AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #81 Del Skrevet 21. september 2022 Istinde skrev (På 19.9.2022 den 10.57): Noen navneforslag fra Hønehjørnet Jermine, Hermine, Violeta, Gunda, Vilje, aurora, Lydia, alexia,mailie, lydie, Zelda, mathilie. Brandi, bella, ferra, Nikoline, nalie, jessy, winter, rianna, antonita, elvira, heidrun, benita, jossefi, nord, tara, thammi, rose, Johanna, erica, lykke, danielle, synna, elisa, Yrja, Monita, Tabita, Sabrina, Vivian, Edith, Edna, Cassandra, Mariell, Simone, Esther, Desire, Maylinn, Guri, Ranveig, Ragnhild, Debbie, Lone, Leonora, Mayliss, Siri, Sigrid, Anja, Dorthe, Angelica, Maud, Beathe, Rakel, Agathe, Ylva, Birthe, Annebell, Embla, Ramona, Isadora, Astrid, Randi, Ådel, Silja, Gyda, Jenny, Hedda, Hedvig, Olavia, Bianca, Turid, Kaja, Runa, Sabbina, Cornelia, Nora, Irmelin, Leni, Lykke, Inez, Miralda, Jensine, Linde, Molly, Jessie, Lovinda, Allegra. nikotine, mingus, seip, Randine, Olava, Valborg, Ingeborg, Elfrid, Elida, Inga, Tora, Tori, Kjellfrid, Kjellaug, Nicoline, Ariel, Malina, Irmelin, Arja, Alma,,Zelma, Melina, Madia, Elvira, Emine, lykke, Cenita, Lilja, Peggy. Jokkomine/Jokkomina. Jepp... 😳😂😝👻 Kjenner fler i 30/40 årene som heter Maylinn, Nicoline, Alma og Sigrid. Vanlig det Anonymkode: 8dd3e...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #82 Del Skrevet 21. september 2022 Ang Lykke, hun ene jeg kjenner til endra navn når hun var 21. Anonymkode: 8dd3e...6d9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #83 Del Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var ikke i gode onde dager, det var passions! 🤣🤣 hun med han dvergehjelperen? Eller? Anonymkode: 060d9...3d8 Er ikke lov å si det lenger, det heter "hjelperen med vekstutfordringer" eller noe. Første gang jeg reagerte på pretensiøse babynavn var da jeg hørte hva de to første kidsa til Jaime og Jools Oliver heter. De har fått flere siden den gang, og navnene har blitt enda mer crazy for hvert barn. Før trodde jeg bare det var selvopptatte kjendiser som kalte barna sine pinlige, pompøse navn. Helt til jeg så Unge Mødre på TVNorge. Der het ungene Chaspheriander Philipenko og Triana Teherania osv. Jeg har de senere år jobbet med barn innenfor helsefeltet, og blir stadig forundret over foreldres navnepåfunn. Er forfriskende med Jens, Ragnhild, Håvard eller Ingeborg innimellom alle Liam, Colin, Matheo, Vanessa, Noelle og Melissa... Anonymkode: ae8bc...339 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #84 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 16.03): linus er litt tragisk. søtt på en baby, men ikke på en 40 åring....... Konrad har nettopp startet i barnehagen- han burde vel ærlig talt vært på eldreheimen nå. svale er også et noe tragisk navn... Anonymkode: 47114...304 Vet du hva ordet tragisk betyr? Anonymkode: 17892...b6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #85 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 21.49): Er ikke lov å si det lenger, det heter "hjelperen med vekstutfordringer" eller noe. Første gang jeg reagerte på pretensiøse babynavn var da jeg hørte hva de to første kidsa til Jaime og Jools Oliver heter. De har fått flere siden den gang, og navnene har blitt enda mer crazy for hvert barn. Før trodde jeg bare det var selvopptatte kjendiser som kalte barna sine pinlige, pompøse navn. Helt til jeg så Unge Mødre på TVNorge. Der het ungene Chaspheriander Philipenko og Triana Teherania osv. Jeg har de senere år jobbet med barn innenfor helsefeltet, og blir stadig forundret over foreldres navnepåfunn. Er forfriskende med Jens, Ragnhild, Håvard eller Ingeborg innimellom alle Liam, Colin, Matheo, Vanessa, Noelle og Melissa... Anonymkode: ae8bc...339 Håvard🥰 Anonymkode: 17892...b6b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DislayName Skrevet 24. september 2022 #86 Del Skrevet 24. september 2022 Spesial snowflakes foreldre velger spesial snowflake navn. Selvsagt gjør de det. Blant de med litt mer kulturell kapital velger man trauste enkle helnorske navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #87 Del Skrevet 24. september 2022 On 9/19/2022 at 10:57 AM, Istinde said: Noen navneforslag fra Hønehjørnet Jermine, Hermine, Violeta, Gunda, Vilje, aurora, Lydia, alexia,mailie, lydie, Zelda, mathilie. Brandi, bella, ferra, Nikoline, nalie, jessy, winter, rianna, antonita, elvira, heidrun, benita, jossefi, nord, tara, thammi, rose, Johanna, erica, lykke, danielle, synna, elisa, Yrja, Monita, Tabita, Sabrina, Vivian, Edith, Edna, Cassandra, Mariell, Simone, Esther, Desire, Maylinn, Guri, Ranveig, Ragnhild, Debbie, Lone, Leonora, Mayliss, Siri, Sigrid, Anja, Dorthe, Angelica, Maud, Beathe, Rakel, Agathe, Ylva, Birthe, Annebell, Embla, Ramona, Isadora, Astrid, Randi, Ådel, Silja, Gyda, Jenny, Hedda, Hedvig, Olavia, Bianca, Turid, Kaja, Runa, Sabbina, Cornelia, Nora, Irmelin, Leni, Lykke, Inez, Miralda, Jensine, Linde, Molly, Jessie, Lovinda, Allegra. nikotine, mingus, seip, Randine, Olava, Valborg, Ingeborg, Elfrid, Elida, Inga, Tora, Tori, Kjellfrid, Kjellaug, Nicoline, Ariel, Malina, Irmelin, Arja, Alma,,Zelma, Melina, Madia, Elvira, Emine, lykke, Cenita, Lilja, Peggy. Jokkomine/Jokkomina. Jepp... 😳😂😝👻 Jeg er 40 og gikk på skole sammen med Tora, Randi, Heidrun, Sigrid, Anja, Astrid og Nora. Alle disse var ansett som normale navn på den tiden. Gikk også sammen med Veslemøy, Gudrun, Gunhild, Gudleik, Rino og Dino - ingen som reagerte på DE navnene heller (iallefall ikke så jeg hørte det), selv om jeg personlig ville syntes de var rare barnenavn i dag. Og enkelte av navnene på lista di er åpenbart foreslått som spøk, slik som Nikotine. Ellers har jeg 2 barn med navn som jevnlig blir dratt frem som "pretensiøse" i gruppa her, og et barn der barnet måtte spesialgodkjennes siden det ikke var brukt i Norge før. Fordi vi ønsket å velge fornavn fra deres fars hjemland. De er blonde og lyse i huden, så det er sikkert mange som isteden tenker "helnorske barn med ung-mødre-vibber"... Anonymkode: 7b830...821 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #88 Del Skrevet 24. september 2022 Jeg har ei venninne som har en Elliot? Visste ikke at det var et fornavn en gang. Utrolig stygt. Anonymkode: 08577...fa0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #89 Del Skrevet 24. september 2022 Man skal ha røyka endel for å kalle ungen Nikotinette 😂 Anonymkode: 3fff2...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #90 Del Skrevet 24. september 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Man skal ha røyka endel for å kalle ungen Nikotinette 😂 Anonymkode: 3fff2...527 Samle assosiasjoner får jeg også til Nicoline. Jeg kjenner 2 med Elliot. En av de er en jente. Edgy, liksom. Anonymkode: 914c6...905 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #91 Del Skrevet 24. september 2022 Så et ungt, svenskt par på instagram som har kalt sønnen sin Knut. Jeg elsker «vanlige» navn og synes det er gøy når de blir tatt i bruk i dag. Anonymkode: 0ab45...acc 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 24. september 2022 #92 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har ei venninne som har en Elliot? Visste ikke at det var et fornavn en gang. Utrolig stygt. Anonymkode: 08577...fa0 Elliot er et vanlig navn i engelskspråklige land. Har du ikke sett E.T? Navnet er brukt som både fornavn og etternavn. Det er mest vanlig på gutter, men nå i senere år er det også blitt brukt på jenter. Jeg synes det er et fint navn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #93 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 21.49): Er ikke lov å si det lenger, det heter "hjelperen med vekstutfordringer" eller noe. Første gang jeg reagerte på pretensiøse babynavn var da jeg hørte hva de to første kidsa til Jaime og Jools Oliver heter. De har fått flere siden den gang, og navnene har blitt enda mer crazy for hvert barn. Før trodde jeg bare det var selvopptatte kjendiser som kalte barna sine pinlige, pompøse navn. Helt til jeg så Unge Mødre på TVNorge. Der het ungene Chaspheriander Philipenko og Triana Teherania osv. Jeg