Gå til innhold

Nina Sprell Levende


garfunkel

Anbefalte innlegg

J_1990 skrev (1 time siden):

Hyggelig å se at dødsfallet til hunden ikke legger demper på festlighetene i heimen.. jeg er kanskje rar men hadde ikke det humøret når vi mistet vår kjære pelskling brått og brutalt…. Syns bare det er så rart at de klarer å feie det under teppet og leve videre som om ingenting har skjedd. Full fest og reise til London osv. Betydde ikke Pippi mer enn som så? Får helt vondt i meg. Men som sagt, kanskje bare jeg er rar som tenker sånn 🤷🏻‍♀️

Haha. Hvem setter livet på vent pga et dødt dyr? 😆

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, J_1990 said:

Hyggelig å se at dødsfallet til hunden ikke legger demper på festlighetene i heimen.. jeg er kanskje rar men hadde ikke det humøret når vi mistet vår kjære pelskling brått og brutalt…. Syns bare det er så rart at de klarer å feie det under teppet og leve videre som om ingenting har skjedd. Full fest og reise til London osv. Betydde ikke Pippi mer enn som så? Får helt vondt i meg. Men som sagt, kanskje bare jeg er rar som tenker sånn 🤷🏻‍♀️

Men jøss... Pippi har vært syk lenge, Nina har vist at dagen kommer, og hun har da vist at hun er lei seg. Så nå må du rulle inn. Skal man bare avlyse en stor bursdagsfeiring for dattra som fyller 18? Som har vært planlagt over tid?

Husk at enhver person kan gå rundt å smile, men ha ett reint helvete inni seg. Slutt OPP. 

Endret av anon01
  • Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J_1990 skrev (11 timer siden):

Hyggelig å se at dødsfallet til hunden ikke legger demper på festlighetene i heimen.. jeg er kanskje rar men hadde ikke det humøret når vi mistet vår kjære pelskling brått og brutalt…. Syns bare det er så rart at de klarer å feie det under teppet og leve videre som om ingenting har skjedd. Full fest og reise til London osv. Betydde ikke Pippi mer enn som så? Får helt vondt i meg. Men som sagt, kanskje bare jeg er rar som tenker sånn 🤷🏻‍♀️

Vi har mistet noen hunder, og det er tøffe saker, men her er jenta 18 år, og det har vært planlagt fest lenge. Mener du at Londonturen også skal avlyses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scan skrev (2 minutter siden):

Vi har mistet noen hunder, og det er tøffe saker, men her er jenta 18 år, og det har vært planlagt fest lenge. Mener du at Londonturen også skal avlyses?

Nei selvfølgelig mener jeg ikke det. Men for meg virket det som alt plutselig var glemt når det var gått en dag når det var god stemning, latter og sang. Men skjønner at dyr betyr kanskje mer for meg enn de gjør for andre, for meg er hunden vår familie ☺️

Endret av J_1990
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J_1990 skrev (2 minutter siden):

Nei selvfølgelig mener jeg ikke det. Men for meg virker det som alt plutselig var glemt. Men skjønner at dyr betyr kanskje mer for meg enn for andre☺️

Stygt gjort av deg å si dette. Hva mener du de skal gjøre da? Avlyse alt i livet sitt, holde seg hjemme og gråte? Og hvor lenge? Man kan ikke måle hverandres sorg. Bare fordi den ene gråter i en begravelse, betyr ikke det at vedkommende har det mere vondt enn den som ikke gråter. Man sørger på forskjellige måter. Og ikke minst - et dødsfall kan ikke times. Selv om både dyr og mennesker dør så må livet gå videre. Tror Mille satte stor pris på bursdagsfeiringen, og det var nok godt for henne å ha familie og venner der nå som de har det vondt pga Pippi.

Så nei, dyrene dine betyr ikke mer for deg enn dyrene til Nina gjør for henne. 

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J_1990 skrev (8 minutter siden):

Nei selvfølgelig mener jeg ikke det. Men for meg virket det som alt plutselig var glemt når det var gått en dag når det var god stemning, latter og sang. Men skjønner at dyr betyr kanskje mer for meg enn de gjør for andre, for meg er hunden vår familie ☺️

Men så går faktisk livet videre,om man vil eller ikke.

Er i hvert fall ikke sunt å dyrke sorg.

Hunden var gammel,syk og dødsfallet var jo veldig forventet,strengt tatt på overtid.

Da har man ofte allerede sørget en stund,før døden var endelig.

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (2 minutter siden):

Men så går faktisk livet videre,om man vil eller ikke.

Er i hvert fall ikke sunt å dyrke sorg.

Hunden var gammel,syk og dødsfallet var jo veldig forventet,strengt tatt på overtid.

Da har man ofte allerede sørget en stund,før døden var endelig.

