Gå til innhold

Hvorfor har barn så teite navn for tiden?


Mammatilernst

Anbefalte innlegg

Noen navneforslag fra Hønehjørnet 

Jermine, Hermine, Violeta,  Gunda, Vilje, aurora, Lydia, alexia,mailie, lydie, Zelda, mathilie. Brandi, bella, ferra, Nikoline, nalie, jessy, winter, rianna, antonita, elvira, heidrun, benita, jossefi, nord, tara, thammi, rose, Johanna, erica, lykke, danielle, synna, elisa, Yrja, Monita, Tabita, Sabrina, Vivian, Edith, Edna, Cassandra, Mariell, Simone, Esther, Desire, Maylinn, Guri,  Ranveig, Ragnhild, Debbie, Lone, Leonora, Mayliss, Siri, Sigrid, Anja, Dorthe, Angelica, Maud, Beathe, Rakel, Agathe, Ylva, Birthe, Annebell, Embla, Ramona, Isadora, Astrid, Randi, Ådel, Silja, Gyda, Jenny, Hedda, Hedvig, Olavia, Bianca, Turid, Kaja, Runa, Sabbina, Cornelia, Nora, Irmelin, Leni, Lykke, Inez, Miralda, Jensine, Linde, Molly, Jessie, Lovinda, Allegra. nikotine, mingus, seip, Randine, Olava, Valborg, Ingeborg, Elfrid, Elida, Inga, Tora, Tori, Kjellfrid, Kjellaug, Nicoline, Ariel, Malina, Irmelin, Arja, Alma,,Zelma, Melina, Madia, Elvira, Emine, lykke, Cenita, Lilja, Peggy. Jokkomine/Jokkomina. 

Jepp... 😳😂😝👻

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Istinde skrev (14 minutter siden):

Noen navneforslag fra Hønehjørnet 

Jermine, Hermine, Violeta,  Gunda, Vilje, aurora, Lydia, alexia,mailie, lydie, Zelda, mathilie. Brandi, bella, ferra, Nikoline, nalie, jessy, winter, rianna, antonita, elvira, heidrun, benita, jossefi, nord, tara, thammi, rose, Johanna, erica, lykke, danielle, synna, elisa, Yrja, Monita, Tabita, Sabrina, Vivian, Edith, Edna, Cassandra, Mariell, Simone, Esther, Desire, Maylinn, Guri,  Ranveig, Ragnhild, Debbie, Lone, Leonora, Mayliss, Siri, Sigrid, Anja, Dorthe, Angelica, Maud, Beathe, Rakel, Agathe, Ylva, Birthe, Annebell, Embla, Ramona, Isadora, Astrid, Randi, Ådel, Silja, Gyda, Jenny, Hedda, Hedvig, Olavia, Bianca, Turid, Kaja, Runa, Sabbina, Cornelia, Nora, Irmelin, Leni, Lykke, Inez, Miralda, Jensine, Linde, Molly, Jessie, Lovinda, Allegra. nikotine, mingus, seip, Randine, Olava, Valborg, Ingeborg, Elfrid, Elida, Inga, Tora, Tori, Kjellfrid, Kjellaug, Nicoline, Ariel, Malina, Irmelin, Arja, Alma,,Zelma, Melina, Madia, Elvira, Emine, lykke, Cenita, Lilja, Peggy. Jokkomine/Jokkomina. 

Jepp... 😳😂😝👻

Mange av desse var jo fine og vanlige. Peggy og Jokkomine var artige da.

Anonymkode: 2eead...9d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Mange av desse var jo fine og vanlige. Peggy og Jokkomine var artige da.

Anonymkode: 2eead...9d7

Sabbina Jokkomina er en favoritt 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istinde skrev (46 minutter siden):

Noen navneforslag fra Hønehjørnet 

Jermine, Hermine, Violeta,  Gunda, Vilje, aurora, Lydia, alexia,mailie, lydie, Zelda, mathilie. Brandi, bella, ferra, Nikoline, nalie, jessy, winter, rianna, antonita, elvira, heidrun, benita, jossefi, nord, tara, thammi, rose, Johanna, erica, lykke, danielle, synna, elisa, Yrja, Monita, Tabita, Sabrina, Vivian, Edith, Edna, Cassandra, Mariell, Simone, Esther, Desire, Maylinn, Guri,  Ranveig, Ragnhild, Debbie, Lone, Leonora, Mayliss, Siri, Sigrid, Anja, Dorthe, Angelica, Maud, Beathe, Rakel, Agathe, Ylva, Birthe, Annebell, Embla, Ramona, Isadora, Astrid, Randi, Ådel, Silja, Gyda, Jenny, Hedda, Hedvig, Olavia, Bianca, Turid, Kaja, Runa, Sabbina, Cornelia, Nora, Irmelin, Leni, Lykke, Inez, Miralda, Jensine, Linde, Molly, Jessie, Lovinda, Allegra. nikotine, mingus, seip, Randine, Olava, Valborg, Ingeborg, Elfrid, Elida, Inga, Tora, Tori, Kjellfrid, Kjellaug, Nicoline, Ariel, Malina, Irmelin, Arja, Alma,,Zelma, Melina, Madia, Elvira, Emine, lykke, Cenita, Lilja, Peggy. Jokkomine/Jokkomina. 

Jepp... 😳😂😝👻

Mange fine navn her da. Jeg kjenner/vet om både Tabitha, Alma, Lykke, Lilja, Cornelia (og Cordelia), Molly, Violetta, Nicoline, Esther, Turid, Kaja, Hermine… altså ærlig talt, mange av navnene du ramser opp er jo velt vanlige! 🤔

 

Anonymkode: f767f...005

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Anonymus Notarius said:

Men for å svare på spørsmålet: Grunnen er nok at folk vil være unike/vise verden hvor unike barna deres er, og "selvrealisere seg" gjennom barnas navn. 

Synes det er ved å tenke over det at flere kjendisbarn med ekstreme navn har bytta navn til noe mer normalt som voksne. Hvis man vil vise verden hvor unik man er, så bytt ut ditt eget navn, ikke la ungene dine slite med det. 

100% enig med denne! Er det noe man egentlig ønsker som barn så er det å ikke skille seg ut! Synes synd på de Leah Isadoraene og Blue Indigoene rundt om i landet som må forklare seg ihjel hver gang de skal presentere seg. 

Anonymkode: 63de6...754

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange fine navn her da. Jeg kjenner/vet om både Tabitha, Alma, Lykke, Lilja, Cornelia (og Cordelia), Molly, Violetta, Nicoline, Esther, Turid, Kaja, Hermine… altså ærlig talt, mange av navnene du ramser opp er jo velt vanlige! 🤔

 

Anonymkode: f767f...005

Altså.. Jeg har bare kopiert et lite utvalg av navneforslag fra Hønehjørnets medlemmer på Facebook. Og der var det alt fra VANLIGE navn, til litt mer UVANLIGE!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

linus er litt tragisk. søtt på en baby, men ikke på en 40 åring.......

Konrad har nettopp startet i barnehagen- han burde vel ærlig talt vært på eldreheimen nå. 

svale er også et noe tragisk navn... 

Anonymkode: 47114...304

Konrad er et solid navn som passer til alle aldrer! 

Anonymkode: a00fc...2a8

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er massevis av navn som er lik andre ord, f.eks Tone, Dag, Stein, Vilje, Bjørn, Line, men vi er blitt vant til dem. Du reagerer bare fordi Lykke er forholdsvis nytt. 

Anonymkode: 6f25b...d14

Vilje? Det er like snålt som lykke

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vet om to jenter som heter lykke, begge er utrolig krevende barn. Burde igrunn foreslått for foreldrene å døpt dem om... 

Anonymkode: 8f4ca...a9d

Do it. Lag en tråd om hvordan det gikk. 

