Gå til innhold

Hvorfor har barn så teite navn for tiden?


Mammatilernst

Anbefalte innlegg

Polyester skrev (2 timer siden):

Hei jeg samler på stygge navn, her er litt av samlingen:

Screenshot_20201120-170206~2.jpg

Screenshot_20201120-170856~2.jpg

Screenshot_20201120-170503~2.jpg

Screenshot_20211003-120758~2.jpg

Screenshot_20201126-090843~2.jpg


Dumt at hitler ikke het leidulf, eller noe i den gata. Da hadde han ødelagt et navn som faktisk var stygt. Adolf er egentlig fint, men pga hitler, er det navnet ødelagt for alltid.

Anonymkode: 11ffa...584

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):


Dumt at hitler ikke het leidulf, eller noe i den gata. Da hadde han ødelagt et navn som faktisk var stygt. Adolf er egentlig fint, men pga hitler, er det navnet ødelagt for alltid.

Anonymkode: 11ffa...584

For alltid? Nei, jeg håper flere vil bruke det nå i nærmeste fremtid

Anonymkode: 33147...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i vikarbyrå og stort sett i forskjellige barnehager. Mitt inntrykk er at nesten alle avdelinger har Frida, Sigrid, Aurora, Oliver óg minst en Nora og to barn med jålenavn som Lykke, Livia og en med et skikkelig gammelt sært norrønt navn.

Anonymkode: 6467a...ded

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 16.15):

Amanda var et vanlig navn på gamle damer ja, i likhet med Sara. 

Anonymkode: d1101...ef6

Amanda var et vanlig navn på babyer også, og på småjenter. Alle gamle damer har faktisk vært det en gang i tiden. Det samme gjelder Sara. 

Anonymkode: fa145...dd3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For alltid? Nei, jeg håper flere vil bruke det nå i nærmeste fremtid

Anonymkode: 33147...31d

Ja, kanskje. Navnet i seg selv er jo ikke stygt. Enig med deg der faktisk. Håper det tas i bruk igjen. Å la han definere navnet, er jo å la ham vinne noe. Ta eierskap på det liksom.

Anonymkode: 11ffa...584

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Amanda var et vanlig navn på babyer også, og på småjenter. Alle gamle damer har faktisk vært det en gang i tiden. Det samme gjelder Sara. 

Anonymkode: fa145...dd3

Enig. Og begge er fine.

Anonymkode: 11ffa...584

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 16.29):

Mye stygge navn ja…Liam, Arian, Timian, Matheo, Leonie, Alexa, osv osv. Påtatt, jålete og pretensiøst. Ungen blir ikke mer spesiell av å dra på et spesielt navn. Takke meg til Erik, Petter og Kristine…..

Anonymkode: 3bfa5...64c

Synes Matheo er sykt fint jeg. Smak og behag, synes Petter og Erik er mainstreamt, og grusomt å høre på. Petter er skikkelig bølle navn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 15.02):

Liam. Det må være det styggeste mest harry guttenavnet som er blitt veldig populært de siste årene. 

Anonymkode: b4b04...b91

Jeg tror det kommer fra Tv. Har sett svært mye amerikanske serier med navnet Liam, og folk velger å kalle ungene sine deretter. Noen jeg kjenner nå ga navn til dattera si  etter ei i Game of Thrones. Det var også en syk høy topp på navnet Emma på starten av 00 tallet siden Rachel i Friends kalte ungen sin det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke er da langt fra det verste navnet. Men jeg ser aspektet rundt forventningene til navnet..det kan ikke være lett når man er et tenåringstroll og heter Lykke..men det går seg nok til det også.

Jeg syns navnetrenden begynner å vende i positiv retning jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (På 18.9.2022 den 15.40):

Enig. Tipper det blir det nye Ronny.

 

Jeg synes Lykke er et grusomt navn - både fordi det høres jålete og dillete ut, men mest fordi det ligger forventninger i det som fort kan briste. Hva hvis Lykke blir mobba eller blir deprimert? Rusmisbruker? Synes ikke det kan sammenlignes med Bjørn og Tone (som noen påstod), siden ingen av dem er beskrivelser av en sinnstilstand.

Det ligger ingen andre forventninger i det enn at hun var en lykke for foreldrene, at de anså henne som en lykke å få til verden. Jeg har ingen forventninger om at Lykke jeg møter på jobb skal være så jævla lykkelig. Hva med Tone som er tonedøv? Bjørn som er en liten, veik pusling? 
 

Hva om Liv er infertil eller begår selvmord? Hva om Julie hater jula, Vår er født på høsten, Bjørk har pollenallergi, Tine ikke tåler melk, Tom drikker seg full, Mette får anoreksia, Christian ikke er kristen, Kristen er ateist og Arve ikke arver en eneste krone?? 

