Gå til innhold

Mann som identifiserer seg som dame i damegarderoben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar denne som anonym… jeg begynte nylig på treningssenter og det er en mann i damegarderoben. Jeg sa fra til personalet, men fikk beskjed om at han identifiserer seg som dame, og derfor må få bruke damegarderoben… jeg kan lite om sånne ting, og jeg skjønner jo at en transseksuell som har operert seg og alt ikke bare kan gå i herregarderoben. Men dette er altså en mann i litt feminine klær, som da tydeligvis føler seg som en dame. 
 

Jeg vil ikke være trangsynt, men jeg har opplevd overgrep og føler meg utrygg i slike situasjoner rundt fremmede menn. Har nå begynt å skifte på do hvis han/hun(?) er der, men jeg trener ofte før jobb og må egentlig dusje.. det klarer jeg bare ikke hvis det er en mann i garderoben. 
 

noen råd? Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre :( Har vurdert å bytte treningssenter men da blir reiseveien veldig kronglete. 

Anonymkode: 6f384...440

  • Liker 12
  • Hjerte 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det virlelig lov? Da kan jo alle menn bare si det. 

Anonymkode: 8d511...916

  • Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her må jo være det mest desperate forsøket etter uttallige tråder her om hvor "farlig" transpersoner er. Så her er det altså to stykker allerede som har opplevd en mann i dameklær? La meg gjette, mannen hadde skjegg og hårete legger også? Den der får dere dra ut på landet med

Anonymkode: 2a660...a39

  • Liker 43
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får bruke herregarderoben eller skifte på toalett. Hadde nektet å godta dette!!

Anonymkode: b87eb...b43

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det her må jo være det mest desperate forsøket etter uttallige tråder her om hvor "farlig" transpersoner er. Så her er det altså to stykker allerede som har opplevd en mann i dameklær? La meg gjette, mannen hadde skjegg og hårete legger også? Den der får dere dra ut på landet med

Anonymkode: 2a660...a39

Hæ? Jeg sier ikke at han er farlig, men at jeg, som tidligere har blitt misbrukt av en mann, får angstreaksjon når jeg er i en slik situasjon. Han har ikke skjegg nei, men helt tydelig en mannekropp! 
 

jeg har ingenting imot transseksuelle, alle skal få være den de er. Men jeg synes det er ubehagelig å være i en avkledd situasjon med noen som har mannekropp, selv om de føler seg som dame på innsiden. 
 

-ts

Anonymkode: 6f384...440

  • Liker 25
  • Hjerte 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, PetterKanin said:

Drt skulle da bare mangle at en som identifiserer seg som kvinne får bruke kvinnegarderoben.

Også om det er en kvinne som identifiserer seg som mann? 

Anonymkode: 19d17...34f

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Også om det er en kvinne som identifiserer seg som mann? 

Anonymkode: 19d17...34f

Ja. Men vedkommende kan selvsagt også bruke herregarderoben da.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg hadde bytta treningssenter og sagt ifra hva grunnen er. Hvis nok folk hadde ben i nesa og gjorde det, så måtte de endra policy på den driten der.

Anonymkode: f97be...d5a

Kaller du transkjønnede for drit? 😳

Anonymkode: 1d139...d84

  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart det. Har blitt voldtatt og jeg får delvis panikk om jeg må være i samme heis som en mann alene. Det hadde bare ikke gått. 

Anonymkode: 9f778...3d1

  • Liker 12
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ? Jeg sier ikke at han er farlig, men at jeg, som tidligere har blitt misbrukt av en mann, får angstreaksjon når jeg er i en slik situasjon. Han har ikke skjegg nei, men helt tydelig en mannekropp! 
 

jeg har ingenting imot transseksuelle, alle skal få være den de er. Men jeg synes det er ubehagelig å være i en avkledd situasjon med noen som har mannekropp, selv om de føler seg som dame på innsiden. 
 

-ts

Anonymkode: 6f384...440

Vel, da får du gå i terapi og jobbe med deg selv, istedet for å sitte på kg og helle bensin på bålet, ved å sammenligne transpersoner med overgripere. Helt ufattelig at dette i det hele tatt er en greie. Du har jo tydeligvis noe imot dem

Anonymkode: 2a660...a39

  • Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kaller du transkjønnede for drit? 😳

Anonymkode: 1d139...d84

Leseevner? Du ser vel at "driten" der referer til "policy som tillater menn å bruke kvinnegarderobe, og motsatt"?

Anonymkode: f97be...d5a

  • Liker 34
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd dette en gang på et treningssenter. Ble nesten helt stiv da jeg seg en penis i damegarderoben. Skjønte med en gang at dette var en person som identifiserte seg som trans. Har ikke vært der siden.

Anonymkode: 64fb2...f06

  • Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har også opplevd dette en gang på et treningssenter. Ble nesten helt stiv da jeg seg en penis i damegarderoben. Skjønte med en gang at dette var en person som identifiserte seg som trans. Har ikke vært der siden.

Anonymkode: 64fb2...f06

Uff.. det er vanskelig. På en side så skal folk få være den de er, selv om jeg personlig ikke skjønner det helt. Men samtidig så føles det ikke riktig at jeg og andre kvinner skal være ukomfortable i garderoben, fordi menn skal være der… eller noen med mannekropp da. 

Jeg snakket bare med en ansatt der, kanskje jeg skal prøve å snakke med en leder? Men jeg vil jo ikke at noen skal bli diskriminert mot heller. 
 

-ts

Anonymkode: 6f384...440

  • Liker 7
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tar denne som anonym… jeg begynte nylig på treningssenter og det er en mann i damegarderoben. Jeg sa fra til personalet, men fikk beskjed om at han identifiserer seg som dame, og derfor må få bruke damegarderoben… jeg kan lite om sånne ting, og jeg skjønner jo at en transseksuell som har operert seg og alt ikke bare kan gå i herregarderoben. Men dette er altså en mann i litt feminine klær, som da tydeligvis føler seg som en dame. 
 

Jeg vil ikke være trangsynt, men jeg har opplevd overgrep og føler meg utrygg i slike situasjoner rundt fremmede menn. Har nå begynt å skifte på do hvis han/hun(?) er der, men jeg trener ofte før jobb og må egentlig dusje.. det klarer jeg bare ikke hvis det er en mann i garderoben. 
 

noen råd? Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre :( Har vurdert å bytte treningssenter men da blir reiseveien veldig kronglete. 

Anonymkode: 6f384...440

Du sender epost til ledelsen og sier klart ifra hvorfor du bytter treningssenter. 

Du er sårbar og utsatt i garderoben, så du må først og fremst tenke på egen sikkerhet. 

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uff.. det er vanskelig. På en side så skal folk få være den de er, selv om jeg personlig ikke skjønner det helt. Men samtidig så føles det ikke riktig at jeg og andre kvinner skal være ukomfortable i garderoben, fordi menn skal være der… eller noen med mannekropp da. 

Jeg snakket bare med en ansatt der, kanskje jeg skal prøve å snakke med en leder? Men jeg vil jo ikke at noen skal bli diskriminert mot heller. 
 

-ts

Anonymkode: 6f384...440

Kvinner og menn kan ikke utslette sine egne identiteter for folk som identifiserer seg som noe annet. Du er offeret for diskriminering her. Det er treningssenteret som bør ta støyten her slik at de kan gi begge et tilbud. Du har et utrolig lite, men velbegrunnet krav og du finnes ikke ufin på noen måte.

  • Liker 31
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...