Gå til innhold

Blir du inspirert av stilen til gamle damer? I 40-50-årene og eldre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Synes denne gamle damen på 40 var inspirerende.

Anonymkode: ae0ef...2fe

Nå med bilde:

ADVANCED STYLE: Life and Style Tips From a 100 Year Old Lady | Fashion,  Advanced style, Old women

Anonymkode: ae0ef...2fe

  • Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AprilRyan

Tråden handler om man blir inspirert og er det virkelig noen som blir inspirert av allværsjakker og praktiske klær i hverdagen? Jeg blir ikke det om jeg ønsker meg inspirasjon til å kle meg annerledes. Å kle meg stygt eller praktisk klarer jeg helt fint uten inspirasjon fra andre.

Jeg bodde på Vestlandet før og bor nå på et sted der det er mye vær også. Her må man jo ha på ytterklær og sko som tåler litt vær, men jeg går fremdeles ikke med allværsjakke og støvler har jeg ikke gått med siden jeg var barn. Har selvfølgelig regnjakke/-kåpe, vinterparkas og gode sko. Jeg går gjerne med ullkåpe til hverdags og det har jeg gjort uansett hvor jeg har bodd.

At man liker eller ønsker å gå i praktiske klær (eller må det på grunn av været) er opp til hver enkelt, men det må gå an å si at det ikke inspirerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (7 minutter siden):

Men det er da ikke bare ytterklær som er temaet i tråden? Det er ikke noe problem å være pent kledd under regntøyet :) Om jeg bruker Hoka-sko eller gummistøvler og allværs/regnjakke under "transportetappen", er jo ikke det til hinder for å være pent kledd under yttertøyet og ha med "småsko" som man skifter til når man er kommet innendørs :) Poenget mitt er at du vet ikke nødvendvis hvordan jeg er kledd under de kjedelige, praktiske men akk så nødvendige allværs/regnplaggene.

Nei, og da er det jo mulig at du er inspirerende for dem du jobber med :)

Synes det er flott at du er pent kledd under yttertøyet, jeg.

Men yttertøy er nok det vi ser mest av på andre i hverdagen når vi er ute og går, og da er det ikke så inspirerende med allværsjakke og dunjakke.

Anonymkode: 904fd...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (5 minutter siden):

Tråden handler om man blir inspirert og er det virkelig noen som blir inspirert av allværsjakker og praktiske klær i hverdagen? Jeg blir ikke det om jeg ønsker meg inspirasjon til å kle meg annerledes. Å kle meg stygt eller praktisk klarer jeg helt fint uten inspirasjon fra andre.

Jeg bodde på Vestlandet før og bor nå på et sted der det er mye vær også. Her må man jo ha på ytterklær og sko som tåler litt vær, men jeg går fremdeles ikke med allværsjakke og støvler har jeg ikke gått med siden jeg var barn. Har selvfølgelig regnjakke/-kåpe, vinterparkas og gode sko. Jeg går gjerne med ullkåpe til hverdags og det har jeg gjort uansett hvor jeg har bodd.

At man liker eller ønsker å gå i praktiske klær (eller må det på grunn av været) er opp til hver enkelt, men det må gå an å si at det ikke inspirerer.

Takk 🙌🙌

Virker som om veldig mange reagerer voldsomt på å høre dette - selv om det er helt opplagt.

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå med bilde:

ADVANCED STYLE: Life and Style Tips From a 100 Year Old Lady | Fashion,  Advanced style, Old women

Anonymkode: ae0ef...2fe

Hun så bedre ut enn 98% av nordmenn, men tror hun der er godt over 40. Sikkert rund 50.

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (På 21.9.2022 den 23.45):

Gamle damer???

Ta må ha blandet 40 med 80. 
Finnes damer på 60 med bein som 20 åringer ville misunnet dem.

Anonymkode: 48315...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg blir inspirert til å ikke ha en slik stil selv om 10/20 år.

Anonymkode: 290f9...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun så bedre ut enn 98% av nordmenn, men tror hun der er godt over 40. Sikkert rund 50.

Anonymkode: 904fd...ddf

Enig, ser ut som hun er 52-55

Anonymkode: d0624...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun så bedre ut enn 98% av nordmenn, men tror hun der er godt over 40. Sikkert rund 50.

Anonymkode: 904fd...ddf

Hun der er nok godt over 50. 60-70 ville jeg ha sagt.  Eller kanskje eldre enn det også. 50-åringer ser ikke slik ut.

Men flott dame.

Endret av AprilRyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig, ser ut som hun er 52-55

Anonymkode: d0624...780

Flott dame, men hun er nok nærmere 80 enn 50, det er lett å se på ansiktstrekkene hennes. 

Edit: Fant nettopp ut at hun er 100 år gammel!!!  Unnskyld meg altså, men noen har virkelig ikke peiling:fnise:

Edit 2: Hun var 100 år gammel da bildet ble tatt, artikkelen er 10 år gammel: https://www.huffpost.com/entry/advanced-style-life-lessons_n_1518424

Endret av Roci
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
Roci skrev (7 minutter siden):

Flott dame, men hun er nok nærmere 80 enn 50, det er lett å se på ansiktstrekkene hennes. 

Edit: Fant nettopp ut at hun er 100 år gammel!!!  Unnskyld meg altså, men noen har virkelig ikke peiling:fnise:

Edit 2: Hun var 100 år gammel da bildet ble tatt, artikkelen er 10 år gammel: https://www.huffpost.com/entry/advanced-style-life-lessons_n_1518424

Oj, jeg tippet også for ungt, men hun holdt seg godt. De som tror hun er 50 kan ikke ha sett mange 50-åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (8 minutter siden):

Flott dame, men hun er nok nærmere 80 enn 50, det er lett å se på ansiktstrekkene hennes. 

Edit: Fant nettopp ut at hun er 100 år gammel!!!  Unnskyld meg altså, men noen har virkelig ikke peiling:fnise:

Edit 2: Hun var 100 år gammel da bildet ble tatt, artikkelen er 10 år gammel: https://www.huffpost.com/entry/advanced-style-life-lessons_n_1518424

Tror det er en del her som sliter med å forstå satire også 😄

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror det er en del her som sliter med å forstå satire også 😄

Anonymkode: 904fd...ddf

For at satire skal være vellykket og nå sitt publikum, har kontekst betydning. Dårlig satire slår bare tilbake på satirikeren. 

Anonymkode: c9212...b65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gammeldags stil i mine øyne er klær fra merket UNO eller Namaste. Det er sånn lag på lag tunika i lin og selvsagt vid bukse i lin. Flagrende gevanter. Gjerne svart kjortel og bukse og neon kontrastfarge på tunika ytterst, f.eks turkis eller grønn. Det skal henge og ikke være tettsittende, her skal det være komfortabelt og materialet puster . Store øreringer i sølv som henger ned til nakken og anheng i sølv, gjerne et gigantisk hjerte som henger i et langt kjede. Jeg gikk tegning, form, farge på videregående, så vi hadde en del lærere i den stilen der. Det er ikke stygt, det er ikke kjedelig heller . Det er til og med ganske  stilig og praktisk, men det er ingen på under 30 som går kledd slik, med mindre du gikk på steinerskolen eller bor i vegansk kollektiv på Grünerløkka. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun så bedre ut enn 98% av nordmenn, men tror hun der er godt over 40. Sikkert rund 50.

Anonymkode: 904fd...ddf

Jeg regnet med folk forsto satiren...

Anonymkode: ae0ef...2fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

For at satire skal være vellykket og nå sitt publikum, har kontekst betydning. Dårlig satire slår bare tilbake på satirikeren. 

Anonymkode: c9212...b65

Det begynte med at hun som postet bildet skrev at hun likte stilen på «denne damen på 40». Som åpenbart var en spøk.

Så skrev jeg

   AnonymBruker skrev (1 time siden): 

Hun så bedre ut enn 98% av nordmenn, men tror hun der er godt over 40. Sikkert rund 50.

Anonymkode: 904fd...ddf

Og så spøkte flere videre om det samme. Men noen tok det altså seriøst. 

Som i seg selv er ganske morsomt 😄
 

Men satiren var treffende og god. Det at du ikke klarte å plukke den opp, må du nesten ta på deg selv.

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det begynte med at hun som postet bildet skrev at hun likte stilen på «denne damen på 40». Som åpenbart var en spøk.

Så skrev jeg

 

   AnonymBruker skrev (1 time siden): 

Hun så bedre ut enn 98% av nordmenn, men tror hun der er godt over 40. Sikkert rund 50.

Anonymkode: 904fd...ddf

Og så spøkte flere videre om det samme. Men noen tok det altså seriøst. 

Som i seg selv er ganske morsomt 😄
 

Men satiren var treffende og god. Det at du ikke klarte å plukke den opp, må du nesten ta på deg selv.

Anonymkode: 904fd...ddf

Jeg forsto satiren, syntes bare ikke den var noe god. 

Anonymkode: c9212...b65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har bodd mange år i Bergen. Skaffet meg en regnjakke fra BRGN, som ser helt ok ut, til de aller verste regndagene. Ellers klarte jeg meg veldig godt med ullkåper og impregnerte skinnstøvletter.

Hvorfor blir folk så utrolig fornærmet av å få vite at de ikke er inspirerende i klesveien, når det de kler seg i er turklær? Det er det denne tråden handler om.

Anonymkode: 904fd...ddf

Jeg svarte en som mente ullkåpe var tingen uansett.

Poenget er man trenger noe vanntett med hette i drittvær, ikke ullkåpe og paraply, noe du iallfall delvis er enig i, ser jeg. Og så kan jo været være ullkåpevennlig om morgenen, men fare for vannrett regn og kuling i kastene når man skal hjem, så da kler iallfall jeg meg for hjemturen når jeg går hjemmefra. Og jeg har ødelagt altfor mange skinnstøvletter i regn, slaps, veisalt o.l. til at jeg bruker dem i vått vestlandsvær. 

Jeg er ikke opptatt av å inspirere, men forklarer altså bare at det heller ikke er målet, fordi «inspirerende» klær ofte ikke er praktiske. 

Anonymkode: 5f749...eb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dagens 50-60 åringer som tror de er litt ungdommelig kler seg i hoka sko og allværsjakke.....Jeg synes damer som kler seg mer klassisk og stilig er mer moteikon, hoka sko til 1500 kroner er liksom ikke stilig på kvinner i 50 årene.Jenter på 20 kan gå med de for å prøve å fremstå kvalitetsbevisste,men damer på 50 i slike blir ikke helt d samme. 

Anonymkode: 48df4...28a

Du skjønner da vel at bein som er gått på i 50 år er litt vonde...?

Anonymkode: 323b6...fc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du skjønner da vel at bein som er gått på i 50 år er litt vonde...?

Anonymkode: 323b6...fc3

Vi gidder ikke lenger late som det finnes høyhælte sko som «faktisk er gode å gå i».

Anonymkode: 4cc63...592

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...