Gå til innhold

V. Rudjord/S Skarbø/P Tjelta har startet beauty bedrift


Tough cookie

Anbefalte innlegg

Gjest Keikolina
Babushka skrev (8 minutter siden):

Damene eier jo ikke skamvett heller, det er tyst som i graven fra deres side av bordet.  Går nok rett i forsvarsposisjon på kommende podcast.  Jeg har sjeldent opplevd noen med en mer ovenfra og ned holdning. «Vi er jaguarer dere andre er vrak»

Så kvalmt, som om de er verdt noe mer enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babushka skrev (9 minutter siden):

Damene eier jo ikke skamvett heller, det er tyst som i graven fra deres side av bordet.  Går nok rett i forsvarsposisjon på kommende podcast.  Jeg har sjeldent opplevd noen med en mer ovenfra og ned holdning. «Vi er jaguarer dere andre er vrak»

Jeg hører det allerede nå «sure, stygge vrak som ikke tåler at man investerer i vedlikeholdet av kroppen»

🥱  

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (3 minutter siden):

Jeg hører det allerede nå «sure, stygge vrak som ikke tåler at man investerer i vedlikeholdet av kroppen»

🥱  

Jeg investerer heller pengene mine på børsen, kanskje ikke den beste tiden for det akkurat nå med frykt for resesjon i Europa. 
Men kvinner burde slutte med å kaste bort pengene sine på disse klinikkene og heller se skjønnheten i spor av et levd liv. Investere i den psykiske helsen i form av gode opplevelser istedet for å se seg i speilet å være misfornøyd. Akseptere det «man fikk utlevert og gjøre det beste ut av det» uten å skjule seg bak skjønnhetsfilter. 

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så skuffet over disse damene!!

Skjønnhetsbehandlinger er IKKE kvinnehelse!!

Håper de greier å ta inn over seg noe av kritikken de nå får. Spent på hvordan Synnøve og Vanessa håndterer det i neste podcast. Jeg skal gi dem en sjanse, men om det er ovenfra-og-ned-holdning og rett i forsvar med skylapper på, så er det slutt på å høre denne podcasten videre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har fått med seg om Hedvig Montgomery har uttalt seg om denne klinikken?

Hun er jo psykolog, og har helt sikkert meninger rundt dette. Hadde vært interessant å få høre hva hun egentlig mener om klinikken og det at de drar inn begrepet «kvinnehelse». Men denne kjendis-psykologen tør vel ikke kritisere kjendis-klientene sine 😄 (Vanessa Rudjord skryter ofte av Hedvig Montgomery i podcasten, og nevner ofte at hun ringer henne og spør om råd)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (På 16.9.2022 den 0.04):

Og her presterer Selma Moren i Dagsavisen en faktafeil, hun skriver at klinikken skal tilby fettsuging, men klinikken tilbyr IKKE invasive behandliger. 

«Ikke invasive» er type coolsculpting går jeg utfra. Som vel ikke har særlig godt rykte?

Og jeg trodde det var tull med den stolen(?) for bekkenbunn- men er det en faktisk stol? 
 

Selma Moren er 💖💖💖💖💖💪🏻💪🏻💪🏻
—————

Men;

Kjenner jeg faktisk blir nesten litt småbekymra på disse tre damenes vegne, de får så ørene flagrer herfra til helvete.

På alle kanter. Kronerullinger for Sanitetsforeningen, Endometrioseforeningen har vært på banen, i det hele tatt flere fagfolk og kapasiteter på sitt felt.

Det er neppe så kult, for Rudjord/Tjelta/Synnøve var nok mest sleivete og litt «blind» på sin vennekrets sin normalisering av alt dette her. 
 

Så kommer de ut i offentligheten og bare BÆM. Women take no shit. 

Jeg tror også noen av de som applauderte i IGkommentarfelt angrer litt.

Det føltes sikkert som en «støtt dine kjendisvenner og de støtter deg», og dagen etter med pressemeldingen så bare 🫣🫣🫣🫣

Særlig Anne Rimmen. 
 

Kritiske spørsmål og kommentarer får veldig, veldig mye likes. 

Og det er en bred fordeling på alder, bakgrunn osv.

Så dette ble et solid mageplask de aldri så komme, og som vokste seg svært. Ikke bare i media, men også hos veldig mange folk. Særlig kvinner. 

Ah, hadde dette vært meg hadde jeg trolig bare angret noe så grønnjævlig
 

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (44 minutter siden):

Hvor og når er Podcasten deres?

Om du eller andre hører; gi gjerne en oppsummering 😁

Jeg tror aller mest de nå holder helt kjeft fordi de har fått klar beskjed av han derre legen om å gjøre det, og at Nomi skal ta all pressekontakt og SoMe.

Og så tipper jeg de ikke ringer Montgomery, men en eller annen kommunikasjonsekspert som er vant til å gi råd i politiske kriser osv.

100.000 til en konsulent i First House :P 

JEG tror de kjører klassisk teknikk på en politisk debatt.

Drit i det du ikke vil svare på, bridge over til ditt poeng.

Og det poenget tror jeg blir ca sånn:

»Huff, intenst uke dette her! Tråkka vi i salaten? Vi mente jo aldri å bruke begrepet sånn, det ble misforstått.

Må innrømme det var mye, særlig for oss som: (og dette er bridgen til deres enkelthistorier):

- Pia med tvillingfødsel og som ble ung mor og utbrent i 1 mnd

- Synnøve som var blakk som ei kirkerotte med fødselsdepresjon (hadde hun det?)

- Vanessa som så alt for godt vet alt om kvinnehelse, hun har jo adenomyose. 
 

Ja, vi er helt enige - og alt ble misforstått av media. 
 

Og apropos det: blablabla videre til andre temaer. 
 

Podcast over. Neste episode: Vanessa og Synnøve forteller om den ganga de klinte med samme fyr på fest!

Endret av DundreMilfin
  • Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (19 minutter siden):

Om du eller andre hører; gi gjerne en oppsummering 😁

Jeg tror aller mest de nå holder helt kjeft fordi de har fått klar beskjed av han derre legen om å gjøre det, og at Nomi skal ta all pressekontakt og SoMe.

Og så tipper jeg de ikke ringer Montgomery, men en eller annen kommunikasjonsekspert som er vant til å gi råd i politiske kriser osv.

100.000 til en konsulent i First House :P 

JEG tror de kjører klassisk teknikk på en politisk debatt.

Drit i det du ikke vil svare på, bridge over til ditt poeng.

Og det poenget tror jeg blir ca sånn:

»Huff, intenst uke dette her! Tråkka vi i salaten? Vi mente jo aldri å bruke begrepet sånn, det ble misforstått.

Må innrømme det var mye, særlig for oss som: (og dette er bridgen til deres enkelthistorier):

- Pia med tvillingfødsel og som ble ung mor og utbrent i 1 mnd

- Synnøve som var blakk som ei kirkerotte med fødselsdepresjon (hadde hun det?)

- Vanessa som så alt for godt vet alt om kvinnehelse, hun har jo adenomyose. 
 

Ja, vi er helt enige - og alt ble misforstått av media. 
 

Og apropos det: blablabla videre til andre temaer. 
 

Podcast over. Neste episode: Vanessa og Synnøve forteller om den ganga de klinte med samme fyr på fest!

Spot on🤣 du burde søke jobb hos First House. 
De har nok mange som støtter dem, det var mange heiarop i de kommentarfeltene. Men det er ingen som tør gå ut offentlig å vise dem støtte etter den massive kritikken de har fått. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser Martha Louise har kommentert dette positivt på en av damenes insta. Kanskje hun blir stamgjest? Hun har jo tidligere vært sponset av Beths spa.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HerKommerMummi skrev (53 minutter siden):

Men eier de noe av salongen selv? Eller er de bare frontfigurer?

Mannen til Vanessa er en av eierne. Ble skuffet særlig av Pia Tjelta. Hun har jo vært en som har snakket om hvor mye vanskeligere det er for kvinnelige ressigører enn mannlige. At hun syntes hun fikk mer interessante jobber etter at hun ble eldre. Jeg fikk inntrykk av at hun var opptatt av kvinnesak. Men er vel vanskelig å livnære seg av skuespilleryrket alene? Eller de ønsker seg en dyr livsstil og gratis utseendebehandling slik at hun fortsatt kan spille unge roller. Tone Dameli må jo også finne andre måter å tjene penger på. Men de har jo unge døtre alle tre. De burde jo være bedre forbilder. Nå deles kvinner inn i de som velger å fikse seg for å ikke se eldre ut og de som velger å eldes naturlig, enten fordi de vil eller fordi de ikke har råd. Kan jo bli et klasseskille i utseende etterhvert. Uff synes slike damer trykker damer ned i gjørma og lar mennene fortsatt bestemme i verden, at kvinner har kun verdi som seksualobjekt og som mor.

Hva slags syn på kvinner har de når de sammenligner kvinner med biler? Mener de at kvinner som eldes natulig er «rent a wrack»? 

Endret av himmeloghav
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NOMI - er litt ironisk at det liksom er "No me"- i uttale... for er man ikke god nok, så går man til klinikken som bidrar til at man slipper å være seg selv 👍 

Endelig, liksom, fra topp til tå ny og forbedret og stram i maska 😐

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kaffemonsteret skrev (12 timer siden):

Aldri i verden om hun stiller opp. Hun er veldig konfliktsky, noe hun nevner ofte

Så hun har det bare i kjeften da med andre ord. Igjen, noe hun bare gjemmer seg bak. Trist. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (19 timer siden):

Blåser ikke over så fort som nok damene hadde håpet på, de jaguarene har fått noen seriøse riper i lakken. 
https://www.dagbladet.no/meninger/du-er-ikke-god-nok-kvinne/77206310

Synes det er bra at denne saken har fått så mye oppmerksomhet og at man ikke kan "slippe unna" med den type dårlig skjult reklame for en nokså ordinær skjønnhetsklinikk. 

1) Man kan ikke i fullt alvor si at damer (og menn) som eldes helt vanlig er VRAK - som en bil som går ned i verdi. Dette er jo direkte slemt- også fordi ikke alle har råd til dette. Men det er også medisinske årsaker til at man skal være forsiktig med å feks lamme ansiktet med botox ref. ansiktet som et organ som har med følelser og så videre å gjøre- dette har blant annet Helsesista skrevet om. Og uansett- hvorfor i det hele tatt snakke ned andre medmenneskers utseende? 

2) Kvinnehelse trenger sårt å satses mer på og man kan bare ikke redusere dette til noe skjønnhetsklinikkgreier. 

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at de tre nå velger å trekke seg fra NOMI tror jeg er det lureste de kan gjøre for omdømme og videre karriere. 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...