AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #121 Skrevet 18. oktober 2022 ItchyBitchySpider skrev (11 minutter siden): Samboere har som regel det. Men du skrev at de har det? Hvordan vet du det? Anonymkode: 4352e...cc4
Brunello Skrevet 18. oktober 2022 #122 Skrevet 18. oktober 2022 ItchyBitchySpider skrev (1 time siden): Nei, det er det ikke. Hvis hun ikke har råd til å leve livet, er ikke huset verdt pengene. Det kan være smart å leve sparsommelig noen få år for å trygge egenkapitalen.
Ænema Skrevet 18. oktober 2022 #123 Skrevet 18. oktober 2022 glad jeg ikke har mann når jeg leser alle disse trådene. og jeg skjønner seriøst ikke at de som opplever dette blir i forhold med slike.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #124 Skrevet 18. oktober 2022 On 10/16/2022 at 10:31 AM, AnonymBruker said: Slik at hun må ta opp nytt lån, med sikkerhet i bolig. Som hun sannsynligvis ikke får alene i dagens marked en gang, og må nedskalere betydelig. Betale dokumentavgift, og halvparten av nye møbler. Stå for alle faste utgifter alene.. Fantastik økonomisk råd du ga der 😅 Anonymkode: 4352e...cc4 Det er bedre å være alene enn sammen med en gjerrigknark. En som skor seg på ditt slit...jo raskere hun kvitter seg med ham, jo raskere kan hun bygge opp sine egne verdier. Det virker som du og jeg har forskjellige verdier, kompis. Anonymkode: 487a9...849 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #125 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er bedre å være alene enn sammen med en gjerrigknark. En som skor seg på ditt slit...jo raskere hun kvitter seg med ham, jo raskere kan hun bygge opp sine egne verdier. Det virker som du og jeg har forskjellige verdier, kompis. Anonymkode: 487a9...849 Gjerrigknark? Han har gitt henne et lån uten sikkerhet. Det er i praksis et forbrukslån, som ingen ekstern aktør ville gitt. Han har ingenting å stille opp med om hun nekter å betale. Han kunne alternativt investert i boligmarkedet eller aksjemarkedet. Men aksepterer i stedet 10-15% dårligere avkastning på å låne disse pengene til henne. Hvordan, i klartekst, mener du han "skor seg" på denne ordningen? Og du, jeg er kvinne, gift på 15. året. Og har aldri latt en mann styre meg økonomisk, og har heller aldri snyltet på en mann. Det er en fordel å ha et minimum av økonomisk innsikt skjønner du Anonymkode: 4352e...cc4 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #126 Skrevet 18. oktober 2022 Dette MÅ være tidenes tulletråd. Dette KAN ikke stemme. Anonymkode: 01dba...9bb
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #127 Skrevet 18. oktober 2022 Sorry, men her har du deg selv å takke. Dere burde skrevet en avtale på nedbetalingsplan og eventuelle renter FØR han betalte ut lånet ditt. Hvorfor skulle han betale ut lånet ditt hvis ikke du skulle få lavere renter eller slippe renter i det hele tatt? Anonymkode: e471f...b1b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #128 Skrevet 19. oktober 2022 Har ikke orket å lese hele tråden, men jeg håper virkelig dere har en skriftelig avtale på alt dette, TS, og at du står som eier av boligen. Hvis ikke blir du svindlet og står igjen med absolutt ingenting om han ønsker å gå fra deg, eller om du ønsker å gå (som jeg mener du virkelig burde vurdere her). Det er helt greit at en i forholdet betaler ned mer av boliglånet når vedkommende tjener mer, men ikke på den måten dere holder på. Håper han i det minste betaler en større del av strøm, forsikringer o.l. Og evt betaler ferieturer for dere begge. Å være i et forhold der det blir veldig skjevt hvor mye pnger man har å bruke på seg selv blir ekstremt vanskelig i lengden. Anonymkode: f4601...2f7
ItchyBitchySpider Skrevet 19. oktober 2022 #129 Skrevet 19. oktober 2022 Brunello skrev (13 timer siden): Det kan være smart å leve sparsommelig noen få år for å trygge egenkapitalen. Og imens går live forbi, man blir eldre, og mulighetene til å gjøre spennende ting blir færre. Så sitter man der med den store kapitalen sin og uten noen særlige opplevelser gjennom livet.
ItchyBitchySpider Skrevet 19. oktober 2022 #130 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sorry, men her har du deg selv å takke. Dere burde skrevet en avtale på nedbetalingsplan og eventuelle renter FØR han betalte ut lånet ditt. Hvorfor skulle han betale ut lånet ditt hvis ikke du skulle få lavere renter eller slippe renter i det hele tatt? Anonymkode: e471f...b1b Altså, når han betaler ut lånet, så blir jo ikke ha påvirket av renteøkningen som kommer ETTERPÅ. Så hvorfor skal TS straffes for en renteøkning som skjedde etter at han betalte ut hele lånet til banken? Ja, han kunne ha hatt pengene i banken fortsatt og hatt avkastning av dem, men seriøst... Hvis de skal bo sammen, ha felles hus, barn osv, så er det måte på hvor smålig man kan være. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #131 Skrevet 19. oktober 2022 Klassisk trolletråd. TS legger opp til slamdunk i hovedinnlegget og så forsvinner fra tråden når kommentarene begynner å renne inn. Ikke bruk mer energi på dette, folkens. Anonymkode: 596a6...c54
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå