Gå til innhold

Blir du inspirert av stilen til gamle damer? I 40-50-årene og eldre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forsto satiren, syntes bare ikke den var noe god. 

Anonymkode: c9212...b65

Satiren var god.

Det er for øvrig åpenbart flere kvinner her som faktisk trodde at folk synes hun så ut som at hun var 50. Og da går jo selvsagt satiren over hodet på deg 😄

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg svarte en som mente ullkåpe var tingen uansett.

Poenget er man trenger noe vanntett med hette i drittvær, ikke ullkåpe og paraply, noe du iallfall delvis er enig i, ser jeg. Og så kan jo været være ullkåpevennlig om morgenen, men fare for vannrett regn og kuling i kastene når man skal hjem, så da kler iallfall jeg meg for hjemturen når jeg går hjemmefra. Og jeg har ødelagt altfor mange skinnstøvletter i regn, slaps, veisalt o.l. til at jeg bruker dem i vått vestlandsvær. 

Jeg er ikke opptatt av å inspirere, men forklarer altså bare at det heller ikke er målet, fordi «inspirerende» klær ofte ikke er praktiske. 

Anonymkode: 5f749...eb2

Jeg er enig i at det er greit å ha regntøy på de ALLER verste dagene. Går ikke rundt i allværsjakke/regnjakke fordi det kanskje blir dårligere vær ila dagen. Da henger jeg heller kåpen til tørk når jeg kommer hjem. Jeg orker rett og slett ikke å kle meg stygt med mindre jeg absolutt må.

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i at det er greit å ha regntøy på de ALLER verste dagene. Går ikke rundt i allværsjakke/regnjakke fordi det kanskje blir dårligere vær ila dagen. Da henger jeg heller kåpen til tørk når jeg kommer hjem. Jeg orker rett og slett ikke å kle meg stygt med mindre jeg absolutt må.

Anonymkode: 904fd...ddf

Og jeg orker ikke pynte meg hvis jeg risikerer å komme hjem som ei drukna katte. 

Hver sine prioriteringer, helt greit det!

Anonymkode: 5f749...eb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Satiren var god.

Det er for øvrig åpenbart flere kvinner her som faktisk trodde at folk synes hun så ut som at hun var 50. Og da går jo selvsagt satiren over hodet på deg 😄

Anonymkode: 904fd...ddf

Du kan faktisk ikke bestemme hva andre mener er god satire og ikke. Som sagt oppfattet jeg den helt fint, men etter min mening var den platt.

Anonymkode: c9212...b65

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan faktisk ikke bestemme hva andre mener er god satire og ikke. Som sagt oppfattet jeg den helt fint, men etter min mening var den platt.

Anonymkode: c9212...b65

Det ble påstått at satiren ikke var treffende nok. Noe den var. Vi var flere som fortsatte spøken om at damen var i 40-50-årene.

Men dersom du leser tråden, så ser du at flere faktisk trodde på at vi mente at denne damen var 40-50 år. Så de plukket ikke opp satiren, altså. Og nei, jeg kan ikke «bestemme hva andre mener er god satire». Men jeg kan si at satiren var treffende. Det at den ikke falt i smak hos deg, betyr ikke at den ikke var god. Det betyr at du mest sannsynlig var i samme båt som damene som ikke forsto den. Og så ville du ikke være en av dem, så du fant ut at du heller ville si at du «ikke synes den var bra».

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og jeg orker ikke pynte meg hvis jeg risikerer å komme hjem som ei drukna katte. 

Hver sine prioriteringer, helt greit det!

Anonymkode: 5f749...eb2

Nå har jeg bodd i Bergen i flere år, og gått med ullkåpe mesteparten av høsten og vinteren - og jeg har aldri kommet hjem som en druknet katt.
Jeg bruker paraply, og blir som regel bare litt våt om det regner.

Du prioriterer frykten for å noen dråper på kåpen over å se bra ut store deler av året. Og det er din prioritering. Helt greit det.

Men igjen, og vi kan visst ikke få sagt dette nok: DENNE TRÅDEN HANDLER OM HVEM MAN LAR SEG INSPIRERE AV, OG REGNTØY OG ALLVÆRSJAKKE ER IKKE INSPIRERENDE. 

 

 

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har jeg bodd i Bergen i flere år, og gått med ullkåpe mesteparten av høsten og vinteren - og jeg har aldri kommet hjem som en druknet katt.
Jeg bruker paraply, og blir som regel bare litt våt om det regner.

Du prioriterer frykten for å noen dråper på kåpen over å se bra ut store deler av året. Og det er din prioritering. Helt greit det.

Men igjen, og vi kan visst ikke få sagt dette nok: DENNE TRÅDEN HANDLER OM HVEM MAN LAR SEG INSPIRERE AV, OG REGNTØY OG ALLVÆRSJAKKE ER IKKE INSPIRERENDE. 

 

 

Anonymkode: 904fd...ddf

Ikke skrik!

Som sagt før, ikke alle har som mål å være inspirerende. 

Som sagt før, med vannrett regn og kuling i kastene er det ikke noen dråper på kåpen som er problemet. Tror du det, tviler jeg sterkt på at du har så lang erfaring fra Bergen. Ikke en vrengt paraply i sikte i ditt liv, nei. Man må være flintskalla og sminkefri for å ikke få druknet katt-utseende med vrengt paraply, vind og regn. Men det er jo en inspirerende look det, for noen.

 

 

Anonymkode: 5f749...eb2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er flott at du er aktiv, men det betyr ikke at du trenger å være kledd i turklær når du ikke skal på tur.

Og for all del, fint at du stortrives i din varme allværsjakke. Det er tilsynelatende det veldig mange andre nordmenn gjør også. Og det er det jeg påpeker at ikke er særlig inspirerende.

Jeg er en av dem som kler meg pent hver dag, og jeg kan love deg at det gjør noe med humøret. Og jeg er aldri våt og kald :) 

 

Anonymkode: 904fd...ddf

Vel, jeg er ikke her i verden for å inspirere deg. Men vi er forskjellige, bare aksepter det. Vi sporty folk trives som sporty og det skal vises. 

Anonymkode: edf87...e72

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og der avslørte du deg selv litt. Du «elsker kasjmir og skjørt osv», men kan ikke bruke det pga været? Og så sier du at du «setter deg i bilen til jobb». Så været er ikke problemet, altså.

Ingen avsløringer her, du ser ting som ikke er der. Hvem skal jeg pynte meg for når jeg kjører bil til jobb, går rett i garderoben på jobb og skifter og rett hjem etterpå? Ser ikke poenget i det. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tar som regel aldri bilen til jobb, og likevel bruker jeg stort sett pene kåper hele vintersesongen. 

Jeg MÅ ta bilen. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er faktisk mulig å kle seg pent på jobb også. Skjønner ikke hvorfor noe så hverdagslig som en ullkåpe skal regnes som «pynt». Det er ikke en silkekjole, liksom.

Som sagt ; ser ikke poenget. Pynter meg til fest og når jeg en sjelden gang har fri når jeg skal til sentrum. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Alt det du skriver viser at du bare ikke gidder å gjøre en innsats i hverdagen. Og for all del, det er helt opp til deg. Men nå handler denne tråden om hva man finner inspirerende, og dette er altså grunnen til at mange norske kvinner ikke er særlig inspirerende i klesveien.

Anonymkode: 904fd...ddf

Som sagt ; jeg er ikke her for å inspirere noen. Jeg er her for egen trivsel . 

Anonymkode: edf87...e72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er eldre enn det og blir ikke inspirert av JP, Gant, Hoka og tarmjakke, nei. Uniform er ikke for alle

Anonymkode: 895b3...e04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, man ser veldig fin ut i ullkåpe, pene skinnstøvletter og med paraply, helt til et vindkast vrenger paraplyen, regnet pisker vannrett, og det er umulig å krysse veien uten å trampe gjennom en vanndam. På Vestlandet er det allværsjakke med hette og vanntette sko/støvler som gjelder. 

Anonymkode: 5f749...eb2

jeg har gått i  ullkåpe på Vestlandet siden 1987. Det går helt fint. 

Anonymkode: 4fa2e...c05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

like viktig som klesstilen syns jeg er om folk er velstelt, lukter godt, hvordan de oppfører seg, smiler, er imøtekommende osv. Hva hjelper det vel med en klassisk fin ullkåpe om du er sur og nebbete? Helhet...alt henger sammen :)

Anonymkode: 0b985...76a

hevder du at folk i allværsjakker er blidere enn folk i ullkåper? hva i all verden bygger du det på?

Anonymkode: 4fa2e...c05

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40+ og jeg kjenner at hvis det er noe som kommer særdeles langt ned på min prioriteringsliste her i livet så er det at andre skal bli inspirert av mine klær.

Anonymkode: ae0ef...2fe

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke skrik!

Som sagt før, ikke alle har som mål å være inspirerende. 

Som sagt før, med vannrett regn og kuling i kastene er det ikke noen dråper på kåpen som er problemet. Tror du det, tviler jeg sterkt på at du har så lang erfaring fra Bergen. Ikke en vrengt paraply i sikte i ditt liv, nei. Man må være flintskalla og sminkefri for å ikke få druknet katt-utseende med vrengt paraply, vind og regn. Men det er jo en inspirerende look det, for noen.

Anonymkode: 5f749...eb2

nei, men hvorfor krangler du om det i denne tråden da? hvorfor plager det deg så mye at noen ønsker å diskutere folk som faktisk inspirerer med stilen sin? siden det åpenbart ikke er relevant for deg, så skjønner jeg ikke hvorfor du bryr deg?

Anonymkode: 4fa2e...c05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

nei, men hvorfor krangler du om det i denne tråden da? hvorfor plager det deg så mye at noen ønsker å diskutere folk som faktisk inspirerer med stilen sin? siden det åpenbart ikke er relevant for deg, så skjønner jeg ikke hvorfor du bryr deg?

Anonymkode: 4fa2e...c05

https://www.memesmonkey.com/topic/my+point#&gid=1&pid=2 )

6E982929-9900-4E01-8FCB-94EED926D1E0.jpeg

Anonymkode: 5f749...eb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 23.47):

Jeg ble 40 i år, anser meg overhodet ikke som gammel!! 🤣🤣

Anonymkode: 1b4e9...85e

Du får gå inn i den tråden om farging av grå hår. Virker som om damene på 40-50 kollektivt har glemt at de er sååååå unge der inne. De trenger litt av din realisme, jeg mener "realisme" der inne.

Nei, lar meg ikke inspirere av stilen til eldre damer.

Anonymkode: 8c72a...953

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Laraa skrev (11 timer siden):

Gammeldags stil i mine øyne er klær fra merket UNO eller Namaste. Det er sånn lag på lag tunika i lin og selvsagt vid bukse i lin. Flagrende gevanter. Gjerne svart kjortel og bukse og neon kontrastfarge på tunika ytterst, f.eks turkis eller grønn. Det skal henge og ikke være tettsittende, her skal det være komfortabelt og materialet puster . Store øreringer i sølv som henger ned til nakken og anheng i sølv, gjerne et gigantisk hjerte som henger i et langt kjede. Jeg gikk tegning, form, farge på videregående, så vi hadde en del lærere i den stilen der. Det er ikke stygt, det er ikke kjedelig heller . Det er til og med ganske  stilig og praktisk, men det er ingen på under 30 som går kledd slik, med mindre du gikk på steinerskolen eller bor i vegansk kollektiv på Grünerløkka. 

Å, som jeg savner denne flagrende og selvsikre stilen, har ikke sett den på nesten to tiår. Vil ha den tilbake, byttet ut med dagens gørre allværsjakke, skinny jeans og hoka sko.

Anonymkode: 954b7...9e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ingen som mestrer å forklare hvorfor dere i allværsjakke-gjengen fortsetter å kverne på det samme. Du har tydeligvis ingen poenger her. Tilsynelatende blir du bare opprørt fordi du får beskjed om at du ser kjedelig ut i allværsjakken din.

Og når det gjelder det der «druknet katt»-argumentet ditt med den vrengte paraplyen - det er faktisk mulig å anskaffe en paraply av litt kvalitet. Så slipper man at den vrenger seg hele tiden. Faktisk en ganske ok investering om man bor på Vestlandet og ønsker å være pent kledd.

Du må rett og slett bare akseptere at det er fullt mulig å bruke pene kåper mesteparten av året, selv om det er dårlig vær i blant. Du bare gidder ikke å gjøre en innsats for å se bra ut. Og det er faktisk helt greit. De fleste gidder ikke det i dette landet.

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ingen avsløringer her, du ser ting som ikke er der. Hvem skal jeg pynte meg for når jeg kjører bil til jobb, går rett i garderoben på jobb og skifter og rett hjem etterpå? Ser ikke poenget i det. 

Jeg MÅ ta bilen. 

Som sagt ; ser ikke poenget. Pynter meg til fest og når jeg en sjelden gang har fri når jeg skal til sentrum. 

Som sagt ; jeg er ikke her for å inspirere noen. Jeg er her for egen trivsel . 

Anonymkode: edf87...e72

Ja vel, men hvorfor er du i denne tråden? Hadde forstått det om du skrev disse tingene i en tråd som het «hvorfor kler du deg i det du gjør?», men denne tråden handler ikke om det. Den handler om hvem man synes er inspirerende i klesveien. Det er som om du ikke forstår temaet.

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...