AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #181 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Herregud. En gammel dame tåler sikkert å bære alene mellom 14 og 22 på julaften. Anonymkode: d89e6...da3 Og ett barn klarer seg med kun en av foreldrene sine mellom kl 14 og kl 22 på julaften. Anonymkode: 7df5e...8b7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #182 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Pappa ja, ikke mamma. Anonymkode: d89e6...da3 For noen av oss er det verre å måtte feire uten pappa, enn uten mamma... Anonymkode: 7df5e...8b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #183 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hjelpes så mange barnslige og bitre barnløse i denne tråden!! Fatter dere ikke at foreldre vil være hjemme julaften for å skåne barna sine - og ikke fordi de skal koose seg med trynet oppi marsipangrisen som er det dere barnløse gnåler om? Julaften ER viktigere for barn enn for barnløse voksne. Anonymkode: d89e6...da3 Fatter du ikke at barnløse også har familie 🤦♀️ Mange av de som er barnløse bor alene og mange bor langt unna familie slik at jobbing på julaften betyr at de sitter alene hele jula. Barna har familien rundt seg hver jævla dag hele året. Anonymkode: e8f1d...e24 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #184 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvem snakker om «alle helligdager»? Denne tråden handler om julaften. Anonymkode: d89e6...da3 Det er akkurat samme klagingen over nyttårsaften, påske, 17. mai etc etc etc også. Og sommerferie i juli. Anonymkode: f4969...586 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10. oktober 2022 #185 Del Skrevet 10. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Men hun er voksen! Det er da forskjell på et lite barn og en voksen dame Anonymkode: 6f72d...318 stussligere for en voksen dame som sitter der og har absolutt ingen der. Et barn har alltid noen hjemme med seg Endret 10. oktober 2022 av Maleficenta 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10. oktober 2022 #186 Del Skrevet 10. oktober 2022 Bacteria skrev (2 timer siden): Julaften er ikke rød dag. Det eneste jeg finner i tariffavtalen min er at samme ansatt ikke skal settes opp på arbeid julaften KVELD to år på rad. Så har du en kjip sjef (og kolleger!) kan du risikere å måtte jobbe 50% av juleKVELDENE. Men sedvane innen helse er at de fordeles, hos oss må man påregne julekvelden hvert 4. år. Helt greit. Det blir ikke tatt hensyn til familiesituasjon. Men har opplevd at det blir tatt hensyn hvis det fex er tungtveiende grunner som fex siste jula med dødssyk forelder. julaften er rød dag etter kl 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 10. oktober 2022 #187 Del Skrevet 10. oktober 2022 Maleficenta skrev (5 minutter siden): julaften er rød dag etter kl 12 Nja den er ikke egentlig det. Se på kalenderen. Ja, den er «rød» hvis du tenker på utbetaling, etter kl 12. Men den er ikke med i utregninga av F3-dag. Selv om du jobber kveld. Det er akkurat som om de som har fremforhandlet avtalen ikke har tatt høyde for turnusarbeid, veldig merkelig. Søndag før julaften er med i dette regnskapet, også 1. og 2. juledag. Men ikke julaften, den «helligste» dagen i året. Dette er grunnen til at hvis turnusen er slik at du er satt opp på vakt julekvelden, 1. og 2. juledag, nyttårsaften og 1. nyttårsdag får du kun EN F3-dag, og du kan ikke velge julaften eller nyttårsaften, da disse er «svarte» i denne sammenhengen. De fleste turnusarbeidere i full stilling kan derfor se langt etter å reise bort og feire jul fex. Flere jeg jobber med går i redusert stilling alene for å få mer fleksibilitet rundt høytidene. Ingen som jobber med heltidskultur har tatt tak i dette, enormt frustrerende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandagsunge Skrevet 10. oktober 2022 #188 Del Skrevet 10. oktober 2022 Som ei som må reise seks timar med fly og buss for å feire med nærmaste familie: Ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10. oktober 2022 #189 Del Skrevet 10. oktober 2022 Bacteria skrev (7 minutter siden): Nja den er ikke egentlig det. Se på kalenderen. Ja, den er «rød» hvis du tenker på utbetaling, etter kl 12. Men den er ikke med i utregninga av F3-dag. Selv om du jobber kveld. Det er akkurat som om de som har fremforhandlet avtalen ikke har tatt høyde for turnusarbeid, veldig merkelig. Søndag før julaften er med i dette regnskapet, også 1. og 2. juledag. Men ikke julaften, den «helligste» dagen i året. Dette er grunnen til at hvis turnusen er slik at du er satt opp på vakt julekvelden, 1. og 2. juledag, nyttårsaften og 1. nyttårsdag får du kun EN F3-dag, og du kan ikke velge julaften eller nyttårsaften, da disse er «svarte» i denne sammenhengen. De fleste turnusarbeidere i full stilling kan derfor se langt etter å reise bort og feire jul fex. Flere jeg jobber med går i redusert stilling alene for å få mer fleksibilitet rundt høytidene. Ingen som jobber med heltidskultur har tatt tak i dette, enormt frustrerende. å slik. Jeg ber alltid om samlet fri enten ved jul eller nyttår. Pleier å få det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #190 Del Skrevet 12. oktober 2022 En annen ting: er det greit at noen alltid sier at de ikke skjønte betydningen av å ta en viss utdannelse når de gjorde valget? Som om du er i begynnelsen av 20-årene og dermed ikke er i stand til å tenke på hvordan det blir med jobb og barn når du skal stifte familie? Selv har jeg valgt utdannelse og yrke nettopp fordi det er en 8-16 jobb man-fre. Det var en nøye vurdering jeg gjorde som 19-åring. Tenkte på plusser og minuser og kom fram til at jeg byttet ut bedre lønn og bedre karriere, mot å kunne ha fri kvelder, helger og helligdager. Anonymkode: b9dd1...427 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #191 Del Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 10.10.2022 den 19.24): Hjelpes så mange barnslige og bitre barnløse i denne tråden!! Fatter dere ikke at foreldre vil være hjemme julaften for å skåne barna sine - og ikke fordi de skal koose seg med trynet oppi marsipangrisen som er det dere barnløse gnåler om? Julaften ER viktigere for barn enn for barnløse voksne. Anonymkode: d89e6...da3 Hvorfor tenkte du ikke på det når du tok utdannelse/arbeidsplass? Hvis du ikke tenkte på det, så er det jo du som IKKE skåner ungene dine. Anonymkode: b9dd1...427 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #192 Del Skrevet 12. oktober 2022 Jobber kveld lillejulaften, dag julaften og kveld 1.juledag i år. Så fri 2.juledag og dag 3.juledag. God jul. Har 2 dager sammenhengende fri i romjulen, nyttårsaften og 1.januar. Livet i 100 % turnus 😭😭😭 Anonymkode: ad3ef...9b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #193 Del Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 10.10.2022 den 19.24): Hjelpes så mange barnslige og bitre barnløse i denne tråden!! Fatter dere ikke at foreldre vil være hjemme julaften for å skåne barna sine - og ikke fordi de skal koose seg med trynet oppi marsipangrisen som er det dere barnløse gnåler om? Julaften ER viktigere for barn enn for barnløse voksne. Anonymkode: d89e6...da3 Til tross for hva du måtte mene, du kommer dårligst ut av ALLE i denne tråden. Anonymkode: 4976a...998 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 12. oktober 2022 #194 Del Skrevet 12. oktober 2022 Selvsagt irriterende om hun må jobbe julaften hvert år. Foreldre får ta din del av børen de også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #195 Del Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jobber kveld lillejulaften, dag julaften og kveld 1.juledag i år. Så fri 2.juledag og dag 3.juledag. God jul. Har 2 dager sammenhengende fri i romjulen, nyttårsaften og 1.januar. Livet i 100 % turnus 😭😭😭 Anonymkode: ad3ef...9b3 Kjedelig for deg Jeg trakk gull-loddet og har kveldsvakt julaften og dagvakt 1. juledag i år. Uka etter er den travleste uka i turnusen min også. Anonymkode: 65198...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #196 Del Skrevet 12. oktober 2022 Enig i at det er en uting at de uten barn er forventet å jobbe på slike dager! Selv har jeg barn, og har også en jobb som gjør at jeg har fri hele jula (22 des til 3. jan) da jeg jobber som lærer, men jobbet som ungdom (18-årene) ved en institusjon for mennesker med lettere utviklingshemming, og ble da satt opp på julaften og alle andre helligdager ettersom jeg var ung og ikke hadde barn.. De som ikke har barn har også lyst på fri og gjøre hyggelige ting, holde på sine tradisjoner osv. Tenker at det et hver sin gang når man har turnusbassert jobb, og forstår at det blir irritasjoner om det forventes at de uten barn eller de single skal stå i front slike dager 🤷🏽♀️ Ellers må jeg si at jeg trivdes selv med å jobbe julaften, og det gikk fint - vi gjorde masse hyggelig og koselig med brukerne 🥰 men det skal ikke være forventet at det er de samme som gjør det hvert år, av de to grunnene at man enten er barnløs eller singel.. Anonymkode: 03253...ce8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #197 Del Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor tenkte du ikke på det når du tok utdannelse/arbeidsplass? Hvis du ikke tenkte på det, så er det jo du som IKKE skåner ungene dine. Anonymkode: b9dd1...427 Hørt om empati? Jeg er ikke sykepleier. Jobber på en arbeidsplass (ikke skole) som gir meg fri både jul og påske og 17. mai etc 🥳 Anonymkode: d89e6...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #198 Del Skrevet 12. oktober 2022 Jeg er frivillig barnløs. Har ikke en turnusjobb nå, men da jeg hadde det jobbet jeg ofte julaften. Jeg synes selvsagt det er viktigere at barn får feire jul med foreldrene sine enn at jeg får fri. Anonymkode: 815ce...06d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #199 Del Skrevet 12. oktober 2022 Jeg synes forresten generelt at foreldre burde få mer ferie. Hvem skal tørke oss barnløse i rumpa når vi blir gamle hvis ingen får barn? Anonymkode: 815ce...06d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 12. oktober 2022 #200 Del Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes forresten generelt at foreldre burde få mer ferie. Hvem skal tørke oss barnløse i rumpa når vi blir gamle hvis ingen får barn? Anonymkode: 815ce...06d Arbeidsinnvandrere vel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå