Gå til innhold

Hva er galt med disse som innleder forhold til opptatte folk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Wow, det er mye stygge meninger her rettet mot de som er utro. 

Er det bare folk på KG som sitter høyt på sin hest og er så skinnhellige? Eller er de som kommenterer skadet selv av andres utroskap med smerte i sjela fra det/ bitterskap? Derfor må ha så sterke meninger om andres liv og hvordan de lever det. 

Alle er da bare mennesker. White trash har ingenting med trofasthet å gjøre, tro meg finnes mye white trash som er gift og trofaste hele livet ut. 

Anonymkode: b1e8b...959

Selvfølgelig får slike mennesker kritikk så det hagler. Mener du at vi ikke skal ha moralske kompass lengre? Utroskap er ufint, fordi du svikter tilliten til en du elsker, ødelegger et stabilt hjem for barna dine, og med høy sannsynlighet ødelegger selvtilliten til partneren i fremtiden. Det vitner om svak karakter, en egoisme og feighet. Hvis du vil knulle rundt, skaff deg ryggrad til å gå ifra kona/mannen. Ikke gå rundt og forvent at du skal ha både kjæreste og et familieliv, parallelt, uten at noen reagerer.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Trash er folk som dømmer andre, synes jeg. Det at du kaller dem for tisper eller horer endrer jo ikke faktumet at det er MANNEN som er utro, mannen som er skyldig, ikke kjerringa som ikke har lovet deg noe. Om min kjæreste var utro, ville jeg aldri skyldt det på dama, men på han, og dumpet han. 

Anonymkode: a47bd...155

Les under at jeg bemerker at horkarlene er ikke noe bedre!

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen en av disse trådene som er avhengig av at andre kvinner holder seg unna for å holde på en mann 😜

Tips; finn en mann som er trofast, så trenger du ikke bekymre deg for hva andre kvinner gjør og ikke. 

Anonymkode: bcedb...81c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel, i forelskelsesrus og begjær kan man gjøre mye man ellers tenker at man aldri ville gjort. Dem som har vært der, kan forstå det, mange andre har også evnen til å sette seg inn i det og forstå, selv om de kanskje ikke har opplevd det selv. Også har man de siste som ikke klarer å forstå. Sånn er det. Du, med flere, forstår ikke hvordan, vi andre gjør. Hva kan du/vi gjøre med din (og andres) evne(r) til å forstå, tenker du? 

Jeg tror ikke at du egentlig er ute etter forståelse, men at du, som så mange andre, heller er ute etter å spre fordømmelse mot disse menneskene. 

Anonymkode: 20a64...ae4

👏👏 derfor orker jeg ikke prøve å forklare en gang. For folk er ikke interessert i å prøve å forstå.

Anonymkode: 4a5cb...104

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Normer er til for å brytes.

Anonymkode: 5b07f...ba9

Kontralogisk. Hvis normer er til for å brytes, så eksisterer ikke det normer. Nå er det slikt at et samfunn trenger normer for å fungere.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tror ikke ONS med en ukjent på et hotellrom er noen stor opplevelse, nei.

Anonymkode: 761be...0f6

Igjen, du har ikke opplevd det. Så du vet nok ikke om det er en stor opplevelse. La meg gjette, du vil heller sitte på hotellrommet alene med en flaske cava å se på vitnemålet ditt? Mange kvinner der ute som går meget smilende fra ONS. Omtrent alle har behov å kan ha godt av å få prøvd noe nytt. 😉 (Ikke deg selvfølgelig, men kanske kvinner lavere på rangstigen din.) 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både forelskelse og kåtskap er sterke krefter. Om man er dum, sosialt inkompetent eller ond dersom man rives med av slikt må nok svært mange av oss være det. Jeg for min del har vært heldig i at jeg ikke har kommet i den situasjonen med en opptatt mann. Det nærmeste er en veldig tiltrekning mot en venninnes eks, men jeg klarte å identifisere det som ren seksuell tiltrekning, og at jeg ikke var interessert i forhold til vedkommende, og at det dermed ikke var verdt å såre min venninne slik. (Hun hadde fremdeles følelser for ham, og ekser til venninner bør man generelt holde seg unna.)

Kjærlighet er ikke enkel å finne, og når man kjenner sterk tiltrekning til noen er det ikke alltid enkelt å gjøre det rette. At man egentlig ikke kjenner vedkommende, og elsker derfor blir et for sterkt ord, medfører ikke at tiltrekning ikke kan føles så sterk at besettelsen blir sterkere enn empati og vett. Jeg rister ofte på hodet av single også, når menn/kvinner de nettopp har møtt, og egentlig ikke kjenner, "er den rette" og "den store kjærligheten ", og vedkommende går i krise når den andre ikke vil mer etter 1- 5 dater. Ja noen ganger uten at de har møtt hverandre også. 

Man vet selvfølgelig ikke at noen er den rette etter litt kommunikasjon og noen få treff, men slikt viser jo godt hvor lurt man kan bli av å få sterke følelser/tenning på noen, og at det er lett å la følelser ta overhånd og miste hodet på svakt grunnlag. 

Er man usedvanlig dum, uten sosial kompetanse og et ondt menneske om man blir overveldet av følelser/tenning på en person, og handler på det? Jeg mener nei, men ser at mange i tråden mener ja. Jeg lurer da litt på om dem som mener ja aldri selv har handlet litt ulurt på bakgrunn av følelser og tenning, og derfor ikke skjønner hvor sterke følelser kan føles, selv om det egentlig er på ganske svakt grunnlag. Var det ikke slik for dem da de traff andre før partner og når de traff partner? Alt de har gjort har vært veldig veloverveid og fullstendig rasjonelt, alltid? 

Jeg er selvfølgelig redd for at noen skal "ta" min partner jeg også,  men om en kvinne hadde fått så følelser/tenning for min mann at hun gikk for det kan jeg ikke klare å konkludere med at da er hun idiot, uten empati, sosial inkompetent eller ond. Det synes jeg bare om kvinner og menn som bevisst går etter opptatte kvinner og menn "på grunn av at det er mer spennende ". De fleste er ikke der, og det er uansett min mann som er bundet til meg. Han som elsker meg og som i en fristende situasjon må vurdere om han tar sjansen på å miste meg for opplevelsen. Hva som er mest verdt for ham. Hun er egentlig uvesentlig for meg. Det er ham, og kun ham, som har min tillit, og som kan ødelegge den, samt vårt liv sammen. Hun, hvem hun nå hadde vært, tenker jeg at mest sannsynlig er en kvinne som ønsker det jeg har hatt og har; Tenning, forelskelse og kjærlighet. Hvilket ikke er uforståelig for meg. Hvem ønsker ikke det?  Hvem får ikke håp og "mister hodet litt" når man kjenner at det bruser sterkt for noen? Hun har kanskje ikke noe å miste heller, men det har min mann, så det er han som må beholde hode på om så skjer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærligkar76 skrev (10 minutter siden):

Igjen, du har ikke opplevd det. Så du vet nok ikke om det er en stor opplevelse. La meg gjette, du vil heller sitte på hotellrommet alene med en flaske cava å se på vitnemålet ditt? Mange kvinner der ute som går meget smilende fra ONS. Omtrent alle har behov å kan ha godt av å få prøvd noe nytt. 😉 (Ikke deg selvfølgelig, men kanske kvinner lavere på rangstigen din.) 

Jeg forstår godt venner som liker å svinge køla på golfbanen eller på swingersfest, og dem forstår godt at jeg ikke deler deres interesser. Det jeg ikke forstår med slike som deg, er hvordan det går an å være så trangsynt og dømmende vedrørende andres seksualitet som du er i dine poster i denne tråden.

Nei, det å ha ONS på en jobbtur fremstår for meg som kjedeligere enn å se maling tørke. Sånn er jeg, du er ikke sånn, vi er forskjellige. Er det vanskelig å forstå og akseptere?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærligkar76 skrev (28 minutter siden):

Igjen, du har ikke opplevd det. Så du vet nok ikke om det er en stor opplevelse. La meg gjette, du vil heller sitte på hotellrommet alene med en flaske cava å se på vitnemålet ditt? Mange kvinner der ute som går meget smilende fra ONS. Omtrent alle har behov å kan ha godt av å få prøvd noe nytt. 😉 (Ikke deg selvfølgelig, men kanske kvinner lavere på rangstigen din.) 

