjenner fortsatt at det strekkes og vokser i magen ❤️

Jeg har forsøkt å studere TUL-bildene for å se om jeg kan bruke Ramzi-teorien og tippe kjønn. Jeg har konkludert med at det er alt for vanskelig og blir forvirret når bildene viser forskjellig 😂 Men ut i fra hvor fosteret ligger på dette bildet, fra utvendig, lurer jeg på om dette indikerer jente? 🫢😍

2891D9AE-6E0C-4124-AFFB-45FD3638954F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+0 💕

Nå håper jeg virkelig at jeg har nådd toppen når det gjelder symptomer 🥲 Blir utslitt av ingenting, konstant kvalm og svimmel. Mest sannsynlig er det som verst nå og om to uker kan det kanskje begynne å roe seg. To uker til. *pust* Det skal jeg klare 💪 Var på legevakta i går og fikk væske og oksygen for migrenen. Det hjalp litt og i dag føler jeg meg bedre. Så lenge jeg slipper migrene er jeg egentlig fornøyd - selv om jeg hater å være kvalm!

I neste uke har jeg første time til jordmor. Det blir spennende! Ellers venter jeg på svar på blodprøver. Håper og tror alt står bra til :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+4 💕

Blodprøvene var fine, fra torsdag til tirsdag hadde hcg steget fra 80000+ til 150000+. Det var godt å se de nivåene!

Formen er fortsatt skikkelig dårlig. Går egentlig bare og venter på at dagene skal gå slik at jeg er én dag nærmere andre trimester. Jeg er heldig som ikke har HG, men jaggu er det slitsomt likevel å være kvalm 24/7 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 💕

9 uker!! Så deilig. Det går fremover :) Formen er fortsatt dårlig, men jeg har gode dager/timer nå. Håper det er tegn på at det går oppover og at formen blir bra snart! Lei av å ikke klare noe annet enn å være helt i ro eller sove. 

I dag skal vi hente den nye bilen vår 😎 Det blir egentlig vemodig, for jeg elsker virkelig bilen vi har nå. Kommer til å savne firehjulstrekk på vinteren. Er ikke helt klar for å lære meg å rygge fort i motbakke for å komme opp til huset om jeg ikke kommer opp på vanlig vis 😬 Men det går vel bra. Er jo folk i boligfeltet her som har hatt fremhjulstrekker i 30 år uten å klage.

Jeg fikk kjenne litt på hvordan hormonene påvirker humøret i dag. Satt og scrollet på IG da det lokale damelaget i fotball dukket opp. Mange kjente fjes fra da jeg spilte fotball på barneskolen. Kjente jeg fikk lyst til å ta opp fotball. Men så kom skammen og alt forbundet med det, angsten, «du suger jo i fotball», «du er så rar», og plutselig satt jeg her og hulket og grein som en unge 😭🙈 Vet ikke om det var barndomstraumer som dukket opp eller bare en sorg over å ikke føle at jeg ville ha passet inn i det fellesskapet (eller begge deler). Det var skikkelig vondt. Jeg får finne en annen sosial fritidsaktivitet etterhvert. Helst hvor jeg ikke kjenner noen fra før :ninja:

Nå må jeg ut og vaske bil. Blir trist å vaske den for siste gang 😭 Nei herregud nå griner jeg igjen 🙈

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+3 💕

Fortsatt kvalm, men formen er langt bedre! Legger meg rett etter vi har lagt barna, eller så kræsjer jeg idet leggetiden starter så mannen må ta seg av alt med kveldsstell osv. Jeg våkner i 5-tia om morgenen, og av og til sovner jeg igjen og våkner 9-ish. 12 timer søvn må da holde :ninja: 

Jeg var hos jordmor i går! Det gikk fint. Fikk snakket litt om tidligere opplevelser, sykdomshistorien min og hvordan ståa er nå. Fikk et veldig godt inntrykk av jordmor. Forståelsesfull og hyggelig ❤️ Time til TUL fikk jeg bare timer etterpå; 5. juni! Det er jo snart! :bond: Da er jeg 12+6. Krysser fingrene for at det skal gå an å se kjønn da. Gira på å begynne å shoppe :fnise: 

Usj, der kom kvalmen igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10+0 💕

Dagens oppdatering i bilder 😍 Det ble en ny UL i dag. Er så livredd for MA, men nå kan jeg senke skuldrene etter å ha sett masse sprell og liv i fra en perfekt liten bebis 💕 Målene stemmer overens med beregningene mine, målt til 10+1!

C9A19F88-1926-47FA-ABB3-DEB48CA53107.jpeg

3FF95D91-1D59-4ED1-B101-7AF4A126BA53.jpeg

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+3 💕

Kvalmen kom tilbake for fullt på tirsdag og nå har jeg migrene igjen. Herlig. Tenker å stikke innom legen en tur i dag om mulig for å spørre om Xonvea og se om det er mulighet for å få oksygen igjen, for jeg vil gjerne få stoppet dette anfallet litt brennkvikt! Å glane i en skjerm var akkurat det jeg trengte nå. Få tankene på noe annet enn å ligge og kjenne på at det er vondt. Ugh.

Hadde forresten en veldig rar drøm. Tror jeg var forelsket i en hest? Det var en ung mann i bildet også, jeg lurer på om han var litt begge deler, både hest og mann. Samme type iallefall; underdog, misforstått, litt sånn broken inside og så kommer jeg og bare «I will fix you». Takker underbevisstheten min for å gjøre det klinkende klart hva drømmen betyr denne gangen 😂 Det måtte både hest og mann til, og som sant er har jeg idealisert både hester og folk som har behandlet meg dårlig, så det. Graviddrømmer, ass. 

Gleder meg til ny UL 5. juni og at jeg kanskje vil begynne å kjenne tegn på liv i den perioden 💕 Trodde jeg kjente noe i sta, men slapp en fis 6 sekunder etterpå, så tror vi konkluderer med at det var luft :himle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleVy94 skrev (2 timer siden):

10+3 💕

Kvalmen kom tilbake for fullt på tirsdag og nå har jeg migrene igjen. Herlig. Tenker å stikke innom legen en tur i dag om mulig for å spørre om Xonvea og se om det er mulighet for å få oksygen igjen, for jeg vil gjerne få stoppet dette anfallet litt brennkvikt! Å glane i en skjerm var akkurat det jeg trengte nå. Få tankene på noe annet enn å ligge og kjenne på at det er vondt. Ugh.

Hadde forresten en veldig rar drøm. Tror jeg var forelsket i en hest? Det var en ung mann i bildet også, jeg lurer på om han var litt begge deler, både hest og mann. Samme type iallefall; underdog, misforstått, litt sånn broken inside og så kommer jeg og bare «I will fix you». Takker underbevisstheten min for å gjøre det klinkende klart hva drømmen betyr denne gangen 😂 Det måtte både hest og mann til, og som sant er har jeg idealisert både hester og folk som har behandlet meg dårlig, så det. Graviddrømmer, ass. 

Gleder meg til ny UL 5. juni og at jeg kanskje vil begynne å kjenne tegn på liv i den perioden 💕 Trodde jeg kjente noe i sta, men slapp en fis 6 sekunder etterpå, så tror vi konkluderer med at det var luft :himle:

Kjenner vel ikke liv før sånn uke 20 ish? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (52 minutter siden):

Kjenner vel ikke liv før sånn uke 20 ish? :o

Jeg kjente i starten av uke 13 med andremann 😁 14 med første :) Har vært heldig og har hatt morkaken bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...