AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #101 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og du må lære deg å argumentere uten å banne. Anonymkode: a939d...967 Absolutt ikkje, det er ingenting i vegen med å banne. Tvert imot, faktisk. Anonymkode: e958a...d0d
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #102 Skrevet 3. desember 2022 Våre er 7 og 3 og har aldri fått pakkekalender. Det er dyrt, tidkrevende å lage, og dårlig for miljøet. De har aldri spurt etter det, heller. Her vi bor har nesten ingen pakkekalender, har inntrykk av at det er mer vanlig blant de litt mer ressurssvake. Anonymkode: 2a01b...3bd 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #103 Skrevet 3. desember 2022 Vi har pakkekalender men ingen leker eller noe de har ønsket seg. Er hårstrikk, ny hårbørste, truser, og sokker (kjøpte 7 pk, så har der for 14 dager) Ungene var veldig fornøyd. Anonymkode: 042f8...d41 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #104 Skrevet 3. desember 2022 Du er jo åpenbart voldsomt opptatt av hva andre gjør når du blir provosert av "den sjuke overfloden" hos andre. Jeg bryr meg katten om hva slags kalender andre har. Men jeg gir mine barn pakkekalender annenhver dag - ikke fordi naboen har det, men fordi jeg hadde det selv som barn og ønsker å gi mine barn den samme gode adventsopplevelsen som mine foreldre gav meg og mine søsken. Anonymkode: 23e25...d3f 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #105 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Eh det står syns synd i forekdre som må pakke inn kalendergaver? Anonymkode: e682a...cdc Leste du nederste linje? Anonymkode: fa63c...dbd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #106 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke engang deg jeg spurte Anonymkode: e682a...cdc Heldigvis et diskusjonsforum så jeg kan vel svare jeg og? Anonymkode: fa63c...dbd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #107 Skrevet 3. desember 2022 Når enkelte er tomme for argumenter så går de løs på andres måte å svare. Anonymkode: fa63c...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #108 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er jo åpenbart voldsomt opptatt av hva andre gjør når du blir provosert av "den sjuke overfloden" hos andre. Jeg bryr meg katten om hva slags kalender andre har. Men jeg gir mine barn pakkekalender annenhver dag - ikke fordi naboen har det, men fordi jeg hadde det selv som barn og ønsker å gi mine barn den samme gode adventsopplevelsen som mine foreldre gav meg og mine søsken. Anonymkode: 23e25...d3f Bryr du deg om klima og miljø da? Bryr du deg om hva slags jord barna etter oss skal leve på? Anonymkode: fa63c...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #109 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Våre er 7 og 3 og har aldri fått pakkekalender. Det er dyrt, tidkrevende å lage, og dårlig for miljøet. De har aldri spurt etter det, heller. Her vi bor har nesten ingen pakkekalender, har inntrykk av at det er mer vanlig blant de litt mer ressurssvake. Anonymkode: 2a01b...3bd Jeg har inntrykk av at alle som ikke har kalender må snakke ned de som har de og mener de både er ressurssvake og annet. 🙄 Anonymkode: e682a...cdc 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #110 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når enkelte er tomme for argumenter så går de løs på andres måte å svare. Anonymkode: fa63c...dbd Når man er tom for argumentert må man banne og skrive stygt , bli nedlatende og ufin Anonymkode: e682a...cdc
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #111 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når man er tom for argumentert må man banne og skrive stygt , bli nedlatende og ufin Anonymkode: e682a...cdc Nei. Om det derimot hadde vært annet hvert ord kunne jeg vært enig. Men enkelt ord slik som nå, bare nei. Anonymkode: fa63c...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #112 Skrevet 3. desember 2022 Pakkekalender synes jeg er noe tull. Hele poenget med å måtte vente til jul er jo å lære at man må være tålmodig og prioritere hva man har lyst på. Pakke kalender er en pose og sekk løsning for bortskjemte barn, som oppdras til å bli materialistiske individer uten en utviklet sans for å vurdere hva ting er verdt. Når jeg ønsket meg noe som barn, så måtte jeg vente til jul, selv om det var August. Så nå som jeg er voksen har jeg et lavt eller moderat konsum-nivå. Om jeg ønsker meg noe nytt, så har jeg lært fra tidlig av at da må man vente (spare). Når man ikke jobber for pengene selv er det veldig vanskelig å forstå hvor mye 1000 kr eller 10 000kr faktisk er. Så om man lærer at 1000 kr er 3 måneder med venting, da lærer man verdien. Ja det er "frustrerende" for de, det er jo der læringen ligger. Den enkleste løsninger med verst langsiktige konsekvenser er jo å bukke under for presset og skjemme bort. Jeg ville hvert fall ikke brydd meg om at de har venner som er bortskjemt. Anonymkode: e93ba...468 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #113 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pakkekalender synes jeg er noe tull. Hele poenget med å måtte vente til jul er jo å lære at man må være tålmodig og prioritere hva man har lyst på. Pakke kalender er en pose og sekk løsning for bortskjemte barn, som oppdras til å bli materialistiske individer uten en utviklet sans for å vurdere hva ting er verdt. Når jeg ønsket meg noe som barn, så måtte jeg vente til jul, selv om det var August. Så nå som jeg er voksen har jeg et lavt eller moderat konsum-nivå. Om jeg ønsker meg noe nytt, så har jeg lært fra tidlig av at da må man vente (spare). Når man ikke jobber for pengene selv er det veldig vanskelig å forstå hvor mye 1000 kr eller 10 000kr faktisk er. Så om man lærer at 1000 kr er 3 måneder med venting, da lærer man verdien. Ja det er "frustrerende" for de, det er jo der læringen ligger. Den enkleste løsninger med verst langsiktige konsekvenser er jo å bukke under for presset og skjemme bort. Jeg ville hvert fall ikke brydd meg om at de har venner som er bortskjemt. Anonymkode: e93ba...468 Legger til at en adventskalender (sjokolade eller appelsin med nellik) er noe helt annet, da er det jo nedtellingen som er fokus, ikke innholdet (som i pakkekalender). Anonymkode: e93ba...468
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #114 Skrevet 3. desember 2022 Mine har selvvalgt kalender fra typ Normal til ca 120 kroner, Haribo og Dumle. Også har vi gaver til adventssøndager på egen kalender som på bildet, som jeg selv vokste opp med. Da får de litt julepynt, godis mm. Jeg er glad jeg ikke trenger handle og pakke inn 48 gaver, 10-åringen for første gang i år uttrykt ønske om pakkekalender, men blir ikke fra meg. Anonymkode: e92d1...7ee
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #115 Skrevet 3. desember 2022 Jeg tipper de idiotene som betaler 8 000 000 NOK for en 18 kvadrats leilighet i Oslo er oppdratt med pakkekalender. Null økonomisk sans. Anonymkode: e93ba...468
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #116 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tipper de idiotene som betaler 8 000 000 NOK for en 18 kvadrats leilighet i Oslo er oppdratt med pakkekalender. Null økonomisk sans. Anonymkode: e93ba...468 Uff sp bitter Anonymkode: e682a...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #117 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Uff sp bitter Anonymkode: e682a...cdc Nei, vi bare ser dumheten. Anonymkode: fa63c...dbd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #118 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har inntrykk av at alle som ikke har kalender må snakke ned de som har de og mener de både er ressurssvake og annet. 🙄 Anonymkode: e682a...cdc Den eneste på avdelingen til yngste som har pakkekalender har en ung mor med bleket hår, brunsnegleøyenbryn og ingen jobb. Personlig ville jeg ikke prioritert å gi datteren 24 små pakker med ræl når økonomien er trang. Anonymkode: 2a01b...3bd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #119 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det gjør vi. Gaver hører til bursdag og jul. Mange av oss lever faktisk sånn. Anonymkode: fa63c...dbd Ok, så du kjøper aldri noe nytt til deg eller barna dine (om du har) utenom når du har bursdag eller jul? Anonymkode: 20d8e...723 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #120 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Våre er 7 og 3 og har aldri fått pakkekalender. Det er dyrt, tidkrevende å lage, og dårlig for miljøet. De har aldri spurt etter det, heller. Her vi bor har nesten ingen pakkekalender, har inntrykk av at det er mer vanlig blant de litt mer ressurssvake. Anonymkode: 2a01b...3bd Neppe, det er helt vanlig i alle slags familier. Men kanskje minst hos de mest ressurssvake, som ikke har så mye å rutte med. Anonymkode: 20d8e...723 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå