Gå til innhold

Nina Sprell Levende

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Lesehest_hage skrev (10 timer siden):

De som nylig samlet inn på spleis fra fremmede?

Skal ikke vekke liv i gamle glør, men at disse ikke hadde råd til utgiftene/ forsikring på Sol ,sparing i det store og hele er for meg et mysterium....

Endret av Full kontroll
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Full kontroll skrev (6 minutter siden):

Skal ikke vekke liv i gamle glør, men at disse ikke hadde råd til utgiftene/ forsikring på Sol ,sparing i det store og hele er for meg et mysterium....

De hadde vel råd til det, men i følge N så var det ikke «forsvarlig»(hennes ord) å bruke x-antall tusen kr i året på forsikring på en hest som ikke kostet mer enn Sol gjorde. 

• Liker 5
Skrevet
Full kontroll skrev (10 minutter siden):

Ja, og jeg synes de bruker så mye penger og ikke burde ha utnyttet spleis. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Tessa12 skrev (3 minutter siden):

De hadde vel råd til det, men i følge N så var det ikke «forsvarlig»(hennes ord) å bruke x-antall tusen kr i året på forsikring på en hest som ikke kostet mer enn Sol gjorde. 

Brukes ikke forsikring på helseutgifter til hesten også? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Tessa12 skrev (8 minutter siden):

Ja, husket hun hadde en forklaring🤭Men  tanken på sparing burde  uansett slått dem💰

Endret av Full kontroll
  • Liker 2
Skrevet (endret)
Lesehest_hage skrev (3 minutter siden):

Brukes ikke forsikring på helseutgifter til hesten også? 

Skulle tro det, til enkelte ting i hvert fall, ikke satt meg inn i det, men det var dette hun sa da hun ble konfrontert med hensyn til forsikring på Sol, etter det så rodde hun noe j…. og sa at selvfølgelig hadde de hatt forsikring på hesten 

Endret av Tessa12
  • Liker 1
Skrevet
Tessa12 skrev (2 timer siden):

Skulle tro det, til enkelte ting i hvert fall, ikke satt meg inn i det, men det var dette hun sa da hun ble konfrontert med hensyn til forsikring på Sol, etter det så rodde hun noe j…. og sa at selvfølgelig hadde de hatt forsikring på hesten 

Hun har ikke gjort annet enn å ro ift den hesten. Ike virke Mille spesielt fornøyd heller. Det er en stor skam akt sammen. Fra spleisen startet og fram til nå kunne de lett ha spart opp penger til hest selv om de hadde ofret  fest og shopping. 

Mille betaler jo leie hjemme , og det er vel omtrent halvparten huslånet. Så de skor seg godt . 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
siesta skrev (23 minutter siden):

Mille betaler jo leie hjemme , og det er vel omtrent halvparten huslånet. Så de skor seg godt . 

Passer godt å ha henne boende hjemme tipper jeg.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
skeiv-ostepop skrev (1 time siden):

Passer godt å ha henne boende hjemme tipper jeg.

Betaler for å ha navnet på postkassen ( ikke  på dørskiltet) og må skrive seg på soffaliste med mor og når far er hjemme....ellers er hun jo forpliktet  og stallbundet etter dager på jobb (3-4 timersdager tirsdag og torsdag ene uker, man, ons og fredag 2.uken ) 

Endret av Full kontroll
endret adresse - navnet
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Full kontroll skrev (3 timer siden):

Betaler for å ha navnet på postkassen ( ikke  på dørskiltet) og må skrive seg på soffaliste med mor og når far er hjemme....ellers er hun jo forpliktet  og stallbundet etter dager på jobb (3-4 timersdager tirsdag og torsdag ene uker, man, ons og fredag 2.uken ) 

Ja hun ville være med venner i helgen, ikke hesten. 

• Hjerte 1
Skrevet
siesta skrev (20 minutter siden):

Ja hun ville være med venner i helgen, ikke hesten. 

Når de har fått hesten på den måten blir hun på en måte enda mer forpliktet til å holde mye på med den, hvis de hadde kjøpt den selv og hun hadde innsett at det ble for mye jobb med den nå som hun er voksen og sikkert har enda flere interesser og aktiviteter enn før, så hadde det vært enklere å selge den igjen….nå ville det blitt veldig rart. Sikkert en høyere terskel.

• Liker 6
Skrevet
Full kontroll skrev (7 timer siden):

Sofaliste?

Skrevet
adriana32 skrev (27 minutter siden):

Sofaliste?

Ja var vistnok noe der. Ikke bare for henne å henge i sofaen. Men betale halve huslånet for  et enkelt rom det skal hun. Jeg gremmes rett å slett over disse folka. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
siesta skrev (11 minutter siden):

Ja var vistnok noe der. Ikke bare for henne å henge i sofaen. Men betale halve huslånet for  et enkelt rom det skal hun. Jeg gremmes rett å slett over disse folka. 

Ehh, seriøst? Nei, jeg tror ikke du lyver men jeg har problemer med å forstå hva jeg leser. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det som gjør det ekstra ille er at M betaler mye for å bo . Dette igjen gjør at hun sørger for at foreldrenes formue øker. De kjøpte huset for over 20 år siden og jeg vil ikke tro de har høyere lån enn 10.000.

(Huset er ikke stort) 

Da blir denne hestespleisen enda mer idiotisk .

Disse foreldrene skulle hatt en skikkelig korreks. 

Screenshot_20261007_023515_Chrome.jpg

Endret av siesta
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
siesta skrev (11 timer siden):

Hva er sofaliste? Får hun ikke bo i huset som om hun har et hjem der?

• Liker 1
Skrevet
Andrea59 skrev (15 timer siden):

Når de har fått hesten på den måten blir hun på en måte enda mer forpliktet til å holde mye på med den, hvis de hadde kjøpt den selv og hun hadde innsett at det ble for mye jobb med den nå som hun er voksen og sikkert har enda flere interesser og aktiviteter enn før, så hadde det vært enklere å selge den igjen….nå ville det blitt veldig rart. Sikkert en høyere terskel.

Men ønsket hun ikke å ha hest? Hun vet jo hvor mye det forplikter. 

• Liker 1
Skrevet
Lesehest_hage skrev (21 minutter siden):

Hun sa vel faktisk før hesten ble kjøpt at siden forrige hest var død så var jo det trist men nå fikk hun mere tid til andre ting. Det kan virke som at foreldrene har vært mer interessert i p skaffe henne denne nye hesten enn hun selv var. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Lesehest_hage skrev (33 minutter siden):

Hun har lagt ut innlegg der hun sier at hun vil være med venner ,men kan ikke pga hest. Hun bruker ikke navnet til hesten  ...virker ikke særlig fornøyd.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det virker for meg som om foreldrene bruker diagnose og sykdom på datteren som grunn til å ha henne boende hjemme. I stede for å jobbe med å få henne mer selvstendig så jobbes det med å gjøre henne avhengig av foreldrene og hjemmet. Samme følelse får jeg med alt rundt hesten. Det var nesten sånn at Nina var mer gira på det enn andre, og det måtte selvfølgelig andre fremmede bidra til i stede for å dekke det selv til tross for at forbruket deres tydelig viser at de kunne om de ville. Nå må jo M bruke tid på hest.

Og når en samtidig ser på forbruket så føler jeg at det er litt mer åpenbart hvorfor M skal bo hjemme…

• Liker 2
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...