Gå til innhold

Mange kom uten gave i bryllupet vårt??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syntes det er så merkelig at det er såpass mange fra samme vennegjeng som ikke har gitt gave, for det er såpass uhørt å dukke opp tomhendig at det nesten ikke kan være tilfeldig. Er det kanskje én person/par som har påvirket de andre? 

Mistenker det er noe de har snakket sammen om på et tidspunkt, for det virker usannsynlig at alle isolert sett har funnet ut av at de ikke skal ha med gave.

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor noen mener at utdrikningslaget var en gave?? Det var jo ikke brudeparet som bestemte hva som skulle skje på utdrikningslaget, det var forloverne. Så forloverne bestemte alt de skulle gjøre en hel dag, fikk bruden til å betale for seg selv på det og i tillegg mente de at deltakelse på eget arrangert opplegg var gave til brudeparet? Det er rart og frekt. 

  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2022 den 11.00):

Nei huff så flaut det tørr jeg ikke. Jeg spurte en av forloverene mine om gaven fra henne og mannen hennes har blitt borte og da sa hun at hun brukte mye på utdrikkingslaget så det talt som gave fra de. Men jeg betalte selv for alt vi gjorde middag, båttur og klatrepark. På kvelden spanderte jeg en del drikke på et utested fordi jeg skjønte de ikke hadde planer om å spandere på meg. Jeg ble overrasket og hentet av jentegjengen men de mente tydeligvis alle skulle betale for seg selv. Synes også dette var veldig rart men ikke sikker på alle vet hvordan dette med utdrikkingslag skal være??

Anonymkode: 0fdbd...f7c

Da hadde jeg blitt lei meg. Aldri hørt om en kommende brud skal betale alt selv. Da kunne de like så godt droppet det, eller gjort det rimelig for forlovere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde spurt de med kommentar om at det virker som det ble litt tull med gavene. 
 

Det gjør vondt å ikke få gave i bryllup. Her kom ikke ens bestevenninnen min eller sendte gave, til tross for at tusenlappene mine fløy ut av kontoen i forbindelse med hennes. Jeg fløy til hun når hun skulle prøve kjole og for Å arrangere utdrikningslaget, tok fri fra jobb, Hjalp til utrolig mye i hennes bryllup som forlover og betalte selv min egne kjole og kjøpte dyr gave. Vårt vennskap hadde bestått hvis hun i det minste hadde kommet, eller sendt gave. Men hun viste virkelig hva jeg betydde for henne så vi har null kontakt i dag. 
 

mente ikke å kuppe tråden, men tipset er å spørre de. Dere er voksne mennesker. Kan jo være noen som ikke hadde råd, noen som glemte, noen som syntes de hadde betalt tilstrekkelig osv. 

Anonymkode: b1f76...e68

Huff da. Og om det var noe som sto i veien for at hun ikke kunne ha komme så sender en gave. Alt etter omstendighetene. Forlovere skal jo være nære venner en kan dele alt med. 
 

jeg var ikke forlover, men anså meg selv som en nær venn. Hadde deltatt på utdrikningslaget, blitt med å sett på brudekjolen og alt. Men så fikk vi vite at broren til min samboer sku ha sitt eget bryllup i Paris av alle plasser, på samme dato som min venninne. Jeg måtte jo dra til Paris, men jeg beklaget meg og sendte henne gaven. Og vi prater om det. 

Anonymkode: c15ce...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Svarer på spørsmålene her. Nei vi er ikke opptatt av å få gaver og ja vi har alt vi trenger. Likevel er det vel litt merkelig å dukke opp i bryllup som forlover uten så mye som et kort?? Hadde faktisk blitt glad for et koselig kort jeg!! Men absolutt ingenting det synes jeg er sært ja. Ikke fordi jeg er en diva eller noe sånt men fordi det er skikk og bruk og gi gave når man er bedt i bryllup. Og aktivitetene i utdrikkingslaget mitt var forresten ting som ikke jeg liker en gang men som jeg pent måtte betale for meg selv på. Jeg skjønner ikke helt hvordan det ble så dyrt at det ble det og ikke gave det vil si det kostet 400 til sammen og på restaurant bestilte alle det de ville ha og alle betalte for seg. Jeg følte meg dum som trodde de skulle spandere på meg. Jeg visste jo ikke om det en gang!! Ingen penger er overført til noen konto nei. Men som sakt til og med et kort hadde vært koselig. Og du som sa at forlovere har brukt mye tid på å hjelpe meg før bryllupet så kan jeg si at nei det har de ikke. Har ikke hjelpt med noe utenom utdrikkingslag. 

Anonymkode: 0fdbd...f7c

Ikke aktiviteter du liker engang. Sikker på at disse er gode venner av deg? Høres nesten ut som om du må skifte dem ut. Må ikke hive perler for svin. 
 

