Sansa20 Skrevet 10. januar #441 Del Skrevet 10. januar Elselle skrev (På 9.1.2024 den 18.25): Jeg har aldri hørt henne nevne noe, så det er sikkert ikke rare greiene. Hadde det vært noe å skryte av, hadde vi nok hørt om det - i endeløse monologer... ;-D Så stygg kommentar. Hun har jobbet i et firma i 15 åt. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elselle Skrevet 10. januar #442 Del Skrevet 10. januar Sansa20 skrev (4 timer siden): Så stygg kommentar. Hun har jobbet i et firma i 15 åt. Det har ingen ting med å være "stygg" å gjøre å påpeke at Nina er ei dame som er ekstremt glad i å eksponere seg selv! Og om hun - som til de grader nyter å fortelle om sine egne "bragder" - ikke legger ut om dette 15-år lange arbeidsforholdet , ja da er det nok ikke mye å snakke om! Ellers så må du huske på at dette er et diskusjonsforum; jeg har lov til å lufte mine meninger, på lik linje med hva du nå gjør! 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 10. januar #443 Del Skrevet 10. januar Elselle skrev (20 minutter siden): Det har ingen ting med å være "stygg" å gjøre å påpeke at Nina er ei dame som er ekstremt glad i å eksponere seg selv! Og om hun - som til de grader nyter å fortelle om sine egne "bragder" - ikke legger ut om dette 15-år lange arbeidsforholdet , ja da er det nok ikke mye å snakke om! Ellers så må du huske på at dette er et diskusjonsforum; jeg har lov til å lufte mine meninger, på lik linje med hva du nå gjør! Hun fikk spørsmål om tidligere jobb for ikke så lenge siden, og forklarte hvor hun har jobbet. Hvorfor skal man sitte å legge ut om tidligere jobber når det i dag ikke er en realitet? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 11. januar #444 Del Skrevet 11. januar Elselle skrev (12 timer siden): Når en setter sin ære i å eksponere hele livet sitt - fortiden inkludert - så er det jo litt påfallende at noe så essensielt som arbeidslivet ikke blir nevnt! Siden du hevder å ha info om dette, kan du kanskje opplyse oss om hvilket yrke, i hvilken bransje og hvor lenge hun jobbet, så får vi avsluttet denne diskusjonen?! «Hevder å ha info»?? Hvis du følger henne så fikk vel også du med deg hva hun sa, det er ikke så lenge siden hun nevnte det, ett par uker kanskje? Hun har jobbet i ca 15 år innen service/IT i Statoil, som på slutten før hun ble uføretrygdet gikk over til å bli kjøpt opp av Caverion. Men hun rakk ikke å jobbe lenge i Caverion pga nakkeoperasjonene Etter at jeg ble medlem i Kreftforeningen og er på møter med lokallaget så har jeg naturlig nok blitt kjent med flere som er ufør, noe jeg selv også ble, og det er ikke vanlig at vi sitter å snakker om tidligere arbeidsplasser; særlig ikke de som har vært ufør lenge. Det er livet her og nå vi snakkker om, ikke det som engang var. Personlig så savner jeg jobben min og kollegaene mine veldig; både selve jobben og det sosiale ved å jobbe, og jeg har kontakt med flere, inkludert avd.leder. Av og til så stikker jeg innom på besøk, Men jeg kjenner at det er veldig sårt, så nå er det ei stund siden jeg har vært innom på besøk selv om avd.leder sender meg en snap i ny og ne og sier at det er bare å komme innom hvis jeg har overskudd, de savner meg. Vil tro at for meg også så vil kontakten med arbeidsplassen min dabbe av etterhvert. Ikke ser jeg hensikten i å jevnlig snakke om en jobb jeg ikke har lengre. , Men for min del er dette ganske ferskt, vil tro at hvis man har vært uføretrygdet ei stund så er det ikke jobben man hadde for 10+ år siden noe man tar opp i tide og utide. Jobben er en stor del av et menneske sin identitet, og blir man syk og ufør så må man finne andre rutiner, interesse, følge opp behandlingsopplegg, legge om det livet man var vant til å leve Nina har vel vært ufør i endel år, så ville vært unaturlig om hun skulle hatt jevnlige innlegg på bloggen eller snapping om sin tidligere jobb, 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elselle Skrevet 11. januar #445 Del Skrevet 11. januar skruf skrev (7 minutter siden): «Hevder å ha info»?? Hvis du følger henne så fikk vel også du med deg hva hun sa, det er ikke så lenge siden hun nevnte det, ett par uker kanskje? Hun har jobbet i ca 15 år innen service/IT i Statoil, som på slutten før hun ble uføretrygdet gikk over til å bli kjøpt opp av Caverion. Men hun rakk ikke å jobbe lenge i Caverion pga nakkeoperasjonene