har de senere år jobbet med barn innenfor helsefeltet, og blir stadig forundret over foreldres navnepåfunn. Er forfriskende med Jens, Ragnhild, Håvard eller Ingeborg innimellom alle Liam, Colin, Matheo, Vanessa, Noelle og Melissa... Anonymkode: ae8bc...339 Jamie og Jools Oliver? Greit nok at ungene har mange navn og det gjør det pretensiøst, men Poppy, Daisy, River, Buddy og Petal er jo forholdsvis vanlige navn der borte, spesielt de tre første. AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg har ei venninne som har en Elliot? Visste ikke at det var et fornavn en gang. Utrolig stygt. Anonymkode: 08577...fa0 Nydelig navn🥰 Anonymkode: 2eead...9d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istinde Skrevet 24. september 2022 #94 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er 40 og gikk på skole sammen med Tora, Randi, Heidrun, Sigrid, Anja, Astrid og Nora. Alle disse var ansett som normale navn på den tiden. Gikk også sammen med Veslemøy, Gudrun, Gunhild, Gudleik, Rino og Dino - ingen som reagerte på DE navnene heller (iallefall ikke så jeg hørte det), selv om jeg personlig ville syntes de var rare barnenavn i dag. Og enkelte av navnene på lista di er åpenbart foreslått som spøk, slik som Nikotine. Ellers har jeg 2 barn med navn som jevnlig blir dratt frem som "pretensiøse" i gruppa her, og et barn der barnet måtte spesialgodkjennes siden det ikke var brukt i Norge før. Fordi vi ønsket å velge fornavn fra deres fars hjemland. De er blonde og lyse i huden, så det er sikkert mange som isteden tenker "helnorske barn med ung-mødre-vibber"... Anonymkode: 7b830...821 Nå var ikke min "kopiering og liming" fra et innlegg i Hønehjørnet noe negativt ment. Det var mange ulike forslag som ble lagt ut, jeg tok bare et lite utvalg med jentenavn. Og som du ser så er det mange staute, norske navn der som var vanlig for over 40 år siden. Og som du vet, så er navn mote. Ikke mange jenter blir døpt Kari, Randi, Turid og Berit i dag, men jeg tror dem blir populær igjen - som alt annet. I dag får mange unge mødre påvirkning fra ulike sosiale medier. Jeg vet ikke om dem velger, for meg, "rare navn", mulig det er jeg som er for gammel. Jeg tror kanskje det har en sammenheng om skille seg litt ut, eller å kalle ungene noe av det samme som influencerne gjør. Jeg er litt for å finne navn i slekta, kalle opp etter folk som en har/har hatt et nært forhold til. Og heldigvis er vi forskjellig 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 24. september 2022 #95 Del Skrevet 24. september 2022 Det er rosabloggernes feil. Kan ikke forstå hvorfor ungene skal ha navn som hverken går an å uttale eller stave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 24. september 2022 #96 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ei venninne som har en Elliot? Visste ikke at det var et fornavn en gang. Utrolig stygt. Anonymkode: 08577...fa0 Enig. Hvorfor kan de ikke bruke skikkelige og norske navn på ungene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 24. september 2022 #97 Del Skrevet 24. september 2022 Hei jeg samler på stygge navn, her er litt av samlingen: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DislayName Skrevet 24. september 2022 #98 Del Skrevet 24. september 2022 1 hour ago, Polyester said: Hei jeg samler på stygge navn, her er litt av samlingen: 😅😅😅 Er dette en parodi-side?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #99 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 15.02): Liam. Det må være det styggeste mest harry guttenavnet som er blitt veldig populært de siste årene. Anonymkode: b4b04...b91 Jeg synes det er kjempefint. Hva er harry ved det? Anonymkode: f66b5...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #100 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 18.24): Hva er «enkelt» med Sigrid og Kristian? Er det enklere enn Milla og Liam, mener du? Anonymkode: b4b04...b91 Kanskje ikke enklere, men mye finere her i Norge. Anonymkode: 11ffa...584 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå