Gå til innhold

Hva er galt med disse som innleder forhold til opptatte folk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

 

Hva er galt med disse som er opptatte, men likevel innleder forhold til andre?

 

En kategori er jo de egoistiske, totalt blottet for skrupler som taktisk velger å pule andre folk selv om de selv er opptatte fordi de vil ha minst mulig drama eller noe. Uten følelser og uten noen plan for en fremtid, bare deilig forbudt puling (?).
 
Men disse andre, som får følelser og som blir sjalu, som ønsker og håper på en fremtid sammen, det er jo en form for selvskading?
 
Jeg skjønner ikke hvordan utro drittsekk er kan falle for andre. Og skjønner heller ikke hvordan de lever godt med det, at de er med på å dolke et annet menneske i ryggen på den måten. Hadde de satt pris på det om de var i samme posisjon? Neppe.

Anonymkode: f8bb0...049

Oiii wow, det mest originale og vittige typen svar: snu HI på hode.

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Bedre om du slutter å bekymre deg hva andre driver med. Får du et roligere liv. Uansett den opptattes ansvar å si nei. 
i krig og kjærlighet er alt lov. Har vært til alle tider. Alt kommer an på den opptattes lojalitet til sin partner. 

Anonymkode: 54fc2...bb8

Man kan mene at den utro er verst men likevel stusse over hvorfor elsker(inn)en gidder og orker, og hva det er som mangler hos dem siden de går inn i noe sånt. Det er ikke sunt og det er ikke rett.

Anonymkode: 23288...0fc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De er dumme som brød. Vet ikke bedre. 

Anonymkode: 39468...826

Vel. Det er nok enda dummere å nekte en annen person å gjøre som en vil.

Anonymkode: 5b07f...ba9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i forelskelsesrus og begjær kan man gjøre mye man ellers tenker at man aldri ville gjort. Dem som har vært der, kan forstå det, mange andre har også evnen til å sette seg inn i det og forstå, selv om de kanskje ikke har opplevd det selv. Også har man de siste som ikke klarer å forstå. Sånn er det. Du, med flere, forstår ikke hvordan, vi andre gjør. Hva kan du/vi gjøre med din (og andres) evne(r) til å forstå, tenker du? 

Jeg tror ikke at du egentlig er ute etter forståelse, men at du, som så mange andre, heller er ute etter å spre fordømmelse mot disse menneskene. 

Anonymkode: 20a64...ae4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oiii wow, det mest originale og vittige typen svar: snu HI på hode.

Man kan mene at den utro er verst men likevel stusse over hvorfor elsker(inn)en gidder og orker, og hva det er som mangler hos dem siden de går inn i noe sånt. Det er ikke sunt og det er ikke rett.

Anonymkode: 23288...0fc

Gamle floskler og eiertrang.

Anonymkode: 5b07f...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er vel ikke akkurat snakk om kjærlighet her da. Jeg vet om enkelte som bare finner en person fysisk attraktiv og setter inn alt på å få pult eller "overta" vedkommende - vel vitende om at personen er i et etablert forhold, har barn og familie etc. Ansvaret for å ivareta forholdet ligger klart hos den som er utro - men det er lov, og interessant, å stille spørsmålstegn ved psyken til den som legger seg etter folk i forhold også... spesielt når det kommer til moral, integritet, empati og lignende.

Anonymkode: 8c90f...fbd

Trist. Og ja, det er nettopp det jeg lurer på: de kan ikke være helt riktige i hodet? Å leve etter holdningen at det er bare å ture frem uten tanke for hvem som såres av det man gjør.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du får trøste deg med at de fleste forhold som starter i utroskap, ender i utroskap. Ikke alle da.

Men her på KG blir det alltid stilt spm , som om det bare fantes ett svar. Jeg ble feks kurtusert av en hyggelig fyr engang. Det viste seg han ikke fortalte at han faktisk var opptatt. Så dumpa han umiddelbart.  Dog ser jeg ikke helt hvorfor folk skal fortsette i forhold de ikke liker heller. Besre er jo om de gjør det slutt først. Men ikke alltid det skjer. Noen jeg kjenner legger seg kronisk etter opptatte menn, tror det gar noe med selvfølse å gjøre. Men gjør det ofte raskt slutt da, når de har fått viljen sin. Pga tilits problemer. 

Hvis man ikke klarer å motstå at noen prøver seg, så er jo ikke forholdet man er i sterkt nok. Mange har prøvd seg på min mann og meg også.  Men vi vet jo hvor vi har hverandre,  og vet å stoppe leken andre bedriver ganske fort. Så vi gidder ikke bli sjalu på hverandre om noen prøver seg. Men vi er åpne om det da.

Anonymkode: 35d33...11b

Ja, jeg vil jo tro at de fleste som puler opptatte folk hadde blitt litt lei seg om deres egen partner gjorde det samme. 

Anonymkode: 23288...0fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært utro. Jeg forventer ikke at noen skal forstå, men forventer at folk forstår at det finnes ulike grunner. Jeg klarte ikke å se klart i forelskelsens rus, en forelskelsesrus som er mye sterkere enn noe annet jeg har opplevd. I ettertid ser jeg at jeg burde trukket meg unna på et tidligere tidspunkt, så jeg vil aldri havne i samme situasjon igjen. Heldigvis har jeg en forståelsesfull og snill mann som tilga meg :hjerte:

Anonymkode: c1adc...7b8

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri gjort det, men de beste mennene er i forhold, så vidt jeg vet. 🥹 

 

 

Anonymkode: c8d19...7b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vel, i forelskelsesrus og begjær kan man gjøre mye man ellers tenker at man aldri ville gjort. Dem som har vært der, kan forstå det, mange andre har også evnen til å sette seg inn i det og forstå, selv om de kanskje ikke har opplevd det selv. Også har man de siste som ikke klarer å forstå. Sånn er det. Du, med flere, forstår ikke hvordan, vi andre gjør. Hva kan du/vi gjøre med din (og andres) evne(r) til å forstå, tenker du? 

Jeg tror ikke at du egentlig er ute etter forståelse, men at du, som så mange andre, heller er ute etter å spre fordømmelse mot disse menneskene. 

Anonymkode: 20a64...ae4

Ja, jeg sliter med å forstå det, derfor jeg spør. Å sette egen nytelse, spenningsbehov, etc. så høyt foran andres liv. Jeg hadde ikke klart å leve med den dårlige samvittigheten. Jeg har også vært veldig forelsket, men det har aldri vært greit for meg å forfølge den om det skader noen andre så grovt.

Anonymkode: 23288...0fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forhold til to gifte menn, samtidig, da jeg var i tyveåra. Jeg ville bare pule og hadde ingen aning om hva det ville si å være gift, ha onger og familie. 

Da tenkte jeg stakkars de som må være gift med sure tjukke kjærringer med konehår. 

Barnslig og umodent ja, men slik var jeg. 

For det er en gang slik at ingen er så lidenskapelig som en gift mann som ikke har blitt satt pris på, på åresvis. 

Anonymkode: 5a38c...abe

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde forhold til to gifte menn, samtidig, da jeg var i tyveåra. Jeg ville bare pule og hadde ingen aning om hva det ville si å være gift, ha onger og familie. 

Da tenkte jeg stakkars de som må være gift med sure tjukke kjærringer med konehår. 

Barnslig og umodent ja, men slik var jeg. 

For det er en gang slik at ingen er så lidenskapelig som en gift mann som ikke har blitt satt pris på, på åresvis. 

Anonymkode: 5a38c...abe

Og nå er du ei sur tjukk kjerring med konehår? Som unner mannen din en 20-åring som setter pris på han?

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like mye galt med dem, som den fornærmede. Den som blir bedradd må jo ha empati nok til å forstå at det er flere som har lyst på dette lekre opptatte menneske. 

Kvinner som er i forhold med flotte menn er egoistiske. De burde sette han fri for allmenn bruk

Anonymkode: 6b189...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bedre om du slutter å bekymre deg hva andre driver med. Får du et roligere liv. Uansett den opptattes ansvar å si nei. 
i krig og kjærlighet er alt lov. Har vært til alle tider. Alt kommer an på den opptattes lojalitet til sin partner. 

Anonymkode: 54fc2...bb8

I krig og kjærlighet er ikke alt lov. Krig reguleres av internasjonal sedvane og traktatrett, samt av nasjonale lovgivning. Mye er lov av staten når det gjelder området kjærlighet, men hvis det inkluderer handlinger motivert av "kjærlighet" se er heldigvis ikke alt lov.

Så vil alle moral etiske skoler/retninger ha konsekvenser for hva som er akseptabelt innenfor kjærlighet, i tillegg til kulturelle, sosiale og religiøse normer.

Så nei, i krig og kjærlighet er ikke alt lov. Men er uheldigvis folk som både i krig og kjærlighet ser en mulighet å gjøre ugreie ting mot andre mennesker, og så rettferdiggjøre det med ulike dårlige argumenter.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):
Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

I krig og kjærlighet er ikke alt lov. Krig reguleres av internasjonal sedvane og traktatrett, samt av nasjonale lovgivning. Mye er lov av staten når det gjelder området kjærlighet, men hvis det inkluderer handlinger motivert av "kjærlighet" se er heldigvis ikke alt lov.

Så vil alle moral etiske skoler/retninger ha konsekvenser for hva som er akseptabelt innenfor kjærlighet, i tillegg til kulturelle, sosiale og religiøse normer.

Så nei, i krig og kjærlighet er ikke alt lov. Men er uheldigvis folk som både i krig og kjærlighet ser en mulighet å gjøre ugreie ting mot andre mennesker, og så rettferdiggjøre det med ulike dårlige argumenter.

 

Normer er til for å brytes.

Anonymkode: 5b07f...ba9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Like mye galt med dem, som den fornærmede. Den som blir bedradd må jo ha empati nok til å forstå at det er flere som har lyst på dette lekre opptatte menneske. 

Kvinner som er i forhold med flotte menn er egoistiske. De burde sette han fri for allmenn bruk

Anonymkode: 6b189...a9b

🤪 det er en måte å tenke på… hehe men det er jo litt sant da? Litt som å skulle ha alt smågodtet for seg selv. 🙈 

 

Anonymkode: c8d19...7b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Like mye galt med dem, som den fornærmede. Den som blir bedradd må jo ha empati nok til å forstå at det er flere som har lyst på dette lekre opptatte menneske. 

Kvinner som er i forhold med flotte menn er egoistiske. De burde sette han fri for allmenn bruk

Anonymkode: 6b189...a9b

Slike utenomjordisk lekre burde ikke inngå monogame forhold, da. Men det gjør de. Og så pisser de på det etterpå ved å være utro. 

Anonymkode: 23288...0fc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Slike utenomjordisk lekre burde ikke inngå monogame forhold, da. Men det gjør de. Og så pisser de på det etterpå ved å være utro. 

Anonymkode: 23288...0fc

Akkurat. Er den UTROE som gjør noe galt

Anonymkode: 6b189...a9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan være høyt utdannet på papirer men fortsatt ha problem med det sosiale. En blir ikke automatisk sosialt smart og snill fordi en har en høyere grad innen akademia.

Anonymkode: e2aa8...90a

Må man være «sosialt smart» for å ikke være utro? Ler meg i hjel

Anonymkode: abf82...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det er mye stygge meninger her rettet mot de som er utro. 

Er det bare folk på KG som sitter høyt på sin hest og er så skinnhellige? Eller er de som kommenterer skadet selv av andres utroskap med smerte i sjela fra det/ bitterskap? Derfor må ha så sterke meninger om andres liv og hvordan de lever det. 

Alle er da bare mennesker. White trash har ingenting med trofasthet å gjøre, tro meg finnes mye white trash som er gift og trofaste hele livet ut. 

Anonymkode: b1e8b...959

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mangler vel noen skruer i toppen, helt enkelt. Vet jeg at en kvinne er opptatt blir jeg ikke tiltrukket av henne, hun havner i den andre skuffen automatisk.

Anonymkode: b0e51...663

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En kategori er jo de egoistiske, totalt blottet for skrupler som taktisk velger å pule opptatte folk fordi de vil ha minst mulig drama eller noe. Uten følelser og uten noen plan for en fremtid, bare deilig forbudt puling (?).

Men disse andre, som får følelser og som blir sjalu, som ønsker og håper på en fremtid sammen, det er jo en form for selvskading?

Jeg skjønner ikke hvordan man kan falle for en utro drittsekk. Og skjønner heller ikke hvordan de lever godt med det, at de er med på å dolke et annet menneske i ryggen på den måten. Hadde de satt pris på det om de var i samme posisjon? Neppe.

Anonymkode: 23288...0fc

Jeg tenker at kvinner/menn som puler på opptatte folk, mangler integritet, selvrespekt og empati. Dette er selvsentrerte mennesker som følger kun sine egne «lyster», null forståelse for andre mennesker og situasjoner (null empati). Har man integritet og selvrespekt så setter man ikke seg selv i den situasjonen. 

Anonymkode: d80a2...c56

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...