Full kontroll Skrevet i går, 07:26 #3641 Skrevet i går, 07:26 (endret) Lesehest_hage skrev (10 timer siden): De som nylig samlet inn på spleis fra fremmede? Skal ikke vekke liv i gamle glør, men at disse ikke hadde råd til utgiftene/ forsikring på Sol ,sparing i det store og hele er for meg et mysterium.... Endret i går, 07:28 av Full kontroll 3
Tessa12 Skrevet i går, 07:34 #3642 Skrevet i går, 07:34 Full kontroll skrev (6 minutter siden): Skal ikke vekke liv i gamle glør, men at disse ikke hadde råd til utgiftene/ forsikring på Sol ,sparing i det store og hele er for meg et mysterium.... De hadde vel råd til det, men i følge N så var det ikke «forsvarlig»(hennes ord) å bruke x-antall tusen kr i året på forsikring på en hest som ikke kostet mer enn Sol gjorde. 5
Lesehest_hage Skrevet i går, 07:37 #3643 Skrevet i går, 07:37 Full kontroll skrev (10 minutter siden): Skal ikke vekke liv i gamle glør, men at disse ikke hadde råd til utgiftene/ forsikring på Sol ,sparing i det store og hele er for meg et mysterium.... Ja, og jeg synes de bruker så mye penger og ikke burde ha utnyttet spleis. 5 2
Lesehest_hage Skrevet i går, 07:38 #3644 Skrevet i går, 07:38 Tessa12 skrev (3 minutter siden): De hadde vel råd til det, men i følge N så var det ikke «forsvarlig»(hennes ord) å bruke x-antall tusen kr i året på forsikring på en hest som ikke kostet mer enn Sol gjorde. Brukes ikke forsikring på helseutgifter til hesten også? 1
Full kontroll Skrevet i går, 07:40 #3645 Skrevet i går, 07:40 (endret) Tessa12 skrev (8 minutter siden): De hadde vel råd til det, men i følge N så var det ikke «forsvarlig»(hennes ord) å bruke x-antall tusen kr i året på forsikring på en hest som ikke kostet mer enn Sol gjorde. Ja, husket hun hadde en forklaring🤭Men tanken på sparing burde uansett slått dem💰 Endret i går, 07:42 av Full kontroll 2
Tessa12 Skrevet i går, 07:41 #3646 Skrevet i går, 07:41 (endret) Lesehest_hage skrev (3 minutter siden): Brukes ikke forsikring på helseutgifter til hesten også? Skulle tro det, til enkelte ting i hvert fall, ikke satt meg inn i det, men det var dette hun sa da hun ble konfrontert med hensyn til forsikring på Sol, etter det så rodde hun noe j…. og sa at selvfølgelig hadde de hatt forsikring på hesten Endret i går, 07:42 av Tessa12 1
siesta Skrevet i går, 11:34 #3647 Skrevet i går, 11:34 Tessa12 skrev (2 timer siden): Skulle tro det, til enkelte ting i hvert fall, ikke satt meg inn i det, men det var dette hun sa da hun ble konfrontert med hensyn til forsikring på Sol, etter det så rodde hun noe j…. og sa at selvfølgelig hadde de hatt forsikring på hesten Hun har ikke gjort annet enn å ro ift den hesten. Ike virke Mille spesielt fornøyd heller. Det er en stor skam akt sammen. Fra spleisen startet og fram til nå kunne de lett ha spart opp penger til hest selv om de hadde ofret fest og shopping. Mille betaler jo leie hjemme , og det er vel omtrent halvparten huslånet. Så de skor seg godt . 2 3
skeiv-ostepop Skrevet i går, 11:58 #3648 Skrevet i går, 11:58 siesta skrev (23 minutter siden): Mille betaler jo leie hjemme , og det er vel omtrent halvparten huslånet. Så de skor seg godt . Passer godt å ha henne boende hjemme tipper jeg. 4 1
Full kontroll Skrevet i går, 13:34 #3649 Skrevet i går, 13:34 (endret) skeiv-ostepop skrev (1 time siden): Passer godt å ha henne boende hjemme tipper jeg. Betaler for å ha navnet på postkassen ( ikke på dørskiltet) og må skrive seg på soffaliste med mor og når far er hjemme....ellers er hun jo forpliktet og stallbundet etter dager på jobb (3-4 timersdager tirsdag og torsdag ene uker, man, ons og fredag 2.uken ) Endret i går, 13:55 av Full kontroll endret adresse - navnet 3 1
siesta Skrevet i går, 17:06 #3650 Skrevet i går, 17:06 Full kontroll skrev (3 timer siden): Betaler for å ha navnet på postkassen ( ikke på dørskiltet) og må skrive seg på soffaliste med mor og når far er hjemme....ellers er hun jo forpliktet og stallbundet etter dager på jobb (3-4 timersdager tirsdag og torsdag ene uker, man, ons og fredag 2.uken ) Ja hun ville være med venner i helgen, ikke hesten. 1
Andrea59 Skrevet i går, 17:30 #3651 Skrevet i går, 17:30 siesta skrev (20 minutter siden): Ja hun ville være med venner i helgen, ikke hesten. Når de har fått hesten på den måten blir hun på en måte enda mer forpliktet til å holde mye på med den, hvis de hadde kjøpt den selv og hun hadde innsett at det ble for mye jobb med den nå som hun er voksen og sikkert har enda flere interesser og aktiviteter enn før, så hadde det vært enklere å selge den igjen….nå ville det blitt veldig rart. Sikkert en høyere terskel. 6
adriana32 Skrevet i går, 21:02 #3652 Skrevet i går, 21:02 Full kontroll skrev (7 timer siden): Betaler for å ha navnet på postkassen ( ikke på dørskiltet) og må skrive seg på soffaliste med mor og når far er hjemme....ellers er hun jo forpliktet og stallbundet etter dager på jobb (3-4 timersdager tirsdag og torsdag ene uker, man, ons og fredag 2.uken ) Sofaliste?
