AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #41 Del Skrevet 3. oktober 2022 Okei... Nå har jeg lest gjennom hele tråden her flere ganger... Hvor er det dere leser at noen som helst mener at de som ikke har barn skal jobbe alle de bedritne vaktene???? Jeg leser at noen skriver at de syns det var greit å gå feks ettermiddag på julaften før de fikk barn, men at de syns at det ble vanskeligere etterpå. Er det dette dere tolker som at det menes at de som ikke har barn skal jobbe "drittvaktene"? 🙄🙄🙄 Anonymkode: a2bfa...a65 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #42 Del Skrevet 3. oktober 2022 Perleblomst skrev (1 time siden): Det som er tyngst er når sånne som deg ytrer at de uten barn ikke fortjener fri/feire julaften. Akkurat som de er annenrangs. Hvor er det du leser at noen ytrer dette..???? Anonymkode: a2bfa...a65 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 4. oktober 2022 #43 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hun er ikke satt opp på jobb hver jul. Men når hun er satt opp på jobb på julaften, så prøver hun å bytte. Fordi hun elsker jul, som hun sier Anonymkode: 32ed8...520 Å elske jul er god nok grunn til å ikke ha lyst til å jobbe julaften og hvis hun ønsker å bytte vakter har hun full rett til det. Om en haug anonyme brukere på KG syns det er helt greit å jobbe på julaften er totalt irrelevant for andre enn dem selv. Klart hun har selv valgt et yrke der jobbing på julaften er vanlig, men det er lov å ikke like alle ting ved en jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #44 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har ei søster som er sykepleier. Hun er singel og har ikke barn. Hvert år blir det sutring hvis hun står på kveldsvakt på julaften. Og da styrer hun med å bytte vakt. Er det jævlig tungt å gå glipp av julaften? Skjønner det hvis man har barn ja, men de med barn må vel også ta sin del jobbing på julaften? Anonymkode: 32ed8...520 For 90% av befolkningen er julaften den mest spesielle dagen i året, så svaret gir seg selv. Anonymkode: b9dd1...427 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #45 Del Skrevet 4. oktober 2022 Jeg har ikke barn og hadde syntes det var skikkelig kjipt å jobbe julaften. Elsker den dagen. Anonymkode: 93818...9e8 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #46 Del Skrevet 4. oktober 2022 Anonym Brukar0 skrev (9 timer siden): Hun syns tydeligvis det, og det har hun lov til å synes. Hva med å bare holde sine egne frustrasjoner for seg selv en gang i blant så det slipper å plage alle andre? Enkelte personer er utømmelige, de må dele all sin frustrasjon til absolutt alle. Er vel også de samme personene som "mister venner" uforståelig, og som senere klager over at de ikke har noen venner. Anonymkode: 3eca2...f24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 4. oktober 2022 #47 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med å bare holde sine egne frustrasjoner for seg selv en gang i blant så det slipper å plage alle andre? Enkelte personer er utømmelige, de må dele all sin frustrasjon til absolutt alle. Er vel også de samme personene som "mister venner" uforståelig, og som senere klager over at de ikke har noen venner. Anonymkode: 3eca2...f24 Wow 😳 Har du stått opp med feil fot først I dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 4. oktober 2022 #48 Del Skrevet 4. oktober 2022 Jeg hadde sympati for de med barn på julaften, helt til jeg oppdaget av mange av dem var ute og shoppa på julaften. Jeg som trodde forberedelsene til selskap og tid med barne var grunnen til at de helst ville ha fri og det var så synes å jobbe julaften....... Man gikk glipp av barna sin store dag. Så det får rulleres og alle ta sin tur, mange med barn trenger ikke fri, de bruker ikke tiden med barna, andre ønsker genuint fri med barna, og man har de uten barn som ikke får feire med familie i det hele tatt den jula hvis de ikke får fri. Rullering er det eneste som er fair. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #49 Del Skrevet 4. oktober 2022 Nei det tror jeg ikke, vet ikke hva vakt du har, men folk er i bedre humør den dagen, du vil føle at du gjør noe godt, og du får ekstra god lønn og garantert fri neste julaften Anonymkode: cf237...c88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #50 Del Skrevet 4. oktober 2022 Opplevde at en med barn brukte barna som grunn til å få slippe å jobbe julaften. Hun slapp ikke julekvelden, for å si det slik Så mange foreldre dytter over det kjipe på andre uten barn, eller med voksne barn og tror at de er viktigere. Anonymkode: 2e6b1...8aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #51 Del Skrevet 4. oktober 2022 Jeg har ingen interesse av jul, så jeg kunne fint jobbet på julaften. Jeg er tho ikke utdannet innen helse, og derav har jeg ofte ikke arbeidsdag på julaften. Anonymkode: b1cda...a86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 4. oktober 2022 #52 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Okei... Nå har jeg lest gjennom hele tråden her flere ganger... Hvor er det dere leser at noen som helst mener at de som ikke har barn skal jobbe alle de bedritne vaktene???? Jeg leser at noen skriver at de syns det var greit å gå feks ettermiddag på julaften før de fikk barn, men at de syns at det ble vanskeligere etterpå. Er det dette dere tolker som at det menes at de som ikke har barn skal jobbe "drittvaktene"? 🙄🙄🙄 Anonymkode: a2bfa...a65 Da skal jeg hjelpe deg litt, siden TS allerede i trådens første innlegg velger å redegjøre for søsterens sivilstatus og familiesituasjon, som en grunn til at hun ikke burde sutre over at hun må jobbe på julaften. Det er rimelig å tolke informasjonen hun gir vedrørende søsteren som et argument for at sivilstatus og familiesituasjon tydeligvis har noe å si for om det er «greit» å ikke ønske å jobbe helligdagsvakter. Hvis TS ikke mener at disse faktorene har noe å si, så gir det heller ingen mening å nevne de innledningsvis. Se quote under. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har ei søster som er sykepleier. Hun er singel og har ikke barn. Hvert år blir det sutring hvis hun står på kveldsvakt på julaften. Og da styrer hun med å bytte vakt. Er det jævlig tungt å gå glipp av julaften? Skjønner det hvis man har barn ja, men de med barn må vel også ta sin del jobbing på julaften? Anonymkode: 32ed8...520 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #53 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor er det du leser at noen ytrer dette..???? Anonymkode: a2bfa...a65 Nei, men det ligger i kortene.. Anonymkode: 41e6f...b31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #54 Del Skrevet 4. oktober 2022 Er det ingen som har tanke for de som er innlagt på sykehus og institusjon i jula? Er det ikke en motivasjon å gjøre jula fin for de som ikke har valg hvor de vil være julaften? De har ikke sjanse til å bytte... Anonymkode: e64a9...941 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 4. oktober 2022 #55 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har ei søster som er sykepleier. Hun er singel og har ikke barn. Hvert år blir det sutring hvis hun står på kveldsvakt på julaften. Og da styrer hun med å bytte vakt. Er det jævlig tungt å gå glipp av julaften? Skjønner det hvis man har barn ja, men de med barn må vel også ta sin del jobbing på julaften? Anonymkode: 32ed8...520 Jeg forstår henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #56 Del Skrevet 4. oktober 2022 Det kommer vel an på både jobben, hvordan en trives der, hvilket forhold en har til jula og hvem en skulle feiret med hjemme. Jeg syntes det var koselig å jobbe i jula da jeg var yngre og ikke hadde barn. Litt ekstra penger var det og. Men jeg trivdes godt på jobb, og jeg har hatt noen veldig fine julaftener med pasienter/beboere. Jeg pleide å bytte med kolleger som hadde små barn, så jeg jobbet jula. Noen ganger var det lette vakter i jula, fordi en del beboere hadde permisjon eller besøk. Noen ganger var det ekstra tøft, fordi jeg jobbet med mennesker med traumer, som kunne streve ekstra mye akkurat i jula pga. tidligere erfaringer. Nå har jeg en jobb som er stengt julaften. Men jeg hadde syntes det var veldig kjipt med kveldsvakt julaften (dagvakt hadde vært helt ok, tror jeg). Mamma er sykepleier, og jeg syntes det var trist de gangene hun var på jobb julekvelden. Jeg husker å ha vært med henne på jobb (sykehjem) på dagtid, og spist grøt med beboerene. Anonymkode: 303c1...5e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #57 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Før jeg fikk barn jobbet jeg gjerne julaften, syntes det var hyggelig å være med kollegaer, vi spiste julemiddag sammen og ga gaver til hverandre. Syntes at de med barn burde få fortrinn til å ja fri kveld på julaften, mest på grunn av barna til kollegaene mine som ville savnet mamma eller pappa veldig. De fleste andre ansatte der var også rause på det. Etter jeg selv fikk barn så byttet jeg over til en jobb uten turnus slik at jeg maks må jobbe fra 8-12 på julaften, vil ikke miste julaften med barna mine. Anonymkode: e0138...d78 Dette er så ekstremt egoistisk!! Man har selv valgt å få barn og jobbe i ett turnusyrke! Vi som ikke har barn ønsker også ha ett liv utenom jobb, og noen har faktisk familie selv om de ikke har produsert avkom. Å si at de barnløse skal dra lasset på julaften, samtidig som de også skal stille opp på kortvarsel når andres avkom er syke, eller jobbe ekstra i ferier og ved skolestart, det er bare så egoistisk at jeg mister respekten for de som har barn. Nei, min fritid er på INGEN måte mindre verdt enn din. Jeg har tid med foreldre/søsken/tantebarn noen få ganger i året på grunn av avstand. Jul er en av de få tidene vi kan samles. Så mener dere at dette burde jeg avstå fra. En ting er i alle fall sikkert, kolleger som måtte mene det kan bare glemme at jeg noen ganger ever stiller opp å bytter vakt med dem. Anonymkode: 7df5e...8b7 7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #58 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det ingen som har tanke for de som er innlagt på sykehus og institusjon i jula? Er det ikke en motivasjon å gjøre jula fin for de som ikke har valg hvor de vil være julaften? De har ikke sjanse til å bytte... Anonymkode: e64a9...941 For å være ærlig, nei akkurat julaften skulle jeg ønsket å være hjemme uansett, liker ikke å jobbe julaften. Nå skal det sies at jeg jobber på legevakt og der er det som regel magesmerter etter å ha forspist seg, brannsår etter å ha vært uforsiktig under matlaging etc,sjeldent noe alvorlig som dukker opp da. Men likte ikke å jobbe når jeg tidligere jobbet på sengepost heller. Anonymkode: 70d2f...cf8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 4. oktober 2022 #59 Del Skrevet 4. oktober 2022 Jo, det er lov til å være glad i jul selv om man er singel, og ja det er greit å "sutre" over at man må jobbe julaften, men det er en del av turnuslivet og det vet alle. Søsteren til TS har tydeligvis klart å få byttet vekk vakten før, og så lenge det er andre som er villig til å ta vakten er det jo ikke noe problem. Hvis hun bytter vekk vakten hvert år vil hun jo med stor sannsynlighet bli satt opp neste år, og må bytte igjen og igjen. Problemet kommer jo først når folk uten barn bevisst blir satt opp på julaften kveld for at folk med barn skal slippe. Det er IKKE greit, men jeg tror de er veldig obs på dette i helsevesenet og jeg tror ikke det er tilfelle her. For å svare på spørsmålet ditt: Jeg har jobbet mange juler, og det trenger ikke være fælt. Men om noe er greit for meg, så er det ikke sikkert det samme gjelder for alle andre. Jeg skjønner godt at det er sårt, og jeg har faktisk mer sympati med barnløse enn med foreldre. Julen kan lett bli en påminnelse om mangelen på egen familie. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #60 Del Skrevet 4. oktober 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Før jeg fikk barn jobbet jeg gjerne julaften, syntes det var hyggelig å være med kollegaer, vi spiste julemiddag sammen og ga gaver til hverandre. Syntes at de med barn burde få fortrinn til å ja fri kveld på julaften, mest på grunn av barna til kollegaene mine som ville savnet mamma eller pappa veldig. De fleste andre ansatte der var også rause på det. Etter jeg selv fikk barn så byttet jeg over til en jobb uten turnus slik at jeg maks må jobbe fra 8-12 på julaften, vil ikke miste julaften med barna mine. Anonymkode: e0138...d78 Nope. Helt uenig. Det mest rettferdige er at det går på rundgang og alle tar sin julaften, uavhengig av familiesituasjon. Jeg har ikke barn og hadde aldri jobbet julaften ekstra for at de med barn skulle være hjemme. Jeg vil også være hjemme julaften. Anonymkode: 93818...9e8 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå