Gå til innhold

Trangt økonomisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner det begynner å stramme seg til med høye matpriser, strøm og drivstoff.. 

har en samlet inntekt på 75.000 utbetalt i måneden, og synes vi har det ganske trangt nå 

hva med dere? 

Anonymkode: 305b2...28a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er bare troll, igjen, igjen og atter igjen.

Er det den 10’ende tråden som opprettes på samme tema og i samme klasse?

Anonymkode: affb4...63d

  • Liker 18
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke usannsynlig selv med høy inntekt at det strammer seg til når alle utgifter øker. Ofte har man jo lagt seg til vaner, og pådratt seg utgifter utfra inntekt. 

Vi har også rundt 70, har ett sykt matbudsjett - så det er knapt like før ny lønn. Men noen grep har vi jo mulighet til å ta. 

Anonymkode: c15dc...c04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 75 burde dere ha det romslig.. vi har ca 85 tilsammen og lever SVÆRT godt.. men prøver å prioritere sparing i høyst mulig grad fremfor sparing selv om vi i utgangspunktet ikke merker at noe har blitt dyrere.. har bolig lån på ca 4mill.. dere har muligens et svært høyt lån som spiser opp alt? Hytte dere egentlig ikke har råd til men vil flotte dere med?

Anonymkode: a71f3...774

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prioritere sparing fremfor sløsing, mente jeg selvsagt!

Anonymkode: a71f3...774

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjenner det begynner å stramme seg til med høye matpriser, strøm og drivstoff.. 

har en samlet inntekt på 75.000 utbetalt i måneden, og synes vi har det ganske trangt nå 

hva med dere? 

Anonymkode: 305b2...28a

Vi har noe av det samme, og merker også vi har det trangt nå. Vi har en del utgifter vi kan gjøre noe med, feks fritidsaktiviteter, men det er veldig kjedelig å ta barna ut av noe de har stor glede av. Vi klarer oss, men merker det er trangt nå. Får ofte veldig høye strømregninger uten at vi skjønner hva som trekker så mye strøm.. 

Anonymkode: 06bf8...832

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 80 utbetalte og kjenner også på det. Så dette trenger ikke å være trolling. Med 3 unger, barnehage og sfo regninger, to biler osv så får pengene fort bein å gå på. Jeg klager ikke, vi kunne sikkert spart flere steder å fått det bedre, poenget mitt er at vi merker stor forskjell nå når strømprisene, drivstoff, mat osv har økt….

Anonymkode: 52a08...6ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss hadde det ikke gått med den summen nå. Det er forskjell på om man hvor mange personer man skal dekke med lønna også. Noen har kanskje et barn andre 3-4. Vi har tre barn og høyt bolig lån, betaler ca 33000,- bare på det. Da sier det seg selv at det ikke hadde gått.

Anonymkode: 2a6c7...43b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi har 80 utbetalte og kjenner også på det. Så dette trenger ikke å være trolling. Med 3 unger, barnehage og sfo regninger, to biler osv så får pengene fort bein å gå på. Jeg klager ikke, vi kunne sikkert spart flere steder å fått det bedre, poenget mitt er at vi merker stor forskjell nå når strømprisene, drivstoff, mat osv har økt….

Anonymkode: 52a08...6ac

Tenk på de som har det sånn men som har en samlet inntekt på 35-40k... 

Anonymkode: 2c986...fe8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nassenøff skrev (1 minutt siden):

Takk for den, 16K utbetalt jeg, 3 barn hus,bil, alltid evig blakk

Regner med det er trygd? Om ikke må du seriøst bytte jobb. 
 

Prøv å jobb litt deltid i tillegg til trygda? Du har vel lov å tjene optill 60k ekstra?

 

Anonymkode: 2c986...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nassenøff skrev (4 minutter siden):

Takk for den, 16K utbetalt jeg, 3 barn hus,bil, alltid evig blakk

BUHU! Ikke sutre, du har mer enn den gjennomsnittlige somalier. De har som oftest flere barn enn deg også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjenner det begynner å stramme seg til med høye matpriser, strøm og drivstoff.. 

har en samlet inntekt på 75.000 utbetalt i måneden, og synes vi har det ganske trangt nå 

hva med dere? 

Anonymkode: 305b2...28a

Du må kødde. Har du det trangt nåhar du bare høyt forbruk i utgangspunktet,  og bør bare justere deg litt, så har du det langt fra trangt

Anonymkode: 22af9...a51

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Regner med det er trygd? Om ikke må du seriøst bytte jobb. 
 

Prøv å jobb litt deltid i tillegg til trygda? Du har vel lov å tjene optill 60k ekstra?

 

Anonymkode: 2c986...fe8

Trygd ja, ser og søker på små jobber nå som er interessert i å ta inn noen med usikre dager pga årsaken til trygd. Dette får ikke lenger

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjenner det begynner å stramme seg til med høye matpriser, strøm og drivstoff.. 

har en samlet inntekt på 75.000 utbetalt i måneden, og synes vi har det ganske trangt nå 

hva med dere? 

Anonymkode: 305b2...28a

Du er bare slitsom istedenfor morsom.

Anonymkode: dd235...f7e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

75 000 er helt ok hvis man er to, og ikke har barn.

For å leve godt med dagens priser, burde single uten barn tjene minst 30 000 etter skatt. Helst mer.

Anonymkode: 72cc3...202

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 70 000 og to barn. Sitter igjen med mye hver måned og skjønner ikke hva dere bruker alle pengene deres på? Vant til å leve over evne? 

Anonymkode: 3942f...f68

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenk på de som har det sånn men som har en samlet inntekt på 35-40k... 

Anonymkode: 2c986...fe8

Ja, de kan jeg godt tenke på. Som jeg skrev, jeg klager ikke  og vet at vi kunne greid å spart flere steder. Men jeg kan også si at vi merker forskjell nå når så mye er blitt dyrere…Alt handler jo om hvor mye utgifter en har…

Anonymkode: 52a08...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis har vi 65000 utbetalt, nå I ulønnet permisjon med oppsparte midler har vi derimot rett i overkant av 50 000kr i mnd. Vi er en familie på fire. Vi lever godt. Gjør en familieaktivitet i uka. Spiser det vi pleier, har to biler, Huslån, hauger med Forsikringer og bundet strømprisen. Jeg handler også gjennomsnittlig for 1000kr mnd for nytt barnehagetøy. Den eneste forskjellen nå er at vi ikke sparer 15000kr ekstra i måneden på lønna til vedlikehold av hus/ferie. Nå sparer vi kun til barna, på bufferen og julegaver som snart er i boks. Bor forøvrig i en større by. 

Anonymkode: c11d9...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...