AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #21 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Naboen din må få lov til å varmen opp bilen sin om hun synes det er for kaldt. Hva hun har i hagen sin er jo urelevant. Anonymkode: f5de9...7b5 Det heter irrelevant og det er ulovlig. Anonymkode: 0b0eb...7a9 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #22 Del Skrevet 1. november 2022 Troyamin skrev (2 minutter siden): Unødig tomgangskjøring er ulovlig. Dette kommer inn under nødvendig tomgangskjøring og er dermed lovlig. TS, du høres ut som naboen fra helvete... 😂 Anonymkode: dfb2f...86c 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1. november 2022 #23 Del Skrevet 1. november 2022 Jeg hater og eksos og liker ikke at folk lar bilene sine stå på tomgang. Men samtidig har jeg forståelse for behovet for å varme opp bilen. Men samtidig har du og valgt å bo ett sted sammen med mange andre og du vil derfor og måtte akseptere at de gjør ting du ikke liker eller har det mindre ryddig en deg. Takler du ikke dette så får du flytte lengre unna folk så du unngår problemet. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #24 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min bil er gjennomfrosset på vinteren, og jeg er avhengig av å starte den 15 min før jeg kjører. Har dessverre ikke garasje. Bilverkstedet råder meg til å ikke punge ut 30k på denne drittkjerra til motorvarmer, så jeg har ikke råd til noe annet. Pga revmatisme klarer jeg ikke å skrape vekk all isen(er også innvendig). Så økonomi og helse gjør til at jeg er blitt et miljøsvin🥹 Anonymkode: 1bd18...514 Tenker at dette er noe annet. Det er like mye lovbrudd, men har man ikke råd så har man ikke råd. Men de som lar bilen stå på tomgang uten å tenke med hodet sitt, syns jeg ikke noe om. Mange foreldre Feks som leverer barn i barnehagen mens bilen står og går på parkeringsplassen. Det er trivelig vettu..Å gå forbi. Anonymkode: 65289...c84 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 1. november 2022 #25 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min bil er gjennomfrosset på vinteren, og jeg er avhengig av å starte den 15 min før jeg kjører. Har dessverre ikke garasje. Bilverkstedet råder meg til å ikke punge ut 30k på denne drittkjerra til motorvarmer, så jeg har ikke råd til noe annet. Pga revmatisme klarer jeg ikke å skrape vekk all isen(er også innvendig). Så økonomi og helse gjør til at jeg er blitt et miljøsvin🥹 Anonymkode: 1bd18...514 30k? Du trenger da bare en slik til 389,-: https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/vinterprodukter/kupevarmere/kupevarmer-1400-w--2000035069 Skjøteledning gjennom dør eller vindu på gløtt. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 1. november 2022 #26 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det går faktisk an å politianmelde det. Er dette et veldig tettbygd strøk? Anonymkode: 3d203...82e Hva om det var dieselvarmer? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #27 Del Skrevet 1. november 2022 -jk- skrev (2 minutter siden): 30k? Du trenger da bare en slik til 389,-: https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/vinterprodukter/kupevarmere/kupevarmer-1400-w--2000035069 Skjøteledning gjennom dør eller vindu på gløtt. Hehe. Fyre for kråkene da, eller? 😝 Anonymkode: f5de9...7b5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 1. november 2022 #28 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hehe. Fyre for kråkene da, eller? 😝 Anonymkode: f5de9...7b5 En glipe på 1-2 cm øverst på vinduet har knapt betydning i det hele tatt. Vil man unngå det kan man få montert utendørs kontakt på bilen men da må nok de fleste innom verksted. Endret 1. november 2022 av -jk- 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #29 Del Skrevet 1. november 2022 Morpheus skrev (4 minutter siden): Hva om det var dieselvarmer? Hva lurer du på? Om tomgangskjøring er lovlig med dieselvarmer? Anonymkode: 3d203...82e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #30 Del Skrevet 1. november 2022 -jk- skrev (2 minutter siden): 30k? Du trenger da bare en slik til 389,-: https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/vinterprodukter/kupevarmere/kupevarmer-1400-w--2000035069 Skjøteledning gjennom dør eller vindu på gløtt. Ikke alle har mulighet til å parkere nær huset sitt, Pga bratt bakke opp fra huset må jeg parkere et annet sted når det er glatt. For å bruke en slik kupevarmer måtte jeg da ha lagt skjøteledningen over eiendommen til naboen. Tviler på at naboen hadde likt det. Anonymkode: 27593...082 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 1. november 2022 #31 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke alle har mulighet til å parkere nær huset sitt, Pga bratt bakke opp fra huset må jeg parkere et annet sted når det er glatt. For å bruke en slik kupevarmer måtte jeg da ha lagt skjøteledningen over eiendommen til naboen. Tviler på at naboen hadde likt det. Anonymkode: 27593...082 Da hadde jeg valgt en annen type bil enn dieselbil som trenger en evighet på å varmes opp. Evt. dieselbil med fjernstyrt dieselvarmer, om diesel på død og liv er nødvendig. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 1. november 2022 #32 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke alle har mulighet til å parkere nær huset sitt, Pga bratt bakke opp fra huset må jeg parkere et annet sted når det er glatt. For å bruke en slik kupevarmer måtte jeg da ha lagt skjøteledningen over eiendommen til naboen. Tviler på at naboen hadde likt det. Anonymkode: 27593...082 Så du går da ned på glatta forbi naboens hus, starter bilen og går tilbake til ditt hus og spiser frokost mens bilen står og går? 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #33 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke alle har mulighet til å parkere nær huset sitt, Pga bratt bakke opp fra huset må jeg parkere et annet sted når det er glatt. For å bruke en slik kupevarmer måtte jeg da ha lagt skjøteledningen over eiendommen til naboen. Tviler på at naboen hadde likt det. Anonymkode: 27593...082 Slik har jeg det(postet om at jeg må starte bilen 15 min før). Det er et godt stykke fra leiligheten min bort til bilen, vi har bilfritt tun. Så måtte hatt flere skjøteledninger koblet sammen, og strekt det over andres tun/område😏Vet ikke hvor trygt dette elektriske makkverket ville blitt🫣Jeg sparer penger til å flytte, da jeg aldri vil få mulighet til garasje/el bil lading her jeg bor nå! Anonymkode: 1bd18...514 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #34 Del Skrevet 1. november 2022 Illuminatum skrev (1 minutt siden): Så du går da ned på glatta forbi naboens hus, starter bilen og går tilbake til ditt hus og spiser frokost mens bilen står og går? Jeg venter i bossrommet, fordi jeg er redd bilen blir stjålet🥴Selv om det er en dritt bil😄 Anonymkode: 1bd18...514 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #35 Del Skrevet 1. november 2022 -jk- skrev (4 minutter siden): Da hadde jeg valgt en annen type bil enn dieselbil som trenger en evighet på å varmes opp. Evt. dieselbil med fjernstyrt dieselvarmer, om diesel på død og liv er nødvendig. For alle har råd til å kjøpe ny bil just like that... problemet løst! 🙄 Anonymkode: 435b3...134 12 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #36 Del Skrevet 1. november 2022 Illuminatum skrev (5 minutter siden): Så du går da ned på glatta forbi naboens hus, starter bilen og går tilbake til ditt hus og spiser frokost mens bilen står og går? Henter avisa, skraper is av bilen når den begynner å tine, prater med naboene som er ute i samme ærend, leser avisa, får morgenkos av nabohunden… Anonymkode: 27593...082 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #37 Del Skrevet 1. november 2022 57 minutter siden, AnonymBruker said: Naboen din må få lov til å varmen opp bilen sin om hun synes det er for kaldt. Hva hun har i hagen sin er jo urelevant. Anonymkode: f5de9...7b5 44 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg må varme bilen før jeg drar. Ellers digger det is på innsiden av ruta på vei ned den bratte bakken vår. Så blien blir startet 15-20min før avreise på morgenen på vinters tid. Anonymkode: 109b7...f12 42 minutter siden, AnonymBruker said: Ser ikke problemet, jeg hater kal bil Anonymkode: b87f6...a08 42 minutter siden, charlotte0 said: Samme her! Har aldri tenkt at noen kan irritere seg over det. Hørt om kupevarmer?? Faen så ego folk kan være. "Jeg har ikke lyst eller råd til ditt eller datt så da må alle andre tilpasse seg meg". Skaff dere kupevarmer eller flytt en plass der andre ikke plages av uvanene deres, dvs langt bort fra folk. Politianmeld svineriet. Anonymkode: a4a86...98a 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #38 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hørt om kupevarmer?? Faen så ego folk kan være. "Jeg har ikke lyst eller råd til ditt eller datt så da må alle andre tilpasse seg meg". Skaff dere kupevarmer eller flytt en plass der andre ikke plages av uvanene deres, dvs langt bort fra folk. Politianmeld svineriet. Anonymkode: a4a86...98a Hilsen mdg'er som sykler/går til alt trygt innenfor ring 1 Anonymkode: c1ca9...b6d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 1. november 2022 #39 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Naboen din må få lov til å varmen opp bilen sin om hun synes det er for kaldt. Hva hun har i hagen sin er jo urelevant. Anonymkode: f5de9...7b5 Men hvor i Norge er det at det er så kaldt nå at man må varme opp bilen i 20 minutter? Jeg hadde hatt forståelse for 5-10 minutter i 20 minusgrader, men ikke det som TS beskriver. Og ja, jeg har bodd steder der det har vært veldig kaldt, men har aldri sett meg nødt til noe lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #40 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hørt om kupevarmer?? Faen så ego folk kan være. "Jeg har ikke lyst eller råd til ditt eller datt så da må alle andre tilpasse seg meg". Skaff dere kupevarmer eller flytt en plass der andre ikke plages av uvanene deres, dvs langt bort fra folk. Politianmeld svineriet. Anonymkode: a4a86...98a Kupevarmer varmer bare opp bilen innvendig og ikke motoren, man skal ikke starte opp en kald bil og kjøre med en gang. siden det sliter voldsomt på motoren. Anonymkode: 9e6b0...b8b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå