Gå til innhold

Mann som identifiserer seg som dame i damegarderoben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi diskuterer ikke om transpersoner skal ha rettigheter.

Vi diskuterer om transkvinners rettigheter skal overstyre de kjønnsbaserte rettighetene og beskyttelse som eksisterer, som er kjempet fram av kvinner, for å beskytte kvinner og jenter.

 

 

 

  • Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har rett til å mene følgende:

Transkvinner er ikke kvinner.

Christine Jentoft anmeldte Christina Ellingsen for å skrive dette på Twitter, og for å si det høyt under programmet Debatten, som ble vist på Nrk.

Christina Ellingsen ville heller ikke samtykke i at Christine Jentoft, som endret kjønn etter at loven om selv-id ble innført i 2016, er en lesbisk kvinne og mor. 

Etter 8 måneder mens saken ble undersøkt av oslopolitiet, er nå saken henlagt. Man kan håpe at dette setter en presedens, slik at nye anmeldelser blir henlagt raskere.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å harselere med transpersoner på den måten , som om det er noe man helt uforpliktende bare går ut og inn av, forblir latterlig. Det er den samme logikken som følger av kommentarer som «og jeg føler meg som en gravemaskin - hahahahaha». Det finnes ikke empiri som tilsier at dersom transer får bruke foretrukken garderobe så kommer det en horde med ekle menn som skal identifisere seg som kvinner for én dag for å titte på damer. I så fall er det en tilbakestående gjeng. Er det det man tror om menn, at de vil utnytte en sårbar gruppes stilling for å kikke på nakne kvinnekropper? I så fall er det ikke transene som er problemet. 

Anonymkode: 47023...bd4

Hvordan i alle dager kunne du tolke det jeg skrev som harselering av transpersoner? Jeg føler meg på helt ekte av og til som kvinne (lesbisk kvinne om det skulle ha noen betydning). Når jeg føler det slik, så er ikke du noe mer kvinne enn meg. Det jeg harselerer med er de 99% av kvinner som er så politisk korrekte, og som gjerne sper på med litt woke og en dose kansellering. Når det politisk korrekte rammer annerledestenkende så bare hånflirer dere og bruker ikke en hjernecelle på å tenke noe fornuftig om saken. Når det politisk korrekte for en gangs skyld treffer dere selv midt i ansiktet først da reagerer dere. Da er ikke tidligere prinsipper verdt en sur sild. Likestilling, likeverd og andre prinsipper er for 99% av dere kun interessant når det går til deres fordel, at dere roper den ene gangen det går i mot dere er jo bare helt patetisk. 

Anonymkode: e2e60...247

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om vedkommende faktisk føler seg og identifiserer seg som kvinne så syns jeg det er greit, og jeg forstår at det er ukomfortabelt for deg med tanke på tidligere opplevelser. om denne personen ikke egentlig er identifisert som kvinne er det jo selvfølgelig bare ekkelt og burde straffes, men hvis du sier ifra igjen at dette gjør deg ukomfortabel og gir senteret en grunn, så virker du kanskje ikke bare som en som ikke godtar det, men heller en som oppriktig er ukomfortabel av reelle grunner

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (41 minutter siden):

Vi har rett til å mene følgende:

Transkvinner er ikke kvinner.

Christine Jentoft anmeldte Christina Ellingsen for å skrive dette på Twitter, og for å si det høyt under programmet Debatten, som ble vist på Nrk.

Christina Ellingsen ville heller ikke samtykke i at Christine Jentoft, som endret kjønn etter at loven om selv-id ble innført i 2016, er en lesbisk kvinne og mor. 

Etter 8 måneder mens saken ble undersøkt av oslopolitiet, er nå saken henlagt. Man kan håpe at dette setter en presedens, slik at nye anmeldelser blir henlagt raskere.

Dette er feil. Jentoft anmeldte en rekke uttalelser fra Ellingsen i forbindelse med korrespondanse på Twitter, og Ellingsen har sagt ting som er drøyt og langt over streken. Og anmeldelsen var levert FØR Debatten. Dette er det postet bilder av i debatten før. Det er ingen vits i å fortsette å spre usannheten om at det eneste Ellingsen har sagt er at menn kan ikke være kvinner.

