Gå til innhold

Blir du inspirert av stilen til gamle damer? I 40-50-årene og eldre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dagens 50-60 åringer som tror de er litt ungdommelig kler seg i hoka sko og allværsjakke.....Jeg synes damer som kler seg mer klassisk og stilig er mer moteikon, hoka sko til 1500 kroner er liksom ikke stilig på kvinner i 50 årene.Jenter på 20 kan gå med de for å prøve å fremstå kvalitetsbevisste,men damer på 50 i slike blir ikke helt d samme. 

Anonymkode: 48df4...28a

Jeg tror ingen kjøper Hooka sko for å være moteriktige. Du vet med alderen kommer dårlige rygger og prolaps og der er hooka skoene gull selv om de ser for jævlige ut. 

Anonymkode: f2f4b...b60

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Athena Catalina

Har sett flere gamle damer 80+ som kler seg bra, men ikke akkurat noe jeg selv kunne gått i for jeg er for ung enda til å kle meg som en gammel dame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

haha, hvorfor skal vi kle oss slik du syns da? Det er deilig å være trygg på seg selv og være ei aktiv dame og da er praktiske klær man ikke blir kald og våt i det beste. Jeg er i 50-åra og det er sjelden jeg går på stas, som regel er jeg på vei til eller fra jobb eller til og fra trening. Stortrives i mine varme allværsjakke jeg. 

Anonymkode: edf87...e72

Enig. Jeg elsker høye hæler, nettingsstrømper,sekretærskjørt, kasjmir osv osv men vi bor i Norge med slapse, vind og faenskap. Ute i naturen er vi og. Da er allværsjakka det eneste som nytter. Vi kan ikke kle oss som vi er rikmannsfruer fra Monaco. 

Anonymkode: f2f4b...b60

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Enig. Jeg elsker høye hæler, nettingsstrømper,sekretærskjørt, kasjmir osv osv men vi bor i Norge med slapse, vind og faenskap. Ute i naturen er vi og. Da er allværsjakka det eneste som nytter. Vi kan ikke kle oss som vi er rikmannsfruer fra Monaco. 

Anonymkode: f2f4b...b60

Det er akkurat det - svært mange nordmenn ser ut som om de skal på tur konstant. Uansett om de bare skal på jobben.
Og når man skal på jobb fungerer det meget fint med en fin ullkåpe i stedet for allværsjakke. Med mindre man jobber i barnehage eller har annet utendørs arbeid.
Men folk gidder ikke å prøve. Og da er det lett å skylde på været og alt annet, i stedet for å si at man bare ikke har tilstrekkelig kreativitet til å kle seg pent i et klima man har bodd i hele livet.

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er akkurat det - svært mange nordmenn ser ut som om de skal på tur konstant. Uansett om de bare skal på jobben.
Og når man skal på jobb fungerer det meget fint med en fin ullkåpe i stedet for allværsjakke. Med mindre man jobber i barnehage eller har annet utendørs arbeid.
Men folk gidder ikke å prøve. Og da er det lett å skylde på været og alt annet, i stedet for å si at man bare ikke har tilstrekkelig kreativitet til å kle seg pent i et klima man har bodd i hele livet.

Anonymkode: 904fd...ddf

Og det plager andre fordi? Jeg bruker ullkåpe når jeg skal pynte meg, jobb er ikke pynteanledning. Jeg skylder ikke på noe, jeg syns bare ikke det er vits å bruke fine kåper i bilen til jobb. 

Anonymkode: edf87...e72

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

haha, hvorfor skal vi kle oss slik du syns da? Det er deilig å være trygg på seg selv og være ei aktiv dame og da er praktiske klær man ikke blir kald og våt i det beste. Jeg er i 50-åra og det er sjelden jeg går på stas, som regel er jeg på vei til eller fra jobb eller til og fra trening. Stortrives i mine varme allværsjakke jeg. 

Anonymkode: edf87...e72

Det er flott at du er aktiv, men det betyr ikke at du trenger å være kledd i turklær når du ikke skal på tur.

Og for all del, fint at du stortrives i din varme allværsjakke. Det er tilsynelatende det veldig mange andre nordmenn gjør også. Og det er det jeg påpeker at ikke er særlig inspirerende.

Jeg er en av dem som kler meg pent hver dag, og jeg kan love deg at det gjør noe med humøret. Og jeg er aldri våt og kald :) 

 

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og det plager andre fordi? Jeg bruker ullkåpe når jeg skal pynte meg, jobb er ikke pynteanledning. Jeg skylder ikke på noe, jeg syns bare ikke det er vits å bruke fine kåper i bilen til jobb. 

Anonymkode: edf87...e72

Og der avslørte du deg selv litt. Du «elsker kasjmir og skjørt osv», men kan ikke bruke det pga været? Og så sier du at du «setter deg i bilen til jobb». Så været er ikke problemet, altså.

Jeg tar som regel aldri bilen til jobb, og likevel bruker jeg stort sett pene kåper hele vintersesongen. 

Det er faktisk mulig å kle seg pent på jobb også. Skjønner ikke hvorfor noe så hverdagslig som en ullkåpe skal regnes som «pynt». Det er ikke en silkekjole, liksom.

Alt det du skriver viser at du bare ikke gidder å gjøre en innsats i hverdagen. Og for all del, det er helt opp til deg. Men nå handler denne tråden om hva man finner inspirerende, og dette er altså grunnen til at mange norske kvinner ikke er særlig inspirerende i klesveien.

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er akkurat det - svært mange nordmenn ser ut som om de skal på tur konstant. Uansett om de bare skal på jobben.
Og når man skal på jobb fungerer det meget fint med en fin ullkåpe i stedet for allværsjakke. Med mindre man jobber i barnehage eller har annet utendørs arbeid.
Men folk gidder ikke å prøve. Og da er det lett å skylde på været og alt annet, i stedet for å si at man bare ikke har tilstrekkelig kreativitet til å kle seg pent i et klima man har bodd i hele livet.

Anonymkode: 904fd...ddf

Jeg bor i Nord-Norge og går eller sykler til og fra jobb - 1 km hver vei - til jobben året rundt i all slags vær. Jeg kan love deg at ullkåpe ikke holder stand mot nordavind kombinert med diagonalt regn, noe som ikke er spesielt uvanlig her :) Så da blir det allværsjakke/varmeforet regnjakke og i verste fall også regnbukse/vanntett overtrekksbukse. Det er ikke spesielt elegant å komme gjennomvåt på jobb heller, og en ullkåpe trenger litt tid på å tørke når den først har blitt våt. Når det er sagt, bruker jeg gjerne trenchcoat, en pen skinnjakke eller ullkåpe de gangene været tillater det :) 

Endret av Roci
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er akkurat det - svært mange nordmenn ser ut som om de skal på tur konstant. Uansett om de bare skal på jobben.
Og når man skal på jobb fungerer det meget fint med en fin ullkåpe i stedet for allværsjakke. Med mindre man jobber i barnehage eller har annet utendørs arbeid.
Men folk gidder ikke å prøve. Og da er det lett å skylde på været og alt annet, i stedet for å si at man bare ikke har tilstrekkelig kreativitet til å kle seg pent i et klima man har bodd i hele livet.

Anonymkode: 904fd...ddf

Sykler til jobb, og så mye som mulig ellers, da er allværsjakke er et mye bedre valg enn fin ullkåpe. Ullkåpe passer i grunnen svært sjelden. Samme med skjørt og høyhælte sko. 

Anonymkode: 5228d...a5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og der avslørte du deg selv litt. Du «elsker kasjmir og skjørt osv», men kan ikke bruke det pga været? Og så sier du at du «setter deg i bilen til jobb». Så været er ikke problemet, altså.

Jeg tar som regel aldri bilen til jobb, og likevel bruker jeg stort sett pene kåper hele vintersesongen. 

Det er faktisk mulig å kle seg pent på jobb også. Skjønner ikke hvorfor noe så hverdagslig som en ullkåpe skal regnes som «pynt». Det er ikke en silkekjole, liksom.

Alt det du skriver viser at du bare ikke gidder å gjøre en innsats i hverdagen. Og for all del, det er helt opp til deg. Men nå handler denne tråden om hva man finner inspirerende, og dette er altså grunnen til at mange norske kvinner ikke er særlig inspirerende i klesveien.

Anonymkode: 904fd...ddf

Ja, man ser veldig fin ut i ullkåpe, pene skinnstøvletter og med paraply, helt til et vindkast vrenger paraplyen, regnet pisker vannrett, og det er umulig å krysse veien uten å trampe gjennom en vanndam. På Vestlandet er det allværsjakke med hette og vanntette sko/støvler som gjelder. 

Anonymkode: 5f749...eb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (1 minutt siden):

Jeg bor i Nord-Norge og går til og fra jobb - 1 km hver vei - til jobben året rundt i all slags vær. Jeg kan love deg at ullkåpe ikke holder stand mot nordavind og diagonalt regn :) Så da blir det allværsjakke/varmeforet regnjakke og i verste fall også regnbukse/vanntett overtrekksbukse. Det er ikke spesielt elegant å komme gjennomvåt på jobb heller, og en ullkåpe trenger litt tid på å tørke når den først har blitt våt.

Det gjelder nok mange som må ut og gå langt. Og det er forståelig. Og da er man ikke særlig inspirerende i klesveien der man kommer gående 😄 Som jo er temaet i tråden.

Men veldig mange her i sør også kler seg som om de skal ut og gå langt i nord, selv om de bare skal sette seg på bussen, og er tørrskodd hele veien.

Nordmenn flest er rett og slett ikke særlig pent kledd.

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenk om vi var like sykelig opptatt av menns påkledning. 

Anonymkode: 4cc63...592

Det er ingen her som er «sykelig opptatt»av påkledning. Spørsmålet var om gamle damer er inspirerende i klesveien. Svaret fra meg og andre at nei, det er de fleste ikke. Og den «turklær i hverdagen»-stilen gjelder like mye menn som kvinner.

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ingen her som er «sykelig opptatt»av påkledning. Spørsmålet var om gamle damer er inspirerende i klesveien. Svaret fra meg og andre at nei, det er de fleste ikke. Og den «turklær i hverdagen»-stilen gjelder like mye menn som kvinner.

Anonymkode: 904fd...ddf

Hele dette forumet er helt besatt av kvinners påkledning. Og oftest i negativ retning. 

Anonymkode: 4cc63...592

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, man ser veldig fin ut i ullkåpe, pene skinnstøvletter og med paraply, helt til et vindkast vrenger paraplyen, regnet pisker vannrett, og det er umulig å krysse veien uten å trampe gjennom en vanndam. På Vestlandet er det allværsjakke med hette og vanntette sko/støvler som gjelder. 

Anonymkode: 5f749...eb2

Jeg har bodd mange år i Bergen. Skaffet meg en regnjakke fra BRGN, som ser helt ok ut, til de aller verste regndagene. Ellers klarte jeg meg veldig godt med ullkåper og impregnerte skinnstøvletter.

Hvorfor blir folk så utrolig fornærmet av å få vite at de ikke er inspirerende i klesveien, når det de kler seg i er turklær? Det er det denne tråden handler om.

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

like viktig som klesstilen syns jeg er om folk er velstelt, lukter godt, hvordan de oppfører seg, smiler, er imøtekommende osv. Hva hjelper det vel med en klassisk fin ullkåpe om du er sur og nebbete? Helhet...alt henger sammen :)

Anonymkode: 0b985...76a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

like viktig som klesstilen syns jeg er om folk er velstelt, lukter godt, hvordan de oppfører seg, smiler, er imøtekommende osv. Hva hjelper det vel med en klassisk fin ullkåpe om du er sur og nebbete? Helhet...alt henger sammen :)

Anonymkode: 0b985...76a

Helt enig! Alle de tingene er langt viktigere enn pen bekledning!

Men så kan man altså være alle de tingene og samtidig kle seg pent 😊

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hele dette forumet er helt besatt av kvinners påkledning. Og oftest i negativ retning. 

Anonymkode: 4cc63...592

Jeg synes ikke menn kler seg bedre enn kvinner.

Anonymkode: 904fd...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det gjelder nok mange som må ut og gå langt. Og det er forståelig. Og da er man ikke særlig inspirerende i klesveien der man kommer gående 😄 Som jo er temaet i tråden.

Men veldig mange her i sør også kler seg som om de skal ut og gå langt i nord, selv om de bare skal sette seg på bussen, og er tørrskodd hele veien.

Nordmenn flest er rett og slett ikke særlig pent kledd.

Anonymkode: 904fd...ddf

Men det er da ikke bare ytterklær som er temaet i tråden? Det er ikke noe problem å være pent kledd under regntøyet :) Om jeg bruker Hoka-sko eller gummistøvler og allværs/regnjakke under "transportetappen", er jo ikke det til hinder for å være pent kledd under yttertøyet og ha med "småsko" som man skifter til når man er kommet innendørs :) Poenget mitt er at du vet ikke nødvendvis hvordan jeg er kledd under de kjedelige, praktiske men akk så nødvendige allværs/regnplaggene.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...