Anonymkode: f6acf...a9a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det ligger ingen andre forventninger i det enn at hun var en lykke for foreldrene, at de anså henne som en lykke å få til verden. Jeg har ingen forventninger om at Lykke jeg møter på jobb skal være så jævla lykkelig. Hva med Tone som er tonedøv? Bjørn som er en liten, veik pusling? 
 

Hva om Liv er infertil eller begår selvmord? Hva om Julie hater jula, Vår er født på høsten, Bjørk har pollenallergi, Tine ikke tåler melk, Tom drikker seg full, Mette får anoreksia, Christian ikke er kristen, Kristen er ateist og Arve ikke arver en eneste krone?? 

Anonymkode: f6acf...a9a

Når liv finner ut at hun er infertil omgås hun forhåpentligvis ikke folk som lager slemme ordspill av navn da..

Anonymkode: 4fbc9...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jamie og Jools Oliver? Greit nok at ungene har mange navn og det gjør det pretensiøst, men Poppy, Daisy, River, Buddy og Petal er jo forholdsvis vanlige navn der borte, spesielt de tre første. 
 

 

Nydelig navn🥰

Anonymkode: 2eead...9d7

Poppy Honey Rosie, Daisy Boo Pamela, Petal Blossom Rainbow, Buddy Bear Maurice og River Rocket er pretensiøse navn i min verden..

Anonymkode: ae8bc...339

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 15.56):

Men du ER frekk.

hilsen mammaen til Lykke

 

 

 

Anonymkode: 7f856...322

Og du har vanvittig harry smak i navn. Hva heter de andre barna dine? Liam Elias og Mirakel?

Anonymkode: b6cac...c48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DislayName skrev (På 24.9.2022 den 9.43):

Spesial snowflakes foreldre velger spesial snowflake navn. Selvsagt gjør de det. Blant de med litt mer kulturell kapital velger man trauste enkle helnorske navn.

For noen år siden jobbet jeg på et stort privat sykehuset med høyt utdannede mennesker (leger, psykiatere, psykologer, fysioterapeuter med videreutdanning osv). Dette var før jeg fikk barn selv. Navnene de hadde på barna sine var alt fra Leon, Matheo og Rosita - til Sigurd, Iver og Anders. 

Anonymkode: f767f...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og du har vanvittig harry smak i navn. Hva heter de andre barna dine? Liam Elias og Mirakel?

Anonymkode: b6cac...c48

Er det mulig 🙈 Heller harry navnesmak enn å være så frekk i kjeften som det du er… 

Anonymkode: f767f...005

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 17.04):

Det ligger ingen andre forventninger i det enn at hun var en lykke for foreldrene, at de anså henne som en lykke å få til verden. Jeg har ingen forventninger om at Lykke jeg møter på jobb skal være så jævla lykkelig. Hva med Tone som er tonedøv? Bjørn som er en liten, veik pusling? 
 

Hva om Liv er infertil eller begår selvmord? Hva om Julie hater jula, Vår er født på høsten, Bjørk har pollenallergi, Tine ikke tåler melk, Tom drikker seg full, Mette får anoreksia, Christian ikke er kristen, Kristen er ateist og Arve ikke arver en eneste krone?? 

Anonymkode: f6acf...a9a

Ha ha, ja det hender det blir sånne morsomme eller rare sammentreff. Men man trenger jo ikke legge opp til det som forelder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DislayName
6 hours ago, AnonymBruker said:

For noen år siden jobbet jeg på et stort privat sykehuset med høyt utdannede mennesker (leger, psykiatere, psykologer, fysioterapeuter med videreutdanning osv). Dette var før jeg fikk barn selv. Navnene de hadde på barna sine var alt fra Leon, Matheo og Rosita - til Sigurd, Iver og Anders. 

Anonymkode: f767f...005

Leger er da ikke kjent for å ha så høy kulturell kapital?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 17.04):

Det ligger ingen andre forventninger i det enn at hun var en lykke for foreldrene, at de anså henne som en lykke å få til verden. Jeg har ingen forventninger om at Lykke jeg møter på jobb skal være så jævla lykkelig. Hva med Tone som er tonedøv? Bjørn som er en liten, veik pusling? 
 

Hva om Liv er infertil eller begår selvmord? Hva om Julie hater jula, Vår er født på høsten, Bjørk har pollenallergi, Tine ikke tåler melk, Tom drikker seg full, Mette får anoreksia, Christian ikke er kristen, Kristen er ateist og Arve ikke arver en eneste krone?? 

Anonymkode: f6acf...a9a

Eller Helle som falt og slo hodet i steinhellene, eller Tale som er stum.. Og hva med stakkars Nora som bor i sør og Bruno som er albino 🥲

Anonymkode: ae8bc...339

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Eller Helle som falt og slo hodet i steinhellene, eller Tale som er stum.. Og hva med stakkars Nora som bor i sør og Bruno som er albino 🥲

Anonymkode: ae8bc...339

Eller Bjørn som var menneske og ikke bjørn. Eller Geirmund som aldri eide et spyd

Anonymkode: 33147...31d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...