Gå til innhold

Mann som identifiserer seg som dame i damegarderoben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

mingus skrev (1 minutt siden):

Hvorfor MÅ alle omfavne dem og tvinges til å ikke ha noe imot dem? Man kan ikke like alle!

Da jeg kjørte full gotherstil, liksminke og indentifiserte meg med en død person var det mange som hadde noe imot meg. Det gikk helt fint!

Men ble du nektet å bruke garderoben? Hadde det vært helt greit om du ble det? Og om det var greit, hadde det vært helt greit om du ikke fikk adgang til offentlige steder fordi folk ikke likte deg? Og om det er greit, hadde det vært greit om du ble pålagt hatet-skatt, fordi folk ikke liker deg? Diskriminering er diskriminering, det skal man ikke godta, med mindre du vil bli træll

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kar90 skrev (Akkurat nå):

Men ble du nektet å bruke garderoben? Hadde det vært helt greit om du ble det? Og om det var greit, hadde det vært helt greit om du ikke fikk adgang til offentlige steder fordi folk ikke likte deg? Og om det er greit, hadde det vært greit om du ble pålagt hatet-skatt, fordi folk ikke liker deg? Diskriminering er diskriminering, det skal man ikke godta, med mindre du vil bli træll

Du som kar bør jo iallfall ikke legge deg opp i hvem som skal ferdes i kvinnegarderoben.

Hvis han bare går der for å skifte, kan han ikke bare gjøre det i mannegarderoben som før da?

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (Akkurat nå):

Du som kar bør jo iallfall ikke legge deg opp i hvem som skal ferdes i kvinnegarderoben.

Hvis han bare går der for å skifte, kan han ikke bare gjøre det i mannegarderoben som før da?

Hva har hun i mannegarderoben å gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (6 minutter siden):

Har du ikke forstått at du snakker om en kvinne som om hun er mann her.

Så lenge hun har full mannlig fysikk så er en mann alt jeg ser ja, så da får vel jeg fjerne meg fra det treningssentret fordi noen andres interesser ivaretas over mine. Det er ikke transhat fra min side at jeg også vil føle meg trygg vet du. 

Anonymkode: 9f778...3d1

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge hun har full mannlig fysikk så er en mann alt jeg ser ja, så da får vel jeg fjerne meg fra det treningssentret fordi noen andres interesser ivaretas over mine. Det er ikke transhat fra min side at jeg også vil føle meg trygg vet du. 

Anonymkode: 9f778...3d1

Trygg kan du føle deg hjemme. Når man er ute blant folk må man regne med at ting ikke er trygt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (2 minutter siden):

Hva har hun i mannegarderoben å gjøre?

Han har alltid gått der før, og mange av oss vil ikke ha HAN inn i vår garderobe! Nå får det være nok tull.

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mingus skrev (Akkurat nå):

Han har alltid gått der før, og mange av oss vil ikke ha HAN inn i vår garderobe! Nå får det være nok tull.

Skjerp deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (1 minutt siden):

Trygg kan du føle deg hjemme. Når man er ute blant folk må man regne med at ting ikke er trygt.

Nei, det er faktisk en veldig trist tankegang en kan få hjelp mot. 

Anonymkode: 9f778...3d1

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (30 minutter siden):

Men du klarer å forstå at du da ikke kan nekte menn å ta heis, ikke sant? Derfor kan du ikke nekte en kvinne som er født som biologisk mann å bruke garderoben sin. Hun må få bruke kvinnegarderoben, samme hvor hårete og svær og skjeggete hun måtte være.

I en heis, møterom eller lignende er en situasjon der du må forvente å møte noen av motsatt kjønn. Da må du selv håndtere traumene på best mulig måte. 

I en garderobe eller et offentlig toalett forventer du ikke å møte noen av motsatt kjønn. Det er intime rom som er bygd rundt det at folk, og særlig kvinner, ikke liker å kle av seg foran det motsatte kjønn. 

Det mange glemmer er at kvinnegarderober of toalett ikke alltid har eksistert. Før i tiden var det ikke kjønnsdelte toaletter, noe som førte til at kvinner i stor grad var tvunget til å holde seg hjemme (Google "urinary leash"). 

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggsopp skrev (1 minutt siden):

I en heis, møterom eller lignende er en situasjon der du må forvente å møte noen av motsatt kjønn. Da må du selv håndtere traumene på best mulig måte. 

I en garderobe eller et offentlig toalett forventer du ikke å møte noen av motsatt kjønn. Det er intime rom som er bygd rundt det at folk, og særlig kvinner, ikke liker å kle av seg foran det motsatte kjønn. 

Det mange glemmer er at kvinnegarderober of toalett ikke alltid har eksistert. Før i tiden var det ikke kjønnsdelte toaletter, noe som førte til at kvinner i stor grad var tvunget til å holde seg hjemme (Google "urinary leash"). 

Det går jo mot kjønnsnøytale toalett nå og, så da har kvinner noe å jobbe med. Faktum er at biologisk fødte kjønn med annen kjønnsidentitet er kommet for å bli og de må få bruke den garderoben de har rett på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggsopp skrev (4 minutter siden):

I en heis, møterom eller lignende er en situasjon der du må forvente å møte noen av motsatt kjønn. Da må du selv håndtere traumene på best mulig måte. 

I en garderobe eller et offentlig toalett forventer du ikke å møte noen av motsatt kjønn. Det er intime rom som er bygd rundt det at folk, og særlig kvinner, ikke liker å kle av seg foran det motsatte kjønn. 

Det mange glemmer er at kvinnegarderober of toalett ikke alltid har eksistert. Før i tiden var det ikke kjønnsdelte toaletter, noe som førte til at kvinner i stor grad var tvunget til å holde seg hjemme (Google "urinary leash"). 

Det er mange som er redde for ulike ting- man kan jo ikke legge opp samfunnet etter alle mulige traumer og frykter.

Anonymkode: 22ea6...795

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (5 minutter siden):

Det går jo mot kjønnsnøytale toalett nå og, så da har kvinner noe å jobbe med. Faktum er at biologisk fødte kjønn med annen kjønnsidentitet er kommet for å bli og de må få bruke den garderoben de har rett på. 

Hvor har de sett dette? Jeg har registrert at to steder jeg har pleid å være (en bar og et universitet) som tidligere hadde nøytrale toaletter m/ bås har gått tilbake til kjønnsdelte igjen. Og erfaringer fra England og Canada viser jo at kjønnsnøytrale toaletter øker overgrep mot kvinner (bombe). 

Det du i praksis sier her er uansett helt forkastelig: kvinner har ikke rett på trygge rom uten menn. Kvinner som ikke vil godta å kle av seg eller tisse i samme rom som en mann må bare holde seg hjemme. Velkommen tilbake til 1800-tallet.

 

(og ja, jeg driter i hva folk sier de er. Har du penis er du mann) 

Endret av Piggsopp
  • Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er mange som er redde for ulike ting- man kan jo ikke legge opp samfunnet etter alle mulige traumer og frykter.

Anonymkode: 22ea6...795

Man kan heller ikke legge det opp etter hva enhver skulle identifisere seg som, uten å faktisk være det.

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggsopp skrev (2 minutter siden):

Hvor har de sett dette? Jeg har registrert at to steder jeg har pleid å være (en bar og et universitet) som tidligere hadde nøytrale toaletter m/ bås har gått tilbake til kjønnsdelte igjen. Og erfaringer fra England og Canada viser jo at kjønnsnøytrale toaletter øker overgrep mot kvinner (bombe). 

Det du i praksis sier her er uansett helt forkastelig: kvinner har ikke rett på trygge rom uten menn. Kvinner som ikke vil godta å kle av seg eller tisse i samme rom som en mann må bare holde seg hjemme. Velkommen tilbake til 1800-tallet.

 

(og ja, jeg drifter i hva folk sier de er. Har du penis er du mann) 

En kvinne er en kvinne, uansett hvor hårete og kraftig hun er. Det kan du ikke endre på. Det som er hårreisende er at du tror du har rett til å definere hvem som er kvinner og ikke og hvem som får bruke garderoben, selv om hun har retten på sin side.

Endret av kar90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er mange som er redde for ulike ting- man kan jo ikke legge opp samfunnet etter alle mulige traumer og frykter.

Anonymkode: 22ea6...795

Det er jo nettopp det jeg sier.

Men toaletter og garderober er bygd rundt det som er sedvane i Norge og de fleste andre samfunn: kjønnsdeling. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes de kan ha en garderobe for de som er utstyrt med utovertiss, og en for de som er utstyrt med innovertiss. Så kan de føle seg som de vil, de er blant likepersoner. Det må vel være nøytralt nok for alle med varierende, ett eller mange kjønn. Da kan også folk føle seg trygge. 

Anonymkode: 9fc37...af9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggsopp skrev (4 minutter siden):

Hvor har de sett dette? Jeg har registrert at to steder jeg har pleid å være (en bar og et universitet) som tidligere hadde nøytrale toaletter m/ bås har gått tilbake til kjønnsdelte igjen. Og erfaringer fra England og Canada viser jo at kjønnsnøytrale toaletter øker overgrep mot kvinner (bombe). 

Det du i praksis sier her er uansett helt forkastelig: kvinner har ikke rett på trygge rom uten menn. Kvinner som ikke vil godta å kle av seg eller tisse i samme rom som en mann må bare holde seg hjemme. Velkommen tilbake til 1800-tallet.

 

(og ja, jeg driter i hva folk sier de er. Har du penis er du mann) 

Hvorfor kaller du det å ha rett på trygge rom uten menn? Du kan da ikke putte alle menn i båsen farlig fordi du har opplevd noe traumatisk med en mann. 

Anonymkode: 22ea6...795

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggsopp skrev (5 minutter siden):

Hvor har de sett dette? Jeg har registrert at to steder jeg har pleid å være (en bar og et universitet) som tidligere hadde nøytrale toaletter m/ bås har gått tilbake til kjønnsdelte igjen. Og erfaringer fra England og Canada viser jo at kjønnsnøytrale toaletter øker overgrep mot kvinner (bombe). 

Det du i praksis sier her er uansett helt forkastelig: kvinner har ikke rett på trygge rom uten menn. Kvinner som ikke vil godta å kle av seg eller tisse i samme rom som en mann må bare holde seg hjemme. Velkommen tilbake til 1800-tallet.

 

(og ja, jeg driter i hva folk sier de er. Har du penis er du mann) 

Hvorfor kaller du det å ha rett på trygge rom uten menn? Du kan da ikke putte alle menn i båsen farlig fordi du har opplevd noe traumatisk med en mann.  Med den logikken må jo alle som frykter noe kreve trygge rom her og der uten det de er redd for.

 

Anonymkode: 22ea6...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (1 minutt siden):

En kvinne er en kvinne, uansett hvor hårete og kraftig hun er. Det kan du ikke endre på. Det som er hårreisende er at du tror du har rett til å definere hvem som er kvinner og ikke og hvem som får bruke garderoben, selv om du har retten på sin side.

Både du og jeg vet hva en kvinne er. Vi er begge født av en kvinne.

Vi kan late som om kvinne bare er en tom kategori, men det er det jo ikke i virkeligheten. En fyr med xy-kromosoner, penis og adamseple kan si at de er kvinne så mye de bare vil, men han har hverken erfaringene eller utseende til en faktisk kvinne. 

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...