Gå til innhold

V. Rudjord/S Skarbø/P Tjelta har startet beauty bedrift


Tough cookie

Anbefalte innlegg

ludden skrev (36 minutter siden):

Helt enig,hatt veldig sansen for henne frem til nå. Nå fremstår hun bare patetisk.

Vil tro flertallet av kjendis Norge blir kunder på klinikken deres. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nikea skrev (9 timer siden):

Jeg er så enig, det er rett og slett frekt å bruke det ordet i en slik sammenheng. 

Jeg er veldig enig. Jeg mener at dette er tre dyktige forretningkvinner, som har masse å bidra med, men ingen av dem har stoppet opp og sagt: vent litt, før de sendte ut en pressemelding om at de hadde startet en klinikk med fokus på kvinnehelse. jeg blir provosert av at de muligens tenkte at norske kvinner kjøper ideen om at botox og fillers er kvinnehelse. Kvinner har mange helsetilstander som ikke har blitt proritert av helsevesenet. Rynker og fyldige lepper er ikke på lista.

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg bekreftet det bare inntrykket jeg har av alle tre. 

Jaja. Jeg får være en rent a wreck, så får de ta seg av glamouren.

  • Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (10 timer siden):

Om ikke noen av de har eierandeler, hva er deres rolle da tro?

Er det kun markedsføring og frontfigurer? Levende reklameplakater?

Jobbe i resepsjonen? 😛

De skal vel gi ut rabattkoder på Instagram og podcast i beste influencer-ånd

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "kvinnehelse" i 2022 i følge disse damene er å bruke masse penger på dyre unødvendige skjønnhetsbehandlinger for å "eldes som en Jaguar, og ikke som noe fra rent a wrech" ? 

Jeg syns kvinnehelse (for voksne damer, regner med at det er disse de først og fremst henvender seg til) er å holde kroppen sin i form jeg. Frisk og bevegelig. Så man kan leve det livet man ønsker seg. Og også holde den mentale helsen sin sunn og frisk. Blandt annet ved å kaste av seg alle forventningene om å se ut som om man er 25 år hele livet, og at utseendet er så utrolig viktig. FRISK er flott. Utseendet er sekundært. 

Klinikken deres kommer nok uansett til å gjøre det bra. Disse damene er flotte, og desverre så er det mange som ønsker å bli "Jaguar". De spiller på kvinners usikkerhet ift å eldes naturlig og å føle seg flotte uansett alder. 

Ingenting helserelatert over det. 

 

  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (2 timer siden):

Så "kvinnehelse" i 2022 i følge disse damene er å bruke masse penger på dyre unødvendige skjønnhetsbehandlinger for å "eldes som en Jaguar, og ikke som noe fra rent a wrech" ? 

Jeg syns kvinnehelse (for voksne damer, regner med at det er disse de først og fremst henvender seg til) er å holde kroppen sin i form jeg. Frisk og bevegelig. Så man kan leve det livet man ønsker seg. Og også holde den mentale helsen sin sunn og frisk. Blandt annet ved å kaste av seg alle forventningene om å se ut som om man er 25 år hele livet, og at utseendet er så utrolig viktig. FRISK er flott. Utseendet er sekundært. 

Klinikken deres kommer nok uansett til å gjøre det bra. Disse damene er flotte, og desverre så er det mange som ønsker å bli "Jaguar". De spiller på kvinners usikkerhet ift å eldes naturlig og å føle seg flotte uansett alder. 

Ingenting helserelatert over det. 

 

Synnøve Skarbø er vel rundt 50 nå og ser ut som hun er 30, det et klart at disse damene har fans som ønsker å eldes på samme jaguarlignende måte. Enig at det nok blir en kjempesuksess. Ikke så uventet at hun og Vanessa fronter dette, men at Pia Tjelta er med på det er litt overraskende. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (7 timer siden):

De skal vel gi ut rabattkoder på Instagram og podcast i beste influencer-ånd

De tre sammen eier 50%. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyacinth skrev (3 timer siden):

Synnøve Skarbø er vel rundt 50 nå og ser ut som hun er 30, det et klart at disse damene har fans som ønsker å eldes på samme jaguarlignende måte. Enig at det nok blir en kjempesuksess. Ikke så uventet at hun og Vanessa fronter dette, men at Pia Tjelta er med på det er litt overraskende. 

Jeg er ikke enig i at Skarbø ser ut som hun er 30, men det spiller heller ingen rolle. For meg spiller det større rolle hvilke verdier folk fronter, og når det er viktigere hvordan skallet ser ut enn innholdet, spiller det liten rolle hvor vakker du er, eller om du eldes som en Jaguar. 

Det provoserer meg grenseløst at de skal tjene masse penger på å gå baklengs inn i framtiden med disse kvinnefiendtlige holdningene de ytrer. Jeg er 50+, og jeg ser selvfølgelig sånn ut også. At andre, jevnaldrende kvinner skal se på meg som noe som kommer fra Rent-a-wreck, fordi jeg ønsker å eldes naturlig, viser bare hvor overflatiske og pengegriske de er. Personlig vil jeg aldri legge meg under kniven av kosmetiske årsaker, ei heller sprøyte nervegift inn i ansiktet. Det er meg en gåte at folk frivillig gjør sånne ting.

At de på toppen av det hele skal pakke dette konseptet inn i det de kaller "kvinnehelse", er så ureflektert, nedlatende, og ja - kvinnefiendtlig. Kvinnehelse er medisinsk. Som sagt, de må gjerne starte klinikk, men kall en spade for en spade. Tror de folk er så dumme at de tror de får helsehjelp når de besøker klinikken? Å undervurdere sitt publikum er ekstremt dårlig PR.

  • Liker 26
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Hyacinth said:

Synnøve Skarbø er vel rundt 50 nå og ser ut som hun er 30, det et klart at disse damene har fans som ønsker å eldes på samme jaguarlignende måte. Enig at det nok blir en kjempesuksess. Ikke så uventet at hun og Vanessa fronter dette, men at Pia Tjelta er med på det er litt overraskende. 

Ikke i virkeligheten. Pen dame, men deres egne bilder er svært bearbeidede.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fufu skrev (13 timer siden):

For meg bekreftet det bare inntrykket jeg har av alle tre. 

Jaja. Jeg får være en rent a wreck, så får de ta seg av glamouren.

Jeg er også rent a wreck og er særdeles stolt av det🙌

  • Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvalstad45 skrev (25 minutter siden):

Ikke i virkeligheten. Pen dame, men deres egne bilder er svært bearbeidede.

Hva skjedde egentlig med at filter/retusjerte bilder skulle merkes med retusjert person i reklame? Har til gode å se en eneste influenser følge loven og tror ikke det får noen følger, alle godtar bare at sånn er det. 
 

Endret av Babushka
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/EQpqx5/ikke-dra-kvinnehelse-ned-i-soela

Det viktigste for å føle seg vel er jo nettopp å slippe smerter, blødninger og andre helsebekymringer.Og det gjør deg nok vakrere også, selv om den forbedrede livskvaliteten er så uendelig mye viktigere for deg og dine nære.

Nå dras kvinnehelse ned i søla dersom rynker og normal aldring skal definere dets innhold.Det har ingenting å gjøre med anti-aging, fillers, fettsuging og Botox for å fikse på normalt utseende, eller stoppe naturlige prosesser.Vi finner vi oss ikke i at dette viktige temaet uthules og reduseres til å handle om uoppnåelige skjønnhetsidealer og salg av disse. 

Fy fader som de tre damene har driti seg ut. Kritikken hagler fra alle kanter. Ufattelig flaut å påstå at naturlig aldring må bekjempes under fanen "kvinnehelse". Avskyelig.

Endret av Rastebenk
  • Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (19 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/EQpqx5/ikke-dra-kvinnehelse-ned-i-soela

Det viktigste for å føle seg vel er jo nettopp å slippe smerter, blødninger og andre helsebekymringer.Og det gjør deg nok vakrere også, selv om den forbedrede livskvaliteten er så uendelig mye viktigere for deg og dine nære.

Nå dras kvinnehelse ned i søla dersom rynker og normal aldring skal definere dets innhold.Det har ingenting å gjøre med anti-aging, fillers, fettsuging og Botox for å fikse på normalt utseende, eller stoppe naturlige prosesser.Vi finner vi oss ikke i at dette viktige temaet uthules og reduseres til å handle om uoppnåelige skjønnhetsidealer og salg av disse. 

Fy fader som de tre damene har driti seg ut. Kritikken hagler fra alle kanter. Ufattelig flaut å påstå at naturlig aldring må bekjempes under fanen "kvinnehelse". Avskyelig.

Jeg er meget spent på torsdagens podcast for å si det mildt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (4 minutter siden):

Jeg er meget spent på torsdagens podcast for å si det mildt. 

Jeg tipper de dels kommer til å avfeie dette, dels bortforklare. De tar nok aldri noe til seg uansett. 

Dessverre tror jeg også at den klinikken kommer til å gå så det griner. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...