Dyrke sorg? Det er vel lov å sørge mer enn en dag før man dyrker sorgen? 
Det hjelper lite at man vet på forhånd at noen skal dø, det gjør ikke at dødsfallet blir noe mindre vondt, det er hvertfall min erfaring, jeg mistet selv min pappa til kreft og selv om vi gikk med en tids ventesorg og visste utfallet så gjorde det da virkelig ikke mindre vondt når pappa døde! (Nei jeg sammenligner ikke en hund med pappa, så ikke kom med kommentarer på det, takk) 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, J_1990 said:

Dyrke sorg? Det er vel lov å sørge mer enn en dag før man dyrker sorgen? 
Det hjelper lite at man vet på forhånd at noen skal dø, det gjør ikke at dødsfallet blir noe mindre vondt, det er hvertfall min erfaring, jeg mistet selv min pappa til kreft og selv om vi gikk med en tids ventesorg og visste utfallet så gjorde det da virkelig ikke mindre vondt når pappa døde! (Nei jeg sammenligner ikke en hund med pappa, så ikke kom med kommentarer på det, takk) 

Men du drar dette ut av kontekst. Du aner ingenting om Nina sin sorg over Pippi. Så du må gi deg med dette "Er ikke hunden verdt mer enn som så altså"-greine ditt. 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt; man kan ikke ta Nina på at hun ikke sørger over hunden bare pga hunden dør rett før myndighetsdagen til datteren, der det var planlagt stort selskap med tilreisende gjester. Reisen til London i helga er foreldrenes bursdagsgave til datteren, med forhåndsbestilte billetter til Abba. Skulle de seriøst ha kansellert alt for å bevise til omverdenen hvor mye Nina sørger over Pippi?

De har visst i noen uker at hun ikke hadde lenge igjen, så de var forberedt, likevel var det ikke vanskelig å se hvor vondt Nina hadde det da Pippi ikke ville ta medisinen sin, sluttet å ta til seg både mat og væske, og Nina forsto hvilken vei dette gikk. Jeg synes det er bra at hun ikke snappet fra dyreklinikken og etter at Pippi var død, at hun la bort mobilen og ikke melket situasjonen for følgere, Det var ikke vanskelig å se at det hadde vært mye tårer da hun begynte å snappe igjen heller; øynene var hovne og hun hadde et annet drag over seg. Hun viste jo selv at hun ikke var helt med da hun hadde tatt dobbel mengde vann i geleen.

Alle som har fulgt Nina ei stund vet hvilket nært forhold hun og Pippi hadde, og at Nina har et stort hjerte for dyr. Men man kan ikke la verden stoppe opp pga en hund dør, uansett hvor glad man var i hunden. Hadde Nina vært i jobb så hadde ikke dette vært gyldig grunn til sykemelding, De ville ikke fått refundert billettene til London. Tilreisende til bursdagen ville heller ikke fått igjen reiseutgifter.

For å snu på det så kanskje det at myndighetsdagen og London-turen tar litt fokuset bort fra den intense sorgen man opplever rett etter hunden døde? Nå mener jeg ikke at det betyr at de ikke sørger, men at det kan gjøre godt å også fokusere på noe annet i stedet for å stenge seg inne og dyrke sorgen

Hunden vår ble avlivet rett før konfirmasjonen til datteren vår, og vi valgte selvfølgelig å gjennomføre selskapet etter kirken. Det betyr ikke at jeg ikke sørget noe særlig eller tok lett på det. Jeg maktet ikke å dra til dyrlegen med den høyt elskede hunden min som vi hadde hatt i 13 år og valgte å være hjemme sammen med jentene, Men jeg klarte ikke skjerpe meg og ha fokus på bare de og deres sorg, jeg hulkegråt. Skikkelig ugly cry,  Så vi tre vi trøstet hverandre. Jeg klarte ikke på lange tider etterpå å kjøpe dentastix til den andre hunden vår, pga på de største dentastixene så er det bilde av en Berner sennen, og der var akkurat en Berner vi hadde, Jeg begynte å gråte på butikken da jeg så det. Møtte jeg en Berner på tur så var det tårer og snørr. Vi har kremert henne og har urnen stående oppå en fin duk som oldemor har heklet med et bilde av hunden ved siden av,  Men jeg drev ikke å snappet om hvor mye jeg sørget.

Så bare gi beng i å kritisere Nina for at jenta fikk feire 18-årsdagen sin som planlagt, og at hun får dra til London med foreldrene som planlagt, en tur som faktisk var gaven hennes,

Mange klarer forresten ikke å gråte i kirken under en bisettelse heller, selv om det er deres mor eller far som har gått bort. Det betyr ikke at de ikke sørger. Mange klarer ikke gråte eller vise sterke følelser offentlig eller blant andre, men venter til de er alene. Det betyr ikke at de ikke sørger. Det finnes ikke en skala fra 1-10 over sorg og måter å håndtere sorg på. Venninna mi mistet nettopp faren sin. Hun, søskena og moren har bestemt seg for å reise til Thailand i jula og over nyttår. Det at de reiser bort på ferie er ikke pga manko på sorg, men de klarer ikke å se for seg denne første jula uten faren med ei tradisjonell jul hjemme, 

  • Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J_1990 skrev (1 time siden):

Nei selvfølgelig mener jeg ikke det. Men for meg virket det som alt plutselig var glemt når det var gått en dag når det var god stemning, latter og sang. Men skjønner at dyr betyr kanskje mer for meg enn de gjør for andre, for meg er hunden vår familie ☺️

Alt var ikke glemt. Hun sa jo selv da hun forberedte selskapet at hodet var på en helt annen plass da hun ikke fikk til noe så enkelt som å lage gele. Når det er sagt er det ikke hvilket som helst barn som fylte 18 heller, men ei jente som har en sjelden diagnose som gjør at foreldrene helt sikkert har lurt på framtiden hennes mye opp igjennom. Og så er hun blitt den flotte unge damen hun har blitt, med empati i bøtter og spann og kjæreste og så nydelig personlighet. Det er nok en veldig emosjonell og stor dag for stolte foreldre, selv om de var en mindre i selskapet ❤️

  • Liker 4
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J_1990 skrev (3 timer siden):

Nei selvfølgelig mener jeg ikke det. Men for meg virket det som alt plutselig var glemt når det var gått en dag når det var god stemning, latter og sang. Men skjønner at dyr betyr kanskje mer for meg enn de gjør for andre, for meg er hunden vår familie ☺️

Beklager, men jeg  er uening med deg. Nina er på mange måter spesiell, og helt annerledes enn mange jeg kjenner - men hun kan da virkelig ikke gå rundt å gråte i plenum npr de feirer stor dag. Jeg skal garantere at de har sine tunge stunder. Kanskje var det godt  å få noe annet å tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J_1990 skrev (21 timer siden):

Hyggelig å se at dødsfallet til hunden ikke legger demper på festlighetene i heimen.. jeg er kanskje rar men hadde ikke det humøret når vi mistet vår kjære pelskling brått og brutalt…. Syns bare det er så rart at de klarer å feie det under teppet og leve videre som om ingenting har skjedd. Full fest og reise til London osv. Betydde ikke Pippi mer enn som så? Får helt vondt i meg. Men som sagt, kanskje bare jeg er rar som tenker sånn 🤷🏻‍♀️

Hva tenker du er alternativet? Avlyse bursdagen og Londonturen, innkalle gråtekoner og kjøre 30 dagerss landesorg?

For å svare på spørsmålet ditt - ja, du er rar. Vi er mange som må fortsette hverdagen til tross for sorg. Det er ikke vanlig å avlyse alt og sørge fordi et dyr dør.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger en man klar for dagen kjæledyret går bort. Vi har en som går på lånt tid.. 2 år siden, da vi fikk beskjeden, sørget jeg mye .. så har følelsene gått opp og ned i mellomtiden, men nå er jeg sikker på at når dagen kommer så er jeg klar .. i hvert fall klar til å la dagene gå som de går, skyve sorgen til side, for å så slippe den løs når jeg har anledning og tid

 

Nina har hatt god tid til å reagere, sørge, gråte ect. Da er det enklere og skyve det tilbake når dagen kommer og heller slippe sorgen løs når det passer , om en har behov for å få mer ut av seg 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J_1990 skrev (På 23.11.2023 den 11.52):

Nei selvfølgelig mener jeg ikke det. Men for meg virket det som alt plutselig var glemt når det var gått en dag når det var god stemning, latter og sang. Men skjønner at dyr betyr kanskje mer for meg enn de gjør for andre, for meg er hunden vår familie ☺️

:overrasket: 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J_1990 skrev (På 23.11.2023 den 0.41):

Hyggelig å se at dødsfallet til hunden ikke legger demper på festlighetene i heimen.. jeg er kanskje rar men hadde ikke det humøret når vi mistet vår kjære pelskling brått og brutalt…. Syns bare det er så rart at de klarer å feie det under teppet og leve videre som om ingenting har skjedd. Full fest og reise til London osv. Betydde ikke Pippi mer enn som så? Får helt vondt i meg. Men som sagt, kanskje bare jeg er rar som tenker sånn 🤷🏻‍♀️

Ja, du er rar. 

Livet må gå videre. Man legger seg ikke ned i sorg over en gammel, syk hund. Man er trist, man savner, men mest av alt er mann takknemlig over kjærligheten og gode minner. Og så lever man som normalt. 

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De må ha vanvittig god råd som reiser og shopper så mye og ofte.

Spares aldri på noen ting.

Mannen må tjene vanvittig godt siden hun kun har trygd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (14 timer siden):

De må ha vanvittig god råd som reiser og shopper så mye og ofte.

Spares aldri på noen ting.

Mannen må tjene vanvittig godt siden hun kun har trygd.

Jeg har begynt å la være å se når de shopper. Overflod, så mye dritt. Bruker timevis for å få tak i Gin-kalendere til voksne sønner! Sånt orker jeg bare ikke. 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at han shopper mye ræl til henne på wish,aliexpress o.l også...

Hun er utrolig aktiv og orker mye til å være ufør...

 

 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende de er millionærer for det jeg vet, men de kjøper jo  stort sett billig, stygt og ubrukelig ræl. De produserer et søppelberg alene, og de burde skamme seg over forbruket sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...