Gå til innhold

Er så forbasket lei av de som driver å «siler» telefon oppringningene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har to ganger i livet måtte ta ringerunden med dødsbudskap. Slik ting er ikke noe som kan vente! Da ringer jeg 18 anrop om jeg må. I dagens SoMe-situasjon tar det kort tid før en eller annen som vet om dødsfallet sender melding eller annonserer det på Facebook. Og min nærmeste skal ikke måtte få et slik budskap via slike kanaler. 

En gang var jeg veldig uvel og ville ha selskap  og hjelp til legen, takk og pris at mine nærmeste har vett nok til å ta tlf når jeg trenger dem!

Det jeg leser her er bare meg, meg , meg uten tanke på at noen kan trenge at de tar akkurat den tlf.  Jg blir skemt over dagens egoisme og takker for at slike ikke finns blandt mine nærmeste. 

Anonymkode: 922d4...5cd

Hvis du ikke får svar på første anropet med dødsbudskapet ditt så sender du en melding da vel.

"Hei Per, jeg er nødt til å snakke med deg, kan du ringe meg så snart du ser meldingen min. Hilsen Gudrun."

Hvorfor lager du problemer ut av noe som ikke er et problem 🙄

 

Anonymkode: 04c3a...4c2

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvis du ikke får svar på første anropet med dødsbudskapet ditt så sender du en melding da vel.

"Hei Per, jeg er nødt til å snakke med deg, kan du ringe meg så snart du ser meldingen min. Hilsen Gudrun."

Hvorfor lager du problemer ut av noe som ikke er et problem 🙄

 

Anonymkode: 04c3a...4c2

Fordi dette for meg er noe som ikke kan vente . For meg og mange er det et problem

Anonymkode: 922d4...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi dette for meg er noe som ikke kan vente . For meg og mange er det et problem

Anonymkode: 922d4...5cd

Jammen om man sender en melding å sier at det er viktig, så vil folk ringe opp igjen ved første mulige anledning. Litt på samme måte som de eventuelt vil svare på telefon med første anledning.

Telefonen min ligger ofte på lydløs, og jeg ringer tilbake like raskt om jeg har ett ubesvart anrop og en sms, som om jeg har 18 ubesvarte anrop. Sist jeg fikk dødsbudskap på telefonen så var jeg opptatt, og ringte tilbake idet jeg så sms. Hadde mamma brukt tiden på å ringe meg 18 ganger, så hadde ikke jeg fått beskjeden raskere uansett, og siden hun sendte sms så kunne hun ringe neste på lista...

Anonymkode: c94e5...415

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har to ganger i livet måtte ta ringerunden med dødsbudskap. Slik ting er ikke noe som kan vente! Da ringer jeg 18 anrop om jeg må. I dagens SoMe-situasjon tar det kort tid før en eller annen som vet om dødsfallet sender melding eller annonserer det på Facebook. Og min nærmeste skal ikke måtte få et slik budskap via slike kanaler. 

Anonymkode: 922d4...5cd

Hvis 'dine nærmeste' prioriterer å sjekke SoMe før de evt. besvarer ett av dine 18 anrop, så er det vel selvforskyldt. Og deres eget valg, egentlig. 

Anonymkode: 7e200...29e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Man ser hvem som ringer, og så gidder man ikke svare. Det er så vanvittig frekt.

Frekt? Pøh. Det som er frekt, er å ringe meg ut av det blå.

Send for rakkern en jævla SMS. Er det så vanskelig?

Anonymkode: ec92e...fcf

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fordi dette for meg er noe som ikke kan vente . For meg og mange er det et problem

Anonymkode: 922d4...5cd

For deg som føler for å få det av skuldrene med en gang?

Uten tanke på den stakkaren som sitter i en venninnelunsj og så må forklare seg til alle? Eller i et jobbmøte, og må inn igjen å hente tingene sine? 

Anonymkode: 9f06b...ab3

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri på lyd. Ser om noen har ringt. Eller at de ringer hvis jeg har mobilen i hånda. 
Orker ikke bli forstyrra mens jeg lager middag, spiser, jobber, ser på tv, sover, kjører bil… lista er lang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, jeg tolker ikke det som at TS klager på de som ikke svarer når det er ekstraordinære samtaler som dødsbudskap eller annet veldig akutt. Jeg får mer inntrykk av at det gjelder de som ikke svarer når oppringer vil skravle.

Anonymkode: c94e5...415

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle har mulighet til å ha telefonen tilgjengelig hele tiden vet du. 

Anonymkode: a3acf...5ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ORKER IKKE folk som ringer bare for å skravle. Jeg har ingen interesse av å ringe for å prate selv. Jeg mener at da burde vel egentlig folk ha sosiale antenner nok til å skjønne at det også er uinteressant andre veien. Men det er det faktisk noen som ikke tenker på. Folk som er sånne skravlebøtter som ringer, vil egentlig bare snakke om seg selv. Det er ikke sikkert at det er så jævlig interessant å høre på bestandig. De som ringer sjeldent derimot blir jeg bekymret for,da tenker jeg at det er noe viktig.

Anonymkode: e9dd8...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

For deg som føler for å få det av skuldrene med en gang?

Uten tanke på den stakkaren som sitter i en venninnelunsj og så må forklare seg til alle? Eller i et jobbmøte, og må inn igjen å hente tingene sine? 

Anonymkode: 9f06b...ab3

En slik beskjed vil alle ha asap. 

Anonymkode: 922d4...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar bare telefonen når det er lagrede nummer som ringer. Anrop sjekkes ved leilighet hvor jeg søker opp nummer som har ringt. Skjulte og utenlandske nummer besvares aldri.

Anonymkode: 16a37...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har to ganger i livet måtte ta ringerunden med dødsbudskap. Slik ting er ikke noe som kan vente! Da ringer jeg 18 anrop om jeg må. I dagens SoMe-situasjon tar det kort tid før en eller annen som vet om dødsfallet sender melding eller annonserer det på Facebook. Og min nærmeste skal ikke måtte få et slik budskap via slike kanaler. 

En gang var jeg veldig uvel og ville ha selskap  og hjelp til legen, takk og pris at mine nærmeste har vett nok til å ta tlf når jeg trenger dem!

Det jeg leser her er bare meg, meg , meg uten tanke på at noen kan trenge at de tar akkurat den tlf.  Jg blir skemt over dagens egoisme og takker for at slike ikke finns blandt mine nærmeste. 

Anonymkode: 922d4...5cd

Du kan altså lese meg på hvilken som helst måte du vil, men i mitt hode er det altså like egoistisk å forvente at folk svarer DEG alltid. 

Hvis det haster eller er viktig, sender du en melding om nettopp det.

Jada, jeg har både måttet ringe med dødsbudskap og tatt imot telefonsamtaler om dem - når samme person ringer for andre eller tredje gang tar jeg da selvfølgelig telefonen - men dette er virkelig ikke noe som skjer spesielt ofte og jeg kommer til å fortsette å la være å ta telefonen når det ikke passer meg (eller de jeg er fysisk sammen med) akkurat da.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid telefonen på, siden jeg har barn. Det betyr derimot ikke at jeg alltid er tilgjengelig for å prate med hvem som helst. Så ja, jeg siler telefoner. Noen ganger orker jeg bare ikke å prate, andre ganger holder jeg på med noe annet. Det er en uting å mene at folk skal være tilgjengelig 24/7, bare fordi man har mobiler. Om det er viktig, så send en melding istedenfor. Om ikke får du bare akspetere at folk ikke orker/har tid til å prate med deg når som helst.

Anonymkode: 85ade...bd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vi er i 2022 så er jeg ikke pliktig til å være tilgjengelig 24/7. Jeg verdsetter egentid og ro og er ikke villig til å kaste det bort på folk som er ekstremt sosiale og ikke evner å sysselsette seg selv. Om jeg ikke svarer så kan jeg ikke prate, eller kanskje jeg til og med ikke vil prate. Send en melding om noen er døende eller noe. Ellers får du finne deg en hobby.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (5 minutter siden):

Du kan altså lese meg på hvilken som helst måte du vil, men i mitt hode er det altså like egoistisk å forvente at folk svarer DEG alltid. 

Så du tror det er for MIN skyld? Det er det altså ikke. 

Teatrica skrev (5 minutter siden):

Hvis det haster eller er viktig, sender du en melding om nettopp det.

Jada, jeg har både måttet ringe med dødsbudskap og tatt imot telefonsamtaler om dem - når samme person ringer for andre eller tredje gang tar jeg da selvfølgelig telefonen - men dette er virkelig ikke noe som skjer spesielt ofte og jeg kommer til å fortsette å la være å ta telefonen når det ikke passer meg (eller de jeg er fysisk sammen med) akkurat da.

 

Anonymkode: 922d4...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk er så sabla rare ; når man klager over at folk ikke svarer på melding så får man høre at ; ring hvis det er viktig. Og hvis man ringer ; send melding hvis det er viktig. SÅ hva skal en stakkar tro? 

 

Anonymkode: 922d4...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du tror det er for MIN skyld? Det er det altså ikke. 

 

Anonymkode: 922d4...5cd

For hvem sin annen skyld skulle det være enn for den som ringer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk er så sabla rare ; når man klager over at folk ikke svarer på melding så får man høre at ; ring hvis det er viktig. Og hvis man ringer ; send melding hvis det er viktig. SÅ hva skal en stakkar tro? 

 

Anonymkode: 922d4...5cd

Problemet er vel at folk regner ting som er totalt uinterresant som viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (3 minutter siden):

Problemet er vel at folk regner ting som er totalt uinterresant som viktig.

Det kan de ikke sitte å dømme og vite, det kan være viktig for den som ringer å ta den tlf. 

Anonymkode: 922d4...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...