Gå til innhold

Blir du inspirert av stilen til gamle damer? I 40-50-årene og eldre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gammel? Noen ganger burde folks fødselsdato stå ved brukernavnet.

Anonymkode: 90648...eeb

  • Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble 40 i år, anser meg overhodet ikke som gammel!! 🤣🤣

Anonymkode: 1b4e9...85e

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, blir kjempeinspirert av oldingene på 40.

oldest-1468451872-7037-1468452401_r_680x

(PS - alle disse trådene om gamle damer på 30+ blir litt for gjennomsiktige. Prøv hardere).

Anonymkode: d7afe...912

  • Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er 34 år gammel og går med lange skjørt og løse topper. Har gjort det i mange år haha! Gamlinger vet komfort og jeg skjønte det før jeg ble dinosaur. 

Anonymkode: 50276...8df

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gamle damer på 40-50? 🤨 Leter ikke etter "stilforbilder" å kopiere, uansett alder, og synes jeg et antrekk er pent, kan jeg gjerne innrømme det og komplimentere uansett om den som bærer det er 17 eller 92 (er 29 selv)

Anonymkode: f1b4c...b64

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, blir ikke inspirert av klesstilen til en bestemt aldersgruppe. 

Artig at 90 talls stilen er på mote igjen da, så det er åpenbart mange unge som lar seg inspirere av 30-40 åringers tidligere klesstil. 

All moten etter 2000 synes jeg ikke er spesielt ikonisk, det meste går ut på å resirkulere gamle moter. Så jeg håper de snart kommer på noe nytt så dagens ungdom kan se det kommer igjen når de blir gamle😅

Anonymkode: 9387f...766

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle damer ?! Gamle er vi da først når vi er i midten av 80 årene og oppover !

Anonymkode: 60dfd...eed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jeg kan bli inspirert av dem og er på den alderen selv, men også av andre. Blir ikke særlig inspirert av de som er opptatt av å følge slavisk moten uansett om den passer kroppen deres eller ei og heller ikke de som har komfort og at et plagg skal være praktisk som høyeste mål når de setter sammen et antrekk.

Men ser dessverre sjeldent antrekk som er særlig inspirerende på gata og rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oer i 40-årene og lar meg gjerne inspirere av kvinner på min egen alder og eldre, ja. Jeg føler at jeg har gått fra ung til mer "damete" i stilen og trives veldig godt med det.

Anonymkode: d1986...e99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke inspirert av 50-åringer nei. 99% av disse går jo rundt i allværsklær fra Stormberg osv. Og obligatoriske Hoka på beina. Ikke akkurat mucho elegante. 

Gamle kvinner derimot som Liv Ullmann og dronning Sonja kan jeg bli inspirert av. De er så flotte i klesveien, og spesielt LU er helt magisk vakker.

Anonymkode: 1f97a...811

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PanteneProVVV
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, jeg er 34 år gammel og går med lange skjørt og løse topper. Har gjort det i mange år haha! Gamlinger vet komfort og jeg skjønte det før jeg ble dinosaur. 

Anonymkode: 50276...8df

Jeg og går med lange skjørt og løse topper (best!), + litt diverse gammelt skrot jeg finner på loftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan bli inspirert av alle, uavhengig alder. Individualister skiller seg ut, selvtillit og trygghet på egen stil sender ut gode signaler. Enten de er ungdommer på 17, gamle damer på 90, eller modne kvinner i 40-50åra. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir inspirert av noen gamle damer ja. F eks Diane Keaton har alltid hatt en ikonisk klesstil, og har den fortsatt, selv om hun nå er 76 år. Carine Roitfeld er 68 og like inspirerende som alltid.

Men har ikke så mye til overs for norske gamle damer sin stil. Eller unge damer, for den saks skyld.

Kvinner 40+ kjører ofte: Jeans, strikkegenser, allværsjakke/tynn dunjakke, joggesko eller annet praktisk fottøy og brunlig skinnveske. I KOMBINASJON!!!

Kvinner under 40 kjører ofte: Løs jeans dratt altfor langt opp/bootcut med for korte ben, croptop selv om man er for tjukk for det, hvite tennissokker i slitte joggesko og stygg dunjakke.

Fatter virkelig ikke hvorfor så få norske kvinner kan kle seg. Det virker som om mange av de eldre bare har «gitt opp» å se bra ut, og bare fokuserer på hva som er praktisk. Og så virker det som om de unge har veldig store problemer med å forstå hvordan man bør kombinere trender, og i tillegg ikke helt forstår at ikke alle trender er for alle kroppsfasonger.

 

Anonymkode: 904fd...ddf

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså - er du av den oppfatning at folk på KG stort sett er veldig unge, i 20-årene…?

For da tror jeg du trenger litt realitetsorientering, og muligens står foran et aldri så lite sjokk.

 

Anonymkode: d7894...49b

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Blir ikke inspirert av 50-åringer nei. 99% av disse går jo rundt i allværsklær fra Stormberg osv. Og obligatoriske Hoka på beina. Ikke akkurat mucho elegante. 

Gamle kvinner derimot som Liv Ullmann og dronning Sonja kan jeg bli inspirert av. De er så flotte i klesveien, og spesielt LU er helt magisk vakker.

Anonymkode: 1f97a...811

Fortell meg da hvordan jeg skal kle meg når det faktisk kan regne i ukevis.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens 50-60 åringer som tror de er litt ungdommelig kler seg i hoka sko og allværsjakke.....Jeg synes damer som kler seg mer klassisk og stilig er mer moteikon, hoka sko til 1500 kroner er liksom ikke stilig på kvinner i 50 årene.Jenter på 20 kan gå med de for å prøve å fremstå kvalitetsbevisste,men damer på 50 i slike blir ikke helt d samme. 

Anonymkode: 48df4...28a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg blir inspirert av noen gamle damer ja. F eks Diane Keaton har alltid hatt en ikonisk klesstil, og har den fortsatt, selv om hun nå er 76 år. Carine Roitfeld er 68 og like inspirerende som alltid.

Men har ikke så mye til overs for norske gamle damer sin stil. Eller unge damer, for den saks skyld.

Kvinner 40+ kjører ofte: Jeans, strikkegenser, allværsjakke/tynn dunjakke, joggesko eller annet praktisk fottøy og brunlig skinnveske. I KOMBINASJON!!!

Kvinner under 40 kjører ofte: Løs jeans dratt altfor langt opp/bootcut med for korte ben, croptop selv om man er for tjukk for det, hvite tennissokker i slitte joggesko og stygg dunjakke.

Fatter virkelig ikke hvorfor så få norske kvinner kan kle seg. Det virker som om mange av de eldre bare har «gitt opp» å se bra ut, og bare fokuserer på hva som er praktisk. Og så virker det som om de unge har veldig store problemer med å forstå hvordan man bør kombinere trender, og i tillegg ikke helt forstår at ikke alle trender er for alle kroppsfasonger.

 

Anonymkode: 904fd...ddf

haha, hvorfor skal vi kle oss slik du syns da? Det er deilig å være trygg på seg selv og være ei aktiv dame og da er praktiske klær man ikke blir kald og våt i det beste. Jeg er i 50-åra og det er sjelden jeg går på stas, som regel er jeg på vei til eller fra jobb eller til og fra trening. Stortrives i mine varme allværsjakke jeg. 

Anonymkode: edf87...e72

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...