Anonymkode: 47023...bd4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvordan i alle dager kunne du tolke det jeg skrev som harselering av transpersoner? Jeg føler meg på helt ekte av og til som kvinne (lesbisk kvinne om det skulle ha noen betydning). Når jeg føler det slik, så er ikke du noe mer kvinne enn meg. Det jeg harselerer med er de 99% av kvinner som er så politisk korrekte, og som gjerne sper på med litt woke og en dose kansellering. Når det politisk korrekte rammer annerledestenkende så bare hånflirer dere og bruker ikke en hjernecelle på å tenke noe fornuftig om saken. Når det politisk korrekte for en gangs skyld treffer dere selv midt i ansiktet først da reagerer dere. Da er ikke tidligere prinsipper verdt en sur sild. Likestilling, likeverd og andre prinsipper er for 99% av dere kun interessant når det går til deres fordel, at dere roper den ene gangen det går i mot dere er jo bare helt patetisk. 

Anonymkode: e2e60...247

Hva er dette for noe absurde greier? Makan til whataboutism og trolling. Ønsker du å si noe om debatten eller er du bare ute etter å publisere denne liksom-vitenskapelige analysen du er kommet frem til? Og slutt å si dere, du diskuterer med meg, og jeg er ikke en gruppe.

Anonymkode: 47023...bd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 19.55):

Er det virlelig lov? Da kan jo alle menn bare si det. 

Anonymkode: 8d511...916

Og det har jeg tenkt til å begynne med.

Anonymkode: 46791...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ettertanke at dette ALDRI er et problem andre veien.

Altså er det ingen kvinner som føler seg som menn, og trenger å skifte i herregarderoben.

Det er bare menn som trenger å skifte i damegarderoben.

😅 hmmm.. lurer på hvorfor gitt.

Verden er så massivt naiv, og folk er idioter.

 

 

Anonymkode: 46791...79c

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvordan i alle dager kunne du tolke det jeg skrev som harselering av transpersoner? Jeg føler meg på helt ekte av og til som kvinne (lesbisk kvinne om det skulle ha noen betydning). Når jeg føler det slik, så er ikke du noe mer kvinne enn meg. Det jeg harselerer med er de 99% av kvinner som er så politisk korrekte, og som gjerne sper på med litt woke og en dose kansellering. Når det politisk korrekte rammer annerledestenkende så bare hånflirer dere og bruker ikke en hjernecelle på å tenke noe fornuftig om saken. Når det politisk korrekte for en gangs skyld treffer dere selv midt i ansiktet først da reagerer dere. Da er ikke tidligere prinsipper verdt en sur sild. Likestilling, likeverd og andre prinsipper er for 99% av dere kun interessant når det går til deres fordel, at dere roper den ene gangen det går i mot dere er jo bare helt patetisk. 

Anonymkode: e2e60...247

sa en ekte mann

Anonymkode: 085ea...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (1 time siden):

Vi har rett til å mene følgende:

Transkvinner er ikke kvinner.

Christine Jentoft anmeldte Christina Ellingsen for å skrive dette på Twitter, og for å si det høyt under programmet Debatten, som ble vist på Nrk.

Christina Ellingsen ville heller ikke samtykke i at Christine Jentoft, som endret kjønn etter at loven om selv-id ble innført i 2016, er en lesbisk kvinne og mor. 

Etter 8 måneder mens saken ble undersøkt av oslopolitiet, er nå saken henlagt. Man kan håpe at dette setter en presedens, slik at nye anmeldelser blir henlagt raskere.

Jeg mener at du er ikke et menneske. Herved kommer jeg til å behandle deg som et dyr, bare fordi jeg kan.

Anonymkode: 2a660...a39

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Til ettertanke at dette ALDRI er et problem andre veien.

Altså er det ingen kvinner som føler seg som menn, og trenger å skifte i herregarderoben.

Det er bare menn som trenger å skifte i damegarderoben.