Etter at jeg ble medlem i Kreftforeningen og er på møter med lokallaget så har jeg naturlig nok blitt kjent med flere som er ufør, noe jeg selv også ble, og det er ikke vanlig at vi sitter å snakker om tidligere arbeidsplasser; særlig ikke de som har vært ufør lenge. Det er livet her og nå vi snakkker om, ikke det som engang var. Personlig så savner jeg jobben min og kollegaene mine veldig; både selve jobben og det sosiale ved å jobbe, og jeg har kontakt med flere, inkludert avd.leder. Av og til så stikker jeg innom på besøk, Men jeg kjenner at det er veldig sårt, så nå er det ei stund siden jeg har vært innom på besøk selv om avd.leder sender meg en snap i ny og ne og sier at det er bare å komme innom hvis jeg har overskudd, de savner meg. Vil tro at for meg også så vil kontakten med arbeidsplassen min dabbe av etterhvert. Ikke ser jeg hensikten i å jevnlig snakke om en jobb jeg ikke har lengre. , Men for min del er dette ganske ferskt, vil tro at hvis man har vært uføretrygdet ei stund så er det ikke jobben man hadde for 10+ år siden noe man tar opp i tide og utide. Jobben er en stor del av et menneske sin identitet, og blir man syk og ufør så må man finne andre rutiner, interesse, følge opp behandlingsopplegg, legge om det livet man var vant til å leve Nina har vel vært ufør i endel år, så ville vært unaturlig om hun skulle hatt jevnlige innlegg på bloggen eller snapping om sin tidligere jobb, Fryktelig trist å høre om situasjonen din, men når det gjelder Nina, er det ikke én ting hun ikke nyter å dele - og da spesielt det hun kan få skryte av, evt. oppnå sympati for. Det er derfor påfallende at noe så viktig som et yrke - som hun visstnok har hatt i flerfoldige år - plutselig ifølge deg skal være sekundært... Fint med innspill, men det begynner å bli noe gjentakende nå! 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 11. januar #446 Del Skrevet 11. januar Elselle skrev (2 timer siden): Fryktelig trist å høre om situasjonen din, men når det gjelder Nina, er det ikke én ting hun ikke nyter å dele - og da spesielt det hun kan få skryte av, evt. oppnå sympati for. Det er derfor påfallende at noe så viktig som et yrke - som hun visstnok har hatt i flerfoldige år - plutselig ifølge deg skal være sekundært... Fint med innspill, men det begynner å bli noe gjentakende nå! Ærlig talt.. Gjentakende? Hvorfor i all verden skulle hun prate om jobben hun engang hadde? At dette i det hele tatt er et tema som innehar noe som helst interesse for noen, eller viktighet er mer enn jeg kan forstå. Hun snapper fra dagene sine slik de er nå, hvorfor skulle hun skryte av hva hun jobbet med før? Hun har vel kommet seg videre i livet, slik de fleste prøver å gjøre i en slik situasjon. Så sier vi vel takk til deg og dine innspill også. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 11. januar #447 Del Skrevet 11. januar Tråden er ryddet for avsporing og brukerdebatt. Sol. admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 11. januar #448 Del Skrevet 11. januar loffen skrev (6 timer siden): Ærlig talt.. Gjentakende? Hvorfor i all verden skulle hun prate om jobben hun engang hadde? At dette i det hele tatt er et tema som innehar noe som helst interesse for noen, eller viktighet er mer enn jeg kan forstå. Hun snapper fra dagene sine slik de er nå, hvorfor skulle hun skryte av hva hun jobbet med før? Hun har vel kommet seg videre i livet, slik de fleste prøver å gjøre i en slik situasjon. Så sier vi vel takk til deg og dine innspill også. Nettopp: hvorfor skal hun sitte å snakke om tiden som var, for mange år siden, ingen gjør det. Vi lever her og nå, og det er flere år siden Nina jobbet. Jeg hadde ei superkjekk studietid feks, men det er ikke noe jeg snakker om annenhver dag. Ei heller ukentlig, månedlig eller årlig. Men det at jeg ikke snakker om den tiden regelmessig så betyr det ikke at jeg ikke har studert For de fleste er det sårt å ikke kunne jobbe lengre, og da dyrker man ikke den sorgen på nytt og på nytt (hadde Nina gjentatte ganger snakket om jobben hun hadde for mange år siden så hadde vel det blitt galt også for enkelte🙃) At noen ikke fikk med seg at Nina svarte på spørsmål om tidligere jobb får de ta på egen kappe og ikke bli mugne over at det ble tråkking i salaten over enda en ting Nina skulle kritiseres for🙄 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 12. januar #449 Del Skrevet 12. januar Tråden er ryddet for brukerdebatt, krenkende innlegg og brukerdebatt. Sol, admin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elselle Skrevet 12. januar #450 Del Skrevet 12. januar skruf skrev (16 timer siden): Nettopp: hvorfor skal hun sitte å snakke om tiden som var, for mange år siden, ingen gjør det. Vi lever her og nå, og det er flere år siden Nina jobbet. Jeg hadde ei superkjekk studietid feks, men det er ikke noe jeg snakker om annenhver dag. Ei heller ukentlig, månedlig eller årlig. Men det at jeg ikke snakker om den tiden regelmessig så betyr det ikke at jeg ikke har studert For de fleste er det sårt å ikke kunne jobbe lengre, og da dyrker man ikke den sorgen på nytt og på nytt (hadde Nina gjentatte ganger snakket om jobben hun hadde for mange år siden så hadde vel det blitt galt også for enkelte🙃) At noen ikke fikk med seg at Nina svarte på spørsmål om tidligere jobb får de ta på egen kappe og ikke bli mugne over at det ble tråkking i salaten over enda en ting Nina skulle kritiseres for🙄 Ja, tenk noe så uhørt som å stille spørsmål ved Sankt Nina... 🤐 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elselle Skrevet 12. januar #451 Del Skrevet 12. januar (endret) skruf skrev (21 timer siden): Endret 12. januar av Elselle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 15. januar #452 Del Skrevet 15. januar Må bare si at hun er ekspert på GirlMath. Å si at det ikke er rom for annet fordi de reiser så mye er jo blank løgn. De shopper, etter det jeg opplever på snap, mye. Hvis hun visste at bunadpenger gikk til valp, hvorfor kjøpe så mye ræl før og etter jul? Alle julelandsbytinga, feks? All dyr handling generelt igjennom året? Vipper, negler, klær... Vil mene at alt handler om prioritering. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulla25j Skrevet 20. januar #453 Del Skrevet 20. januar Og der var vi tilbake til å være bedreviter igjen. Synes hun er litt hard i forhold til det med bur til hund. Synes den kommentaren hun delte var unødvendig. Der er det en som forvarer bruken av det pga sykdom på hund (eplepsi) og fått beskjed av veterinær om at det er lurt når de ikke er hjemme. Men allikvel velger Nina å shame han/henne for det med å si at «noen krisemaksimerer alt og finner på mange tynne grunner til å bruke bur». Andre har erfart at det funker, så den kommentaren kunne hun spart seg for. Fordi hun er voksne og erfart at bur ikke trengs vil ikke si at det er sånn for alle andre. Vår hund trengte den begrensingen for å roe seg i valpetiden, og brukte også buret hyppig mens vi var hjemme også. Nå er hun 3,5 og da holder det med et avgrenset område. Men vi hadde ikke klart oss uten i starten…Vår eldste måtte innimellom også i bur når vi var borte fordi hun på sine eldre dager begynte å hoppe opp på bord og stoler (ikke spør meg hvorfor 😅), men da var det best for hennes del å få slappet av i buret. Så nei, blir litt oppgitt av den kommentaren kjenner jeg! 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne1975 Skrevet 21. januar #454 Del Skrevet 21. januar Tulla25j skrev (1 time siden): Og der var vi tilbake til å være bedreviter igjen. Synes hun er litt hard i forhold til det med bur til hund. Synes den kommentaren hun delte var unødvendig. Der er det en som forvarer bruken av det pga sykdom på hund (eplepsi) og fått beskjed av veterinær om at det er lurt når de ikke er hjemme. Men allikvel velger Nina å shame han/henne for det med å si at «noen krisemaksimerer alt og finner på mange tynne grunner til å bruke bur». Andre har erfart at det funker, så den kommentaren kunne hun spart seg for. Fordi hun er voksne og erfart at bur ikke trengs vil ikke si at det er sånn for alle andre. Vår hund trengte den begrensingen for å roe seg i valpetiden, og brukte også buret hyppig mens vi var hjemme også. Nå er hun 3,5 og da holder det med et avgrenset område. Men vi hadde ikke klart oss uten i starten…Vår eldste måtte innimellom også i bur når vi var borte fordi hun på sine eldre dager begynte å hoppe opp på bord og stoler (ikke spør meg hvorfor 😅), men da var det best for hennes del å få slappet av i buret. Så nei, blir litt oppgitt av den kommentaren kjenner jeg! Hun har vel aldri tatt pause fra å være bedreviter?😅 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 21. januar #455 Del Skrevet 21. januar (endret) Tulla25j skrev (3 timer siden): Og der var vi tilbake til å være bedreviter igjen. Synes hun er litt hard i forhold til det med bur til hund. Synes den kommentaren hun delte var unødvendig. Der er det en som forvarer bruken av det pga sykdom på hund (eplepsi) og fått beskjed av veterinær om at det er lurt når de ikke er hjemme. Men allikvel velger Nina å shame han/henne for det med å si at «noen krisemaksimerer alt og finner på mange tynne grunner til å bruke bur». Andre har erfart at det funker, så den kommentaren kunne hun spart seg for. Fordi hun er voksne og erfart at bur ikke trengs vil ikke si at det er sånn for alle andre. Vår hund trengte den begrensingen for å roe seg i valpetiden, og brukte også buret hyppig mens vi var hjemme også. Nå er hun 3,5 og da holder det med et avgrenset område. Men vi hadde ikke klart oss uten i starten…Vår eldste måtte innimellom også i bur når vi var borte fordi hun på sine eldre dager begynte å hoppe opp på bord og stoler (ikke spør meg hvorfor 😅), men da var det best for hennes del å få slappet av i buret. Så nei, blir litt oppgitt av den kommentaren kjenner jeg! Hun blir så forbanna når noen kritiserer henne, men hun kan gjøre det selv? Noen hunder roer seg kun alene om de har bur, en venn av meg sine hunder tygger i stykker møblene i fillebiter om de får være fritt i huset en time alene. Unødvendig å shame andres valg når hun er så hårsår selv... Ikke helt innafor å gå ut med hunder uten bånd heller, det er både uansvarlig mot hundene og andre folk og dyr...en hvit vilter valp i hvit snø på bilvei...fikk hun ikke den valpen igår? Hun aner jo ikke hvordan den valpen reagerer ute i fremmed miljø. Forsåvidt utrolig irriterende den " sant" etter hver påstand hun sier...akkurat som om det finnes bare en sannhet og det hennes ord....litt enig i det noen andre har nevnt tidligere her,hun har virkelig noen narsesistiske trekk. Endret 21. januar av Carabilla 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hippyskippy Skrevet 21. januar #456 Del Skrevet 21. januar Ja, den nedlatende «saant» etter hver setning er til å spy av. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blubbalubba Skrevet 22. januar #457 Del Skrevet 22. januar Ho vet jo best på alt tydeligvis. Og noe bur, nei det er fy fy. Men den hundegrinda er jo akkurat samme som å lukke de inne i et bur🤦♀️ ikke selvmotsigende en plass🙄 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snurring Skrevet 22. januar #458 Del Skrevet 22. januar Blubbalubba skrev (23 minutter siden): Ho vet jo best på alt tydeligvis. Og noe bur, nei det er fy fy. Men den hundegrinda er jo akkurat samme som å lukke de inne i et bur🤦♀️ ikke selvmotsigende en plass🙄 Nei, det er ikke det samme. Den har ikke tak, den er ikke lukket - hundene kan komme og gå som de vil. Ang burbruk er jeg helt på linje med Nina, selv om hun og jeg er på forskjellige planeter ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 22. januar #459 Del Skrevet 22. januar Dette med bur er en diskusjon som gjør at det koker litt over hos meg. Det er ikke sånn at hund er hund, det er så utrolig stor forskjell fra rase til rase, men også mellom individ innenfor samme rase. Jeg har brukshund, hun trenger ikke bur nå, men som valp og unghund måtte hun stå i bur når jeg ikke var hjemme. Hun gikk løs på alt innenfor rekkevidde, det være lister, vegg, sofa... Hun lærte gradvis å roe og regulere seg selv. Jeg har også en liten blanding, hun har aldri trengt bur. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
richbitch Skrevet 22. januar #460 Del Skrevet 22. januar Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bruke bur på mine hunder, men nå har vi gått over til å bruke bur likevel. Jeg håper at det er snakk om en periode (begge er valper/unghund), og at de klarer seg uten etterhvert. Det er sjelden de er hjemme alene siden mannen min og jeg har forskjellige turnuser, men de gangene de er alene så har jeg sett tydelig på kamera at de blir urolige og stresser mye når de går fritt. Når de er i buret derimot, ligger de helt rolige og sover til vi kommer hjem igjen. Kan verken se eller høre noen tegn til ubehag eller stress, som vi dessverre opplever når de ikke er i buret. Så det er åpenbart forskjell fra individ til individ, tenker jeg… 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå