Gå til innhold

Er så forbasket lei av de som driver å «siler» telefon oppringningene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Man ser hvem som ringer, og så gidder man ikke svare. Det er så vanvittig frekt.

Det er selvsagt greit å ikke svare telefonen når man er på jobb, spiser middag, er opptatt etc. Da sender man en sånn automelding om at man ikke kan snakke nå, og så ringer man opp igjen etterpå.

Hva er poenget? Er man så important at man ikke kan svare? Har man det så travelt at man ikke kan snakke med folk? 

Ser folk ordner seg ulikt når det gjelder dette. Synes det er mye dårlig oppførsel ute å går på dette. 

Anonymkode: 579e8...7ac

Unnskyld, jeg skal legge mobilen ved siden av meg og sitte pent i sofaen og vente på at du ringer. Har droppet alt av jobb, studier, fritid for å kunne ta tlf når DU ringer.  😍 får jeg lov til å søke på trygd da? Jeg kan jo ikke bo på gata, har jo slutta i jobben for at jeg skal være parat når du ringer. Ikke bli sur om tlf plinger 2 ganger før jeg tar den? 🥺 hvis den  plinger 3 ganger kan jeg like gjerne hoppe fra brua. 🤨 det skal ikke skje!! 

NB, med advarsel om ploppelyder på toalettet hvis du ringer samtidig mens jeg er der.. 🫣

Anonymkode: 86e89...d3f

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Enig med TS ; man bør hvertfall ha skamvett til å enten ringe opp igjen eller sende en melding. For noen er det en stor terskel å ringe folk, så da er det fælt når den man ringer ignorerer. Vær et medmenneske , kanskje noen trenger deg. 

Anonymkode: 922d4...5cd

Vi har en uskreven regel om at dersom det er noe viktig, og den andre ikke svarer, så sender vi melding eller ringer en gang til.
Og noen vet jeg at har veldig stor terskel for å ringe, de svarer jeg uansett, og ringer alltid opp igjen. 

Men de jeg vet ofte ringer bare fordi de har 5 minutter til bussen går, synes det er kjedelig gå hjem fra toget, sitter i bil-kø, eller lignende, sorry det er ikke noe jeg prioriterer ringe opp igjen. 

Husker enda jeg hadde vært på en konferanse med heldagsmøte, og hadde fem ubesvarte anrop fra en bekjent. Jeg trodde selvfølgelig det var fullstendig krise og omtrent sto om død og liv. Ringte opp igjen superstressa, og får en '"nei, jeg bare kjeda meg" 

Anonymkode: c94e5...415

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

:klo: Det er jo min telefon, ts. Jeg har den fordi jeg kan kontakte de jeg ønsker å kontakte, og slik at de jeg ønsker skal kontakte meg kan holde kontakten med meg. 

En telefon til en privatperson er ikke en offentlig telefon - tilgjengelig for alle. Og den er ikke en oppslagstavle på torget - et sted alle kan legge igjen sine meldinger.

Du bør justere din definisjon av en telefon etter den jevneste oppfatning, ellers blir du jo bare alternert og skuffet på feil grunnlag, som nå. Og det er jo et livsvalg du kan ta. Men som kun går utover deg.

Anonymkode: 9faaf...924

Nettopp dette. Min telefon er min. Jeg betaler for den selv og jeg velger selv når og hvordan jeg vil bruke den. TS, hvis du blir silt vekk så ofte som du gir uttrykk for, så kan det være et signal om at du er for pågående. 

Anonymkode: 243c8...f22

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Da sender man en sånn automelding om at man ikke kan snakke nå, og så ringer man opp igjen etterpå.

Det gjør ikke jeg. Nå har heldigvis mine bekjente vett nok til at de forstår at jeg ikke har mulighet til å snakke akkurat da, så de trenger ikke noe melding om det som er helt åpenbart. Jeg ringer tilbake når det passer meg, det samme gjør mine bekjente. Ikke nødvendigvis samme dag.

Anonymkode: 6e11d...042

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyden av bestandig. Når noen ringer tar jeg kun telefonen dersom jeg har tid, dersom det er noen jeg kjenner eller dersom jeg, etter å ha søkt opp nummeret ser at det potensielt gjelder noe relevant (for eksempel at det er fedex som ringer angående en pakkelevering). Er det ingen jeg kjenner eller det ikke  er relevant for meg tar jeg aldri telefonen. Er det viktig for man sende en tekstmelding, jeg er ikke en service-telefon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Ts, du bestemmer ikke hva som er "godkjente" unnskyldninger for ikke å svare på tlf. Jeg er på ingen måte pliktig til å være tilgjengelig hele tiden eller gi deg beskjed om at jeg er det.. Har aldri sendt en sånn automelding i mitt liv, folk skjønner jo at jeg ikke kan/vil snakke🙄 Send en sms og spør når det passer å ringes så er jeg med 👍

Anonymkode: daa7e...ea6

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar aldri tlf om du ikke står i tlfboka. Da sjekker jeg nr.

Anonymkode: 95207...e2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man ser hvem som ringer, og så gidder man ikke svare. Det er så vanvittig frekt.

Det er selvsagt greit å ikke svare telefonen når man er på jobb, spiser middag, er opptatt etc. Da sender man en sånn automelding om at man ikke kan snakke nå, og så ringer man opp igjen etterpå.

Hva er poenget? Er man så important at man ikke kan svare? Har man det så travelt at man ikke kan snakke med folk? 

Ser folk ordner seg ulikt når det gjelder dette. Synes det er mye dårlig oppførsel ute å går på dette. 

Anonymkode: 579e8...7ac

Jeg svarer hvis f.eks. skolen ringer, eller stalleieren min, da det stort sett betyr at noe er galt og det haster. Jeg svarer ikke nødvendigvis alle andre dersom det ikke passer. Har et par nære venner som alltid snakker lenge, da gidder jeg ikke å svare om jeg uansett vet jeg ikke har tid å skravle.

Hvis noen krever at jeg skal svare akkurat når det passer dem må de nesten betale meg for å gå vakt.

Anonymkode: 3bb74...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar aldri telefonen hvis jeg ikke vet hvem det er. Må søke opp først. Er det et ukjent navn så ringer jeg ikke tilbake, de får sende en sms om hvorfor de skal ha tak i meg evt. 

Når kjentfolk ringer tar jeg den, men bare hvis det passer og hvis jeg ikke forventer noe mas. Kommer an på hvem det er. Broren min og evt kona hans ringer kun hvis jeg kan gjøre de en tjeneste som å passe unger, kjøre unger på trening osv. Vi bor et stykke fra hverandre så det passer meg  vanligvis ekstremt dårlig . Særlig fordi de har null interesse av å tilbringe tid med meg og mitt barn.... Da tar jeg ikke telefonen men venter til det kommer en sms om hvorfor han ringte. Så kan jeg i ro og mak avgjøre om jeg "kan" eller ikke..... 

 

 

Anonymkode: 04c3a...4c2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine ting jeg strever med. Er ikke alltid jeg har kapasitet til å ta telefonen, liker egentlig ikke spontane telefoner. Foretrekker om folk sender en sms og spør osv vi skal ringes og hva det gjelder. Det kan gjelde gode venner også, jeg tar ikke telefonen dersom jeg ikke er i form til en samtale. Er det noe som haster regner jeg med at personen sender en sms rett etterpå. 
Dersom du er såpass aggressiv og krevende som du virker her, forstår jeg godt at folk unngår å ta telefonen. Kan du skrive hvorfor du vil ha tak i vedkommende?

Anonymkode: c619b...bb9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Man ser hvem som ringer, og så gidder man ikke svare. Det er så vanvittig frekt.

Det er selvsagt greit å ikke svare telefonen når man er på jobb, spiser middag, er opptatt etc. Da sender man en sånn automelding om at man ikke kan snakke nå, og så ringer man opp igjen etterpå.

Hva er poenget? Er man så important at man ikke kan svare? Har man det så travelt at man ikke kan snakke med folk? 

Ser folk ordner seg ulikt når det gjelder dette. Synes det er mye dårlig oppførsel ute å går på dette. 

Anonymkode: 579e8...7ac

Kan du se for deg at enkelte har en jobb som ikke lar seg kombinere med å sende melding om at vedkommende ringer deg senere, ts, eller har alle denne plikten til å gi respons umiddelbart?

Selvsagt ordner folk seg ulikt. Jeg har f.eks. ikke telefonen på middagsbordet. Etter en lang dag trenger jeg den pausen, og det samme gjør familien min. Glad i vennene mine og annen familie, men hadde ikke orket sånne som forlanger tilgjengelighet til enhver tid. Nesten fascinerende hvordan noen kan finne på å ringe om igjen og om igjen, så når man er ferdig på trening eller kinofilmen er ferdig har man 8 anrop fra samme person. Jeg forstår at enkelte blir redde for at personen man ringer ikke vil ha noe mer med dem å gjøre og sånt (irrasjonelt), men det er vanligvis den personen som er redd for det som eier problemet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer. Personen du ringer, velger helt selv om han ønsker å svare eller ikke. Om det er noe viktig, og personen ikke tar telefonen, sender du en melding hvor du forklarer hva det gjelder, og ber vedkommende ringe igjen når han har anledning. 

Sånn. 

 

Anonymkode: 2f9e9...ac0

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man ser hvem som ringer, og så gidder man ikke svare. Det er så vanvittig frekt.

Det er selvsagt greit å ikke svare telefonen når man er på jobb, spiser middag, er opptatt etc. Da sender man en sånn automelding om at man ikke kan snakke nå, og så ringer man opp igjen etterpå.

Hva er poenget? Er man så important at man ikke kan svare? Har man det så travelt at man ikke kan snakke med folk? 

Ser folk ordner seg ulikt når det gjelder dette. Synes det er mye dårlig oppførsel ute å går på dette. 

Anonymkode: 579e8...7ac

Noen har hemmelig nummer. Noen skjuler seg for voldelige ekser. Da svarer man ikke hvem som helst…

Anonymkode: 09dc1...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker

Hva er problemet? Hvis det ikke er viktig, gidder jeg ikke å svare. Da ringer jeg heller opp når det passer bedre.

Det som er frekt, er å forvente svar med en gang, og ringe flere ganger etter hverandre på kort tid.

Man har ingen plikt til å svare til enhver tid. Hvordan har du fått med det dette forresten? Ser du på andres telefoner når det ringer?

kan jo være telefonen de ikke gadd å svare var en telefonselger også. Enda en grunn til å sjekke før man svarer. Blokkerte faktisk et nummer senest i dag selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med deg ts. For meg er det en selvfølge å ta tlf når den ringer. Er jo ikke værre enn å si at man ikke kan snakke hvis noen ringer kun for å skravle, men ofte er det jo en fornuftig grunn til at folk ringer og jeg har som regel interesse av å ta den og adressere den grunnen. De som ringer for å skravle er jo de nærmeste som tåler fint at jeg er tydelig med å si at det ikke passer. Synes også det er er en uting at folk tar større ting som å lage avtaler og avklare planer over meldinger. Vi hadde alle spart mye tid om folk bare ringte, og fikk svar når de gjorde det. 

Anonymkode: 88181...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig med TS ; man bør hvertfall ha skamvett til å enten ringe opp igjen eller sende en melding. For noen er det en stor terskel å ringe folk, så da er det fælt når den man ringer ignorerer. Vær et medmenneske , kanskje noen trenger deg. 

Anonymkode: 922d4...5cd

Mens for andre er terskelen like høy for å ta telefonen når man ikke er "klar". 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Litt enig med deg ts. For meg er det en selvfølge å ta tlf når den ringer. Er jo ikke værre enn å si at man ikke kan snakke hvis noen ringer kun for å skravle, men ofte er det jo en fornuftig grunn til at folk ringer og jeg har som regel interesse av å ta den og adressere den grunnen. De som ringer for å skravle er jo de nærmeste som tåler fint at jeg er tydelig med å si at det ikke passer. Synes også det er er en uting at folk tar større ting som å lage avtaler og avklare planer over meldinger. Vi hadde alle spart mye tid om folk bare ringte, og fikk svar når de gjorde det. 

Anonymkode: 88181...c67

Det er jo den som ringer og ikke får svar som har ansvaret for å sende en sms om hva det gjaldt, om det haster osv. 

Anonymkode: c619b...bb9

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er man så important at man ikke kan svare?

Anonymkode: 579e8...7ac

Er du så important at alle må ta telefonen når du ringer. 

Jeg forbeholder meg retten å snakke med hvem jeg vil når jeg vil - hvis det er noe du må snakke med med om umiddelbart, kan du sende en melding å fortelle hva det gjelder.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt enig med deg ts. For meg er det en selvfølge å ta tlf når den ringer. 

Anonymkode: 88181...c67

Du er simpelthen aldri opptatt?  Du svarer enten du er på trikken, på konsert, ved eller på operasjonsbordet, når du sover, når du spiser, når du er i dusjen, eller i senga med partneren? Er du en av disse man kan høre i teatersalen og på kino som både har lyden på og svarer, høyt og tydelig?

Anonymkode: 031e7...d79

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har mine ting jeg strever med. Er ikke alltid jeg har kapasitet til å ta telefonen, liker egentlig ikke spontane telefoner. Foretrekker om folk sender en sms og spør osv vi skal ringes og hva det gjelder. Det kan gjelde gode venner også, jeg tar ikke telefonen dersom jeg ikke er i form til en samtale. Er det noe som haster regner jeg med at personen sender en sms rett etterpå. 
Dersom du er såpass aggressiv og krevende som du virker her, forstår jeg godt at folk unngår å ta telefonen. Kan du skrive hvorfor du vil ha tak i vedkommende?

Anonymkode: c619b...bb9

Kjenner meg sååå godt igjen. Er virkelig ikke glad i å snakke i telefonen, og foretrekker sms.. 
 

Har slitt med denne «telefonangsten» så lenge jeg kan huske, kun i jobb går det bra, da går jeg inn i den rollen og tar telefonen. Hjemme tar jeg nesten kun om nærmeste familie ringer, venner blir ofte sendt en sms 😅

Anonymkode: 82859...520

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...