Gå til innhold

Er så forbasket lei av de som driver å «siler» telefon oppringningene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man ser hvem som ringer, og så gidder man ikke svare. Det er så vanvittig frekt.

Det er selvsagt greit å ikke svare telefonen når man er på jobb, spiser middag, er opptatt etc. Da sender man en sånn automelding om at man ikke kan snakke nå, og så ringer man opp igjen etterpå.

Hva er poenget? Er man så important at man ikke kan svare? Har man det så travelt at man ikke kan snakke med folk? 

Ser folk ordner seg ulikt når det gjelder dette. Synes det er mye dårlig oppførsel ute å går på dette. 

Anonymkode: 579e8...7ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri noensinne sendt meldinger for å si at jeg ikke kan prate nå. Det er jo underforstått når man ikke svarer. Jeg ser ikke på telefonen når jeg er opptatt. Hvis noen konsekvent ikke svarer hvis de ser det er deg, burde man kanskje ta et hint. Det gjorde jeg, en gang jeg ringte til en bekjent jeg så på avstand, og at han kikket på telefonen og la den tilbake i lommen. 

Anonymkode: 031e7...d79

  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar telefonen om det er folk jeg kjenner, men er det ukjent nr så søker jeg opp etterpå. Har sosial angst og hater å snakke i telefonen, så foretrekker at folk sender melding om hva det gjelder. 
 

Får noia av å ikke vite om det er viktig eller om det er en skravlesjuk person som oppholder meg i 1 time.

Jeg vik heller siles enn at folk tar telefonen om de ikke har tid/lyst, praktiserer det samme andre veien.

Anonymkode: 94952...4c4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man ser hvem som ringer, og så gidder man ikke svare. Det er så vanvittig frekt.

Det er selvsagt greit å ikke svare telefonen når man er på jobb, spiser middag, er opptatt etc. Da sender man en sånn automelding om at man ikke kan snakke nå, og så ringer man opp igjen etterpå.

Hva er poenget? Er man så important at man ikke kan svare? Har man det så travelt at man ikke kan snakke med folk? 

Ser folk ordner seg ulikt når det gjelder dette. Synes det er mye dårlig oppførsel ute å går på dette. 

Anonymkode: 579e8...7ac

Du blir sur fordi man ikke gidder å løpe til telefonen så fort den ringer for å sende en automelding? Svarer jeg ikke så er det en grunn for det. Hva den grunnen er kan jo ikke du vite. Haster det så regner jeg med at det blir lagt igjen en melding. 

Anonymkode: a51f4...cf9

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ringer folk på fritiden velger de selv om de vil svare. 

De kan være på do for alt du vet

Anonymkode: a1836...af5

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maatte_ha_konto

Jeg blir helt kokt av all dialog/monolog/ting som renner inn på telefonen. Jeg har stort sett noe å drive med og etter jobb har jeg kommunisert ganske nok egentlig.

Jeg driter i hva andre tenker, jeg har slått av varslinger på messenger, har ofte på lydløs, får jeg sms kan det ta lang tid før jeg føler jeg orker å svare.

Det kan hende jeg er på vei til å brennes ut.. Jeg er sliten ihvertfall av alt mulig "mas". For meg er det mas om en venn ofte skal ringe og henge i ukedager. Ukedagene går til jobb og trening+prøve å koble av mot kvelden, har ikke overskudd til å oppfylle andres behov rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres bitter ut. Og kravstor. Du forlanger at folk skal slippe alt de har i hendene for å bruke tid på å prate med DEG, uten å tenke på om de er slitne, ikke orker å prate, og faktisk er travle ;)

Jeg har mann og barn og hus og heim og full jobb, og nei, jeg tar ikke telefonen for å preike med venner når jeg står midt i middagslaging, har dyrebar leketid med småbarn jeg ser alt for lite i hverdagen, endelig har to minutter egnetid med en god bok, er på vei ut døren til trening, osv. 

Anonymkode: 2f9e9...ac0

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ikke ut til å ha mye forståelse og respekt for andres tid. For å snu på retorikken din: Er du så important at folk må svare deg? 

Anonymkode: 243c8...f22

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri lyden på telefonen. Jeg ser jo innom den i ny og ne og kan ringe tilbake når jeg ser at noen har ringt. Dette er jeg helt åpen på. Jeg prioriterer det som skjer rundt meg fremfor det som skjer på den lille datamaskinen i veska.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid det passer å snakke i telefonen. Jeg orker ikke ta telefonen, bare for å ta den. Jeg er så lei av å hele tiden være tilgjengelig, slik at jeg unngår å snakke i telefonen og har alltid mobilen på lydløs. Ser på den innimellom i tilfelle mann eller barn ringer, eller de har ringt fra skole osv. Når jeg er på jobb, "ser" jeg ikke alltid at folk ringer, ikke når jeg sitter på bussen heller. Jeg sitter ikke og ser på telefonen hele tiden, og derfor får jeg ikke alltid med meg at noen ringer, slik at jeg får sent melding om at jeg er opptatt.... Folk sender melding hvis det ikke er noe viktig eller noe som haster. 

Anonymkode: 85d48...286

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har aldri noensinne sendt meldinger for å si at jeg ikke kan prate nå. Det er jo underforstått når man ikke svarer. Jeg ser ikke på telefonen når jeg er opptatt. Hvis noen konsekvent ikke svarer hvis de ser det er deg, burde man kanskje ta et hint. Det gjorde jeg, en gang jeg ringte til en bekjent jeg så på avstand, og at han kikket på telefonen og la den tilbake i lommen. 

