Gå til innhold

Nina Sprell Levende


garfunkel

Anbefalte innlegg

Merkelig at verdensmesteren Nina som ikke gjør noen feil har oppdratt en så forbanna udugelig sønn som Dennis, en utro fjomp som ikke evner å ta vare på sin egen sønn engang. En som bare driver dank uten mål og mening. En egoist som kun tenker på seg selv. Huff!

  • Liker 18
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snurring

Vi har hatt mange hunder, og har ikke brukt bur. Valper som trenes opp til hjemme- alene skal ha et avgrenset område. Da finner de lettere roen, så våre har kun hatt tilgang til hallen der senga deres står - og vi har startet treningen med å bare gå i postkassen, og økt på litt hver dag. .

Valp er jævlig myyyye jobb, men valpesikrer man og legger  til rette går det som regel bra. Men det kommer ikke gratis.

Hunder må i løpet av dagen/ natten  endre liggeunderlag, og det får de ikke i et bur. Bur i  bil er selvsagt   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurring skrev (5 timer siden):

Vi har hatt mange hunder, og har ikke brukt bur. Valper som trenes opp til hjemme- alene skal ha et avgrenset område. Da finner de lettere roen, så våre har kun hatt tilgang til hallen der senga deres står - og vi har startet treningen med å bare gå i postkassen, og økt på litt hver dag. .

Valp er jævlig myyyye jobb, men valpesikrer man og legger  til rette går det som regel bra. Men det kommer ikke gratis.

Hunder må i løpet av dagen/ natten  endre liggeunderlag, og det får de ikke i et bur. Bur i  bil er selvsagt   

 

Samme her, ikke bur, men lagde valpebinge ved hjelp av sånn kompostveggger som vi stripset sammen og lagde dør av den ene med sånn carbinkroker. Da fikk valpen god plass til å røre seg/gå rundt, senga si, leker og vannskål. Veldig kjekk å klappe sammen og ta med hvis vi reiste ei helg til svigers

Valpebingen ble også ett sted for ro og hvile da barna fikk streng beskjed om at når hunden trekte seg tilbake dit så skulle den være i fred. 

Mange valper/unghunder kan bli urolige hvis de er alene hjemme og har fri tilgang til hele huset da det blir stort, utrygt og de føler de må passe på. Avgrenset område gir trygghet 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at hun skryter av at Pippi aldri brukte bånd. Det er båndtvang i Norge, og faktisk ulovlig å gå uten bånd i båndtvangsperioden. Selv om hunden er «altså så lydig».

  • Liker 28
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sullamitt skrev (3 timer siden):

Synes det er rart at hun skryter av at Pippi aldri brukte bånd. Det er båndtvang i Norge, og faktisk ulovlig å gå uten bånd i båndtvangsperioden. Selv om hunden er «altså så lydig».

Ja, og den holdningen hennes der er bare noe som irriterer meg så. Blir for dumt at ho skal sitte der å skryte av det 🙈Min hund kommer også på innkalling og stikker ikke avsted , men er ikke fritatt for båndtvang likevel liksom 😂

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viker som hun ikke er helt fornøyd med valpen sin personlighet 🤷‍♀️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HerKommerMummi skrev (2 timer siden):

Viker som hun ikke er helt fornøyd med valpen sin personlighet 🤷‍♀️

Er vel hennes personlighet det er feil på og ikke valpen...

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker ikke voksenopplæringen hennes på valpen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt rart at hun holder så fast ved det EN dame sa på et hundekurs for 12 år siden. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (1 time siden):

Synes det er litt rart at hun holder så fast ved det EN dame sa på et hundekurs for 12 år siden. 

Fordi det den ene damen sa passet henne. Hva 4326 andre sier er ikke så viktig for Nina.

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med barn så er også valper/hunder ulike, og den type oppdragelse som funket for Pippi funker nødvendigvis ikke for den nye valpen. Akkurat som med barneoppdragelse; barn har ulik personlighet og man må imøtekomme de/oppdra de ut i fra hvordan de er som personer.

Vår første hund var utrolig rolig, behagelig og det å oppdra henne var enkelt, En Bernere sennen, klok og rolig, Nå har vi en fuglehund; en helt annen type; rastløs, ting sitter ikke så fort og må repeteres og repeteres, og har veldig sterke instinkter

Så det at Nina mener hun ikke behøver noe kurs pga hun lærte alt for 12 år siden er bare tull. Valpekurs med valpene er også viktig pga sosialisering av hundene, at den får møte andre valper og ikke bare en eldre hund og to katter. Valper behøver å leke å herje med andre på sin alder, noe voksne hunder sjeldent gidder.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J_1990 skrev (På 22.1.2024 den 23.30):

Merkelig at verdensmesteren Nina som ikke gjør noen feil har oppdratt en så forbanna udugelig sønn som Dennis, en utro fjomp som ikke evner å ta vare på sin egen sønn engang. En som bare driver dank uten mål og mening. En egoist som kun tenker på seg selv. Huff!

Skulle akkurat til å si det selv. Når det er sagt så vet vi jo alle at barn kan bli svært ulike sine foreldre. Jeg er selv et bevis på det,og jeg har foreldre som på ingen måte er emosjonelt i stand ta seg av barn. Dennis prøver nok ta seg av sønnen etter beste evne,men han er og blir en rastløs,litt lat "fri fugl", en party gutto..som han har vært hele tiden. Kjenner menn som er lik han,han ene er 60 år🙈 Handle ikke alder. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (2 timer siden):

Som med barn så er også valper/hunder ulike, og den type oppdragelse som funket for Pippi funker nødvendigvis ikke for den nye valpen. Akkurat som med barneoppdragelse; barn har ulik personlighet og man må imøtekomme de/oppdra de ut i fra hvordan de er som personer.

Vår første hund var utrolig rolig, behagelig og det å oppdra henne var enkelt, En Bernere sennen, klok og rolig, Nå har vi en fuglehund; en helt annen type; rastløs, ting sitter ikke så fort og må repeteres og repeteres, og har veldig sterke instinkter

Så det at Nina mener hun ikke behøver noe kurs pga hun lærte alt for 12 år siden er bare tull. Valpekurs med valpene er også viktig pga sosialisering av hundene, at den får møte andre valper og ikke bare en eldre hund og to katter. Valper behøver å leke å herje med andre på sin alder, noe voksne hunder sjeldent gidder.

Helt enig!

En liten terrier kan ikke sammenlignes med en husky f.eks...t.o.m hunder av samme rase har ulik gemytt. De er individer som oss mennesker. Hun er så bombastik i sine meninger at det er skremmende.  Familien min har en border collie som var helt hyper og masete hos min søster, så fort den kom til mine foreldre så var den helt rolig. Vår energi påvirker også dyr og mennesker rundt oss. Min søster er hyper og det smittet av på hunden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snurring
skruf skrev (3 timer siden):

Som med barn så er også valper/hunder ulike, og den type oppdragelse som funket for Pippi funker nødvendigvis ikke for den nye valpen. Akkurat som med barneoppdragelse; barn har ulik personlighet og man må imøtekomme de/oppdra de ut i fra hvordan de er som personer.

Vår første hund var utrolig rolig, behagelig og det å oppdra henne var enkelt, En Bernere sennen, klok og rolig, Nå har vi en fuglehund; en helt annen type; rastløs, ting sitter ikke så fort og må repeteres og repeteres, og har veldig sterke instinkter

Så det at Nina mener hun ikke behøver noe kurs pga hun lærte alt for 12 år siden er bare tull. Valpekurs med valpene er også viktig pga sosialisering av hundene, at den får møte andre valper og ikke bare en eldre hund og to katter. Valper behøver å leke å herje med andre på sin alder, noe voksne hunder sjeldent gidder.

Jeg mener at hun sa at hun skulle gå på kurs fordi det var så greit for 12 år siden. Nina bruker ikke nei til hunden, og det gjør vi.

Vi gikk på kurs hos en anerkjent hundeskole, og vi fikk beskjed om å ikke bruke nei. Vi skiftet kurs etter to kvelder fordi vi ikke trivdes der, og kom da på et annet kurs et annet sted. Jeg spurte om vi kunne si nei - de så forbauset på meg og lurte på hva ellers skal du si…

Så om man hyler, knurrer eller bruker nei spiller ingen rolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina klager på "bedreviterspørsmål" når det er hun selv som kommer med "bedrevitersvar"... 🙃

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som bor i nabolaget til Nina og hun har ikke fulgt henne på sosiale media, rett og slett fordi Nina ikke er hennes type å følge, men hun har nå som jeg har vist henne klippene på Snapchat funnet ut hvorfor det til tider er hundedritt i hagen. For når man ser at de hundene til Nina går løse og i andre sine hager og det hjelper ikke at det er " gode venner" man ser ikke at hun tar opp etter hundene sine. Så hun venninne min ble irritert

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

anonymx74 skrev (6 timer siden):

Jeg har en venninne som bor i nabolaget til Nina og hun har ikke fulgt henne på sosiale media, rett og slett fordi Nina ikke er hennes type å følge, men hun har nå som jeg har vist henne klippene på Snapchat funnet ut hvorfor det til tider er hundedritt i hagen. For når man ser at de hundene til Nina går løse og i andre sine hager og det hjelper ikke at det er " gode venner" man ser ikke at hun tar opp etter hundene sine. Så hun venninne min ble irritert

Jeg er ikke hundevant så jeg vet ikke helt hvor lista burde ligge, men de hundene de har hatt har ikke vært spesielt lydige ut fra det jeg har sett på snap? I mitt hode så går en hund ved siden av sin eier når de er på tur om den er lydig, ikke renner rundt i hagene i hele nabolaget? 

Og man kan ikke argumentere med at man vet best når man bryter lover og regler.. båndtvang er ikke opp til den enkelte hundeeier å vurdere uansett hvor lydig hunden din er. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg husker feil, men jeg innbiller meg at ho sa at ho aldri hadde truffet valpen før BE kom hjem med den. Hvem velger en hund uten å ha besøkt den? Personlig ville det ikke falt meg inn. Det har så mye å si å se valpene og faktisk se om de er en match med deg som potensiell eier. Tenker da i forbindelse med at ho sier at ho alltid har valgt de rolige typene tidligere og denne nye er jo en frempå turboprop! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund bruker bur når jeg ikke er hjemme (den sover ikke der om natten) 

buret er stort nok til at han kan bevege seg, ha seng, legge seg på siden av sengen hvis han ikke vil bruke den. Osv. Med andre ord buret er mye større enn han. 
 

vi var hos dyrlege i dag pga vaksine, da tok jeg opp det med bur bruk igjen, men dyrlegen bare støttet meg i at det var riktig.
Den aller største grunnen til buret er pga vi også har en stor han katt.
jeg stoler ikke på katten når jeg ikke er hjemme, hunden kan være veldig «på» katten selv om den sier ifra. Er redd hunden hadde bitt skadet om ingen var hjemme og passet på. 

Men Nina har vel også kontroll på kattene sine slik at det ikke er et tema 🙄

var det ikke Pippi som nesten drepte kattunger (ikke med vilje) pga de var uoppmerksomme en liten stund?  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så utrolig ufin når hun sitter der med bedreviteroppførselen og avslutter med «saaaaant» å et sleskt smil når noen spør om noe. Hun vet jo selvfølgelig best. Ingen i hele verden kan gjøre noe på en bedre måte. Må være deilig å være totalt utlært i livet og ikke trenge råd fra noen, noensinne. Selv liker jeg å tenke at vi alltid har godt av å høre andres perspektiv på ting og kan ha godt av å lære noe nytt. Både ung og gammel.

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...