AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Del Skrevet 1. november 2022 For vel ett år siden fikk vi nye naboer i nabolaget, type skrot-i-hele-hagen. De har funnet på så mye dumt på den tiden, at det har vært mye tilsnakk og de fleste naboer har da vært involvert på et vis. De føler seg uglesett og overkritisert, og ser ikke helt hva som er årsaken til det, merkelig nok. Men kritisert har de altså blitt. All den tid lar hun som faktisk jobber bilen stå på tomgang om morgenen, så det lukter eksos i hele området her. Alle vet jo at det er ulovlig, med god grunn, og stanken irriterer vettet av meg. Det går ikke an å lufte, det er utrivelig å være ute, og det føles til og med for dumt å sende barna på skolen gjennom denne skyen av stank og fordervelse. Men ingen her tørr å si fra lenger. De folka blir så sinte og vi vil jo heller ikke at de føler seg som utskudd heller. Så hva i alle dager gjør man da? Vi har bare godtatt dette lenge, men irritasjonen dukker jo opp igjen hver bidige morgen... :S Anonymkode: e1c52...5e8 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 Populært innlegg #2 Del Skrevet 1. november 2022 Naboen din må få lov til å varmen opp bilen sin om hun synes det er for kaldt. Hva hun har i hagen sin er jo urelevant. Anonymkode: f5de9...7b5 48 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #3 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Naboen din må få lov til å varmen opp bilen sin om hun synes det er for kaldt. Hva hun har i hagen sin er jo urelevant. Anonymkode: f5de9...7b5 Eh, nei, det er ikke lov. Motorvarmer. Anonymkode: fd12f...a1c 38 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Del Skrevet 1. november 2022 Det går faktisk an å politianmelde det. Er dette et veldig tettbygd strøk? Anonymkode: 3d203...82e 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 Populært innlegg #5 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): For vel ett år siden fikk vi nye naboer i nabolaget, type skrot-i-hele-hagen. De har funnet på så mye dumt på den tiden, at det har vært mye tilsnakk og de fleste naboer har da vært involvert på et vis. De føler seg uglesett og overkritisert, og ser ikke helt hva som er årsaken til det, merkelig nok. Men kritisert har de altså blitt. All den tid lar hun som faktisk jobber bilen stå på tomgang om morgenen, så det lukter eksos i hele området her. Alle vet jo at det er ulovlig, med god grunn, og stanken irriterer vettet av meg. Det går ikke an å lufte, det er utrivelig å være ute, og det føles til og med for dumt å sende barna på skolen gjennom denne skyen av stank og fordervelse. Men ingen her tørr å si fra lenger. De folka blir så sinte og vi vil jo heller ikke at de føler seg som utskudd heller. Så hva i alle dager gjør man da? Vi har bare godtatt dette lenge, men irritasjonen dukker jo opp igjen hver bidige morgen... :S Anonymkode: e1c52...5e8 Dere må være nabolaget fra helvete, snakker om å være dramatisk. Anonymkode: fa05d...99a 56 3 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #6 Del Skrevet 1. november 2022 Jeg må varme bilen før jeg drar. Ellers digger det is på innsiden av ruta på vei ned den bratte bakken vår. Så blien blir startet 15-20min før avreise på morgenen på vinters tid. Anonymkode: 109b7...f12 23 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #7 Del Skrevet 1. november 2022 Det høres ut som at dere naboer må velge kampene deres med omhu. Nå er de allerede lei av maset deres, og det er forståelig. Ikke alle er A4. Om det at naboen lar bilen stå på tomgang før hun drar på jobb er så plagsomt som du skal ha det til, så får du kontakte politet når du ikke ønsker å si i fra selv. Anonymkode: 40151...24d 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #8 Del Skrevet 1. november 2022 Ser ikke problemet, jeg hater kal bil Anonymkode: b87f6...a08 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charlotte0 Skrevet 1. november 2022 #9 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg må varme bilen før jeg drar. Ellers digger det is på innsiden av ruta på vei ned den bratte bakken vår. Så blien blir startet 15-20min før avreise på morgenen på vinters tid. Anonymkode: 109b7...f12 Samme her! Har aldri tenkt at noen kan irritere seg over det. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #10 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Eh, nei, det er ikke lov. Motorvarmer. Anonymkode: fd12f...a1c Om bilen har hatt motorvarmer, så hadde de nok brukt den. Anonymkode: 2f633...17b 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 1. november 2022 #11 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Naboen din må få lov til å varmen opp bilen sin om hun synes det er for kaldt. Hva hun har i hagen sin er jo urelevant. Anonymkode: f5de9...7b5 Irrelevant er ordet du leter etter, urelevant er ikke et ord. Men det er ikke irrelevant, det er et lovbrudd. 26 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #12 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg må varme bilen før jeg drar. Ellers digger det is på innsiden av ruta på vei ned den bratte bakken vår. Så blien blir startet 15-20min før avreise på morgenen på vinters tid. Anonymkode: 109b7...f12 Det tar vel ikke 20 minutter å tine frontruta vel?? Ta en klut med varmt vann, funker det og. Hjertet mitt blør for miljøet vårt. Det er så mange som driter i planeten og framtiden. Anonymkode: ab572...d66 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #13 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ser ikke problemet, jeg hater kal bil Anonymkode: b87f6...a08 Ser ikke problemet med kal bil. Jeg hater eksos. Anonymkode: dfb2f...86c 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #14 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det tar vel ikke 20 minutter å tine frontruta vel?? Ta en klut med varmt vann, funker det og. Hjertet mitt blør for miljøet vårt. Det er så mange som driter i planeten og framtiden. Anonymkode: ab572...d66 Sprukket frontrute "waiting to happen"... Aldri varmt vann, til nød kaldt. Anonymkode: dfb2f...86c 32 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #15 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg må varme bilen før jeg drar. Ellers digger det is på innsiden av ruta på vei ned den bratte bakken vår. Så blien blir startet 15-20min før avreise på morgenen på vinters tid. Anonymkode: 109b7...f12 Du kan heller bruke kupevarmer. Da er bilen god og varm når du setter deg inn. Bruk timer så kan du selv velge når den skal start. Jeg bruker det selv og bilen er alltid varm og isfri. Anonymkode: f9cbd...0d4 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #16 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det tar vel ikke 20 minutter å tine frontruta vel?? Ta en klut med varmt vann, funker det og. Hjertet mitt blør for miljøet vårt. Det er så mange som driter i planeten og framtiden. Anonymkode: ab572...d66 En klut med varmt vann ja 😅 særlig. Anonymkode: 8acd5...e4c 13 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #17 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det tar vel ikke 20 minutter å tine frontruta vel?? Ta en klut med varmt vann, funker det og. Hjertet mitt blør for miljøet vårt. Det er så mange som driter i planeten og framtiden. Anonymkode: ab572...d66 Eh jo, det gjør det. Fordi kald luft i bilen gjør at min pust fryser fast på frontruta på innsiden. Har reist for tidlig før. Og da står jeg midt i bakken og ser ingenting. Så tar ikke den risken. Min nyere bil, bruker sykt lang tid på å varmes opp, så usikker på hvor lenge den må stå ennå Anonymkode: 109b7...f12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #18 Del Skrevet 1. november 2022 Min bil er gjennomfrosset på vinteren, og jeg er avhengig av å starte den 15 min før jeg kjører. Har dessverre ikke garasje. Bilverkstedet råder meg til å ikke punge ut 30k på denne drittkjerra til motorvarmer, så jeg har ikke råd til noe annet. Pga revmatisme klarer jeg ikke å skrape vekk all isen(er også innvendig). Så økonomi og helse gjør til at jeg er blitt et miljøsvin🥹 Anonymkode: 1bd18...514 11 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #19 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan heller bruke kupevarmer. Da er bilen god og varm når du setter deg inn. Bruk timer så kan du selv velge når den skal start. Jeg bruker det selv og bilen er alltid varm og isfri. Anonymkode: f9cbd...0d4 Hadde jeg hatt mulighet til det. Kunne det vært en løsning. Men det har jeg ikke. Anonymkode: 109b7...f12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 1. november 2022 #20 Del Skrevet 1. november 2022 Unødig tomgangskjøring er ulovlig. Dette kommer inn under nødvendig tomgangskjøring og er dermed lovlig. TS, du høres ut som naboen fra helvete... 28 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå