Gå til innhold

Mange kom uten gave i bryllupet vårt??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan du ikke bare være gla for at de kom og at du kanskje hadde en fin dag? Du ble vel gift? Herregud så kravstor! Er det dette du tenker mest på etter dagen? Hvem som ga deg hva og ikke? Sjarmerende trekk

Anonymkode: 82124...995

Jammeni alle dager, man kan da være takknemlig og glad for en fin dag, og samtidig lure på hva som er greia med å drite i all normal folkeskikk og ikke ta med gave. 
 

Er det kravstort å tenke at lesere her inne kan ha to tanker i hodet samtidig?

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bacteria skrev (12 timer siden):

Er du oppvokst blant ulver i villmarken eller  er det den vanlige greia med å angripe ts samma hva som slår til når du og andre anonyme brukere kommer med sånne utsagn?

Unnskyld at jeg spør men lurer virkelig hva som ligger bak hos deg og noen andre i tråden. 
 

Alle som er vokst opp i en sivilisasjon og i et hvertfall delvis møblert hjem vet at det er meget unormalt å komme som gjest i bryllup uten å ha med seg gave. 
 

Skjønner godt at ts lurer, hadde jeg vært ts hadde jeg vært helt spørsmålstegn. Og jeg skulle pinadø funnet ut hva som var greia. 

Jeg er oppvokst i et stødig hjem jeg, jeg har heller aldri vært i bryllup uten å ha med gave.

jeg mener fortsatt at ts har et rart fokus når hun er så opptatt av at noen ikke har gitt henne gaver. Er det det som er det viktigste da? Utrolig usjarmerende syntes jeg, hvis det er greit for deg at jeg mener det?

 

Anonymkode: 82124...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kan du ikke bare være gla for at de kom og at du kanskje hadde en fin dag? Du ble vel gift? Herregud så kravstor! Er det dette du tenker mest på etter dagen? Hvem som ga deg hva og ikke? Sjarmerende trekk

Anonymkode: 82124...995

Da kan man snu situasjonen - si at gjestene kommer til lapskaus, ingen alkohol og ingen kaker. De kan ikke klage for de kom jo for å feire brudeparet - så de trenger jo ikke fancy mat. 

Anonymkode: cb01e...63e

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er oppvokst i et stødig hjem jeg, jeg har heller aldri vært i bryllup uten å ha med gave.

jeg mener fortsatt at ts har et rart fokus når hun er så opptatt av at noen ikke har gitt henne gaver. Er det det som er det viktigste da? Utrolig usjarmerende syntes jeg, hvis det er greit for deg at jeg mener det?

 

Anonymkode: 82124...995

Jeg oppfatter ikke ts slik at det er de manglende gavene som er hovedfokus. Hun stusser på akkurat dette, spør her om hva som er vanlig og hva vi tror er greia. 
Og det må virkelig være lov å lure på det…

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Tok du kontakt med de andre som ikke hadde gitt gave TS?

Anonymkode: 7557d...370

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Føler med deg TS. Underlig å komme noe som helst sted uten gave, det være seg til en jentekveld, grillkveld eller bryllup. Men tenkte på, Ts, har noen av dere vært gift før…? Jeg synes personlig det er irriterende å gi samme person bryllupsgave i bryllup nr. 2. Det er noe med symbolikken i å gi en bryllupsgave.

Endret av Ck1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig rart. Alle har med gave i bryllup. Aldri opplevd at noen har med gave til noen som helst annen anledning, men BRYLLUP? Jo.

Anonymkode: 20f89...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...