Gå til innhold

Hvorfor har barn så teite navn for tiden?


Mammatilernst

Anbefalte innlegg

Syns det er i overkant mye teite navn de siste årene Matheo Caspian Millian osv.. hadde ikke skjedd her. Får du en unge i januar og kaller den August, hva med en jente født i februar med navnet Juni. Disse får garantert pes.. Eller andre vridninger av ord som visstnok skal v.re et navn, har dessverre ikke eks 

Endret av makkapakka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

makkapakka skrev (10 minutter siden):

Syns det er i overkant mye teite navn de siste årene Matheo Caspian Millian osv.. hadde ikke skjedd her. Får du en unge i januar og kaller den August, hva med en jente født i februar med navnet Juni. Disse får garantert pes.. Eller andre vridninger av ord som visstnok skal v.re et navn, har dessverre ikke eks 

Men disse navnene kommer da ikke fra månedene. Det er månedene som er oppkalt etter en person og en gudinne med disse navnene

Anonymkode: 33147...31d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiden, Emre, Vulcan, Nova, Tinus, Zelda, sage, Adina, Herman, Yani er noen av de rareste navnene på unger jeg har møtt de siste 3 årene. Ikke fristende å hete noe sånt...

Anonymkode: 4962e...ad7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være opp til hver og en hvilket navn de liker. Alle kan ikke like, og heller ikke hete det samme. Dessuten kan man som voksen endre navnet sitt, om man føler det er en belastning.😊

Personlig liker jeg gamle navn, som fra 1800 og 1900 tallet.

Anonymkode: 5a2b0...aab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I min omgangskrets heter alle Adam, Liam, Elias og Inayah og Ayan. 

Anonymkode: 1d4d5...ff8

Var ikke ferdig. Posta før jeg avsluttet. Så det er så oppbrukt. Fine navn egentlig, men alle heter det. 

Anonymkode: 1d4d5...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kva med Arn, Are, Ask, Eir, Eira, Embla, Idun, Idunn, Freya o.s.v 

 

 

Anonymkode: ac2f0...333

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "teite navn"? Min sønn heter Abraham Neandertalius Hansen og han skal IKKE diskrimineres for sitt navn!!!

Anonymkode: f20f1...9f9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 17.36):

Hva med Vilje og Vilja da? Må de være viljesterke? Og Siv og Veslemøy. Må de være små og spinkle? Klarer du ikke å se forbi det? 

Anonymkode: 6f25b...d14

Jeg har ei venninne som heter Siv. Hun er verken liten eller spinkel, men bredbygd og overvektig de siste 50 årene.

AnonymBruker skrev (På 19.9.2022 den 14.02):

I klassen til sønnen min er det 2 stk Arn. Det synes jeg var spesielt å få til, vi bor ute på landet.

 

Anonymkode: 4a36d...812

Noen som har lest Jan Guillous bøker.

nose99 skrev (På 24.9.2022 den 16.52):

Synes Matheo er sykt fint jeg. Smak og behag, synes Petter og Erik er mainstreamt, og grusomt å høre på. Petter er skikkelig bølle navn 

Kjenner flere Petter, men ingen av dem er bøller, og en Erik som er langt utenfor A4

AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 0.13):

Aiden, Emre, Vulcan, Nova, Tinus, Zelda, sage, Adina, Herman, Yani er noen av de rareste navnene på unger jeg har møtt de siste 3 årene. Ikke fristende å hete noe sånt...

Anonymkode: 4962e...ad7

Kjenner 3 Herman(n), de er 1, 9 og 82 år. Synes ikke det er et rart navn, men de andre her er hakket verre. Er Vulcan et navn? Tinus assosierer jeg med øresus (tinnitus). Hvordan uttales Sage? Norsk sage eller engelsk seidsj (her burde jeg hatt lydskrifttegn, men ...).

Anonymkode: efcc4...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har ei venninne som heter Siv. Hun er verken liten eller spinkel, men bredbygd og overvektig de siste 50 årene.

Noen som har lest Jan Guillous bøker.

Kjenner flere Petter, men ingen av dem er bøller, og en Erik som er langt utenfor A4

Kjenner 3 Herman(n), de er 1, 9 og 82 år. Synes ikke det er et rart navn, men de andre her er hakket verre. Er Vulcan et navn? Tinus assosierer jeg med øresus (tinnitus). Hvordan uttales Sage? Norsk sage eller engelsk seidsj (her burde jeg hatt lydskrifttegn, men ...).

Anonymkode: efcc4...0e3

Jeg kjenner flere Petter og de var bøller. Bare min mening, og liker ikke sånne Mainstreame navn som Erik og Christian osv. Smak og behag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (På 18.9.2022 den 14.01):

Det finnes verre navn enn Lykke. Gerda for eksempel.

Og Ulykke.

Anonymkode: 578a0...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 16.49):

Ja, kanskje. Navnet i seg selv er jo ikke stygt. Enig med deg der faktisk. Håper det tas i bruk igjen. Å la han definere navnet, er jo å la ham vinne noe. Ta eierskap på det liksom.

Anonymkode: 11ffa...584

Husker en gammel hedersmann med det ulykkelige navnet Adolf. Hadde vel vært godt over 100 hadde han levd. 
Trist at navnet ble ødelagt, ja. Det samme med Vidkun. Og Henry.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 23.55):

Men disse navnene kommer da ikke fra månedene. Det er månedene som er oppkalt etter en person og en gudinne med disse navnene

Anonymkode: 33147...31d

Stemmer det.

Juli heter vel det fordi Julius Cæsar lagde ny kalender og oppkalte måneden etter seg selv. 
Julia er kvinneform av Julius.

Tipper at august mnd er oppkalt etter keiser Augustus.

Juni er oppkalt etter gudinnen sikkert.

Endret av Bacteria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymus Notarius skrev (På 25.9.2022 den 18.38):

Ha ha, ja det hender det blir sånne morsomme eller rare sammentreff. Men man trenger jo ikke legge opp til det som forelder.

 

Hehe…

Dette sleit jeg med da vi fikk tvillinger av samme kjønn. Hvem skulle hete hva av de to navnene vi hadde på blokka?

Heldigvis hadde de (vidt forskjellig) personlighet fra første stund, så det ble lett å se hvem som skulle få det solide norrøne navnet og hvem som skulle få det litt mykere (ikke Aleah!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 2.08):

Kva med Arn, Are, Ask, Eir, Eira, Embla, Idun, Idunn, Freya o.s.v 

 

 

Anonymkode: ac2f0...333

Fine 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...