Gå til innhold

Trangt økonomisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjenner det begynner å stramme seg til med høye matpriser, strøm og drivstoff.. 

har en samlet inntekt på 75.000 utbetalt i måneden, og synes vi har det ganske trangt nå 

hva med dere? 

Anonymkode: 305b2...28a

Jeg håper dette er tull......

Anonymkode: cbbe3...409

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har måttet slå av varmen på svømmebassenget

Anonymkode: 37eb7...90f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du heldig, for du har så mange muligheter til å disponere pengene bedre, slik at de varer lengre. Se på det som en utfordring du :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg håper dette er tull......

Anonymkode: cbbe3...409

Hvorfor skal dette være tull? Hvis man har mye i lån (kan være at TS bor i et område med høye boligpriser, og med barn må man ha litt plass), og har barn så koster jo dette mye hver måned.

Jeg har også cirka det samme utbetalt i måneden, og har skyhøyt boliglån, men siden jeg er alene så er det ikke trangt for min del. Hadde jeg hatt et par barn i tillegg er det klart at dette hadde blitt et annet regnestykke. 

Anonymkode: 3bc94...766

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste merker økte priser nå.

Vi sitter "greit" i det. Har omtrent det samme som Ts. Men vi merker at vi oftere går i null når måneden er over. I fjor sparte vi mange tusen pr mnd. Nå er det minimalt til sparing. Vi har vært nødt til kutte ned på luksusting, som spise ute, reise på ferie osv.

Vi har akutt behov for en bil til. Vi har bare en i dag, men behovet har endret seg. Jeg kvier meg veldig. Bil er dyrt og vil spise opp enda mer av det lille overskuddet som er igjen pr mnd.

Men alt i alt, er vi jo heldige. 

Vi har muligheten til å prioritere annerledes og har fortsatt en del å kutte ned på, før det går ut over livskvalitet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kjenner det begynner å stramme seg til med høye matpriser, strøm og drivstoff.. 

har en samlet inntekt på 75.000 utbetalt i måneden, og synes vi har det ganske trangt nå 

hva med dere? 

Anonymkode: 305b2...28a

😂😂😂😂😂😂😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke Ts tuller..jeg tror det mange i samme lønnskategori som føler det samme disse dager - fordi de har lån opptil pipa, og har laget seg luksusvaner de tror de trenger. 
 

Vi har rundt 10 tusen mer i mnd, og er ekstremt privilegert ifht til de som virkelig har økonomiske problemer (uføre, aleneboende, minstepensjonister, lavtlønnede osv). 

Anonymkode: 40411...35c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så rart. Prisøkningene er voldsomme, og med stadig synkende kronekurs vil det bare bli verre. Det gir mer inflasjon, som igjen gir høyere renter. Jo dyrere strømmen blir, jo mer inflasjon, mer nettleie og igjen høyere renter. Politikerne og Norges Bank legger opp til en stadig økende spiral der beslutninger som tas bare fyrer opp under utfordringene som allerede er der.

Anonymkode: c331b...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (2 timer siden):

😂😂😂😂😂😂😂

Hvorfor ler du? Jeg er ikke TS, men vi har noe av det samme utbetalt. Har tre barn. To går på ishockey. Det er en dyr idrett og vi KAN kutte det ut, men ønsker selvsagt å gi barna noe de har glede av. De går også på andre fritidsaktiviteter som koster penger. Utgiftene har økt veldig på strøm, diesel og mat. Det ene barnet spiser som en voksen. Vi klarer oss, men merker jo at vi må tenke mer på hva vi bruker strøm på, hva vi handler av mat osv. 

Anonymkode: 06bf8...832

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal dette være tull? Hvis man har mye i lån (kan være at TS bor i et område med høye boligpriser, og med barn må man ha litt plass), og har barn så koster jo dette mye hver måned.

Jeg har også cirka det samme utbetalt i måneden, og har skyhøyt boliglån, men siden jeg er alene så er det ikke trangt for min del. Hadde jeg hatt et par barn i tillegg er det klart at dette hadde blitt et annet regnestykke. 

Anonymkode: 3bc94...766

75000 UTBETALT pr. måned. Som sagt - jeg håper (og tror) det er trolling, hvis ikke er det en arroganse som er hinsides alt.

Anonymkode: cbbe3...409

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvorfor ler du? Jeg er ikke TS, men vi har noe av det samme utbetalt. Har tre barn. To går på ishockey. Det er en dyr idrett og vi KAN kutte det ut, men ønsker selvsagt å gi barna noe de har glede av. De går også på andre fritidsaktiviteter som koster penger. Utgiftene har økt veldig på strøm, diesel og mat. Det ene barnet spiser som en voksen. Vi klarer oss, men merker jo at vi må tenke mer på hva vi bruker strøm på, hva vi handler av mat osv. 

Anonymkode: 06bf8...832

Fordi med den inntekten inn hver mnd, så bør man klare seg ganske greit. Da er det noe man faktisk prioriterer feil.... 

Om ts ikke har barn, så bør 75 000,- være ganske romslig i mnd. Jeg har mye, mye mindre, har ikke barn og klarer meg helt fint på det jeg får i trygd.... Det handler i bunn og grunn om prioriteringer 😊

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp, kjenner på det samme. Vi har utbetalt 200.000 samlet pr mnd. Så frustrerende at vi ikke kan leve i sus og dus x 20 lenger.

Anonymkode: d1f01...c3a

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si vi merker det nevneverdig.. Vi har en samlet inntekt på ca. 65.000 og føler vi lever som konge og dronning i Oslo. Begge rudt 30 år og ingen unger - så det gir oss seff mer rom i økonomien enn for andre. Etter boliglån, faste utgifter og forbruk sitter vi igjen med ca. 25.000,- til sparing med dagens kostnads- og rentenivå. Vi eier egen bolig med ca 2.8 i lån. Hvis du synes dere har det trangt med 75.000,- må du skaffe deg oversikt. Dere burde hvertfall klart en sparerate på 20% etter min mening.

Anonymkode: ea013...1ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er bare troll, igjen, igjen og atter igjen.

Er det den 10’ende tråden som opprettes på samme tema og i samme klasse?

Anonymkode: affb4...63d

Noe sånt; og månedsinntekten blir høyere for hver nye tråd.

Anonymkode: 0abab...462

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm  . Jeg har utbetalt 17000 og greier meg fint. Sparer en slump hver mnd og lever godt. Den som ikke greier seg på 75000 må være tilbakestående. 

Anonymkode: fab15...f98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dere merker det økonomisk, TS, men du sier jo ingenting om hvor høye deres faste utgifter er. Men de av dere som sier «troll» vet dere utgiftene til TS?

Anonymkode: 51b04...e93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mardina skrev (2 timer siden):

Fordi med den inntekten inn hver mnd, så bør man klare seg ganske greit. Da er det noe man faktisk prioriterer feil.... 

Om ts ikke har barn, så bør 75 000,- være ganske romslig i mnd. Jeg har mye, mye mindre, har ikke barn og klarer meg helt fint på det jeg får i trygd.... Det handler i bunn og grunn om prioriteringer 😊

Prioriterer feil… 🤔 Vi har som sagt ganske høye utgifter på feks fritidsaktiviteter. Vi kan velge å slutte, men har jo lyst å prioritere det. Derfor må vi tenke oss om på strøm og mat og diesel. Det har vi ikke trengt å tenke på før. Vi har ikke noe luksusliv, men har ikke trengt å engste oss for de vanlige regningene som kommer. Nå derimot har vi ikke råd til noe ekstra. Vi merker derfor de økte prisene i samfunnet, men det går jo fint! Den dagen det ikke går må vi selvsagt se på fritidsaktivitetene til både oss og barna. 

Anonymkode: 06bf8...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har 70 000 og to barn. Sitter igjen med mye hver måned og skjønner ikke hva dere bruker alle pengene deres på? Vant til å leve over evne? 

Anonymkode: 3942f...f68

Hvorfor skjønner du ikke det? Det er da andre som har større boliglån, andre utgifter osv. enn deg. Du kan ikke bruke din økonomi som utgangspunkt.

Anonymkode: aec9b...9c5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan ikke si vi merker det nevneverdig.. Vi har en samlet inntekt på ca. 65.000 og føler vi lever som konge og dronning i Oslo. Begge rudt 30 år og ingen unger - så det gir oss seff mer rom i økonomien enn for andre. Etter boliglån, faste utgifter og forbruk sitter vi igjen med ca. 25.000,- til sparing med dagens kostnads- og rentenivå. Vi eier egen bolig med ca 2.8 i lån. Hvis du synes dere har det trangt med 75.000,- må du skaffe deg oversikt. Dere burde hvertfall klart en sparerate på 20% etter min mening.

Anonymkode: ea013...1ea

Og vi har langt høyere lån enn dere og begynner å merke det nå, etter at renta har økt med 1,5 % på kort tid og strømprisen har skutt i været. Med andre prisøkningen i tillegg er overskuddet vi hadde hver måned borte. 

De fleste her ser ut til å glemme at de fleste legger seg på et nivå på utgifter som følger lønningene. Når alle utgifter plutselig øker, spiller det jo ingen rolle at man har mye utbetalt i utgangspunktet. Og det er ikke bare, bare å skifte bolig å finne seg noe billigere heller, i tillegg til at selve boligskiftet er dyrt. 

Anonymkode: 7a4a1...eab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kjenner det begynner å stramme seg til med høye matpriser, strøm og drivstoff.. 

har en samlet inntekt på 75.000 utbetalt i måneden, og synes vi har det ganske trangt nå 

hva med dere? 

Anonymkode: 305b2...28a

Skjønner det. 
Jeg tjener nesten like lite alene, og hummerbudsjettet er ikke det det var i 2020….

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...