Sitte alene med cava og se på vitnemålet ditt 🤣🤣 Brilliant! 

Anonymkode: a47bd...155

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vel, i forelskelsesrus og begjær kan man gjøre mye man ellers tenker at man aldri ville gjort. Dem som har vært der, kan forstå det, mange andre har også evnen til å sette seg inn i det og forstå, selv om de kanskje ikke har opplevd det selv. Også har man de siste som ikke klarer å forstå. Sånn er det. Du, med flere, forstår ikke hvordan, vi andre gjør. Hva kan du/vi gjøre med din (og andres) evne(r) til å forstå, tenker du? 

Jeg tror ikke at du egentlig er ute etter forståelse, men at du, som så mange andre, heller er ute etter å spre fordømmelse mot disse menneskene. 

Anonymkode: 20a64...ae4

Forskjellen på deg og et anstendig menneske, er ikke at den anstendige ikke «forstår» begjær og fristelser, men at han/hun har integritet og empati til å tøyle begjæret når det ville skade andre å ikke gjøre det. Det er en av de tingene som skiller (ordentlige) mennesker fra dyr.

Anonymkode: 9802c...fb6

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærligkar76 skrev (48 minutter siden):

Igjen, du har ikke opplevd det. Så du vet nok ikke om det er en stor opplevelse. La meg gjette, du vil heller sitte på hotellrommet alene med en flaske cava å se på vitnemålet ditt? Mange kvinner der ute som går meget smilende fra ONS. Omtrent alle har behov å kan ha godt av å få prøvd noe nytt. 😉 (Ikke deg selvfølgelig, men kanske kvinner lavere på rangstigen din.) 

Hvorfor føler du behov for å rakke ned på meg fordi jeg ikke ønsker ons med en ukjent på hotellrom?

Anonymkode: 761be...0f6

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kvinner som er i forhold med flotte menn er egoistiske. De burde sette han fri for allmenn bruk

Anonymkode: 6b189...a9b

😄

Anonymkode: 22a4b...e8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så typisk noen KG-kvinner å grave dypt i skjellsord-sekken og dra ut alt det verste de kan finne der nedi når dette er tema.

Synd at kritikken ikke blir spesielt treffende når man er hysterisk og virkelighetsfjern.

Beklager, men dere ønsker bare det er sant at alle elskerinner har en slags sinnslidelse, er samfunnets tapere eller døtre av Beelzebub.

Det er dessverre ikke sånn. Elskerinner er helt vanlige mennesker, de har en lang rekke motivasjoner og kommer i alle former og farger. Du kjenner mange, du vet det bare ikke. Det kan til og med være en du er glad i, som du ser opp til. For noen av dere, så kan det til og med være deg en dag.

Og du, noen ganger er elskerinnen penere enn deg, smartere enn deg, morsommere enn deg, mer sosial kompetent enn deg, mer suksessfull enn deg, en bedre match for mannen din. Det er vel kanskje derfor du klikker? 

Til de som faktisk lurer på hva motivene er for utroskap eller å være elskerinne er (altså ikke TS, som bare ønsker et ekkokammer for og bekrefte egne fordommer), så foreslår jeg at dere går til litteraturen, til psykologien. Spør Sissel Gran, spør Esther Perel, les klassikere, hør på all den gode musikken som er skrevet om det. Ikke spør KG.

Folk her blir helt blåste i topplokket når utroskap - og spesielt elskerinnen - er tema. Jeg tror til og med noen av de idiotiske svarene her egentlig er fra kvinner som normalt sett er oppegående. Det bare spiller på en frykt, som gjør at noen går i svart og bare reagerer uten å tenke.

Anonymkode: 53c7b...1b6

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trash er folk som dømmer andre, synes jeg. Det at du kaller dem for tisper eller horer endrer jo ikke faktumet at det er MANNEN som er utro, mannen som er skyldig, ikke kjerringa som ikke har lovet deg noe. Om min kjæreste var utro, ville jeg aldri skyldt det på dama, men på han, og dumpet han. 

Anonymkode: a47bd...155

Det å påføre kvinner skam for utroskap er rett og slett mannssjåvinisme med religiøse undertoner.