Anonymkode: 031e7...d79

Slikt kan jeg også gjøre, når jeg er på farten. Jeg liker ikke å snakke i telefon når jeg gjør andre ærend. Det ligger bare ikke for meg. Jeg kan se at noen ringer, å tenke at jeg ringer opp igjen senere - men så hender det at jeg glemmer det. Det trenger ikke bety mer enn det... 

Anonymkode: 85d48...286

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid noe personlig, noen av oss får bare mange telefoner f. eks. i jobbsammenheng og blir nødt til å sile. 

Anonymkode: fa98f...1aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synne-Marie skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri lyden på telefonen. Jeg ser jo innom den i ny og ne og kan ringe tilbake når jeg ser at noen har ringt. Dette er jeg helt åpen på. Jeg prioriterer det som skjer rundt meg fremfor det som skjer på den lille datamaskinen i veska.

Så enig!!

Anonymkode: 85d48...286

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS ; man bør hvertfall ha skamvett til å enten ringe opp igjen eller sende en melding. For noen er det en stor terskel å ringe folk, så da er det fælt når den man ringer ignorerer. Vær et medmenneske , kanskje noen trenger deg. 

Anonymkode: 922d4...5cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Slikt kan jeg også gjøre, når jeg er på farten. Jeg liker ikke å snakke i telefon når jeg gjør andre ærend. Det ligger bare ikke for meg. Jeg kan se at noen ringer, å tenke at jeg ringer opp igjen senere - men så hender det at jeg glemmer det. Det trenger ikke bety mer enn det... 

Anonymkode: 85d48...286

Han var ikke på farten, han satt på en benk. Men denne fyren viste seg uansett å ikke være verdt vennskapet, så den saken fikk egentlig bare litt fortgang i det.

Anonymkode: 031e7...d79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Man ser hvem som ringer, og så gidder man ikke svare. Det er så vanvittig frekt.

Det er selvsagt greit å ikke svare telefonen når man er på jobb, spiser middag, er opptatt etc. Da sender man en sånn automelding om at man ikke kan snakke nå, og så ringer man opp igjen etterpå.

Hva er poenget? Er man så important at man ikke kan svare? Har man det så travelt at man ikke kan snakke med folk? 

Ser folk ordner seg ulikt når det gjelder dette. Synes det er mye dårlig oppførsel ute å går på dette. 

Anonymkode: 579e8...7ac

:klo: Det er jo min telefon, ts. Jeg har den fordi jeg kan kontakte de jeg ønsker å kontakte, og slik at de jeg ønsker skal kontakte meg kan holde kontakten med meg. 

En telefon til en privatperson er ikke en offentlig telefon - tilgjengelig for alle. Og den er ikke en oppslagstavle på torget - et sted alle kan legge igjen sine meldinger.

Du bør justere din definisjon av en telefon etter den jevneste oppfatning, ellers blir du jo bare alternert og skuffet på feil grunnlag, som nå. Og det er jo et livsvalg du kan ta. Men som kun går utover deg.

Anonymkode: 9faaf...924

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Enig med TS ; man bør hvertfall ha skamvett til å enten ringe opp igjen eller sende en melding. For noen er det en stor terskel å ringe folk, så da er det fælt når den man ringer ignorerer. Vær et medmenneske , kanskje noen trenger deg. 

Anonymkode: 922d4...5cd

Skamvett? Jeg trodde mellommenneskelige relasjoner var bygd på gjensidig ønske om å ha kontakt, ikke skam og pliktfølelse.  

Anonymkode: 243c8...f22

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Man ser hvem som ringer, og så gidder man ikke svare. Det er så vanvittig frekt.

Det er selvsagt greit å ikke svare telefonen når man er på jobb, spiser middag, er opptatt etc. Da sender man en sånn automelding om at man ikke kan snakke nå, og så ringer man opp igjen etterpå.

Hva er poenget? Er man så important at man ikke kan svare? Har man det så travelt at man ikke kan snakke med folk? 

Ser folk ordner seg ulikt når det gjelder dette. Synes det er mye dårlig oppførsel ute å går på dette. 

Anonymkode: 579e8...7ac

Jeg har ikke hatt lyd på mobilen siden 2010. Har og skrudd av alle notifications fra alle SoMe. Tar ofte på «ikke forstyr» når jeg er hjemme så mobilen ikke stjeler tid fra familien. Tenker det er en fin ting. 
 

Ingen er pliktig å svare deg ts. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han var ikke på farten, han satt på en benk. Men denne fyren viste seg uansett å ikke være verdt vennskapet, så den saken fikk egentlig bare litt fortgang i det.

Anonymkode: 031e7...d79

Så da var han forpliktet til å prate...? Kanskje han ikke orket å prate, kanskje han satt og slappet av og ville nyte fred og ro, osv. 

Jeg synes det er helt ufattelig egosentrisk å forlange at andre skal være tilgjengelig 24/7, når det passer DEG. 

Jeg har alltid telefonen på, siden jeg har småbarn og en alvorlig syk far. Ringer telefonen, sjekker jeg hvem det er, for å passe på at det ikke er en viktig telefon om mine nærmeste. Men om det ikke er noe viktig, så lar jeg faktisk være å svare og velger selv når jeg orker/vil prate og ikke. 

Anonymkode: 2f9e9...ac0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...