😅 hmmm.. lurer på hvorfor gitt.

Verden er så massivt naiv, og folk er idioter.

 

 

Anonymkode: 46791...79c

Omg, du er så ekspert! Fortell oss mer!

Anonymkode: 2a660...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt senter og si ifra om hvorfor. Dette burde virkelig ikke vært lov. Det finnes menn som kan utnytte dette.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Omg, du er så ekspert! Fortell oss mer!

Anonymkode: 2a660...a39

'Ekspert og ekspert', fru Blom. Jeg ville heller kalle det normal fornuftig tankegang, basert på erfaringer fra både livet generelt, og også media.

Men hva mer vil du jeg skal fortelle?

Kan du sende meg én eneste referanse på at kvinner som føler seg som menn, absolutt MÅ bruke herregarderoben?

Jeg kan i hvertfall underbygge det jeg sier med flere referanser.

Anonymkode: 46791...79c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ops2 skrev (3 timer siden):

Nei. Allerede noen måneder etter at loven om å skifte kjønn ble endret i 2016, var det en transkvinne med alt utstyret intakt, som brukte damegarderoben på et treningssenter.

En kvinne ba han gå ut og sa at dette er kvinnegarderoben, du skal ikke være her. Han nektet selvsagt, så henvendte hun seg til de ansatte. De sa at de ikke kunne gjøre noe, han er juridisk kvinne. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Før 2016, måtte de gå til utredning og få papir på at de hadde kjønnsdysmorfi. og identifiserte seg som kvinne, for å bytte kjønn. Det var for mye å forlange at noen skulle gjøre, bestemte transaktivistene. Og så fikk de endret loven.

Etter 2016, er det nok at de sender inn et skjema som de selv laster ned. Ingen, null, nada behov for mer. Det er 100% selvbetjening. Mann i dag, kvinne i morgen. (Det er satt på spissen, selvsagt tar det noen uker.) 🙄

Transkvinnen gikk da til Likestillings -og diskrimineringsombudet, som hadde stor sympati for mannen. Kvinnen ble ikke dømt for krenkelser selv om mindretallet mente transkvinnen hadde blitt krenket... Transkvinnen anmeldte da kvinnen til politiet. Saken ble henlagt. Men hun måtte gå igjennom måneder med å forklare seg til nemda, ydmykende avhør og møte opp hos politiet. Dette skal avskrekke kvinner fra å si noe. De trekker seg inn i en krok, snur seg bort, skifter på do eller går hjem og dusjer. Akkurat som transpersonenes venner synes de skal.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Veldig rettferdig at en minoritets endeløse behov for å bli spesialbehandlet, skal bli loven? For selv om det er en tredje gardeobe, en handicapgarderobe, så SKAL de i kvinnegarderoben. De liker det. Det gir de makt. Transbevegelsen er i bunn og grunn en mannsbevegelse, hvor menn presser seg inn i de få fristedene kvinner hadde. Å si "Jeg er en kvinne" er de magiske ordene.

I 2020 vedtok stortinget at det skal bli ulovlig å vise en transperson ut av garderoben og andre steder som har vært kjønnsinndelt i to kjønn. Med andre ord er kvinner rettsløse. 

-------------------------------------------------------------------------------------------

Det hører med til historien at transkvinnen som anmeldte en kvinne, nå lager skytespill hvor man skal skyte og sprenge kvinner som protesterer mot å gi menn adgang alle steder. Det synes transpersonenes venner er helt normalt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Kjenner ikke til historien, kjenner bare til alle trollene her på KG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for menn, eller transkvinner. Jeg er ikke redd for å bli voldtatt av en transkvinne, men jeg synes peniser er ekle og det byr meg imot, med mindre det er på jobb i en klinisk setting. 