Anonymkode: e683c...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtte forleden på en Tian. Ikke Timian, ikke Stian, men Tian..? Kjenner også til en Leam - som Liam, bare *annerledes*🥴🙄

Anonymkode: 72bdc...df0

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke har jeg egentlig litt sansen for! Men det er litt småpikeaktig kanskje, har vansker for å se for meg en litt maskulin voksen kvinne..

Anonymkode: 72bdc...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange fine navn her da. Jeg kjenner/vet om både Tabitha, Alma, Lykke, Lilja, Cornelia (og Cordelia), Molly, Violetta, Nicoline, Esther, Turid, Kaja, Hermine… altså ærlig talt, mange av navnene du ramser opp er jo velt vanlige! 🤔

 

Anonymkode: f767f...005

Aldri hørt Cordelia før, ufattelig stygt var det å. Tabitha, Molly, Violetta er heller ikke vanlige navn her i Norge. 

Anonymkode: dca7f...151

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aldri hørt Cordelia før, ufattelig stygt var det å. Tabitha, Molly, Violetta er heller ikke vanlige navn her i Norge. 

Anonymkode: dca7f...151

Jeg kjenner faktisk hele tre Tabitha! En engelsk og to norske. Alle voksne. 

Anonymkode: f767f...005

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg støtte forleden på en Tian. Ikke Timian, ikke Stian, men Tian..? Kjenner også til en Leam - som Liam, bare *annerledes*🥴🙄

Anonymkode: 72bdc...df0

Kjenner en mann i 30-åra som heter Tian. Husker jeg synes det var snålt i starten men er vant til det nå. Ikke hørt det på barn enda.

 

I klassen til sønnen min er det 2 stk Arn. Det synes jeg var spesielt å få til, vi bor ute på landet.

 

Jokkomine tok forresten kaka. Cordelia også. Høres ut som noen er tett i nesa.

 

Tabitha minner meg bare om hun med dukka i Gode og onde dager.

Anonymkode: 4a36d...812

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg støtte forleden på en Tian. Ikke Timian, ikke Stian, men Tian..? Kjenner også til en Leam - som Liam, bare *annerledes*🥴🙄

Anonymkode: 72bdc...df0

Vil være spesiell, men tørr ikke helt allikevel? 

Anonymkode: bbe03...3a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2022 den 14.02):

Kjenner en mann i 30-åra som heter Tian. Husker jeg synes det var snålt i starten men er vant til det nå. Ikke hørt det på barn enda.

 

I klassen til sønnen min er det 2 stk Arn. Det synes jeg var spesielt å få til, vi bor ute på landet.

 

Jokkomine tok forresten kaka. Cordelia også. Høres ut som noen er tett i nesa.

 

Tabitha minner meg bare om hun med dukka i Gode og onde dager.

Anonymkode: 4a36d...812

Var ikke i gode onde dager, det var passions! 🤣🤣 hun med han dvergehjelperen? Eller? 

Anonymkode: 060d9...3d8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mammatilernst skrev (På 18.9.2022 den 13.17):

Ikke for å være frekk, men hvorfor har nesten ingen vanlige navn på barna for tiden? Har ei venninne som nettopp døpte jenta si Lykke, er ikke det litt tåpelig?
 

😂

Lykke er ikke nytt. Men enig det er dust navn, dessuten vet man heller ikke om det er gutt eller jente. Syns man kan ta slike navn som mellomnavn. Er også drit lei Matheo, Noah, Olai, Linea, Elea, Novalie, Neo. 

Endret av Mamajune11
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2022 den 13.44):

Lykke har jeg egentlig litt sansen for! Men det er litt småpikeaktig kanskje, har vansker for å se for meg en litt maskulin voksen kvinne..

Anonymkode: 72bdc...df0

Jeg kjenner en gutt på 4 som heter Lykke.. Tenk å være 42år gammel mann å hete LYKKE. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 15.56):

Men du ER frekk.

hilsen mammaen til Lykke

 

 

 

Anonymkode: 7f856...322

Til lykke med Lykke. Er det gutte-lykke eller jente-lykke? 

Anonymkode: a0977...944

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...