Gå til innhold

Hva er galt med disse som innleder forhold til opptatte folk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En kategori er jo de egoistiske, totalt blottet for skrupler som taktisk velger å pule opptatte folk fordi de vil ha minst mulig drama eller noe. Uten følelser og uten noen plan for en fremtid, bare deilig forbudt puling (?).

Men disse andre, som får følelser og som blir sjalu, som ønsker og håper på en fremtid sammen, det er jo en form for selvskading?

Jeg skjønner ikke hvordan man kan falle for en utro drittsekk. Og skjønner heller ikke hvordan de lever godt med det, at de er med på å dolke et annet menneske i ryggen på den måten. Hadde de satt pris på det om de var i samme posisjon? Neppe.

Anonymkode: 23288...0fc

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedre om du slutter å bekymre deg hva andre driver med. Får du et roligere liv. Uansett den opptattes ansvar å si nei. 
i krig og kjærlighet er alt lov. Har vært til alle tider. Alt kommer an på den opptattes lojalitet til sin partner. 

Anonymkode: 54fc2...bb8

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med disse som er opptatte, men likevel innleder forhold til andre?

 

En kategori er jo de egoistiske, totalt blottet for skrupler som taktisk velger å pule andre folk selv om de selv er opptatte fordi de vil ha minst mulig drama eller noe. Uten følelser og uten noen plan for en fremtid, bare deilig forbudt puling (?).
 
Men disse andre, som får følelser og som blir sjalu, som ønsker og håper på en fremtid sammen, det er jo en form for selvskading?
 
Jeg skjønner ikke hvordan utro drittsekk er kan falle for andre. Og skjønner heller ikke hvordan de lever godt med det, at de er med på å dolke et annet menneske i ryggen på den måten. Hadde de satt pris på det om de var i samme posisjon? Neppe.

Anonymkode: f8bb0...049

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mentalt tilbakestående og ser kun egne behov.

Anonymkode: e2aa8...90a

Enig!

Det verste jeg hører i utroskapssaker, er når elskerinnen (eller andre) prøver å legge all skyld på mannen: "Det er de som gjør noe galt, siden det er de som er i et forhold"..... Da tenker jeg folk er dumme! Hadde aldri fått meg til å gjøre noe som gikk ut over andre - spesielt ikke å være med på å ødelegge en familie!! Og kunne aldri levd med en mann etter at vi hadde ødelagt en familie. Hadde følt meg flau og dum! 

Anonymkode: ffb35...7b8

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beskrivelsene om hvor dumme de er litt artige, i og med jo høyere utdannelse, jo mer utro:

Sitat

Personer med høy utdanning er ofte mer mobile enn de med lav utdanning, sier professor i psykologi Per Schioldborg.Ifølge ham har hele 53 prosent av høyt utdannede menn vært utro mot sine partnere. Det tilsvarende tallet for kvinner med høgskole— eller universitetsutdannelse er 51 prosent. Blant personer fra alle utdanningsnivåer har bare én av fire vært utro.

For egen del tror jeg at det har mest med situasjon å gjøre. Jobbreiser og så videre fører til utroskap.

Anonymkode: 83fa6...82f

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er egoistiske. Man elsker ikke noen man ikke kjenner. Treffer man noen som er opptatt, som man liker på den måten, holder man seg unna. Dermed utvikles ingenting. Folk velger likevel å involvere seg, og ender gjerne opp med sterke følelser. Da sier de at de ikke klarer å avslutte. Men dette er først og fremst den opptatte sitt ansvar.

Anonymkode: 28830...aff

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bedre om du slutter å bekymre deg hva andre driver med. Får du et roligere liv. Uansett den opptattes ansvar å si nei. 
i krig og kjærlighet er alt lov. Har vært til alle tider. Alt kommer an på den opptattes lojalitet til sin partner. 

Anonymkode: 54fc2...bb8

Det er vel ikke akkurat snakk om kjærlighet her da. Jeg vet om enkelte som bare finner en person fysisk attraktiv og setter inn alt på å få pult eller "overta" vedkommende - vel vitende om at personen er i et etablert forhold, har barn og familie etc. Ansvaret for å ivareta forholdet ligger klart hos den som er utro - men det er lov, og interessant, å stille spørsmålstegn ved psyken til den som legger seg etter folk i forhold også... spesielt når det kommer til moral, integritet, empati og lignende.

Anonymkode: 8c90f...fbd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig!

Det verste jeg hører i utroskapssaker, er når elskerinnen (eller andre) prøver å legge all skyld på mannen: "Det er de som gjør noe galt, siden det er de som er i et forhold"..... Da tenker jeg folk er dumme! Hadde aldri fått meg til å gjøre noe som gikk ut over andre - spesielt ikke å være med på å ødelegge en familie!! Og kunne aldri levd med en mann etter at vi hadde ødelagt en familie. Hadde følt meg flau og dum! 

Anonymkode: ffb35...7b8

Selvfølgelig har den utro alt ansvar for utroskapen. Men det fritar ikke den andre for skyld i egoistisk oppførsel. 

Anonymkode: 28830...aff

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være høyt utdannet på papirer men fortsatt ha problem med det sosiale. En blir ikke automatisk sosialt smart og snill fordi en har en høyere grad innen akademia.

Anonymkode: e2aa8...90a

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En kategori er jo de egoistiske, totalt blottet for skrupler som taktisk velger å pule opptatte folk fordi de vil ha minst mulig drama eller noe. Uten følelser og uten noen plan for en fremtid, bare deilig forbudt puling (?).

Men disse andre, som får følelser og som blir sjalu, som ønsker og håper på en fremtid sammen, det er jo en form for selvskading?

Jeg skjønner ikke hvordan man kan falle for en utro drittsekk. Og skjønner heller ikke hvordan de lever godt med det, at de er med på å dolke et annet menneske i ryggen på den måten. Hadde de satt pris på det om de var i samme posisjon? Neppe.

Anonymkode: 23288...0fc

Du får trøste deg med at de fleste forhold som starter i utroskap, ender i utroskap. Ikke alle da.

Men her på KG blir det alltid stilt spm , som om det bare fantes ett svar. Jeg ble feks kurtusert av en hyggelig fyr engang. Det viste seg han ikke fortalte at han faktisk var opptatt. Så dumpa han umiddelbart.  Dog ser jeg ikke helt hvorfor folk skal fortsette i forhold de ikke liker heller. Besre er jo om de gjør det slutt først. Men ikke alltid det skjer. Noen jeg kjenner legger seg kronisk etter opptatte menn, tror det gar noe med selvfølse å gjøre. Men gjør det ofte raskt slutt da, når de har fått viljen sin. Pga tilits problemer. 

Hvis man ikke klarer å motstå at noen prøver seg, så er jo ikke forholdet man er i sterkt nok. Mange har prøvd seg på min mann og meg også.  Men vi vet jo hvor vi har hverandre,  og vet å stoppe leken andre bedriver ganske fort. Så vi gidder ikke bli sjalu på hverandre om noen prøver seg. Men vi er åpne om det da.

Anonymkode: 35d33...11b

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan være høyt utdannet på papirer men fortsatt ha problem med det sosiale. En blir ikke automatisk sosialt smart og snill fordi en har en høyere grad innen akademia.

Anonymkode: e2aa8...90a

Sant nok, bare tviler på om det er de som sliter sosialt som er mest utro. Ser mest for meg at de som er god i sosiale sammenhenger er de som er mest utro. 

Anonymkode: 83fa6...82f

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beskrivelsene om hvor dumme de er litt artige, i og med jo høyere utdannelse, jo mer utro:

For egen del tror jeg at det har mest med situasjon å gjøre. Jobbreiser og så videre fører til utroskap.

