Gå til innhold

Nina Sprell Levende


garfunkel

Anbefalte innlegg

Kikkisixx skrev (17 minutter siden):

Sååå… hadde eg ikkje aversjon mot dette menneske før, fekk eg det iallfall no. Etter samtalen hang ho meg ut på snappen - 

IMG_2149.png

IMG_2153.png

Du må jo skjønne at hu hadde dratt til dyrlegen,  hvis hun hadde vært i tvil og bekymret.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De siste par døgnene har det vist seg: 

Den lille Pippi er veldig syk. 

Hun har ikke så kustus på Poppy når de går tur uten bånd, hun går inn i andres hager/oppkjørseler. 

Jeg forstår at de ikke avlivet Pippi på stedet, jeg hadde nok også villet at hun skulle blitt avlivet hjemme. Men med vann i buken, hjertefeil og mest sannsynlig noe annet også.. la henne få slippe.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (32 minutter siden):

De siste par døgnene har det vist seg: 

Den lille Pippi er veldig syk. 

Hun har ikke så kustus på Poppy når de går tur uten bånd, hun går inn i andres hager/oppkjørseler. 

Jeg forstår at de ikke avlivet Pippi på stedet, jeg hadde nok også villet at hun skulle blitt avlivet hjemme. Men med vann i buken, hjertefeil og mest sannsynlig noe annet også.. la henne få slippe.  

Nina var klar fot å la Pippi bli avlivet da de var hos dyrlegen i går, men mannen hennes kom og stoppet det. Noe jeg kan forstå. Pippi vil bli avlivet i nær fremtid, men de ville ha henne med hjem og ha en siste tid med henne til å ts farvel. Ville feks blitt et sjokk for datteren å komme hjem og hunden hadde dødd uten at hun fikk tatt farvel. Pippi får nå smertestillende frem til avliving, så hun lider nok ikke. Vet ikke hvordan det er med dyrlegen de bruker, men mange kommer og foretar avlivning hjemme sånn at hunden får sovne inn i rolige og trygge omgivelser uten å gå i stressmodus som mange gjør når de kommer inn dørene til dyrlegen. Vi gjorde også det med hunden vår; hadde henne hjemme i noen dager sånn at eldste datteren vår kom hjem (hun studerte endel timer unna da) for å ta farvel. Hun led ingen nød de dagene, var godt smertelindret

Jeb synes Nina har kontroll på Poppy, selv om den svinser rundt så er hunden aldri langt unna Nina og Pippi, og den kommer straks Nina roper på den. Selv katten Mia er med på tur og lusker i buskene, aldri langt unna :) Regner med at naboene er vant med dette trekløveret + Mia på tur og hadde sagt i fra hvis Poppy hadde plaget de

Er veldig glad på Pippi si vegne at Nina kom til riktig beslutning, selv om det er ei vond beslutning å ta. Å miste et kjæledyr er vanvittig vondt. Men det er dessverre prisen å betale når man anskaffer seg hund/katt; man blir utrolig glad i de, de blir et familiemedlem, men lever dessverre ikke like lenge som oss, 

Pippi er skyggen til Nina, jeg får vondt av henne når jeg vet hva hun står foran og må igjennom. Dynamikken mellom de andre dyrene vil nok også forandre seg i en periode. Hos oss ble feks den yngste hunden vår ekstremt forvirret og var som et lim på oss lenge etter at den eldste var borte

Mange gode tanker til Nina og familien ❤️ 

  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (10 minutter siden):

Nina var klar fot å la Pippi bli avlivet da de var hos dyrlegen i går, men mannen hennes kom og stoppet det. Noe jeg kan forstå. Pippi vil bli avlivet i nær fremtid, men de ville ha henne med hjem og ha en siste tid med henne til å ts farvel. Ville feks blitt et sjokk for datteren å komme hjem og hunden hadde dødd uten at hun fikk tatt farvel. Pippi får nå smertestillende frem til avliving, så hun lider nok ikke. Vet ikke hvordan det er med dyrlegen de bruker, men mange kommer og foretar avlivning hjemme sånn at hunden får sovne inn i rolige og trygge omgivelser uten å gå i stressmodus som mange gjør når de kommer inn dørene til dyrlegen. Vi gjorde også det med hunden vår; hadde henne hjemme i noen dager sånn at eldste datteren vår kom hjem (hun studerte endel timer unna da) for å ta farvel. Hun led ingen nød de dagene, var godt smertelindret

Jeb synes Nina har kontroll på Poppy, selv om den svinser rundt så er hunden aldri langt unna Nina og Pippi, og den kommer straks Nina roper på den. Selv katten Mia er med på tur og lusker i buskene, aldri langt unna :) Regner med at naboene er vant med dette trekløveret + Mia på tur og hadde sagt i fra hvis Poppy hadde plaget de

Er veldig glad på Pippi si vegne at Nina kom til riktig beslutning, selv om det er ei vond beslutning å ta. Å miste et kjæledyr er vanvittig vondt. Men det er dessverre prisen å betale når man anskaffer seg hund/katt; man blir utrolig glad i de, de blir et familiemedlem, men lever dessverre ikke like lenge som oss, 

Pippi er skyggen til Nina, jeg får vondt av henne når jeg vet hva hun står foran og må igjennom. Dynamikken mellom de andre dyrene vil nok også forandre seg i en periode. Hos oss ble feks den yngste hunden vår ekstremt forvirret og var som et lim på oss lenge etter at den eldste var borte

Mange gode tanker til Nina og familien ❤️ 

Bare en liten digresjon: Det er hjertemedisin Pippi får, ikke smertestillende. Nina viste fram forpakningen, og jeg kjenner igjen medisinen siden min hund gikk på det samme. (Forøvrig hadde den medisinen utrolig god virkning på min hund, som fikk et nytt liv ❤)

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (28 minutter siden):

Bare en liten digresjon: Det er hjertemedisin Pippi får, ikke smertestillende. Nina viste fram forpakningen, og jeg kjenner igjen medisinen siden min hund gikk på det samme. (Forøvrig hadde den medisinen utrolig god virkning på min hund, som fikk et nytt liv ❤)

 

Jo, men hvis medisinen lindrer symptomene så lindrer den evt smerter også. Har man smerter pga feks en autoimmun sykdom og får immundempende så vil symptomene bli bedre og dermed mindre smertene

De med angina får lindring av nitroglyserin, selv om ikke nitroglyserin er en ren smertelindrende medisin som feks Paracet

Men jeg burde sikkert bare skrevet medisin

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (1 time siden):

Jo, men hvis medisinen lindrer symptomene så lindrer den evt smerter også. Har man smerter pga feks en autoimmun sykdom og får immundempende så vil symptomene bli bedre og dermed mindre smertene

De med angina får lindring av nitroglyserin, selv om ikke nitroglyserin er en ren smertelindrende medisin som feks Paracet

Men jeg burde sikkert bare skrevet medisin

Jepp.

Var ikke meningen å arrestere deg, men tenkte det var greit å være korrekt om hvilken medisin det gjelder.

Som sagt fikk min hund et nytt liv av denne medisinen ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier hun at klær er kjempestore på henne, når der ser helt normalt ut? Pga plagget var str xl?

Hun har sakt dette flere ganger tidligere også, klær som var langt fra for store.. 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (11 timer siden):

Jepp.

Var ikke meningen å arrestere deg, men tenkte det var greit å være korrekt om hvilken medisin det gjelder.

Som sagt fikk min hund et nytt liv av denne medisinen ❤

Det viktigste er at hunden får lindring, uavhengig av hvilken medinaen, frem til avlivning. Så om det er ren smertelindring eller hjertemedisin som reduserer smerter og ubehag frem til avlivning blir egentlig bare flisespikkeri. Der er ikke viktig med eksakt hvilken medisin, bare hunden slipper smerter mot slutten. Var derfor jeg skrev at jeg burde bars ha skrevet medisin.

Bra at hunden din fikk ett nytt liv etter oppstart av medisin, men for Pippi sin del så er det snakk om å smertelindre i en kort periode, Pippi kommer ikke til å få er nytt liv av hjertemedisinen. Den har mest sannsynlig også noe sykdom i magen, stor sannsynlighet for kreft, men den er så gammel og svak at den vil med stor sannsynlighet ikke overleve narkose, ifg Nina, bekrefter av dyrlege.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Marshmallow** skrev (11 timer siden):

Hvorfor sier hun at klær er kjempestore på henne, når der ser helt normalt ut? Pga plagget var str xl?

Hun har sakt dette flere ganger tidligere også, klær som var langt fra for store.. 

hun har ganske tydelig et forstyrra syn på kropp og vekt og til dels mat. Synes heller ikke det plagget såg overdrevent stor ut, syns det så akkurat passe. Hun har et ekstremt behov for å kommentere og få kommentarer på egen kropp og hvor «flink» hun har vært i vektnedgangs-prosessen hennes. Kudos til hun for at hun har klart det, men det er etter min mening - ikke veldig mye friskt med det. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkedilla45 skrev (9 timer siden):

hun har ganske tydelig et forstyrra syn på kropp og vekt og til dels mat. Synes heller ikke det plagget såg overdrevent stor ut, syns det så akkurat passe. Hun har et ekstremt behov for å kommentere og få kommentarer på egen kropp og hvor «flink» hun har vært i vektnedgangs-prosessen hennes. Kudos til hun for at hun har klart det, men det er etter min mening - ikke veldig mye friskt med det. 

Jeg er redd det har bikket litt over for Nina ang vektnedgang…nå har hun nådd målet; ei sunn og fin vekt mtp hvor lang hun er, og hun er normal slank. Likevel så uttalte hun at hun tenker på å gå ned noen kilo ekstra. Det hun burde fokusere på nå er å vedlikeholde vekta, holde seg vektstabil.

Akkurat den sorte kjolen var litt stor til henne, men satt pent på da hun justerte med et belte. Hadde det ikke vært for beltet så hadde kjolen hengt som en sekk på henne. Noe som er naturlig da kjolen er XL og Nina bruker str M. Hun sa jo at hun kom til å beholde den og ikke returnere, bruker bare belte

Likedan de selebuksene også som er store i størrelsen; det er fint at hun opplyser om å gå 1-2 størrelse ned isånn at andre slipper bomkjøp. Jeg følger Djesa Bella på snap, hun bruker samme sort selebukse og opplyser om det samme,

Når man har gått ned 26+ kilo etter å ha hatt høy BMI i mange år så er det lett å se seg blind på eget speilbilde, og man tror man er større enn hva man er. Hodet følger ikke kroppen. Å gå ned enda mere nå kan fort bli en farlig vei å gå. Hun har også hjemmeboende tenåringsdatter som kan bli påvirket

edit; korrigerte feilskriving 

Endret av skruf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (9 minutter siden):

Jeg er redd det har bikket litt over for Nina ang vektnedgang…nå har hun nådd målet; ei sunn og fin vekt mtp hvor lang hun er, og hun er normal slank. Likevel så uttalte hun at hun tenker på å gå ned noen kilo ekstra. Det hun burde fokusere på nå er å vedlikeholde vekta, holde seg vektstabil.

Akkurat den sorte kjolen var litt stor til henne, men satt pent på da hun justerte med et belte. Hadde det ikke vært for beltet så hadde kjolen hengt som en sekk på henne. Noe som er naturlig da kjolen er XL og Nina bruker str M. Hun sa jo at hun kom til å beholde den og ikke returnere, bruker bare belte

Likedan de selebuksene også som er store i størrelsen; det er fint at hun opplyser om å gå 1-2 størrelse ned i vekt sånn at andre slipper bomkjøp. Jeg følger Djesa Bella på snap, hun bruker samme sort selebukse og opplyser om det samme,

Når man har gått ned 26+ kilo etter å ha hatt høy BMI i mange år så er det lett å se seg blind på eget speilbilde, og man tror man er større enn hva man er. Hodet følger ikke kroppen. Å gå ned enda mere nå kan fort bli en farlig vei å gå. Hun har også hjemmeboende tenåringsdatter som kan bli påvirket. 

1-2 str ned blir vel riktig, ikke 1-2 str ned i vekt. Jeg skj hva du mener, men ikke alle gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (13 minutter siden):

1-2 str ned blir vel riktig, ikke 1-2 str ned i vekt. Jeg skj hva du mener, men ikke alle gjør det.

Tror folk flest forstår at det var en skrivefeil/formuleringsfeil, men takk for at du gjorde meg oppmerksom på det sånn at jeg får rettet det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Herregud for en samlemani, et svært skap fullt av sminke, såper, hårprodukter osv som de ikke bruker. Ok, så selg / gi bort / kast da? Skjønner ikke poenget med å handle så mye dritt også ikke bruke det engang, bare samle for å samle. Minimalisten i meg gråter 😮‍💨😅

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Hyggelig å se at dødsfallet til hunden ikke legger demper på festlighetene i heimen.. jeg er kanskje rar men hadde ikke det humøret når vi mistet vår kjære pelskling brått og brutalt…. Syns bare det er så rart at de klarer å feie det under teppet og leve videre som om ingenting har skjedd. Full fest og reise til London osv. Betydde ikke Pippi mer enn som så? Får helt vondt i meg. Men som sagt, kanskje bare jeg er rar som tenker sånn 🤷🏻‍♀️

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J_1990 skrev (1 time siden):

Hyggelig å se at dødsfallet til hunden ikke legger demper på festlighetene i heimen.. jeg er kanskje rar men hadde ikke det humøret når vi mistet vår kjære pelskling brått og brutalt…. Syns bare det er så rart at de klarer å feie det under teppet og leve videre som om ingenting har skjedd. Full fest og reise til London osv. Betydde ikke Pippi mer enn som så? Får helt vondt i meg. Men som sagt, kanskje bare jeg er rar som tenker sånn 🤷🏻‍♀️

De har jo visst hun kom til å dø og at det kunne skje når som helst, men hun har jo vist at hun sørger. De kan jo heller ikke stille inn datteren sin 18 årsdag og reise/gave pga det, er ikke noe de hadde fått dekket på forsikringen heller. Livet går videre. Har nok garantert ikke noe med hvor mye hunden betyr. Får være måte på hva man skal ta folk på.

  • Liker 20
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...