Gå til innhold

Mann som identifiserer seg som dame i damegarderoben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er helt sikker på at menn som identifiserer seg som kvinner har null problem med å bruke herregarderoben (hvorfor skulle de det?). 

Om det skulle bli glissent over i herregarderobene rundt omkring, så får vi kvinner trekke ditover i dekke av mannsidentifisering.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (4 minutter siden):

Kvinner og menn kan ikke utslette sine egne identiteter for folk som identifiserer seg som noe annet. Du er offeret for diskriminering her. Det er treningssenteret som bør ta støyten her slik at de kan gi begge et tilbud. Du har et utrolig lite, men velbegrunnet krav og du finnes ikke ufin på noen måte.

Tusen takk for seriøse svar, det får meg til å føle meg bedre :) 

Drizzt skrev (5 minutter siden):

Du sender epost til ledelsen og sier klart ifra hvorfor du bytter treningssenter. 

Du er sårbar og utsatt i garderoben, så du må først og fremst tenke på egen sikkerhet. 

Takk, det skal jeg gjøre! :)

 

-ts

Anonymkode: 6f384...440

  • Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo problemet med at hvem som helst kan definere seg som det kjønnet de vil. Det er egentlig inget hinder for en hvilken som helst mann å si at han er kvinne og spaserer rett inn i kvinnegarderoben. Og så blir kvinner som sier fra at dette er ubehagelig pekt ut som de som diskriminerer.. 

Denne mannen i garderoben tar åpenbart ingen hensyn til kvinners følelser, ellers hadde han ikke vært der. 

  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn er ikke farlige uansett om de går med kjole eller i dress , eller om de er nakne. Husker at den mannlige vaktmesteren kom inn i garderoben på treningssenteret for å ordne noe en gang. Det var ikke farlig i det hele tatt, og ikke noe å bry seg om.

Anonymkode: 425f7...f30

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir så provosert at det er rett før jeg sprekker! Det er faen meg ikke greit at man risikerer å møte på menn i en så sårbar posisjon! 
Dette tullet må snart stoppe før det er for sent! Man diskriminerer en hel gruppe i iveren etter å være politisk korrekte. 
 

Identifiserer man seg som et annet kjønn enn det som står på skiltet i garderoben får man faen meg ta hensyn til fellesskapet og flertallet inne i garderoben - og dusje hjemme!

Sorry..men dette provoserer! Jeg har også blitt voldtatt - og hadde jeg møtt en mann i dusjen på treningssenteret hadde jeg falt om i panikk og flashbacks. Det er ikke greit!

  • Liker 35
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blizz1 skrev (10 minutter siden):

At ikke alle garderober i 2022 er kjønnsnøytrale er meg helt uforståelig. 

Da hadde jo treningssenteret fort mistet alle sine kvinnelige kunder. Kvinner flest liker ikke å være nakne i samme rom som fremmede menn.

  • Liker 34
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda-78 skrev (8 minutter siden):

Da hadde jo treningssenteret fort mistet alle sine kvinnelige kunder. Kvinner flest liker ikke å være nakne i samme rom som fremmede menn.

Er faktisk mange menn som også som vil skifte og dusje uten kvinner.

Endret av Macro
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Tar denne som anonym… jeg begynte nylig på treningssenter og det er en mann i damegarderoben. Jeg sa fra til personalet, men fikk beskjed om at han identifiserer seg som dame, og derfor må få bruke damegarderoben… jeg kan lite om sånne ting, og jeg skjønner jo at en transseksuell som har operert seg og alt ikke bare kan gå i herregarderoben. Men dette er altså en mann i litt feminine klær, som da tydeligvis føler seg som en dame. 
 

Jeg vil ikke være trangsynt, men jeg har opplevd overgrep og føler meg utrygg i slike situasjoner rundt fremmede menn. Har nå begynt å skifte på do hvis han/hun(?) er der, men jeg trener ofte før jobb og må egentlig dusje.. det klarer jeg bare ikke hvis det er en mann i garderoben. 
 

noen råd? Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre :( Har vurdert å bytte treningssenter men da blir reiseveien veldig kronglete. 

Anonymkode: 6f384...440

Hvis personen har operert vekk penis til fordel for en vagina, så tror jeg man kan tenke at dette er en som virkelig identifiserer seg som kvinne.

Men hvis dette er en person som slenger rundt med en penis, så syntes jeg personen ikke har noe med å være i kvinnegarderoben.

 

En EKTE transperson foretar såklart kjønnskorrigerende operasjon. Alt annet - da er ikke denne "Identiteten" så sterk som personen vil ha det til.

Min mening.

Anonymkode: 0134f...ab4

  • Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (17 minutter siden):

At ikke alle garderober i 2022 er kjønnsnøytrale er meg helt uforståelig. 

Ikke alle kvinner trives så veldig godt med å kle av seg sammen med fremmede kvinner en gang, så jeg tviler på at fremmede menn i garderoben bidrar positivt.

Anonymkode: 1d769...a03

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hva du identifiserer deg med som er et problem, men i all den tid vedkommende fortsatt har en penis så får han bruke herregarderoben. Synest det er noe underlig at en mann som identifiserer seg som kvinne ønsker å bli sett naken i kvinnegarderobe. Det kan fremstå som om han da har en glede av at kvinner skal se han som naken mann.

Anonymkode: b87eb...b43

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meldt meg ut og skrevet en svært skarp mail det det forbanna treningssenteret. Fy faen.

Anonymkode: 798ef...b7f

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tar denne som anonym… jeg begynte nylig på treningssenter og det er en mann i damegarderoben. Jeg sa fra til personalet, men fikk beskjed om at han identifiserer seg som dame, og derfor må få bruke damegarderoben… jeg kan lite om sånne ting, og jeg skjønner jo at en transseksuell som har operert seg og alt ikke bare kan gå i herregarderoben. Men dette er altså en mann i litt feminine klær, som da tydeligvis føler seg som en dame. 
 

Jeg vil ikke være trangsynt, men jeg har opplevd overgrep og føler meg utrygg i slike situasjoner rundt fremmede menn. Har nå begynt å skifte på do hvis han/hun(?) er der, men jeg trener ofte før jobb og må egentlig dusje.. det klarer jeg bare ikke hvis det er en mann i garderoben. 
 

noen råd? Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre :( Har vurdert å bytte treningssenter men da blir reiseveien veldig kronglete. 

Anonymkode: 6f384...440

Kan du ikke trene etter jobb da, slik at du kan dusje når du kommer hjem? Skjønner veldig godt at det er ubehagelig for deg ❤️ 

  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% mangfold og støtter transpersoner og folk av alle varianter av kjønnsidentitet.

Men av hensyn til alle kvinner (og menn!) synes jeg det er riktig at lik fysisk kropp = samme garderobe. 

Anonymkode: c2619...97b

  • Liker 25
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (6 minutter siden):

Kan du ikke trene etter jobb da, slik at du kan dusje når du kommer hjem? Skjønner veldig godt at det er ubehagelig for deg ❤️ 

Vi skal ikke tilpasse oss en mann som føler han er kvinne. Det er for sjukt. 

Anonymkode: 798ef...b7f

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke alle kvinner trives så veldig godt med å kle av seg sammen med fremmede kvinner en gang, så jeg tviler på at fremmede menn i garderoben bidrar positivt.

Anonymkode: 1d769...a03

Du misforstod. Mente ikke unisex, men kjønnsnøytral garderobe der man har sin egen bås. Altså slipper å forholde seg til andre mennesker i det hele tatt. Slik det er i mange badelang f.eks.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (2 minutter siden):

Du misforstod. Mente ikke unisex, men kjønnsnøytral garderobe der man har sin egen bås. Altså slipper å forholde seg til andre mennesker i det hele tatt. Slik det er i mange badelang f.eks.

Mulig det heter noe annet, men var det jeg mente 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som snakker om kjønnsnøytrale garderober er totalt historieløse. 

Anonymkode: 798ef...b7f

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det virlelig lov? Da kan jo alle menn bare si det. 

Anonymkode: 8d511...916

Ja, og det er det de gjør 

Anonymkode: 3e46b...c1e

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...