Gå til innhold

Direktøren på tv 2


Smos1

Anbefalte innlegg

Imsdalen skrev (6 timer siden):

Her er det mye som skurrer, men er det noe jeg er helt sikker på er det at ingen forteller sannheten, og at man ikke knivstikker noen 9 ganger i selvforsvar. Stikker man så mange ganger er man passelig rabiat. Direktøren er ikke helt god, men det er jammen ikke amerikanerne heller.

Enig. Det å stikke noen 9 ganger er ikke nødverge. Å slippe unna med det og få en halv million i erstatning er hårreisende, men så kan jo jussen også være hårreisende. De baserer seg på vitner og funn på stedet, men dårlig arbeid kan føre til justismord. Jeg synes Øystein var veldig høflig med politiet i starten av samtalen. Kona også. Problemet til politier var vel at de ikke hadde ressurser nok til å bare sende en bil for å roe situasjonen. Kan jo skjønne at politiet må vurdere også, hvis det er knappe ressurser, men da et det det som er problemet, ressursmangel i politiet. Minner meg om 22 juli da Breivik ringte inn. Han var også rolig og høflig, men ble heller ikke forstått, enda det pågikk terror i Norge. En skandale for Norge. Skam på dem som sviktet ungdommene på Utøya. De slapp for billig unna.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er lite oppmerksomhet om den tv serien. Kun her på kvinneguiden og et annet sted den diskuteres. Lite oppmerksomhet i media annet enn at Aftenposten har skrevet at den reiser flere spørsmål enn svar. Han får ikke mye støtte utad han Øystein selv om mange i hans nettverk støtter han. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (23 timer siden):

Jeg tror Øysteins kone var oppriktig bekymret for situasjonen, men det er noe som skurrer veldig i Øysteins 1. samtale med politiet som går omtrent slik: Hei, jeg heter Øystein og er direktør for … jeg pleier vanligvis ikke å ringe dere, men nå er det noen som sitter ovenfor meg som sier de er villig til å drepe, og at deretter kona ringer (etter en god stund) og sier: jeg ringer på vegne av min mann… Jeg tror hun hadde fått beskjed om å ringe. Jeg vet ikke hvordan han visste at hun var hjemom, men at amerikanerne ikke fikk det med seg… SMS?

Jeg har ringt nødtelefonen én gang i mitt liv, og da fikk jeg beskjed om å roe meg ned og forklare hvor jeg var, og hva jeg trengte hjelp med. Jeg mener ikke at alle er hysteriske, men jeg vil tro at en rolig og behersket person vil si: Dette er adressen, dette er situasjonen, jeg trenger hjelp fra disse ressursene. Her var det ikke en men 2 rolige mennesker som snakket som om situasjonen ikke var alvorlig.

Jeg vet at mine erfaringer ikke er alles, men om jeg diskuterte med noen, og jeg ikke hadde sett noen kniv (og så vidt jeg har ingen hørt at det foregikk det en høylytt diskusjon/krangel i bakgrunnen på politiopptakene) hadde jeg ikke ringt politiet. Hva fikk ham til å føle seg så utrygg?

Det som fikk han til å føle seg utrygg var at de sa de var kommet for å drepe han. Kan jo skjønne at det er skremmende, men det som er naturlig da er å komme seg vekk fra de som vil drepe en. Ikke sitte å diskutere og være uhøflig mot de som du ønsker hjelp fra. Men lurer på om han Øystein har en uoppdaget psykisk lidelse. Han virker ganske hissig og paranoid. Mulig rusen gjorde han psykotisk? Det kan jo forklare det som skjedde. Dette blandet med narsissisme gjorde at han utøvde vold mot dem. Men Neil og Eryka var jo to mot en, som man også burde tatt med i vurderingen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del virker direktøren veldig paranoid. Og det kan det være flere årsaker til. 
 

Er det pga. traumer etter angrepet?

Er det for at han faktisk er uskyldig og er livredd?

Er det pga. langvarig rusmisbruk?

Er det pga. at tror han er viktigere enn han er og dermed tror at «alle» er ute etter han?

Er det et spill for å virke mer troverdig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

himmeloghav skrev (49 minutter siden):

Det som fikk han til å føle seg utrygg var at de sa de var kommet for å drepe han. Kan jo skjønne at det er skremmende, men det som er naturlig da er å komme seg vekk fra de som vil drepe en. Ikke sitte å diskutere og være uhøflig mot de som du ønsker hjelp fra. Men lurer på om han Øystein har en uoppdaget psykisk lidelse. Han virker ganske hissig og paranoid. Mulig rusen gjorde han psykotisk? Det kan jo forklare det som skjedde. Dette blandet med narsissisme gjorde at han utøvde vold mot dem. Men Neil og Eryka var jo to mot en, som man også burde tatt med i vurderingen. 

Det amerikanske paret var et nygift par. De var på en slags bryllupsreise etter ett par år på universitet i Tyskland. Av alle stedene de har vært, alle menneskene de har blitt kjent med på veien, så reiser de til Norge for å drepe ØF som de knapp kjenner? Og som har åpnet huset sitt for dem?  Det høres veldig rart ut. Og hvorfor akkurat ØF som egentlig var ganske ukjent før hendelsen. 
 

Han var admin dir for et konsertlokale. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (2 timer siden):

Det amerikanske paret var et nygift par. De var på en slags bryllupsreise etter ett par år på universitet i Tyskland. Av alle stedene de har vært, alle menneskene de har blitt kjent med på veien, så reiser de til Norge for å drepe ØF som de knapp kjenner? Og som har åpnet huset sitt for dem?  Det høres veldig rart ut. Og hvorfor akkurat ØF som egentlig var ganske ukjent før hendelsen. 

Det er det de sier ja.

Første gang politiet ble oppringt den kvelden satt vel alle fremdeles rolig rundt bordet? Noe må jo ha skjedd for å få Øystein til å ringe politiet. Jeg tror ikke et sekund på at de bare er et random amerikansk par som plutselig ble invitert på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imsdalen skrev (2 timer siden):

Det er det de sier ja.

Første gang politiet ble oppringt den kvelden satt vel alle fremdeles rolig rundt bordet? Noe må jo ha skjedd for å få Øystein til å ringe politiet. Jeg tror ikke et sekund på at de bare er et random amerikansk par som plutselig ble invitert på besøk.

Hva er din teori?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (4 timer siden):

Hva er din teori?

Jeg har virkelig ingen anelse, og jeg tror aldri vi får vite sannheten heller.

Endret av Imsdalen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men heller ikke Ø gir deg løsningen på hvorfor de var etter ham. Synes ikke han presenterer en god forklaring på hvorfor de skulle komme dit og drepe ham. Seriemordere? Ran? Penger til saken for svoger i fengsel ? Krangel om siste? Såvidt jeg har sett så er hans forklaring at de dopet de ham ned og så endret alt seg?  Jeg er enig i at alt kunne vært avverget hvis politiet hadde rykket ut, men han snakker med de som såkalt skal drepe ham, sier skål og sier at de sitter ved bordet og smiler. Bruker lang tid på å si ingenting og virker kranglete og usammenhengende. I siste episode sier de at det er rart at konens forklaring ikke fikk mer tyngde. Men det var jo så mye rart der også. Snakket med ham 3 ganger, trodde han ville bli drept og så brukte 10-12 min å ringe til politiet. Og mest opptatt av at moren skulle ringe?
 

Siste episode var egentlig bare vanskelig å se, så paranoid og måten han snakker til politi på. «Hvem har sendt deg?» som om det er EN person som er etter ham.  Han trenger hjelp, ikke en dokumentar. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassida skrev (12 minutter siden):

Siste episode var egentlig bare vanskelig å se, så paranoid og måten han snakker til politi på. «Hvem har sendt deg?» som om det er EN person som er etter ham.  Han trenger hjelp, ikke en dokumentar. 

Den paranoiaen der tror jeg bare er et spill for galleriet, for å bli erklært soningsudyktig.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (18 minutter siden):

Den paranoiaen der tror jeg bare er et spill for galleriet, for å bli erklært soningsudyktig.

Ja jeg også lurte på det…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte på at ØF hadde safe room i huset sitt. Det er sånt jeg bare har sett på film, er vel ikke vanlig å ha det i Norge? 

Han virker utrolig paranoid, jeg fikk litt mistanke om rus uten at jeg skal være for bastant på det. Er selvsagt ikke greit at han ble knivstukket, men hele saken er bare utrolig rar. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariannah skrev (14 timer siden):

Jeg reagerte på at ØF hadde safe room i huset sitt. Det er sånt jeg bare har sett på film, er vel ikke vanlig å ha det i Norge? 

Han virker utrolig paranoid, jeg fikk litt mistanke om rus uten at jeg skal være for bastant på det. Er selvsagt ikke greit at han ble knivstukket, men hele saken er bare utrolig rar. 

Det var vel ikke et eget saferoom men et rom han kunne låse dørene til? Men rareste er jo at han ikke kan ha vært der spesielt lenge

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

himmeloghav skrev (På 15.9.2022 den 1.03):

Det som fikk han til å føle seg utrygg var at de sa de var kommet for å drepe han. Kan jo skjønne at det er skremmende, men det som er naturlig da er å komme seg vekk fra de som vil drepe en. Ikke sitte å diskutere og være uhøflig mot de som du ønsker hjelp fra. Men lurer på om han Øystein har en uoppdaget psykisk lidelse. Han virker ganske hissig og paranoid. Mulig rusen gjorde han psykotisk? Det kan jo forklare det som skjedde. Dette blandet med narsissisme gjorde at han utøvde vold mot dem. Men Neil og Eryka var jo to mot en, som man også burde tatt med i vurderingen. 

Jeg personlig tror ikke på at de sa at de var kommet for å drepe ham, men jeg tror han "opplevde" det sånn. Han er veldig dramatisk og overdriver veldig når han prater. Jeg tror likevel på at han følte seg truet på livet, og jeg er enig med deg i at det kan virke som at en psykisk lidelse ligger bak. Jeg er ikke helsepersonell, men har vokst opp med en psykisk syk mor. Jeg vet at min historie ikke beviser noe som helst i denne saken, og muligens farger den mitt syn, men jeg har opplevd at moren min har blitt så paranoid (i en psykose) at hun har truet meg med kniv fordi hun var overbevist om at jeg ønsket å drepe henne. Hun var oppriktig livredd for meg, og kunne ikke forstå hvorfor jeg ønsket henne død. Det er veldig vanskelig å diskutere med en som ikke er ved sine fulle fem, og vanskelig å sette seg inn i tankemønsteret til noen som opplever en slik episode.

Jeg synes ikke det er riktig at han skal i fengsel, da jeg tror han trenger hjelp og ikke straff.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (15 minutter siden):

Jeg personlig tror ikke på at de sa at de var kommet for å drepe ham, men jeg tror han "opplevde" det sånn. Han er veldig dramatisk og overdriver veldig når han prater. Jeg tror likevel på at han følte seg truet på livet, og jeg er enig med deg i at det kan virke som at en psykisk lidelse ligger bak. Jeg er ikke helsepersonell, men har vokst opp med en psykisk syk mor. Jeg vet at min historie ikke beviser noe som helst i denne saken, og muligens farger den mitt syn, men jeg har opplevd at moren min har blitt så paranoid (i en psykose) at hun har truet meg med kniv fordi hun var overbevist om at jeg ønsket å drepe henne. Hun var oppriktig livredd for meg, og kunne ikke forstå hvorfor jeg ønsket henne død. Det er veldig vanskelig å diskutere med en som ikke er ved sine fulle fem, og vanskelig å sette seg inn i tankemønsteret til noen som opplever en slik episode.

Jeg synes ikke det er riktig at han skal i fengsel, da jeg tror han trenger hjelp og ikke straff.

Ja, for meg virker han være ikke helt i water.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han her er blitt dømt rett og slett fordi han har en kokky fremtoning og dermed ikke blir likt eller trodd. Det virker ikke som det er noe vondt i han. 
 

jeg synes det var rart at politiet ikke kom bare pga tonefallet hans, du ser at de i noen tilfeller kommer bare man bestiller en pizza. De skjønner at det er fare på ferde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hinkelpinkel skrev (På 5.9.2022 den 23.25):

Denne er fra 2015. Kommer frem en del som ikke kommer frem i dokumentaren.

 

Denne dokumentaren formidler at direktøren snakker sant. 

Endret av Egenskap
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassida skrev (På 16.9.2022 den 12.35):

Det var vel ikke et eget saferoom men et rom han kunne låse dørene til? Men rareste er jo at han ikke kan ha vært der spesielt lenge

Nevnte han ikke at han låste seg inn i safe room'et sitt da? I siste episode på TV2. Men ja, meget merkelig at han gikk ut igjen om han var så redd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariannah skrev (7 minutter siden):

Nevnte han ikke at han låste seg inn i safe room'et sitt da? I siste episode på TV2. Men ja, meget merkelig at han gikk ut igjen om han var så redd! 

Han sa at det var gått så lang tid at han var helt sikker på at politiet hadde kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krangel som endte med 3 stk i basketak, Direktøren smeller til E og gubben hennes klikker på D.. knivstikker..

end of story

edit:

3some gone wrong.

muffens: hvorfor dro de ikke om han var så truende, hvorfor ringte de ikke politiet, hvorfor dro de til han i det heletatt om han er så fæl som man kan høre på opptakene.

hvorfor får de 500 000 kr i oppreisning for å stikke noen med kniv 9 ganger.

i norge kan man få bot for å gå med pepperspray om man bruker den i nødverge kan man bli straffet.

mens en mann med kniv får 500 000 i oppreisning for å bruke den mot en uten kniv?

lukter politikk lang vei.

og politiets mangel på evne til selvinnsikt.

hadde de reist ut i det det minste når kona ringte, så kunne kanskje resten vært unngått.

de kan ikke legge skylden på hans frekke fyllekjeft når en edru person som har rømt ringer.

men de var for opptatt av sin egen stolthet til at de gadd å gjøre jobben sin. 

de etterforsket ikke nok i etterkant heller. men ga knivmannen nesten kameratslig tilsnakk når de pågrep han. 

 

at et menneske er sur og frekk og nedlatende og grandios osv forsvarer ikke politiets mangel på utrykkning de gjorde en dritt jobb, og burde betalt direktøren oppreisning.

 

 

Endret av Ænema
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...