Husker vi var i bryllup da vi var studenter (jeg og samboer). Måtte reise og booke hotell på noen av dem. Vi gav 500kr i gave den gangen på de og d var sikkert halvparten av hva d egentlig kostet for maten til oss. Men alt etter omstendighetene. I dag hadde jeg lagt ut for alt på vår side av reise, opphold, klær og utdrikningslag samt en gave tilsvarende det det koster å ha oss til fest i mat og drikke. 

Anonymkode: c15ce...cde

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Spiller dette egentlig noen rolle for om man skal gi gave eller ikke?

En kan gjerne uttrykke sin uenighet overfor en venninnes valg av livsledsager, men dette er til syvende og sist hennes valg, og når valget er tatt så er en god venninne støttende eller i alle fall tolerant overfor det valget som er tatt. Det er vanlig folkeskikk.

Anonymkode: 5074e...301

Egentlig ikke. Jeg bare prøvde å finne en eller annen årsak til at disse vennene droppet det å oppføre seg som folk flest. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Har du finlest kort? Jeg fikk fellesgave fra flere av gjestene, sånn at det kunne stå 6-7 navn på et kort. 

Anonymkode: 74148...3bd

Dytter dette igjen, TS - du er sikker på at det ikke står navn på de du mangler på et kort fra noen andre? 

Anonymkode: 74148...3bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette tror jeg ikke noe på..,

Anonymkode: 6435b...fd3

fordi noe ikke skjer med deg betyr det ikke at det ikke skjer andre. Så korttenkt og unødvendig kommentar.

Anonymkode: 9d812...b37

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillEve skrev (6 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor noen mener at utdrikningslaget var en gave?? Det var jo ikke brudeparet som bestemte hva som skulle skje på utdrikningslaget, det var forloverne. Så forloverne bestemte alt de skulle gjøre en hel dag, fikk bruden til å betale for seg selv på det og i tillegg mente de at deltakelse på eget arrangert opplegg var gave til brudeparet? Det er rart og frekt. 

Tror en del av de som har skrevet det, mente at et utdrikkingslag kan være en gave. Og det kan det absolutt. Men det fordrer jo at det faktisk ble spandert på bruden, noe det tydeligvis ikke ble her.

Hadde de spandert dagen på henne, så hadde det gjerne kostet en 5,6,7 tusen kroner med alt inkludert, og da kan det regnes som en gave. Selv om jeg tenker at det også gjerne kunne vært gitt en heads up om på forhånd. Rett og slett kommunisert om det føltes greit for bruden at det arrangeres et skikkelig utdrikkingslag som gave. Så blir ingen overrasket, lei seg eller snurt i etterkant. 

Anonymkode: 5074e...301

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Å arrangere et alminnelig utdrikningslag kan bli en kostbar affære. Hva er dette om ikke en gave til den vordende brud/brudgom? 

Anonymkode: 5074e...301

Fordi det er vanlegvis venar av bruda/brudgom som bestemmer aktivitet/kostnad. Og ei symbolsk gåve har faktisk alle råd til om det er økonomien det står på, det handlar kun om å ville/ikkje ville. 

Er brudeparet veldig storkrevande og forventar dyre ting/dyr reise og opphald til bryllup/dyrt utdrikningslag blir det noko heilt anna, men får ikkje inntrykk av at ts er det :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Å arrangere et alminnelig utdrikningslag kan bli en kostbar affære. Hva er dette om ikke en gave til den vordende brud/brudgom? 

Anonymkode: 5074e...301

Her ble det arrangert et utdrikningslag som bruden ikke engang likte, så det må ha vært noen dårlige venninner som satte i gang noe, når de ikke engang kjente bruden godt nok til å vite hva hun liker.

Dessuten var det bruden selv som betalte for sitt, så noen gave var det absolutt ikke. 

Og så var det ikke bare bruden som giftet seg, men brudgommen også - han fikk ingenting i gave han. Gaven hans var at hans vordende kone fikk et utdrikningslag hun egentlig ikke ønsket. 

Anonymkode: bbf26...4bb

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her ble det arrangert et utdrikningslag som bruden ikke engang likte, så det må ha vært noen dårlige venninner som satte i gang noe, når de ikke engang kjente bruden godt nok til å vite hva hun liker.

Dessuten var det bruden selv som betalte for sitt, så noen gave var det absolutt ikke. 

Og så var det ikke bare bruden som giftet seg, men brudgommen også - han fikk ingenting i gave han. Gaven hans var at hans vordende kone fikk et utdrikningslag hun egentlig ikke ønsket. 

Anonymkode: bbf26...4bb

Takk for at du repeterer det som allerede er opplest og vedtatt i tråden flere ganger før. Det er så nyttig.

Anonymkode: 5074e...301

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dytter dette igjen, TS - du er sikker på at det ikke står navn på de du mangler på et kort fra noen andre? 

Anonymkode: 74148...3bd

Hun har jo allerede fått svar på at gaven fra forloverne var deltagelse i utdrikningslaget.

Anonymkode: 58646...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for at du repeterer det som allerede er opplest og vedtatt i tråden flere ganger før. Det er så nyttig.

Anonymkode: 5074e...301

Bare hyggelig. 

Anonymkode: bbf26...4bb

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/12/2022 at 9:48 PM, AnonymBruker said:

Altså … Jeg kan faktisk skjønne vennene dine som synes dette ble litt dyrt tilsammen. Det hadde holdt med én av delene, og ikke tre dyre ting. 
I tillegg har helt sikkert forloveren din brukt mye tid på å hjelpe deg, så at hun ikke kjøper gave i tillegg skjønner jeg godt. 
Plus,hva skal dere egentlig med gaver? Du skriver jo at dere er voksne folk i tredveårene. Da ha dere vel ferdig utstyrt bolig. Det var noe annet i gamledager da brudeparet flyttet hjemmefra og trengte husgeråd til sitt nye hjem.  

Anonymkode: 6cc40...e08

Enig.

Siste bryllup vi var i spurte jeg etter ønskeliste, og fikk beskjed om at de ikke ønsket gaver. Da gav jeg selvfølgelig ikke gave.

Anonymkode: c640e...d0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ikke bli overrasket når de lar deg betale for eget utdrikningslag 🙉 

Har du tenkt til å gi dem et lite stikk? Hva med å legge takkekortene synlige og invitere dem på kaffe. "oi, her ligger de ja. Jeg holder bare på å sende ut takkekort. Ble akkurat ferdig 😊

Også får de aldri noe takkekort. 🖕 

Anonymkode: 4c374...e34

  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun har jo allerede fått svar på at gaven fra forloverne var deltagelse i utdrikningslaget.

Anonymkode: 58646...f0e

Ja, men kun fra forlover, ikke de andre :) TS skrev bare at hun "regner med" at det er grunnen til at de ikke heller har gitt noe. Og forlover var flau når hun ble "ferska", så kan jo ha vært bare henne som glemte det. 🤷🏼 Kjedelig om TS går rundt og tror ingen bryr seg også er det et kort som har blitt forlagt med 6-7 navn og et gavekort eller noe sånt. 

 

Utdrikningslag er jo ingen gave, spesielt når bruden betaler for det selv. Og gave skal jo være til brudeparet, ikke bare bruden . Jeg betalte ikke et øre på mitt utdrikningslag - hele kvelden var spandert på, og sånn har det vært i alle utdrikningslag jeg har vært i - så det er rart alt sammen.

Skjønner at TS blir lei seg, selv om man ikke egentlig bryr seg om selve tingene - det er det at man føler man ikke er viktig eller betyr noe som er vondt..

Anonymkode: 74148...3bd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueturtle skrev (11 timer siden):

Jeg syntes det er så merkelig at det er såpass mange fra samme vennegjeng som ikke har gitt gave, for det er såpass uhørt å dukke opp tomhendig at det nesten ikke kan være tilfeldig. Er det kanskje én person/par som har påvirket de andre? 

Mistenker det er noe de har snakket sammen om på et tidspunkt, for det virker usannsynlig at alle isolert sett har funnet ut av at de ikke skal ha med gave.

Det samme tenker jeg. Når flere har droppet gave tror jeg de har snakket sammen om det.

Utrolig merkelig oppførsel av voksne folk og skjønner godt du stusser TS. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja, men kun fra forlover, ikke de andre :) TS skrev bare at hun "regner med" at det er grunnen til at de ikke heller har gitt noe. Og forlover var flau når hun ble "ferska", så kan jo ha vært bare henne som glemte det. 🤷🏼 Kjedelig om TS går rundt og tror ingen bryr seg også er det et kort som har blitt forlagt med 6-7 navn og et gavekort eller noe sånt. 

 

Utdrikningslag er jo ingen gave, spesielt når bruden betaler for det selv. Og gave skal jo være til brudeparet, ikke bare bruden . Jeg betalte ikke et øre på mitt utdrikningslag - hele kvelden var spandert på, og sånn har det vært i alle utdrikningslag jeg har vært i - så det er rart alt sammen.

Skjønner at TS blir lei seg, selv om man ikke egentlig bryr seg om selve tingene - det er det at man føler man ikke er viktig eller betyr noe som er vondt..

Anonymkode: 74148...3bd

Var ikke det en annen AB som skrev om at hun hadde opplevd det samme?

Anonymkode: bbf26...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært og kjipt at du måtte betale eget utdrikningslag, attpåtil med aktiviteter du ikke liker. Og var det liksom å regne som gaven til brudgommen også?🤔

Utroooliiig rart å stille uten gave i et bryllup du verken har reiseutgifter til eller overnattingsutgifter for å kunne delta i.

Hadde det ikke vært for at du hadde spurt den ene, ville jeg trodd en liten gjeng hadde gått sammen om en gavespleis og at det var blitt misforståelser hvem som skulle fikse gavekortet/kjøpe tingen/nettbestilling som var forsinket. Det hele er frekt og rart fra gjeldende gjesters side, og du er verken grisk, materialistisk eller snål som reagerer. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...