Gå til innhold

Hva er galt med disse som innleder forhold til opptatte folk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hannah80 skrev (23 minutter siden):

Men ser at mange bruker enormt mye energi på å ta ut sinnet og frustrasjonen sin over på elskerinnen. Mens de har tatt mannen inn i varmen igjen. Jeg klarer ikke å forstå det. 

Fordi da må de faktisk ta ansvar for livet sitt og et oppgjør med mennesket de er sammen med. Når de retter sinnet mot noen som er utenfor så slipper de å ta det ansvaret, og oppleve at livet som de kjenner det er over. Det er den største fornektelse overfor seg selv. 

Anonymkode: 0ead1...a47

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nymerïa skrev (7 timer siden):

Og nå er du ei sur tjukk kjerring med konehår? Som unner mannen din en 20-åring som setter pris på han?

Jeg ga et svar på hvorfor jeg la meg etter gifte menn da jeg var ung. Så hvorfor reagerer du slik? Har det noen betydning hvordan jeg er nå i mine 50? 

Men det er klart jeg har forstått noe og lært noe om menn. De må ses, akkurat som oss kvinner. De kan ikke behandles som vaktmestere og ansatte i familien. 

Finner min mann likevel noen andre må jeg leve med det, selv så ondt det vil gjøre. Han er sitt eget menneske. 

Den andre kvinnen er irrelevant, slik som jeg var. 

Jeg må gå videre uten hat og bitterhet. 

Anonymkode: 5a38c...abe

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En kategori er jo de egoistiske, totalt blottet for skrupler som taktisk velger å pule opptatte folk fordi de vil ha minst mulig drama eller noe. Uten følelser og uten noen plan for en fremtid, bare deilig forbudt puling (?).

Men disse andre, som får følelser og som blir sjalu, som ønsker og håper på en fremtid sammen, det er jo en form for selvskading?

Jeg skjønner ikke hvordan man kan falle for en utro drittsekk. Og skjønner heller ikke hvordan de lever godt med det, at de er med på å dolke et annet menneske i ryggen på den måten. Hadde de satt pris på det om de var i samme posisjon? Neppe.

Anonymkode: 23288...0fc

Hvorfor må de som er single, men prøver seg og innleder et forhold til noen som er opptatte få all pes? De gjør jo ikke noe galt. Hva med når begge er gift og er utro? 
 

Det er den som er i et forhold som gjør noe alvorlig galt. Den som er et forferdelig dårlig menneske. 
Man kan falle for en utro drittsekk når man ikke vet at den andre er gift, for det står ikke i panna til folk, mange tar av seg ringen, snakker ikke noe om partner, har ikke sosiale media etc. Det er lett å være utro for en mann i hvert fall. 

Anonymkode: 571c4...095

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De søker kjærlighet som alle andre som er i og ikke i forhold og i flere tilfeller blir resultatet ekteskap og familieliv ❤️

Anonymkode: 7367c...756

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er så typisk noen KG-kvinner å grave dypt i skjellsord-sekken og dra ut alt det verste de kan finne der nedi når dette er tema.

Synd at kritikken ikke blir spesielt treffende når man er hysterisk og virkelighetsfjern.

Beklager, men dere ønsker bare det er sant at alle elskerinner har en slags sinnslidelse, er samfunnets tapere eller døtre av Beelzebub.

Det er dessverre ikke sånn. Elskerinner er helt vanlige mennesker, de har en lang rekke motivasjoner og kommer i alle former og farger. Du kjenner mange, du vet det bare ikke. Det kan til og med være en du er glad i, som du ser opp til. For noen av dere, så kan det til og med være deg en dag.

Og du, noen ganger er elskerinnen penere enn deg, smartere enn deg, morsommere enn deg, mer sosial kompetent enn deg, mer suksessfull enn deg, en bedre match for mannen din. Det er vel kanskje derfor du klikker? 

Til de som faktisk lurer på hva motivene er for utroskap eller å være elskerinne er (altså ikke TS, som bare ønsker et ekkokammer for og bekrefte egne fordommer), så foreslår jeg at dere går til litteraturen, til psykologien. Spør Sissel Gran, spør Esther Perel, les klassikere, hør på all den gode musikken som er skrevet om det. Ikke spør KG.

Folk her blir helt blåste i topplokket når utroskap - og spesielt elskerinnen - er tema. Jeg tror til og med noen av de idiotiske svarene her egentlig er fra kvinner som normalt sett er oppegående. Det bare spiller på en frykt, som gjør at noen går i svart og bare reagerer uten å tenke.

Anonymkode: 53c7b...1b6

Nok en ordflom som ikke engang er i nærheten av å berøre det etiske kjernespørsmålet. En oppvisning i moralsk dysleksi. 

Anonymkode: 9802c...fb6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nok en ordflom som ikke engang er i nærheten av å berøre det etiske kjernespørsmålet. En oppvisning i moralsk dysleksi. 

Anonymkode: 9802c...fb6

Er ikke Sissel Gran og Esther Perel opptatt av moral? 

Anonymkode: 22a4b...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er galt med de som er i forhold, som innleder forhold til andre???

Anonymkode: 37c55...acc

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (9 timer siden):

Kontralogisk. Hvis normer er til for å brytes, så eksisterer ikke det normer. Nå er det slikt at et samfunn trenger normer for å fungere.

Normer endres hele tiden ihh til kultur og miljø. Dette er allment kjent. For at de skal endres, må de gamle brytes.

Anonymkode: 5b07f...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

En kategori er jo de egoistiske, totalt blottet for skrupler som taktisk velger å pule opptatte folk fordi de vil ha minst mulig drama eller noe. Uten følelser og uten noen plan for en fremtid, bare deilig forbudt puling (?).

Men disse andre, som får følelser og som blir sjalu, som ønsker og håper på en fremtid sammen, det er jo en form for selvskading?

Jeg skjønner ikke hvordan man kan falle for en utro drittsekk. Og skjønner heller ikke hvordan de lever godt med det, at de er med på å dolke et annet menneske i ryggen på den måten. Hadde de satt pris på det om de var i samme posisjon? Neppe.

Anonymkode: 23288...0fc

Hva vet du om han/hun er drittsekke? Hva vet du om de har et åpent forhold eller ikke? Hva vet du om hvordan de har det på hjemmebane? Dessverre lever svært mange i forhold som er rent fengsel og for mange psykisk tortur. Da er det ikke rart de ender opp i armene til noen som faktisk ser dem. Du legger skylda på den som ikke er i forhold her. Jeg tenker at man må la den som er i forholdet ta dette ansvaret.

Mitt råd til deg: Slutt å bry deg om hva andre gjør, og konsetrer deg om ditt eget (perfekte?) liv.

Anonymkode: 2b1fc...847

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærligkar76 skrev (15 timer siden):

Igjen, du har ikke opplevd det. Så du vet nok ikke om det er en stor opplevelse. La meg gjette, du vil heller sitte på hotellrommet alene med en flaske cava å se på vitnemålet ditt? Mange kvinner der ute som går meget smilende fra ONS. Omtrent alle har behov å kan ha godt av å få prøvd noe nytt. 😉 (Ikke deg selvfølgelig, men kanske kvinner lavere på rangstigen din.) 

har hatt flere ONS, felles for dem alle... elendig. Så det har jeg slutta med for lenge siden. Ha sex som ikke gir meg noe er døfødt. 

Anonymkode: 54fc2...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nok en ordflom som ikke engang er i nærheten av å berøre det etiske kjernespørsmålet. En oppvisning i moralsk dysleksi. 

Anonymkode: 9802c...fb6

Nok et oppgulp som ikke er i nærheten av å være balansert eller reflektert.

Det nytter ikke å forsøke å gi et svar på hvorfor noen er elskerinner, flere her har jo prøvd, men sånne som deg vil for det første gå rett i usaklig frontalangrep, og for det andre bare si at det er umoralsk, og ferdig med den saken.

Som om det at det er umoralsk i seg selv er motivasjonen? Du besvarer jo ikke spørsmålet i det hele tatt når du bare fordømmer det.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er ikke Sissel Gran og Esther Perel opptatt av moral? 

Anonymkode: 22a4b...e8f

De er psykologer, som er spesialiserte på samliv og relasjoner.

De er opptatt av å forstå, og ikke det minste opptatt av å fordømme.

Man blir jo ikke spesielt klok på et fenomen om det kun er moral man skal bruke som eneste perspektiv og målestokk.

Anonymkode: 53c7b...1b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir ofte manipulert av en av de som er i forhold.

De skal forlate partneren sin, det er ikke lenger gnist, etc etc etc.

VIPPS, så er vi som er single manipulert trill rundt, og vi tror på dem, og da er vi plutselig i ett seksuelt forhold med en opptatt person.

 

Så det er ikke noe galt med meg dessverre TS... Det er noe galt med de som manipulerer andre OG sånne som deg. 

Anonymkode: 62460...221

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De klarer ikke å ha sex uten spenning. Så når de har harva over alt annet og det ikke gir spenningsfølelse lengre så går i annen plass. Da er det ny type mer intens spenning hos opptatte menn. 

De er ikke i stand til lengre seriøse forhold fordi de er avhengig av spenningen. Som en rus. Det kan gå over for noen, men de som er slik er gjerne også utro. De har ikke respekt for forhold. 

Anonymkode: e3f71...2f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi blir ofte manipulert av en av de som er i forhold.

De skal forlate partneren sin, det er ikke lenger gnist, etc etc etc.

VIPPS, så er vi som er single manipulert trill rundt, og vi tror på dem, og da er vi plutselig i ett seksuelt forhold med en opptatt person.

 

Så det er ikke noe galt med meg dessverre TS... Det er noe galt med de som manipulerer andre OG sånne som deg. 

Anonymkode: 62460...221

Hvorfor ikke vente til de faktisk har forlatt partner da? Ikke stol på hva folk sier uten å se hva de faktisk gjør først. 

Anonymkode: e3f71...2f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er galt med de som er i forhold, som innleder forhold til andre???

Anonymkode: 37c55...acc

Hvorfor stiler single mennesker blindt på opptatte mennesker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er psykologer, som er spesialiserte på samliv og relasjoner.

De er opptatt av å forstå, og ikke det minste opptatt av å fordømme.

Man blir jo ikke spesielt klok på et fenomen om det kun er moral man skal bruke som eneste perspektiv og målestokk.

Anonymkode: 53c7b...1b6

Jeg sa ikke fordømmelse, men moral. Altså hva som er godt og funksjonelt for samliv. 

Anonymkode: 22a4b...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nok et oppgulp som ikke er i nærheten av å være balansert eller reflektert.

Det nytter ikke å forsøke å gi et svar på hvorfor noen er elskerinner, flere her har jo prøvd, men sånne som deg vil for det første gå rett i usaklig frontalangrep, og for det andre bare si at det er umoralsk, og ferdig med den saken.

Som om det at det er umoralsk i seg selv er motivasjonen? Du besvarer jo ikke spørsmålet i det hele tatt når du bare fordømmer det.

De er psykologer, som er spesialiserte på samliv og relasjoner.

De er opptatt av å forstå, og ikke det minste opptatt av å fordømme.

Man blir jo ikke spesielt klok på et fenomen om det kun er moral man skal bruke som eneste perspektiv og målestokk.

Anonymkode: 53c7b...1b6

Du serverer banaliteter om hvorfor folk blir fristet til å gjøre uetiske ting; her utroskap eller medvirkning til utroskap.Det krever ingen dype psykologiske eller sosiologiske forklaringer; dette er commonplace - noe alle vet. Hvis man skal holde seg til det deskriptive og faktiske  (i motsetning til det moralske) er jo det interessante spørsmålet hvordan det er psykologisk mulig å neglisjere en (normalt) så sterk mental motivasjonsfaktor som hensynet til sine aller nærmeste for å oppnå små og kortsiktige personlige gevinster. Du gjør ikke engang et forsøk på å forklare hvilke mekanismer som er i spill her, men fremstiller det nærmest som om det ikke var et psykologisk dilemma overhodet; som om følelser av lojalitet og tilknytning ikke fantes. Om dette perspektivet, eller mangelen på sådan, skyldes etisk eller emosjonell dysleksi, er kanskje ikke så godt å si, men jeg tipper begge deler.

Anonymkode: 9802c...fb6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbæra skrev (50 minutter siden):

Hvorfor stiler single mennesker blindt på opptatte mennesker?

Gjør de det? Aldri hørt om. 

Anonymkode: 37c55...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Selvfølgelig har den utro alt ansvar for utroskapen. Men det fritar ikke den andre for skyld i egoistisk oppførsel. 

Anonymkode: 28830...aff

Hvordan kan du mene at bare den ene parten har skyld for utroskapen? De fleste vet at personen er utro og velger likevel å knulle med han/hun. Hadde blitt fysisk kvalm om jeg lå med en person som var opptatt. Det hadde sagt mye om hvilket bedritent menneske jeg er. Alle som er deltagere i utroskap er like ræva mennesker rett og slett.

Anonymkode: fb1d3...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...