siesta Skrevet i går, 21:31 #3653 Skrevet i går, 21:31 adriana32 skrev (27 minutter siden): Sofaliste? Ja var vistnok noe der. Ikke bare for henne å henge i sofaen. Men betale halve huslånet for et enkelt rom det skal hun. Jeg gremmes rett å slett over disse folka. 4 1
adriana32 Skrevet i går, 21:43 #3654 Skrevet i går, 21:43 siesta skrev (11 minutter siden): Ja var vistnok noe der. Ikke bare for henne å henge i sofaen. Men betale halve huslånet for et enkelt rom det skal hun. Jeg gremmes rett å slett over disse folka. Ehh, seriøst? Nei, jeg tror ikke du lyver men jeg har problemer med å forstå hva jeg leser. 1
siesta Skrevet 22 timer siden #3655 Skrevet 22 timer siden (endret) Det som gjør det ekstra ille er at M betaler mye for å bo . Dette igjen gjør at hun sørger for at foreldrenes formue øker. De kjøpte huset for over 20 år siden og jeg vil ikke tro de har høyere lån enn 10.000. (Huset er ikke stort) Da blir denne hestespleisen enda mer idiotisk . Disse foreldrene skulle hatt en skikkelig korreks. Endret 21 timer siden av siesta 1 1
Lesehest_hage Skrevet 13 timer siden #3656 Skrevet 13 timer siden siesta skrev (11 timer siden): Ja var vistnok noe der. Ikke bare for henne å henge i sofaen. Men betale halve huslånet for et enkelt rom det skal hun. Jeg gremmes rett å slett over disse folka. Hva er sofaliste? Får hun ikke bo i huset som om hun har et hjem der? 1
Lesehest_hage Skrevet 13 timer siden #3657 Skrevet 13 timer siden Andrea59 skrev (15 timer siden): Når de har fått hesten på den måten blir hun på en måte enda mer forpliktet til å holde mye på med den, hvis de hadde kjøpt den selv og hun hadde innsett at det ble for mye jobb med den nå som hun er voksen og sikkert har enda flere interesser og aktiviteter enn før, så hadde det vært enklere å selge den igjen….nå ville det blitt veldig rart. Sikkert en høyere terskel. Men ønsket hun ikke å ha hest? Hun vet jo hvor mye det forplikter. 1
JojoMoyes Skrevet 13 timer siden #3658 Skrevet 13 timer siden Lesehest_hage skrev (21 minutter siden): Men ønsket hun ikke å ha hest? Hun vet jo hvor mye det forplikter. Hun sa vel faktisk før hesten ble kjøpt at siden forrige hest var død så var jo det trist men nå fikk hun mere tid til andre ting. Det kan virke som at foreldrene har vært mer interessert i p skaffe henne denne nye hesten enn hun selv var. 5 5
siesta Skrevet 12 timer siden #3659 Skrevet 12 timer siden Lesehest_hage skrev (33 minutter siden): Men ønsket hun ikke å ha hest? Hun vet jo hvor mye det forplikter. Hun har lagt ut innlegg der hun sier at hun vil være med venner ,men kan ikke pga hest. Hun bruker ikke navnet til hesten ...virker ikke særlig fornøyd. 1 1
skeiv-ostepop Skrevet 12 timer siden #3660 Skrevet 12 timer siden Det virker for meg som om foreldrene bruker diagnose og sykdom på datteren som grunn til å ha henne boende hjemme. I stede for å jobbe med å få henne mer selvstendig så jobbes det med å gjøre henne avhengig av foreldrene og hjemmet. Samme følelse får jeg med alt rundt hesten. Det var nesten sånn at Nina var mer gira på det enn andre, og det måtte selvfølgelig andre fremmede bidra til i stede for å dekke det selv til tross for at forbruket deres tydelig viser at de kunne om de ville. Nå må jo M bruke tid på hest. Og når en samtidig ser på forbruket så føler jeg at det er litt mer åpenbart hvorfor M skal bo hjemme… 2 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå