Gå til innhold

Konfirmasjon til stebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

nå skal hun konfirmeres og det blir med far og mor sin familie. Og jeg har sagt at jeg ønsker ikke å komme, og dette sa jeg til min samboer for 5 år siden og han sa det var helt greit. Han forventet seff at jeg møtte datteren hans og var snill med henne, men mente at jeg trengte selvsagt ikke ha noe med eksen hans å gjøre. Det har gått helt fint. Barnet har selv reist med kollektivt når hun skal besøke oss. På forestillinger hun har går mor på en, og vi på en annen. Har inntrykk av at mor også er mest komfortabel med dette. 
igjen sier min samboer at jeg trenger ikke bli med i konfirmasjonen, men han nevnte at datteren hadde spurt om jeg kom og blitt veldig overrasket da han svarte at han ikke visste. Ja nærmest skuffet. 
For meg er det veldig merkelig og ubehagelig å sitte i selskap med min samboers eks, jeg ønsker rett og slett ikke det. Og jeg tenker også at for henne som ble forlatt, så er det nesten også bedre at jeg ikke er der. Jeg synes hele greia er så fake. Alle skal smile og late som. Min samboer og hun var i krig i flere år og misliker egentlig hverandre sterkt. Jeg ønsker på en måte ikke å delta.

Er du seriøs!?

Denne konfirmasjonen dreier seg ikke om deg. Du må få hodet ut av rumpa, vokse opp og komme deg i konfirmasjonen.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja ingen forståelse . Ingen som ser min side altså 

Anonymkode: cd0c0...505

Du har ikke noen side, du bare viser barnslig trass.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg bodd med bonusbarna mine i 15 år, men jeg holdt meg unna konfirmasjonene til begge.

Rett og slett fordi jeg ikke orker. Er introvert og blir sliten, dessuten skjedde konfirmasjonene midt i høysesong på jobben min (mitt eget AS), og jeg har ikke krefter til annet enn jobb.

Forklarte dette til begge bonusbarna og de forstod 100 %. Men når det er sagt, så har jeg et særdeles godt forhold til begge barna i hverdagen.

Men uansett, jeg forstår deg og skjønner heller ikke hvorfor du skal dra dit. Du har tatt ditt valg mtp barnet, og det kan du stå for. Du er ikke ussel, barnet har en mor og far, hva du gjør, er helt opp til deg. 

Anonymkode: ff3e4...fe5

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

2 feiringer er for familier i krig. Vil du virkelig lage såpass dårlig stemning? Så lenge det er greit for mor og barn at du kommer burde du møte opp. Jeg klarer ikke se din side nei, for dette burde ikke være noe problem 

Anonymkode: 749c3...69a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selv har jeg bodd med bonusbarna mine i 15 år, men jeg holdt meg unna konfirmasjonene til begge.

Rett og slett fordi jeg ikke orker. Er introvert og blir sliten, dessuten skjedde konfirmasjonene midt i høysesong på jobben min (mitt eget AS), og jeg har ikke krefter til annet enn jobb.

Forklarte dette til begge bonusbarna og de forstod 100 %. Men når det er sagt, så har jeg et særdeles godt forhold til begge barna i hverdagen.

Men uansett, jeg forstår deg og skjønner heller ikke hvorfor du skal dra dit. Du har tatt ditt valg mtp barnet, og det kan du stå for. Du er ikke ussel, barnet har en mor og far, hva du gjør, er helt opp til deg. 

Anonymkode: ff3e4...fe5

Takk!!!! Jeg har et barn med han og det er min verden. Siden jeg ser stedatter 4-5 ganger i året og hun bor fulltid hos mor, samt blir myndig om 3 år, så ser jeg ikke at dette blir noe tett relasjon uansett. Har prøvd, men hun vil ikke. Hun er mammas jente og har valgt livet med henne. Jeg ser ingen grunn til at jeg skal delta, er bare kunstig og rart. De er som fremmede 

Skrevet

Du er en stemor fra helvete. Hvorfor gjøre deg selv så vanskelig og barnslig?

Du overlever noen timer i konfirmasjon for dette barnet, kanskje det faktisk bedrer forholdet mellom dere også. Ved å ikke møte opp så graver du din egen grav. Om dere får barn sammen, ville du likt om ditt stebarn nektet å komme fordi å feire feks dåp for ditt barn ikke er aktuellt?

Nå er det på tiden du blir voksen. Du driter deg loddrett ut ved å ikke møte opp. 
Sånne som deg skulle ikke hatt lov til å ha forhold til noen med barn fra før. Du er rett og slett usmakelig og ved å ikke møte opp viser du det for konfirmanten, mannen din og hele familien på begge sider.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (9 minutter siden):

Du har ikke noen side, du bare viser barnslig trass.

Hvorfor skal dere med barn ha eksklusive rettigheter? Jeg har et barn selv med min mann og han har den dattera fra før. Hvis meg og samboer skiller lag og jeg finner ny mann, så skal jeg love dere at jeg aldri skal tvinge en ny mann med på ting med min eks. Jeg tror ikke jeg har noe særrettigheter på å omgås ekser fordi jeg har barn. Da kan jeg forbli singel. Sånn ser jeg det og jeg er lei av at vi med barn skal få rettigheter i forhold til ekser som ingen andre har. Det er slutt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det å ikke orke egentlig? Det er barnet det er snakk om, en uskyldig part oppi farens kjærlighetsliv. Om hun ønsker at du kommer, hvorfor ikke svelge den kamelen, være hyggelig og bidra til at hun får en fin dag? 

Du høres ikke særlig hyggelig ut.. 

Anonymkode: 8d701...625

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Du er en stemor fra helvete. Hvorfor gjøre deg selv så vanskelig og barnslig?

Du overlever noen timer i konfirmasjon for dette barnet, kanskje det faktisk bedrer forholdet mellom dere også. Ved å ikke møte opp så graver du din egen grav. Om dere får barn sammen, ville du likt om ditt stebarn nektet å komme fordi å feire feks dåp for ditt barn ikke er aktuellt?

Nå er det på tiden du blir voksen. Du driter deg loddrett ut ved å ikke møte opp. 
Sånne som deg skulle ikke hatt lov til å ha forhold til noen med barn fra før. Du er rett og slett usmakelig og ved å ikke møte opp viser du det for konfirmanten, mannen din og hele familien på begge sider.

Vi har et barn på to år. Jeg hadde ikke feiret konfirmasjon med en eksmann, hadde orientert barnet mitt om at det er slutt med far og jeg har ny mann og familie. Hadde presentert han for virkeligheten , tror det lønner seg. De har fått hjemmet brutt opp pga mor og far ikke klarer være sammen lenger, da tror jeg de takler en delt konfirmasjon . Jeg er fed up av alle kravene til steforeldre. Ikke måte på Hva vi skal finne oss i

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal dere med barn ha eksklusive rettigheter? Jeg har et barn selv med min mann og han har den dattera fra før. Hvis meg og samboer skiller lag og jeg finner ny mann, så skal jeg love dere at jeg aldri skal tvinge en ny mann med på ting med min eks. Jeg tror ikke jeg har noe særrettigheter på å omgås ekser fordi jeg har barn. Da kan jeg forbli singel. Sånn ser jeg det og jeg er lei av at vi med barn skal få rettigheter i forhold til ekser som ingen andre har. Det er slutt. 

Og hvis det blir slutt mellom dere, hvordan ville du ha følt det om deres barn så ham kun 4-5 ganger i året?

Anonymkode: 4c5e6...e7f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort som deg i din situasjon TS. Hadde takket for invitasjonen, men heller foreslått til dattra at dere kan ha en ordentlig middag ute på hennes valg av restaurant når hun kommer til dere. Så går far i hennes konfirmasjon alene. Jeg hadde ikke orket å pine meg gjennom noe sånt, når det ellers er så lite kontakt også.

Anonymkode: 03fd7...19d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nymerïa skrev (50 minutter siden):

Jeg tror du har rett i dette, du har ikke noe å tilføre selskapet. Jeg skjønner ikke hvorfor samboeren din framstiller det som om barnet er skuffet, du har jo ikke noe forhold til barnet. Kanskje han ikke har lyst å dra alene og prøver å gi deg dårlig samvittighet for å lure deg med.

Når jenta er der 4-5 helger i året så er det en rimelig fjern relasjon ja. Hadde hun vært der annenhver uke hadde saken stilt seg annerledes. Hun er egentlig ikke i livet vårt. Skjønner at far må dra, og vårt felles barn som er søsken. Men ser ingen poeng i at jeg blir med. Blir bare rart. Ikke er min familie invitert, som har forsøkt å møte jenta i 5 år uten hell. Hun blir sint når vi inviterer hun med til min familie. Mor sine kjærester har hun møtt familie til, men det er annerledes med meg. Hun har aktivt valgt avstand. Har ingen relasjon egentlig, kun overfladisk. Hun velger dette og hun er veldig sjalu på vårt felles barn. Det er liksom ikke noe positivt, selv om jeg har vært oversnill. Men etter 5 år ser jeg at det bare er sånn. Hun liker ikke dette. Ingen liker det. Eksen ble forlatt, skal hun se meg og barnefar med ny sønn, hva gagner det? Det er hennes datter konfirmasjon, er det ikke best for henne at nye dama til barnefar ikke er der? Tenker på alle her. Ikke bare meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Denne historien viser bare at enkelte ikke greier å forstå hvordan en stakkars tenåring har det med skilte foreldre.
De finner seg partnere som ser kun seg sjøl, og som mangler et gen ang omsorgsevne. 
Dette må skrive seg fra deres egen oppvekst og mangel på omsorg. 
De bringer arven videre 

Anonymkode: c6c8f...8eb

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, og vips så er du alene og alene om ALT. Du har jo selv lært din mann å være en dårlig far. Hvorfor skal han være en bedre versjon for deres, enn han er for det barnet han har fra før? 

Det er BARNA det handler om. Ikke foreldrenes konflikt eller at den ene eller den andre er en dritt. 

Anonymkode: 2fdd0...10a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne historien viser bare at enkelte ikke greier å forstå hvordan en stakkars tenåring har det med skilte foreldre.
De finner seg partnere som ser kun seg sjøl, og som mangler et gen ang omsorgsevne. 
Dette må skrive seg fra deres egen oppvekst og mangel på omsorg. 
De bringer arven videre 

Ja, det er ikke rart jeg møter ungdommer i min jobb som er relasjonsskadd, når de møter sånne utfordringer i hverdagen. Dette er barna som blir til overs! 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk!!!! Jeg har et barn med han og det er min verden. Siden jeg ser stedatter 4-5 ganger i året og hun bor fulltid hos mor, samt blir myndig om 3 år, så ser jeg ikke at dette blir noe tett relasjon uansett. Har prøvd, men hun vil ikke. Hun er mammas jente og har valgt livet med henne. Jeg ser ingen grunn til at jeg skal delta, er bare kunstig og rart. De er som fremmede 

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har et barn på to år. Jeg hadde ikke feiret konfirmasjon med en eksmann, hadde orientert barnet mitt om at det er slutt med far og jeg har ny mann og familie. Hadde presentert han for virkeligheten , tror det lønner seg. De har fått hjemmet brutt opp pga mor og far ikke klarer være sammen lenger, da tror jeg de takler en delt konfirmasjon . Jeg er fed up av alle kravene til steforeldre. Ikke måte på Hva vi skal finne oss i

Her er det vel bare en ting å si. Enkelte burde ikke fått egne barn eller stebarn! Og ikke forstår jeg at menn skaffer slike stemødre til barne sine. Men enkelte tenker vel beste med hode som er mellom beina. 

Anonymkode: cf2b4...317

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde gjort som deg i din situasjon TS. Hadde takket for invitasjonen, men heller foreslått til dattra at dere kan ha en ordentlig middag ute på hennes valg av restaurant når hun kommer til dere. Så går far i hennes konfirmasjon alene. Jeg hadde ikke orket å pine meg gjennom noe sånt, når det ellers er så lite kontakt også.

Anonymkode: 03fd7...19d

Jada! det er nettopp sånn min far gjør pga sin kone! 

Tror du virkelig at det blir satt pris på? 

Det kommer flere anledninger i fremtiden hvor man må kunne omgås. Det vil bli bryllup, barnedåp, bursdager osv. Konfirmasjon er en hendelse, men det vil følge flere. En legger på en måte lista for fremtiden her. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg orker ikke 

Voks opp. 

Anonymkode: 27274...292

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du spør i tråden om du er egoist og drittsekk og svaret er JA! Jeg håper at dette er en trolletråd for dette er det kjipeste jeg har lest på lenge 

Anonymkode: cd81b...e24

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er ikke rart jeg møter ungdommer i min jobb som er relasjonsskadd, når de møter sånne utfordringer i hverdagen. Dette er barna som blir til overs! 

Ja, det er sjokkerende hvor sjølopptatte enkelte er.
 De vil til og med at dette barnet skal oppføre seg og respektere dem i deres nærvær , men de sjøl  utstråler en kulde av en annen verden. 
Jeg håper virkelig at det går bra med denne jenta på sin vei mot voksenverden ❤️

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...