Gå til innhold

Er så forbasket lei av de som driver å «siler» telefon oppringningene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svarer om det er noen jeg kjenner, å jeg ikke er opptatt. Kjenner ingen som svarer med en automelding lengre, gjør folk det idag? 
 

Om det er et ukjent nummer, søker jeg der alltid opp før jeg eventuelt svarer. Venter jeg en telefon, tar jeg den alltid. Er det noe viktig, ringer folk gjerne opp igjen uansett. Eller jeg ringer tilbake selv når jeg oppdager at noen har ringt. Syns det er en uting å forvente at man skal være tilgjengelig hele tiden, å forvente svar med en gang.  

Anonymkode: e2f98...44d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig med TS ; man bør hvertfall ha skamvett til å enten ringe opp igjen eller sende en melding. For noen er det en stor terskel å ringe folk, så da er det fælt når den man ringer ignorerer. Vær et medmenneske , kanskje noen trenger deg. 

Anonymkode: 922d4...5cd

Handler jo ikke om ignorering. Min telefon ligger i veska mellom 1600 og 2100. Om jeg har mulighet og det ikke er blitt sent kan jeg ringe opp. Om ikke får det vente til neste dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er simpelthen aldri opptatt?  Du svarer enten du er på trikken, på konsert, ved eller på operasjonsbordet, når du sover, når du spiser, når du er i dusjen, eller i senga med partneren? Er du en av disse man kan høre i teatersalen og på kino som både har lyden på og svarer, høyt og tydelig?

Anonymkode: 031e7...d79

Det er annerledes når TS ikke kan ta tlf, for det er jo selveste TS. 
 

TS har ekte behov og gjør på ekte ting, da kan det være litt vanskelig å ta tlf. Men TS er et unntak!!! Det må vi ikke glemme. Vi andre er ikke viktige. Helt irrelevant hva vi gjør på! Opptatt  med eksamen? Ikke lov, du må ta tlf, TS er viktigere en eksamen. Er du midt i en rie og skal føde? Ikke relevant, kan ignorere rien, er bare til å skjerpe seg litt, dessuten er TS viktigere enn som så! Fødselen kan vente. 
Skal du håndhilse på Leonardo di Caprio, mens TS ringer? Nei! Leonardo må klare seg uten oss uviktige, TS har ringt oss. Vi må ta tlf fra TS. 
 

Lurer på hva for noe spennende TS mener er viktigere enn Leonardo di Caprio…  blablabla, TS forteller om hvor fantastisk TS er.  Ok, da vet vi det. TS er så fantastisk at Leonardo di caprio bare kan gå og ta seg en bolle. 
 

 

Anonymkode: 86e89...d3f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei den svartens mobiltelefonen at jeg noen ganger bare har lyst til å kaste den på havet 🤮

Savner virkelig tiden da man hadde fasttelefon og ikke måtte være tilgjengelig hele tiden. Hater at alt er digitalisert til det punktet at man ikke kan være uten internett og mobil. Folk er så stressa for tiden, alt skal gå så jævla raskt og effektivt. Ingen har tålmodighet til noe mer, folk tåler ikke å sitte og kjede seg i et minutt engang. Jeg har NULL dårlig samvittighet for at jeg ikke alltid er tilgjengelig! 

Anonymkode: ae69f...ea3

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man ser hvem som ringer, og så gidder man ikke svare. Det er så vanvittig frekt.

Det er selvsagt greit å ikke svare telefonen når man er på jobb, spiser middag, er opptatt etc. Da sender man en sånn automelding om at man ikke kan snakke nå, og så ringer man opp igjen etterpå.

Hva er poenget? Er man så important at man ikke kan svare? Har man det så travelt at man ikke kan snakke med folk? 

Ser folk ordner seg ulikt når det gjelder dette. Synes det er mye dårlig oppførsel ute å går på dette. 

Anonymkode: 579e8...7ac

:skuldre: Er du såpass viktig at man alltid må svare deg?

Hva hvis telefonen ligger et annet sted?

Hva hvis personen sover og hører ikke telefonen?

Hva hvis telefonen ligger i veska og hun ikke hører at det ringer?

Hva hvis man er i dusjen og ikke kan ta telefonen?

Hva hvis personen ikke vil forstyrres akkurat når du ringer?

Hva hvis personen er hos legen, tannlegen, sykehuset, osv steder hvor det ikke passer å ta telefonen?

Hva hvis...

Send SMS neste gang: ''Ring meg når det passer deg''

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen smalltalker og liker ikke plutselige telefoner fra pratesyke folk som bare vil slå av en prat. Sånn er det og jeg behandler alle likt. Er det viktig så kan en sende en melding og få svar etter hvert når jeg ser meldingen, for jeg har heller ikke lyden på konstant, eller mobilen med meg over alt. Ring til noen som vil prate heller. 

Anonymkode: b49b7...1a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om å heller gå i deg selv om du føler at du blir silet bort ofte? 

Selv får jeg 30+ telefoner om dagen, så jeg må sortere. Noen vet jeg prater lenge, da venter jeg til jeg gjør husarbeid eller lager mat. Alle jobbsamtaler der jeg ikke trenger PC utsetter jeg til jeg er i bilen, og kan slå i hjel tiden der. Noen gidder jeg bare ikke, de bruker 10 minutter på å få frem et poeng de kunne tatt på to setninger, da ignorerer jeg til de henvender seg skriftlig i stedet. En god del ringer før de tenker, så venter jeg litt før jeg ringer opp igjen så har de funnet ut av det de lurte på. Noen vet jeg ringer mannen om de ikke får tak i meg, og det er greit nok. Og noen ignorerer jeg bare permanent på grunn av mas. 

Anonymkode: 9f06b...ab3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er simpelthen aldri opptatt?  Du svarer enten du er på trikken, på konsert, ved eller på operasjonsbordet, når du sover, når du spiser, når du er i dusjen, eller i senga med partneren? Er du en av disse man kan høre i teatersalen og på kino som både har lyden på og svarer, høyt og tydelig?

Anonymkode: 031e7...d79

Hehe. Nei, er jeg direkte opptatt, som på kino, konsert eller operasjonsbordet kan jeg jo selvfølgelig ikke ta den. Det er så selvfølgelig at jeg ikke tenkte på at det jeg skrev kunne leses sånn engang, men ser jo at det kan det. I så tilfelle er mobilen av og jeg ringer naturligvis tilbake når den blir slått på igjen. Jeg mener nnår man faktisk fysisk KAN ta tlf, men veldig mange lar være fordi de ikke gidder.

Men ja, jeg tar tlf om jeg f.eks sitter på kafe med noen eller liknende, hvor jeg teknisk sett er opptatt. Sier da "Hei, jeg gjør sånn og sånn nå så kan ikke prate, var det noe spesielt?". Som regel er det noe konkret som personen i andre enden får sagt og så legger vi på. Tar 1 min og man slipper å tenke på å ringe på nytt, lure på hva personen ville, huske å ringe opp igjen, vi får avklart ting osv.  Er jo stort sett fornuftige grunner for at folk ringer. Er det noen jeg vet bare ringer for å skravle kan jeg finne på å skrive en mld at jeg ringer opp igjen når jeg har tid til å prate. Men det er snakk om typ mamma og nærmeste venninne som ringer sånn. Opplever det som mye mer forstyrrende når folk sender meldinger når vi er sammen enn de som tar en tlf på den måten jeg beskrev. Meldinger tar mye mer fokus over lengre tid og er mye mer slitsomt. Man får avklart ting over tlf på en brøkdel av tiden det tar over melding. 

Anonymkode: 88181...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hehe. Nei, er jeg direkte opptatt, som på kino, konsert eller operasjonsbordet kan jeg jo selvfølgelig ikke ta den. Det er så selvfølgelig at jeg ikke tenkte på at det jeg skrev kunne leses sånn engang, men ser jo at det kan det. I så tilfelle er mobilen av og jeg ringer naturligvis tilbake når den blir slått på igjen. Jeg mener nnår man faktisk fysisk KAN ta tlf, men veldig mange lar være fordi de ikke gidder.

Men ja, jeg tar tlf om jeg f.eks sitter på kafe med noen eller liknende, hvor jeg teknisk sett er opptatt. Sier da "Hei, jeg gjør sånn og sånn nå så kan ikke prate, var det noe spesielt?". Som regel er det noe konkret som personen i andre enden får sagt og så legger vi på. Tar 1 min og man slipper å tenke på å ringe på nytt, lure på hva personen ville, huske å ringe opp igjen, vi får avklart ting osv.  Er jo stort sett fornuftige grunner for at folk ringer. Er det noen jeg vet bare ringer for å skravle kan jeg finne på å skrive en mld at jeg ringer opp igjen når jeg har tid til å prate. Men det er snakk om typ mamma og nærmeste venninne som ringer sånn. Opplever det som mye mer forstyrrende når folk sender meldinger når vi er sammen enn de som tar en tlf på den måten jeg beskrev. Meldinger tar mye mer fokus over lengre tid og er mye mer slitsomt. Man får avklart ting over tlf på en brøkdel av tiden det tar over melding. 

Anonymkode: 88181...c67

Hva hvis du snakker med en venninne på en kafe som hopper fra en bro fordi hun ikke taklet flere mennesker som prioriterer mobilen foran henne? Bare fordi du skal blabla i tlf…. 

Anonymkode: 86e89...d3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe. Nei, er jeg direkte opptatt, som på kino, konsert eller operasjonsbordet kan jeg jo selvfølgelig ikke ta den. Det er så selvfølgelig at jeg ikke tenkte på at det jeg skrev kunne leses sånn engang, men ser jo at det kan det. I så tilfelle er mobilen av og jeg ringer naturligvis tilbake når den blir slått på igjen. Jeg mener nnår man faktisk fysisk KAN ta tlf, men veldig mange lar være fordi de ikke gidder.

Anonymkode: 88181...c67

Men det vet man jo stort sett ikke når man ringer og ikke får svar, så da blir det feil som TS å bare anta at de kunne svart og at de siler henne vekk. Med mindre hun ringer veldig ofte og dette skjer veldig ofte. 

Jeg absolutt hater forøvrig når jeg sitter med noen på kafe eller ellers og de bare må svare i telefonen for å si at de ikke kan svare. Da bør man heller legge telefonen bort av respekt for den man er sammen med. 

Anonymkode: 031e7...d79

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager, TS. Forventer du at alle skal gi tid til deg, når det passer bare for deg?

Hva om folk rett og slett ikke vil prate med akkurat DEG? Kanskje du er en som folk blir slitne av å høre på?

Endret av Turtellure12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men ja, jeg tar tlf om jeg f.eks sitter på kafe med noen eller liknende, hvor jeg teknisk sett er opptatt. Sier da "Hei, jeg gjør sånn og sånn nå så kan ikke prate, var det noe spesielt?". Som regel er det noe konkret som personen i andre enden får sagt og så legger vi på. Tar 1 min og man slipper å tenke på å ringe på nytt, lure på hva personen ville, huske å ringe opp igjen, vi får avklart ting osv.  Er jo stort sett fornuftige grunner for at folk ringer. Er det noen jeg vet bare ringer for å skravle kan jeg finne på å skrive en mld at jeg ringer opp igjen når jeg har tid til å prate. Men det er snakk om typ mamma og nærmeste venninne som ringer sånn. Opplever det som mye mer forstyrrende når folk sender meldinger når vi er sammen enn de som tar en tlf på den måten jeg beskrev. Meldinger tar mye mer fokus over lengre tid og er mye mer slitsomt. Man får avklart ting over tlf på en brøkdel av tiden det tar over melding. 

Anonymkode: 88181...c67

Det synes jeg er utrolig frekt. Både det og det å sende meldinger. Man må ikke være så tilgjengelig. 

Det er kun to personer som har "rett" til å få tak i meg på direkten, det er mannen min og faren min. Men selv de vet at jeg ringer opp igjen ved anledning, og at om det er akutt så fortsetter de å ringe - det er eneste gangen jeg hadde tatt telefonen om jeg var sosial med andre. 

Om andre vil noe som "haster" får de sende en melding. Men jeg tror det kun er en handfull ganger jeg har måttet si "du, jeg må bare gi en kort beskjed, beklager". Ellers tar jeg det når jeg igjen er alene. 

Anonymkode: 9f06b...ab3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er utrolig gammeldags å drive og ringe folk i tide og utide. Det er trakassering. Send dem en melding.

Anonymkode: 8cb00...01e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hater jeg å prate i telefonen, bare noen veldig få nære jeg er komfortabel med å prate med sånn. Tar ikke telefonen fra ukjente nr, og foretrekker at folk heller sender meg en melding. Heldigvis foregår mer og mer over nett og meldinger. Nå hører det til bakgrunnen min at jeg har slitt med sosial angst. 

Dessuten, at folk ikke gjør noe spesielt eller noe viktig betyr ikke nødvendigvis at de vil bruke den tiden på å prate i telefonen. Noen ganger vil man bare nyte roen mens det varer, mange lever travle liv og har ikke så mange sånne stunder i hverdagen. Mange har den også på lydløs/vibrering. 

Anonymkode: 03610...247

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva hvis du snakker med en venninne på en kafe som hopper fra en bro fordi hun ikke taklet flere mennesker som prioriterer mobilen foran henne? Bare fordi du skal blabla i tlf…. 

Anonymkode: 86e89...d3f

En venninne som både er på kafé og hopper fra en bro? Det var voldsomt. 

 

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det vet man jo stort sett ikke når man ringer og ikke får svar, så da blir det feil som TS å bare anta at de kunne svart og at de siler henne vekk. Med mindre hun ringer veldig ofte og dette skjer veldig ofte. 

Jeg absolutt hater forøvrig når jeg sitter med noen på kafe eller ellers og de bare må svare i telefonen for å si at de ikke kan svare. Da bør man heller legge telefonen bort av respekt for den man er sammen med. 

Anonymkode: 031e7...d79

 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det synes jeg er utrolig frekt. Både det og det å sende meldinger. Man må ikke være så tilgjengelig. 

Det er kun to personer som har "rett" til å få tak i meg på direkten, det er mannen min og faren min. Men selv de vet at jeg ringer opp igjen ved anledning, og at om det er akutt så fortsetter de å ringe - det er eneste gangen jeg hadde tatt telefonen om jeg var sosial med andre. 

Om andre vil noe som "haster" får de sende en melding. Men jeg tror det kun er en handfull ganger jeg har måttet si "du, jeg må bare gi en kort beskjed, beklager". Ellers tar jeg det når jeg igjen er alene. 

Anonymkode: 9f06b...ab3

Altså, mobilen ligger i veska, og om den ringer er det stort sett noe viktig. Jeg opplever at dette er helt vanlig hos de jeg går på kafe med, så det er ikke noe stort problem. Vi benytter pausen til en dotur, hente et glass vann eller liknende. Er jo ikke snakk om at det skjer en brøkdel av gangene jeg er på kafe engang, så er jo ikke noe reelt problem i praksis. 

Men jeg skjønner jo her at andre blir kontaktet mye mer enn jeg er vant med. 

Anonymkode: 88181...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er utrolig gammeldags å drive og ringe folk i tide og utide. Det er trakassering. Send dem en melding.

Anonymkode: 8cb00...01e

Det som kan tas per melding bør tas per melding.

Det som ikke har kunnet bli tatt per melding i dag er blant annet;

- En medarbeider jeg ønsket å selge inn på et prosjekt, mye lettere å ta en pitch muntlig.

- Min eldre far som trengte litt praktisk hjelp, og en liten prat. 

- En black-week bestilling som har gått skeis, der det var lettere å snakke for å nøste i ting, og finne en løsning. 

- Kollega som jobber med en vanskelig sak og trenger litt moralsk støtte. 

- Søster jeg skal kjøpe flere julegaver sammen med, enormt med detaljer og avklaringer, og hun tok litt fri for å handle i lunsjen i dag

- Den typiske "når rekker du hjem? har vi handlet alt? hentemeldingen kom, kan du stoppe innom posten? skulle vi bestilt sushi i dag, jeg er sliten?....." Hadde klikket om det skulle gått meldinger frem og tilbake om alt.  

- Vaskehjelpen som trengte noen avklaringer

Anonymkode: 9f06b...ab3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to ganger i livet måtte ta ringerunden med dødsbudskap. Slik ting er ikke noe som kan vente! Da ringer jeg 18 anrop om jeg må. I dagens SoMe-situasjon tar det kort tid før en eller annen som vet om dødsfallet sender melding eller annonserer det på Facebook. Og min nærmeste skal ikke måtte få et slik budskap via slike kanaler. 

En gang var jeg veldig uvel og ville ha selskap  og hjelp til legen, takk og pris at mine nærmeste har vett nok til å ta tlf når jeg trenger dem!

Det jeg leser her er bare meg, meg , meg uten tanke på at noen kan trenge at de tar akkurat den tlf.  Jg blir skemt over dagens egoisme og takker for at slike ikke finns blandt mine nærmeste. 

Anonymkode: 922d4...5cd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ALDRI telefonen med mindre det er en telefon jeg venter. Skal de ha tak i meg så send en melding. Lyden på min telefon har vært av siden jeg fikk min første telefon i 2004. Aldri hatt på lyd på noen og kommer aldri til å ha på lyd i fremtiden.

Endret av mjau87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har to ganger i livet måtte ta ringerunden med dødsbudskap. Slik ting er ikke noe som kan vente! Da ringer jeg 18 anrop om jeg må. I dagens SoMe-situasjon tar det kort tid før en eller annen som vet om dødsfallet sender melding eller annonserer det på Facebook. Og min nærmeste skal ikke måtte få et slik budskap via slike kanaler. 

En gang var jeg veldig uvel og ville ha selskap  og hjelp til legen, takk og pris at mine nærmeste har vett nok til å ta tlf når jeg trenger dem!

Det jeg leser her er bare meg, meg , meg uten tanke på at noen kan trenge at de tar akkurat den tlf.  Jg blir skemt over dagens egoisme og takker for at slike ikke finns blandt mine nærmeste. 

Anonymkode: 922d4...5cd

Jeg har selv tatt ringerunden om min mors død. 

Selvfølgelig kunne det vente til de kunne ringe på igjen. Det siste jeg hadde ønsket var å presse på med et slikt budskap om de satt i en lunsj, eller var på butikken. 

Så sendte helt enkelt en kort melding til de som ikke tok telefonen; "Hei, fint om du kan ringe så snart du har et ledig øyeblikk". 

Om jeg akutt måtte til legen ville jeg ringt taxi eller ambulanse, de er uansett raskere enn mine nærmeste med tanke på hvor de bor og jobber. 

Anonymkode: 9f06b...ab3

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...