Om denne penisen i garderoben tilhører en mann eller en transkvinne er irrelevant. Hvis det er så viktig at man kan gå i garderoben til det kjønn en føler for, må man slutte med kvinne og herregarderober, og ha garderober for innovertiss og utovertiss, så går mana der man hører til uavhengig av hva man identifiserer seg som

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så sint at jeg koker!!! 🤬 

Kvinners rettigheter som vi har kjempet for i alle år forsvinner igjen til fordel for menn! 
Ingen menn hadde klaget hvis det var motsatt, men man vet at i fx usa har denne politikken ført til flere overgrep! 
Lag en egen garderobe til disse som på død og liv identifiserer seg som noe de faktisk ikke er biologisk! 
Vi er så tafatte i dette landet at det gjør helt vondt! 
Kvinne garderoben er KUN for kvinner. Biologiske kvinner!! 

Anonymkode: 30be5...06a

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan i alle dager kunne du tolke det jeg skrev som harselering av transpersoner? Jeg føler meg på helt ekte av og til som kvinne (lesbisk kvinne om det skulle ha noen betydning). Når jeg føler det slik, så er ikke du noe mer kvinne enn meg. Det jeg harselerer med er de 99% av kvinner som er så politisk korrekte, og som gjerne sper på med litt woke og en dose kansellering. Når det politisk korrekte rammer annerledestenkende så bare hånflirer dere og bruker ikke en hjernecelle på å tenke noe fornuftig om saken. Når det politisk korrekte for en gangs skyld treffer dere selv midt i ansiktet først da reagerer dere. Da er ikke tidligere prinsipper verdt en sur sild. Likestilling, likeverd og andre prinsipper er for 99% av dere kun interessant når det går til deres fordel, at dere roper den ene gangen det går i mot dere er jo bare helt patetisk. 

Anonymkode: e2e60...247

Du sier hele tiden «dere». Hvem er «dere?» 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Blir så sint at jeg koker!!! 🤬 

Kvinners rettigheter som vi har kjempet for i alle år forsvinner igjen til fordel for menn! 
Ingen menn hadde klaget hvis det var motsatt, men man vet at i fx usa har denne politikken ført til flere overgrep! 
Lag en egen garderobe til disse som på død og liv identifiserer seg som noe de faktisk ikke er biologisk! 
Vi er så tafatte i dette landet at det gjør helt vondt! 
Kvinne garderoben er KUN for kvinner. Biologiske kvinner!! 

Anonymkode: 30be5...06a

Lol, her sitter dere damer ''å woker'', kansellerer og er politisk korrekte. Med en gang dere skjønte at politisk korrekthet ikke alltid er det beste så fikk nebbet en annen lyd. Det er så ignorant å først forstå når det kunne ramme dere selv. Før det ga dere faen. Falske metoo-anklager og så videre og dere bare hånler av de som sier at masse av det som foregår er ikke riktig. Det ga du en god faen i. Men så fort det angikk deg så var du plutselig ikke så politisk korrekt lengre. Det er selve definisjonen på dobbeltmoral. 

 

Anonymkode: e2e60...247

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (4 timer siden):

-------------------------------------------------------------------------------------------

Det hører med til historien at transkvinnen som anmeldte en kvinne, nå lager skytespill hvor man skal skyte og sprenge kvinner som protesterer mot å gi menn adgang alle steder. Det synes transpersonenes venner er helt normalt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvilken transperson snakker du om her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (3 timer siden):

Vi har rett til å mene følgende:

Transkvinner er ikke kvinner.

Christine Jentoft anmeldte Christina Ellingsen for å skrive dette på Twitter, og for å si det høyt under programmet Debatten, som ble vist på Nrk.

Christina Ellingsen ville heller ikke samtykke i at Christine Jentoft, som endret kjønn etter at loven om selv-id ble innført i 2016, er en lesbisk kvinne og mor. 

Etter 8 måneder mens saken ble undersøkt av oslopolitiet, er nå saken henlagt. Man kan håpe at dette setter en presedens, slik at nye anmeldelser blir henlagt raskere.

Dette stemmer ikke. Jentoft anmeldte ikke Ellingsen for det utsagnet, hun anmeldte Ellingsen for langvarig hets og trakassering. Jentoft har selv uttalt at hun aldri anmelder feilkjønning, og dermed faller hele greia Ellingsen påstår at hun er anmeldt for.

Ellingsen ble også anmeldt FØR debatten.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...