Gå til innhold

Nina Sprell Levende


garfunkel

Anbefalte innlegg

anonymx74 skrev (12 timer siden):

Jeg har en venninne som bor i nabolaget til Nina og hun har ikke fulgt henne på sosiale media, rett og slett fordi Nina ikke er hennes type å følge, men hun har nå som jeg har vist henne klippene på Snapchat funnet ut hvorfor det til tider er hundedritt i hagen. For når man ser at de hundene til Nina går løse og i andre sine hager og det hjelper ikke at det er " gode venner" man ser ikke at hun tar opp etter hundene sine. Så hun venninne min ble irritert

Kan fint være andre sine hunder også, det trenger ikke være Nina som er årsaken til dritt i hagen. Tror ikke jeg hadde filmet at jeg tok opp dritt etter bikkja mi, for det er vel ikke veldig interessant content? 

Det sagt, jeg synes hun er veldig krass og til tider frekk i måten hun svarer folk på når hun kun får helt vanlige og basic spørsmål. Alt er jo bedrevitende og nedlatende i følge henne dersom det ikke er i tråd med hennes egne meninger. 

Så tenker jeg på at hundene går løse, hva med når andre passer dem? Som foreldrene hennes eller sønnen, går de løse da også? Læres de aldri opp til å bruke bånd overhode? Veldig spesielt. Tenk om noe skjer som gjør at andre må ha hundene dine i en lengre periode, også har du hunder som ikke kan gå i bånd? Jeg klarer ikke å forstå at det finnes gode nok argumenter til at hundene ikke blir lært opp til å gå i bånd. 

Én ting er burbruk inne, men det brukes jo ikke bur på kjøreturer heller? Hundene er ofte ikke sikret i bilen, dette har hun jo filmet vel flere anledninger. Hva gjør de ved en bråstopp når hunden i verste fall flyr gjennom bilen? Hvordan kan man forsvare det? 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sullamitt skrev (På 23.1.2024 den 16.53):

Synes det er rart at hun skryter av at Pippi aldri brukte bånd. Det er båndtvang i Norge, og faktisk ulovlig å gå uten bånd i båndtvangsperioden. Selv om hunden er «altså så lydig».

Ja.. Jeg hadde verdens snilleste hund, faktisk - hehe - som alltid måtte gå i bånd. Hvorfor? Fordi han ville hoppe på alle og hilse og leke, og fordi han kjente alle og ville feire hver gang han møtte dem. Han var en engelsk bulldog, en stor baby som laget stor underholdning i nabolaget. Men han kunne også ha hoppet på små barn hadde han fått anledning, tipper jeg. Glemmer aldri da naboen ringte meg på jobb fordi sønnen min hadde sluppet ham ut i hagen og glemt ham, og han hadde slitt seg gjennom sperringer og var på lekeplassen ved siden av huset  vårt og disset og beit seg fast i dissen og svingte seg og koste seg mens naboene hadde grillfest. Jeg måtte kjøre hjem fra jobb og få ham i hus. Nydelig hund, men hallo, de kan ikke løpe fritt uansett. Og en valp må lære seg å gå i bånd, enten de er oversosiale som min var, eller lydige og forsiktige som Nina (etter 6 dager) hevder at valpen hennes er 

Endret av Janne1975
  • Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J_1990 skrev (20 timer siden):

Hun er så utrolig ufin når hun sitter der med bedreviteroppførselen og avslutter med «saaaaant» å et sleskt smil når noen spør om noe. Hun vet jo selvfølgelig best. Ingen i hele verden kan gjøre noe på en bedre måte. Må være deilig å være totalt utlært i livet og ikke trenge råd fra noen, noensinne. Selv liker jeg å tenke at vi alltid har godt av å høre andres perspektiv på ting og kan ha godt av å lære noe nytt. Både ung og gammel.

Hun er ekstremt bedreviter ja. Kan tenke meg stakkars mannen om han har en mening....🙈 Hvis folk ikke er enige med henne er det drit å dra. Ydmykhet er viktig egenskap å ha.....

 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg blir altså så flau når jeg får henne opp på utforsk og hun driver med de se-så-deilig-jeg-er-dansene sine. Må trykke meg så svinfort videre. Men det økte jo på med deiligselfies utover hele kvelden? Aua. Glad jeg ikke har en godt voksen mor som er snapprofil for å si det sånn. 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Får vondt at tenåringsdatteren som blir utlevert konstant på moren sin konto...

Tenk å ha en mor som utleverer privatlivet til barna sine for flere tusen mennesker...både når hun får seg kjæreste, første gang på fest osv...hun stigmatiserer henne mer ved å holde på sånn, akkurat som om det er fripass fordi hun har en sykdom...fy fader...

Endret av Carabilla
  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en lege sier at hun ser musker i en kneskål, så hadde jeg byttet lege😂🤭🤭 snakk om dramaqueen...

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så dritt lei den dobbeltmoralen hennes. Flekser med tur til USA midt oppi et folkemord betalt av USA, kjøper kinavarer laget av barnearbeidere, men er moralens vokter...hun vet og kan best men viser med handlingene sine at den moralen der stikker ikke så dypt.

Viser stolt fra at hun plukker hundedrit etter andre hunder, men lar sine egne gå fritt og drite i andres hager...orker ikke følge henne lenger.

Sammenlignet skrubbsåret sitt med de som blir skadet i Gaza, men hun var heldig å få bedøvelse...ehh barn må amputere uten bedøvelse, hun fikk er skrubbsår...den dama der er ikke god.

Endret av Carabilla
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (29 minutter siden):

Er så dritt lei den dobbeltmoralen hennes. Flekser med tur til USA midt oppi et folkemord betalt av USA, kjøper kinavarer laget av barnearbeidere, men er moralens vokter...hun vet og kan best men viser med handlingene sine at den moralen der stikker ikke så dypt.

Viser stolt fra at hun plukker hundedrit etter andre hunder, men lar sine egne gå fritt og drite i andres hager...orker ikke følge henne lenger.

Sammenlignet skrubbsåret sitt med de som blir skadet i Gaza, men hun var heldig å få bedøvelse...ehh barn må amputere uten bedøvelse, hun fikk er skrubbsår...den dama der er ikke god.

Det må være noe som ikke er skrudd sammen ordentlig i topplokket.

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (På 22.2.2024 den 15.16):

Er så dritt lei den dobbeltmoralen hennes. Flekser med tur til USA midt oppi et folkemord betalt av USA, kjøper kinavarer laget av barnearbeidere, men er moralens vokter...hun vet og kan best men viser med handlingene sine at den moralen der stikker ikke så dypt.

Viser stolt fra at hun plukker hundedrit etter andre hunder, men lar sine egne gå fritt og drite i andres hager...orker ikke følge henne lenger.

Sammenlignet skrubbsåret sitt med de som blir skadet i Gaza, men hun var heldig å få bedøvelse...ehh barn må amputere uten bedøvelse, hun fikk er skrubbsår...den dama der er ikke god.

Spot on! Kjenner jeg irriterer meg grenseløst over hele dama hver gang hun dukker opp på utforsk på snap, må blokkere hele dama. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (På 22.2.2024 den 15.16):

Er så dritt lei den dobbeltmoralen hennes. Flekser med tur til USA midt oppi et folkemord betalt av USA, kjøper kinavarer laget av barnearbeidere, men er moralens vokter...hun vet og kan best men viser med handlingene sine at den moralen der stikker ikke så dypt.

Viser stolt fra at hun plukker hundedrit etter andre hunder, men lar sine egne gå fritt og drite i andres hager...orker ikke følge henne lenger.

Sammenlignet skrubbsåret sitt med de som blir skadet i Gaza, men hun var heldig å få bedøvelse...ehh barn må amputere uten bedøvelse, hun fikk er skrubbsår...den dama der er ikke god.

Så enig ! 
Temmelig spesielt å ikke tilvenne valp til med bånd på tur også. For selv om hun driter langt i det , er det tider med båndtvang . De reglene gjelder uansett str og lydighet. Glad jeg ikke møter ho og hundene på tur. Jeg driter nemlig i om hunden din er aldri så liten og søt, jeg liker ikke løse hunder som kommer bort til meg uten at jeg har bedt om det. Jeg vil gå tur uten en vilter valp som kommer sprutende etter barna.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor velger hun å legge ut om naboens helse og medisinbruk? Og med naboens navn ganske synlig på medisinpakken. Selv om naboen har sagt at det er ok å dele, er det fortsatt en rar ting å spørre om samtykke til.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt til klaging fra hun som kutter ut alle mennesker som fokuserer på sin dårlige helse.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne1975 skrev (3 timer siden):

Voldsomt til klaging fra hun som kutter ut alle mennesker som fokuserer på sin dårlige helse.

Ja, kjenner henne ikke riktig igjen. For hun har ikke vært slik tidligere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharp75! skrev (2 timer siden):

Ja, kjenner henne ikke riktig igjen. For hun har ikke vært slik tidligere?

Jeg har sett henne litt selvmedlidende før, men reagerer på det først nå etter at hun hadde et stromangrep mot alle hun kjenner eller som følger henne/hun følger eller som sender henne meldinger om hvor syke de er og hvor tungt livet er. Litt usmakelig å sitte og sippe noen dager etterpå. Misforstå meg rett, jeg har ingenting imot at folk som sliter er åpne om det eller klager, heller ikke at Nina gjør det, bare «litt» dobbeltmoralsk at hun sitter sånn når hun selv blokkerer slikt over en lav sko etter eget utsagn. Vær positiv eller hold deg langt unna meg, liksom

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde alt var velstand nå jeg. Ny dame og samboeroå D i Oslo og P venter vel et barn snart....hva er det da som er så galt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (29 minutter siden):

Trodde alt var velstand nå jeg. Ny dame og samboeroå D i Oslo og P venter vel et barn snart....hva er det da som er så galt?

Kanskje hun er redd for å bli for glad i nye dama til Dennis, redd for at det skal gå galt for Pelle når han får barn? Tenker høyt, er mye bekymringer selv om barna blir voksne, kjenner på den jeg 🥹

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sharp75! skrev (2 timer siden):

Kanskje hun er redd for å bli for glad i nye dama til Dennis, redd for at det skal gå galt for Pelle når han får barn? Tenker høyt, er mye bekymringer selv om barna blir voksne, kjenner på den jeg 🥹

Dennis la ut på insta at han har vært på sykehus, så kanskje det har noe med det å gjøre. Ellers enig med bade deg og Nina, man slutter aldri å bekymre seg over ungene..

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at man er bekymret for barna sine livet ut, men å overvåke med GPS og følge med på hvert steg sine myndige barn tar, er grenseoverskridene og unormalt.  Barna våre skal bli selvstendige individer og ha egne liv, vi som foreldre må slippe taket og la de lære av egne valg. Greit å sende ei melding eller ta en tlf...men slik hun holder på er iallefall ikke greit.

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (10 minutter siden):

Jeg forstår at man er bekymret for barna sine livet ut, men å overvåke med GPS og følge med på hvert steg sine myndige barn tar, er grenseoverskridene og unormalt.  Barna våre skal bli selvstendige individer og ha egne liv, vi som foreldre må slippe taket og la de lære av egne valg. Greit å sende ei melding eller ta en tlf...men slik hun holder på er iallefall ikke greit.

Enig, det er så mye oppfølging at det beste vil være om hun rett og slett blir med unga på by’n, så hun får full kontroll.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...