Man eier ikke et annet menneske, er man sammen med et menneske er det fra sin egen frie vilje. 

Nok med påførsel av skam på kvinner!

Anonymkode: b1e8b...959

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det er så typisk noen KG-kvinner å grave dypt i skjellsord-sekken og dra ut alt det verste de kan finne der nedi når dette er tema.

Synd at kritikken ikke blir spesielt treffende når man er hysterisk og virkelighetsfjern.

Beklager, men dere ønsker bare det er sant at alle elskerinner har en slags sinnslidelse, er samfunnets tapere eller døtre av Beelzebub.

Det er dessverre ikke sånn. Elskerinner er helt vanlige mennesker, de har en lang rekke motivasjoner og kommer i alle former og farger. Du kjenner mange, du vet det bare ikke. Det kan til og med være en du er glad i, som du ser opp til. For noen av dere, så kan det til og med være deg en dag.

Og du, noen ganger er elskerinnen penere enn deg, smartere enn deg, morsommere enn deg, mer sosial kompetent enn deg, mer suksessfull enn deg, en bedre match for mannen din. Det er vel kanskje derfor du klikker? 

Til de som faktisk lurer på hva motivene er for utroskap eller å være elskerinne er (altså ikke TS, som bare ønsker et ekkokammer for og bekrefte egne fordommer), så foreslår jeg at dere går til litteraturen, til psykologien. Spør Sissel Gran, spør Esther Perel, les klassikere, hør på all den gode musikken som er skrevet om det. Ikke spør KG.

Folk her blir helt blåste i topplokket når utroskap - og spesielt elskerinnen - er tema. Jeg tror til og med noen av de idiotiske svarene her egentlig er fra kvinner som normalt sett er oppegående. Det bare spiller på en frykt, som gjør at noen går i svart og bare reagerer uten å tenke.

Anonymkode: 53c7b...1b6

Bravo! 👏👏👏

Anonymkode: a47bd...155

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor føler du behov for å rakke ned på meg fordi jeg ikke ønsker ons med en ukjent på hotellrom?

Anonymkode: 761be...0f6

Ikke meg, men nå synes jeg du overdriver voldsomt her. Han ser ikke ned på deg, selv om han kommer med en fleipete kommentar.  Krenkehysteriet går over alle støvleskaft etterhvert.  Vi blir jo kalt for dyr, udyr og det som verre er.

Anonymkode: 7c4bb...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mange forhold med opptatte menn før. Noen år i terapi lærte meg hvorfor: lavt selvbilde, falt for gode ord (de var gode å snakke for seg, de der), trodde ikke jeg fortjente bedre, fant verdi i å bli valgt fremfor kjæresten de hadde, at endelig var jeg bedre enn noen, det kom av traumatisert bardom, jeg trodde jeg ville ha et forhold med de mennene men sannheten er at jeg var livredd for ekte intimitet og gikk etter det utilgjengelige.

Utro mennesker er ofte manipulerende og finner de som faller for sånt, som meg den gangen, og folk som innleder forhold med opptatte mennesker, skulle vært hos psykolog. 

Anonymkode: 0ead1...a47

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde følt skyld hvis jeg var med på å ødelegge en kvinne og barn, og det vet jeg mange andre også hadde gjort! 

Anonymkode: ffb35...7b8

Syns ikke du trenger å føle skyld hvis det hadde skjedd. Har selv blitt utsatt for utroskap. Over flere måneder. Kunne ikke brydd meg mindre om hvem samboeren min lå med. Er da ikke elskerinnen som har lovet meg trofasthet og lojalitet. Men ser at mange bruker enormt mye energi på å ta ut sinnet og frustrasjonen sin over på elskerinnen. Mens de har tatt mannen inn i varmen igjen. Jeg klarer ikke å forstå det. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ikke meg, men nå synes jeg du overdriver voldsomt her. Han ser ikke ned på deg, selv om han kommer med en fleipete kommentar.  Krenkehysteriet går over alle støvleskaft etterhvert.  Vi blir jo kalt for dyr, udyr og det som verre er.

Anonymkode: 7c4bb...99f

Hvor skrev jeg "ser ned på meg"?

Er der bedre hvis jeg skriver latterliggjør i stedet for rakke ned på?

Anonymkode: 761be...0f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...