Anonymkode: 83fa6...82f

De med høy utdannelse, har ofte jobber hvor de reiser mye og er alene med gjerne et par kollegaer osv, noe som øker sannsynligheten for å kunne være utro uten at noen får vite om det. Å være høyt utdannet, betyr ikke nødvendigvis at man er så mye klokere på privaten enn andre.... Det er gjerne god på det de er utdannet til, men.....

Anonymkode: ffb35...7b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig har den utro alt ansvar for utroskapen. Men det fritar ikke den andre for skyld i egoistisk oppførsel. 

Anonymkode: 28830...aff

Jeg hadde følt skyld hvis jeg var med på å ødelegge en kvinne og barn, og det vet jeg mange andre også hadde gjort! 

Anonymkode: ffb35...7b8

  • Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Beskrivelsene om hvor dumme de er litt artige, i og med jo høyere utdannelse, jo mer utro:

For egen del tror jeg at det har mest med situasjon å gjøre. Jobbreiser og så videre fører til utroskap.

Anonymkode: 83fa6...82f

Dum er vel kanskje et litt enkelt uttrykk, men at man er på minussiden når det gjelder impulskontroll, empati og integritet - det er jeg sikker på. God utdannelse er ingen forsikring mot mangel på disse egenskapene.

Anonymkode: 8c90f...fbd

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Beskrivelsene om hvor dumme de er litt artige, i og med jo høyere utdannelse, jo mer utro:

For egen del tror jeg at det har mest med situasjon å gjøre. Jobbreiser og så videre fører til utroskap.

Anonymkode: 83fa6...82f

Høyt utdannede menn er også langt mer attraktive for kvinner og har sjansen på flere. Kvinner med høy ut dannelse og reisejobb, er nok ofte også flotte. Det henger sammen. Pene mennesker er mest suksessfulle.  

Anonymkode: 6b189...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er ego, andre har antisosiale personlighetsforstyrrelse så de driter i andre og gjør som de vil og er sykelig avhengig av bekreftelsen, men mange er nok bare vanlige folk med veldig selvutslettende tiltrekningsmønster, lavt selvbilde så de ikke er mottakelig for å få følelser for noen single fordi de føler at de ikke fortjener å ha en god og trygg kjæreste og velger heller en opptatt mann de blir hektet på 

Anonymkode: fb0ca...c16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De med høy utdannelse, har ofte jobber hvor de reiser mye og er alene med gjerne et par kollegaer osv, noe som øker sannsynligheten for å kunne være utro uten at noen får vite om det. Å være høyt utdannet, betyr ikke nødvendigvis at man er så mye klokere på privaten enn andre.... Det er gjerne god på det de er utdannet til, men.....

Anonymkode: ffb35...7b8

Jeg er enig, bare synes det var litt artig å nevne at det er de høyest utdannete som er utro. Som deg tror jeg jobbreiser med kollegaer øker risikoen for utroskap betraktelig.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dum er vel kanskje et litt enkelt uttrykk, men at man er på minussiden når det gjelder impulskontroll, empati og integritet - det er jeg sikker på. God utdannelse er ingen forsikring mot mangel på disse egenskapene.

Anonymkode: 8c90f...fbd

Eventuelt at mulighetene til å være utro er mye mer tilgjengelig.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høyt utdannede menn er også langt mer attraktive for kvinner og har sjansen på flere. Kvinner med høy ut dannelse og reisejobb, er nok ofte også flotte. Det henger sammen. Pene mennesker er mest suksessfulle.  

Anonymkode: 6b189...a9b

Så kan man spørre seg hvor suksessfullt er det å være utro? Du får det til å høre ut som om det er en bra ting.

 

Anonymkode: 83fa6...82f

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er rettogslett løpske tisper, som ikke kan kontrollere seg og ender som homewreckers, men horkarlene deres er ikke et hakk bedre. Utro folk generelt er white trash!

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...