Gå til innhold

Mange kom uten gave i bryllupet vårt??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Voksne alle over 30 med faste gode jobber og god økonomi. 9 mnd varsel om bryllup. Sa ikke akkurat fra til gjestene VI VIL HA GAVER FORRESTEN haha men ja ordnet jo gavelister som vi publiserte når folk begynte å spørre. Billige alternativer vil si fra rundt 150kr

Anonymkode: 0fdbd...f7c

Hvor mange kom uten gaver?

Virker veldig snålt. Greit nok at noen få glemmer/rakk ikke/rare unnskyldninger. Men om det er tyoe 10stk så er det sært. Hvilket forhold har dere? Nær familie? Lengre ut i slekten?

Har dere sagt i forbifarten "ikke tenk på gave" til noen?

Anonymkode: a0f01...b3c

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mange kom uten gaver?

Virker veldig snålt. Greit nok at noen få glemmer/rakk ikke/rare unnskyldninger. Men om det er tyoe 10stk så er det sært. Hvilket forhold har dere? Nær familie? Lengre ut i slekten?

Har dere sagt i forbifarten "ikke tenk på gave" til noen?

Anonymkode: a0f01...b3c

Nei ikke sakt noe slikt. Er snakk m 6-7 par mest venner 

Anonymkode: 0fdbd...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei ikke sakt noe slikt. Er snakk m 6-7 par mest venner 

Anonymkode: 0fdbd...f7c

Og de er VENNER? Du/dere er med de jevnlig?

Anonymkode: a0f01...b3c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er kanskje veldig snille da? Når noen er snille driter gjerne folk ekstra mye i ting.

Anonymkode: 23af3...1ac

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist🥺 noen har jo forskjellig økonomisk utgangspunkt, men det å ikke gi noe som helst er svært spesielt. Jeg hadde aldri dratt i bryllup uten gave, selv ikke om jeg hadde hatt mye kostnader ved å delta. Hadde jeg vært i en økonomisk krise og virkelig ikke hadde hatt mulighet hadde jeg i det minste tatt meg mye tid til å lage/skrive et skikkelig fint kort, eventuelt gi med noen kinobilletter. 
Merkelig at det gjelder flere.. lurer på hva de selv tenker..

Anonymkode: bb356...df8

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at dere ikke har fått en pengegave overført til konto da?

Opplevde noe av det samme da vi var i bryllupet til et vennepar. Brudeparet ønsket seg, blant annet, pengegaver overført til brudgommens mor. Vi overførte en sum og tenkte ikke noe mer på det, og glemte helt å skrive et kort og overlevere på dagen. 🙈

Noen måneder etterpå kom det takkekort fra brudeparet, og på vårt kort sto det noe ala: «Takk for at dere feiret dagen med oss.» Så tilfeldigvis takkekortet til noen andre som også hadde vært gjester i bryllupet, og der sto det: «Takk for gaven.» Det viste seg at det hadde gått litt i surr for moren som hadde mottatt pengegavene, og hun hadde ikke ført opp våre navn på listen over givere da hun overførte pengene til brudeparet. 🤷‍♀️

Anonymkode: 6ccd7...128

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig spesielt. Men du har fått hint fra noen av vennene dine at de bestemte seg for at de har gitt nok, gjennom utgifter til utdrikningslaget og da kan det hende det er fler av dine venner som er sånn. 

Jeg må si jeg hadde endret syn på disse vennene. 

Det de har gjort er å såre deg og gjøre deg usikker. De kunne i allefall gitt deg beskjed. Før bryllupet. 

Anonymkode: 585bf...ac5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, får helt vondt av dere. Så utrolig leit, det synes jeg var meget spesielt og skikkelig dårlig gjort. Veldig rart å bli invitert i bryllup med alt spandert, og ikke ta med gave. Det var også veldig kjipt gjort å sende deg regning for utdrikningslag 🙈 For noen kjipe veninner du har. Blir flau på deres vegne. 

Anonymkode: 2e1a1...d51

  • Liker 23
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle? Egentlig? Det er bare ting. Du hadde en fin feiring med de som betyr noe for deg. 

Anonymkode: 0d1a8...a66

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var disse vennene dine uenige i det at du burde gifte deg? Har de frarådet det det på noe vis? Liker de partneren din? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (10 minutter siden):

Eh ja det spiller en rolle. Det er frekt og uhøflig å komme i bryllup uten gave.

Ganske frekt å være så materialistisk at man klager over å ikke ha fått gave, spør du meg. Voksne folk har som regel det de trenger, og litt til. 

Anonymkode: 0d1a8...a66

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

betalte selv for alt vi gjorde middag, båttur og klatrepark.

Altså … Jeg kan faktisk skjønne vennene dine som synes dette ble litt dyrt tilsammen. Det hadde holdt med én av delene, og ikke tre dyre ting. 
I tillegg har helt sikkert forloveren din brukt mye tid på å hjelpe deg, så at hun ikke kjøper gave i tillegg skjønner jeg godt. 
Plus,hva skal dere egentlig med gaver? Du skriver jo at dere er voksne folk i tredveårene. Da ha dere vel ferdig utstyrt bolig. Det var noe annet i gamledager da brudeparet flyttet hjemmefra og trengte husgeråd til sitt nye hjem.  

Anonymkode: 6cc40...e08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Giftet oss nå nettopp og mange gjester på begge sider kom uten gaver?? Er det vanlig nå eller? Jeg hadde tre forlovere og ingen av de ga heller noe gave til oss noe vi stusser veldig over??? Det var et vanlig stort og flott bryllup med alt påspandert for gjestene slik som alkohol og overnatting 

Anonymkode: 0fdbd...f7c

Nei, det er ikke vanlig å møte opp i bryllup uten gave. Selv ikke de som må reise langt og dyrt møter opp uten gaver. 

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de har tenkt at deltakelsen var gave nok, hvis de måtte ut med penger til middag, klatring og båttur, det må jo ha blitt en del, er jo ikke noe de hadde gjort om de ikke var med på deres opplegg. Vil nå tro at det er slik de tenker, de kunne nå tatt med en liten oppmerksomhet utenom da men de tenkte kanskje ikke så langt. Er uansett rart at alle kom uten noe, så jeg skjønner jo at du stusser for at alle har tenkt likt er jo litt usannsynlig. Men de er jo vennene dine, er det ingen av de du kan spør sånn direkte uten at det blir kleint?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenMånestråle skrev (3 minutter siden):

Tenker de har tenkt at deltakelsen var gave nok, hvis de måtte ut med penger til middag, klatring og båttur, det må jo ha blitt en del, er jo ikke noe de hadde gjort om de ikke var med på deres opplegg. Vil nå tro at det er slik de tenker, de kunne nå tatt med en liten oppmerksomhet utenom da men de tenkte kanskje ikke så langt. Er uansett rart at alle kom uten noe, så jeg skjønner jo at du stusser for at alle har tenkt likt er jo litt usannsynlig. Men de er jo vennene dine, er det ingen av de du kan spør sånn direkte uten at det blir kleint?

Brudeparet styrer jo ikke aktivitetene på utdrikningslaget? Og i og med at forloverene arrangerte, så kunne de ko valgt et annet opplegg om de synes det var mye penger å bruke.

Jeg har ikke opplevd at noen har kommet uten gave. Men hadde selv en forlover som virkelig ikke hadde brydd seg noe om gaven, det synes jeg var litt sårt om jeg skal være ærlig. Jeg legger selv mye i tanken i gaven når folk gifter seg, og når du ser noen ikke har brydd seg i det hele tatt, «bare pakket inn noe», så stusset jeg jo. men hun kan være flink til jul, og liker mannen, så det får bare være 😛 men veldig merkelig å dukke opp uten noe!

Anonymkode: 7f283...2c1

  • Liker 35
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Brudeparet styrer jo ikke aktivitetene på utdrikningslaget? Og i og med at forloverene arrangerte, så kunne de ko valgt et annet opplegg om de synes det var mye penger å bruke.

Jeg har ikke opplevd at noen har kommet uten gave. Men hadde selv en forlover som virkelig ikke hadde brydd seg noe om gaven, det synes jeg var litt sårt om jeg skal være ærlig. Jeg legger selv mye i tanken i gaven når folk gifter seg, og når du ser noen ikke har brydd seg i det hele tatt, «bare pakket inn noe», så stusset jeg jo. men hun kan være flink til jul, og liker mannen, så det får bare være 😛 men veldig merkelig å dukke opp uten noe!

Anonymkode: 7f283...2c1

Kanskje de tenkte det var gaven fra de da? Hva vet jeg, er jo vanskelig når man ikke spør og i dag er det jo så mange som sier de heller vil ha opplevelser enn gaver så... Det må jo være en slags svikt i kommunikasjonen når flere kom uten noe gave... Normen er jo gave liksom, til og med til de som skriver at de ikke vil ha så tar man jo med noe. 😄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på spørsmålene her. Nei vi er ikke opptatt av å få gaver og ja vi har alt vi trenger. Likevel er det vel litt merkelig å dukke opp i bryllup som forlover uten så mye som et kort?? Hadde faktisk blitt glad for et koselig kort jeg!! Men absolutt ingenting det synes jeg er sært ja. Ikke fordi jeg er en diva eller noe sånt men fordi det er skikk og bruk og gi gave når man er bedt i bryllup. Og aktivitetene i utdrikkingslaget mitt var forresten ting som ikke jeg liker en gang men som jeg pent måtte betale for meg selv på. Jeg skjønner ikke helt hvordan det ble så dyrt at det ble det og ikke gave det vil si det kostet 400 til sammen og på restaurant bestilte alle det de ville ha og alle betalte for seg. Jeg følte meg dum som trodde de skulle spandere på meg. Jeg visste jo ikke om det en gang!! Ingen penger er overført til noen konto nei. Men som sakt til og med et kort hadde vært koselig. Og du som sa at forlovere har brukt mye tid på å hjelpe meg før bryllupet så kan jeg si at nei det har de ikke. Har ikke hjelpt med noe utenom utdrikkingslag. 

Anonymkode: 0fdbd...f7c

  • Liker 28
  • Hjerte 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og de er VENNER? Du/dere er med de jevnlig?

Anonymkode: a0f01...b3c

Ja og som sakt tre av de er forlovere til meg. To av de er mine beste venninner og en er kusine til mannen min. Ingen av de tre eller seks da med partner hadde med ett kort engang

Anonymkode: 0fdbd...f7c

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er folk som ikke akkurat er oppvokst i møblerte hjem og som ikke har peiling på skikk og bruk. 

Anonymkode: 4c71d...cb0

  • Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...