Gå til innhold

Nina Sprell Levende


garfunkel

Anbefalte innlegg

skruf skrev (Akkurat nå):

Deg om det. 

Neppe kun meg om det, men men..

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skruf skrev (10 timer siden):

Jeg synes ikke folk skal kritiseres (eller facineres🙃) på grunnlag av hvilke klær.

Å skrive «Nina 5 år» pga Nina likee, bruker og ble glad for gavene som besto av selebukser med søte figurer, Lego og fargerike sneakers er latterliggjøring. Nina har langt blått hår, hun kler seg fargesprakende og liker klær som ikke alle andre går i. Det er det som bl.a gjør henne til akkurat Nina.

Hva er problemet?

Jeg tenker jeg holder meg til denne definisjonen. Hva du leser av negativitet inn i dette får være ditt problem.

fascinere  

verb
 
ETYMOLOGI 
via fransk fasciner, fra latin fascinare 'forhekse, fortrylle (ved magiske formler)'; jf. fascinasjon
BETYDNING OG BRUK
fengsle sterkt
 
; beta
EKSEMPLER
  • la seg fascinere av noe
  • bli dypt fascinert
  • en fascinerende personlighet
  • fascinerende lesning
SITATER
  • sannsynligvis har hans vakre, fremmedartede utseende virket fascinerende
     
     (Oddvar Bjørklund Marcus Thrane 179 1951)
  • trappen drog ham, liksom en mann dypt nede i en kjeller uvilkårlig fascineres av en lang, smal kjellertrapp som fører opp til lyset
     
     (Agnar Mykle Kors på halsen 197 1958)
  • han ble så fascinert av joiken og dansen at han gikk glipp av ordene en stund
     
     (Ailo Gaup Trommereisen LBK 1988)
  • tanken er både skremmende og fascinerende
     
     (Jostein Gaarder Sofies verden LBK 1991)
  • [hun] stirret fascinert på vannsølet som rant langsomt over bordflaten
     
     (Christopher Friis-Baastad Grøndahl og Arne Svingen Dårekisten LBK 2011)
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (14 timer siden):

Takk. Leste artikkelen og her ligger det gjerne en puh på dette menneske. Kan iallefall ikke sammenlignes med Nina. Når det gjelder klærne Nina bruker er jo ikke dette noe særlig å diskutere. Folk får kle seg som de ønsker,men det er lov å ha en mening om det🤷 Jeg synes generelt at godt voksne mennesker med knall farget hår,selebukse eller hello Kitty genser er en veldig rar stil, mye gjerne fordi at jeg selv er mor til tenåringer og de hadde nok vært veldig flaue av sin mor om jeg kom på foreldremøte i hello Kitty eller Barbie genser🤣 Sånn utenom det så synes jeg det finnes en meklomting mellom å kle seg konete og fjortis. 😅

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kanskje en mellomting, tja... 

Men i dag satt jeg på venteværelset hos legen og ALLE hadde like klær. Godt voksne hele gjengen, damer og menn hadde jeans, slitte skitne joggesko i ubestemmelig farge, samme sveis, og sånn 'tynn-ribbet' boblejakke i mørk grå eller blå farge.. Det eneste som skilte kvinnene fra mennene var en eller annen håndveske. Så ut som de kom rett fra skogstur hele gjengen.

Jeg hadde Dr. Martens og cargobukse, rosa sokker som stakk opp,  og en lang grønn jakke, og alle stirret på meg som om jeg var helt merkelig.  :hoho:

Men perlekjede og perlearmbånd har jeg på! Det har også sønnen min på 22. Det er nemlig kult og ikke damete nå. ;) Bare se på Lewis Hamilton, hvor stilig er ikke han? 

Det er mye kulere å kle seg som Nina enn alle de trøtte folka her i min småby i alle fall.. Våg å være litt anerledes! Tror jeg bor i verdens kjedeligste by. :ler: 

Endret av loffen
PS. Jeg er et par år eldre enn Nina Sprell
  • Liker 11
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (26 minutter siden):

Det finnes kanskje en mellomting, tja... 

Men i dag satt jeg på venteværelset hos legen og ALLE hadde like klær. Godt voksne hele gjengen, damer og menn hadde jeans, slitte skitne joggesko i ubestemmelig farge, samme sveis, og sånn 'tynn-ribbet' boblejakke i mørk grå eller blå farge.. Det eneste som skilte kvinnene fra mennene var en eller annen håndveske. Så ut som de kom rett fra skogstur hele gjengen.

Jeg hadde Dr. Martens og cargobukse, rosa sokker som stakk opp,  og en lang grønn jakke, og alle stirret på meg som om jeg var helt merkelig.  :hoho:

Men perlekjede og perlearmbånd har jeg på! Det har også sønnen min på 22. Det er nemlig kult og ikke damete nå. ;) Bare se på Lewis Hamilton, hvor stilig er ikke han? 

Det er mye kulere å kle seg som Nina enn alle de trøtte folka her i min småby i alle fall.. Våg å være litt anerledes! Tror jeg bor i verdens kjedeligste by. :ler: 

Jo det finnes en mellomting. Og like turbukser og bergans jakke er riktig nokså kjedelig det også,men tar heller det enn rosa bukse og hello kitty genser jeg any day. At du og sønnen din begge liker armbånd så hyggelig da. Folk må få gjøre som de vil. Jeg kommer aldri til å adoptere mine tenåringsbarn sin klesstil,men kan fint kle meg sexy en gang i blant. For min del er sexy litt annet enn å se ut som jeg kommer rett fra disney land. Dessuten stor forskjell på å ha litt farge på kroppen enn å gå all inn å se ut som  en all american bursdagskake. 

Ellers er jeg såpass girly av meg at det å kle små barn spesielt jentebarn i søte rosa kjoler med sløyfer i håret er kjempe cute, men  for meg selv nope..😅

Når alt kommer til alt er det bare klær, at det sitter 10 stk hos legen med hvite og svarte klær ser jeg ikke på som kjedelig. Mer opptatt av personligheten bak. Den må gjerne være fargerik ,men sliter litt med de som må stikke seg frem hele tiden med å alltid vite bedre enn alle andre, samt ikke klarer ta i mot kritikk. Bedreviterne.Der er Nina. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kan noen forklare meg den matematikken at de ikke betaler for reisen selv ved å svi av 150000 kr i kredittkort?..er det girlmath eller kan noen forklare det for meg så jeg forstår?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (12 minutter siden):

Kan noen forklare meg den matematikken at de ikke betaler for reisen selv ved å svi av 150000 kr i kredittkort?..er det girlmath eller kan noen forklare det for meg så jeg forstår?

Tror det er endel poeng han opparbeider seg på jobbreiser som blir brukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (3 timer siden):

Kan noen forklare meg den matematikken at de ikke betaler for reisen selv ved å svi av 150000 kr i kredittkort?..er det girlmath eller kan noen forklare det for meg så jeg forstår?

Det er jo så enkelt som at han bruker kredittkortet på å handle alt han kan gjennom året - det er jo ikke noe problem om man er fornuftig med å betale med en gang. Han er aktiv i LO, og må nok betale mye selv i reisesammenheng - som blir tilbakebetalt senere. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (29 minutter siden):

Det er jo så enkelt som at han bruker kredittkortet på å handle alt han kan gjennom året - det er jo ikke noe problem om man er fornuftig med å betale med en gang. Han er aktiv i LO, og må nok betale mye selv i reisesammenheng - som blir tilbakebetalt senere. 

Ok, takk for forklaringen 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun med seg lampe til negler på ferie?! 
hva med en vanlig neglelakk som tar minimalt med plass isteden 😅

eller fikse neglene på en salong i NY, der det koster en brøkdel av prisen hjemme..

lurer på hvor mye av det hun handler havner på loftet..

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes det blir for dumt å føle seg mer moralsk å reise til California fremfor Florida pga politikk...seriøst? Hele USA er en farse når det kommer til politikk og jeg hadde ikke satt mine bein der om jeg hadde fått turen gratis engang.

Vet at Nina og BE er forkjempere for Lgtb+  men seriøst, det er så mye møkk i hele det politiske systemet i USA, så de burde boikottet hele drittlandet.

Men de støtter barnearbeid og slaveri for å kunne kjøpe ræl fra Temu og Aliexpress, men er fagforeningsfolk...dobbeltmoralen lenge leve sier nå jeg😬

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...