Gå til innhold

Direktøren på tv 2


Smos1

Anbefalte innlegg

Jeg kom over denne dokumentaren på dansk DRTV her om dagen.

Nr 1. For det første mener jeg at uafhængig av den samtalen så burde politiet rykket ut, hvertfall sjekket opp i det. Ser det er mange som pålegger han både svært alvorlige diagnoser med mer. Blandt annet sier at han var rust med psykose. Hvis folk mener det, burde hvertfall politiet rykket ut. For og forebygge en eventuelt voldshendelse.

Ingen av oss var der , så vi kan verken pålegge han det ene eller det andre.

 

Har selv sett dokumentaren. Jeg også har mange ganger da barna mine var mindre, vært sliten kommet hjem og bare lagt meg. Ikke fordi det nødvendigt har vært noe, men ikke orket noe som helst. Vi skal være forsigtig med og dømme konen hans, hva om hun var oprigtig redd og er man redd så gjør vi mennesker rare ting. 

Tenkte på denne tlf samtalen? 

Da han ringte "har ikke for vanlig og ringe politet, jobber for telenor arena" bla bla bla. Vi alle mennesker har en mekanisme som slår inn i situasjoner,  fight, flight and frize. Når ikke de 2 andre er der så er det frize, det er en tilstand hvor kroppen bare reagerer på mange forskjellige måter. De merkligste ting. Man kan være kald, rolig, stille, avbalansert osv. Nesten som om ingenting skjer, der er en mekanisme som slår til som. Hva vet vi hva som skjedde rundt det bordet der og om denne mekanismen har slått til hos direktøren, samtidig som de hadde drukket alkohol?

Vi reagerer på hver vår måte uavhengig av personlighed og væremåt? 

Og privatetterforsker som Olav Thune, forsvarsadvokat Mette Yvonne Larsen og andre dyktige fagfolk har jo udtalt manglende slett arbejd? 

Ja, selvfølgelig er dokumenteren laget i favør til han, er vel han som har ønsket det frem i lyset. men det var jammen meg VG'S saksdekning, politavhør m.m til fordel for amerikanerne også  , og ikke direktøren! 

Er det ikke kommet frem i dokumentaren at han amrikaneren hadde kniv først også og at andre naboer gjennom vinduet så at direktøren løp opp en trapp? Og at ingen av de så noe til Direktøren på vinduet til gjesterommet til Eryka? 

Uansett tenke seg til at disse amerikanerne kommer fra en sterk nasjon, kanskje norsk oslo politi helst ikke ville ha noe med den saken og gøre, fordi USA som nasjon er ganske sterk ovenfor sine borgere. 

Ingen av oss vet hva som faktisk skjedde før "natten hvor alt gik galt" 

Men hvis han var psykotisk og ruset burde politiet få funnet ut av det med en gang. 

Hvorfor er det ikke blod funnet på gjesteværelset der Eryka hevdet og blitt sparket, slått? 

2 mot 1 , hvis de ikke var så fulle,  angriber en med 8 til 9 knivstikk og det ene stikket var ren henrettelse, nei da vet ikke jeg hvem som har blitt forsøkt drept! Ikke naboen til gründeren fra Stryn hvertfall , stikke ut øynene osv 😅

Forstår at man kan handle i nødverdighetsprinsippet men... men... men! Hadde Direktøren våpen som? Hvis det som direktøren sier er sant så kan det jo hende han hadde en frize modus i samtale med politiet først og enda en gang osv, men etterhvert så oppstår det fight flight modus og da gjør vel han som mange andre kjemper! Det er naturlig hvis det er 2 som er etter deg og igjen så gjør vi mennesker mange merkelige ting i det vi opfatter som trusler 😊

Syns det er utrolig spennende dokumentar. Og selvfølgelig om han har en personlighed som er ikke overens med det alle liker, betyr det ikke at han ikke behøvede hjelp på ekte. 

Hvorfor ringe politiet og nærmest be de komme før gjerningen er blitt gjort, eller ? Vet ikke hvordan jeg kan finne dommen. Hvem ringer politiet og sier jeg må ha hjelp, forså etterpå og gjøre en gjerning og legge skyld på ofrene? De fleste gjør vel gjerningen først. 

Noe som skurrer i hele denne saken. Og det bile av Han amerikaneren når han får nesten 500 tusen av den norske stat , han flirer, nesten som om at han bare tenkte at nå kan jeg studere videre og satse på karriere nå har vi fått penger. 

Hva vet vi, oppdaget også messenger dialog med direktør og Niel. Jeg såg bare at det sto at de var i København og så ønsket han de velkommen til Norway. Men dialogen før det var det lenge siden. Der var noe jeg bemerka meg. 

Hvem sender en melding har en dialog, plutselig er du i Norge og gir besked. Hva med planlegging. Og hvor er den fordømte kniven tik Eyrika. Hun sa den var i topplokke på sekken, den er ikke funnet etter bagage  var holdt tilbake fra henne. Hvor er kniv nr 2. 

Please, jeg elsker denne krim konspirasjonen. 

Legen ga også besked om at de anbefaler ikke avhør når en har våkna opp fra koma. 

Feilinformasjon kan komme og huske feil. At han I ettertid virker syk i dokumentaren er det vel ikke merkelig i det hele tatt. Han har vært igjennom nesten død, operationer, senskader samt slag som følge av knivstikkingene ja de 9 stikkene. Så at man blir påvirket av det etter på , ville ikke vært unaturligt! Hva tenker dere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

 

Vet at dette er en gammel sak og relativt gammel tråd, men dokumentaren lå øverst på tv 2 play, så jeg trodde den var nylig utgitt, helt til jeg så at den kom ut i 2022🙈 Men i og med at jeg husker saken vagt fra media den gangen den var aktuell, og at jeg også den gangen slet med å forstå hva sakens kjerne var, så tenkte jeg at jeg kunne jo se den. Skal dog sies at jeg ikke ble så mye klokere etter å ha sett den - og jeg fikk egentlig bare flere spørsmål heller enn svar. For meg fremstår hele saken bare merkelig, og jeg tror de alle vet mer enn hva de sier..

Men, jeg reagerer på følgende: 

- Politiet er usedvanlig uproffe i møtet med ØF og de andre sine oppringninger til politet. Det er en arroganse der (fra politet) som virkelig er ekkelt å høre på. (Jada, arroganse fra ØF også, men han er innringeren og politiet burde vite at folk som ringer inn og som er i forskjellige type kriser, kan reagere ulikt...) 

- At politiet legger på med svigermoren etter at hun har spurt hvor lang tid det vil ta før hjelpen kommer, da betjenten oppfatter henne som frekk, jmf han sier noe ala: "Nå må du ta en annen tone til meg. Nå er jeg ganske lei av at du tar den tonen der til meg." Og når hun da skal unnskylde seg, så rekker hun ikke, før vedkommende bare sier: "Fint! Hei!" og deretter legger på! Altså, mulig vedkommende hadde en ræææææva dag på jobben, men det er ingen unnskyldning. 

- Politet gjennomgår avhør av ØF til tross for at overlegen ved sykehuset fraråder dette på det sterkeste. 

- Politiet virker ikke å reagere på at Neil sa "we stabbed....".  Han brukte ordet VI. Hvorfor stilles det ikke spørsmål om dét? Eryka har selv innrømmet at hun også hadde kniv, selvom denne tilsynelatende aldri ble funnet, noe jeg syns er ekstremt merkelig.. 

- Neil sier han utelukkende husker ett stikk. Når politet sier at de vet at ØF ble stukket 8-9 ggr, blir han stille før han ber om å få snakke med sin advokat. Mer får vi ikke se fra avhøret eller hva som skjer videre. 

- ØF er på et utested og tilsynelatende treffer en statsadvokat. Dette møtet er tatt opp på lyd. Hvis dette stemmer, så er det jo usedvanlig uprofesjonelt av vedkommende å ta kontakt med ØF i privat setting og muligens beruset tilstand og si det han sa. Dette savner jeg også at blir mer belyst. Hvem var det?  I dokumentaren så virker det litt som at de bare nevner det i forbifarten at dét skjedde, men når de ikke sier noe mer om det, så kunne de jo like gjerne ha latt det utebli. Det stiller jo bare enda flere spørsmål enn svar.. 

 

Har de tatt i betraktning at Neil og Eryka var sammen en liten stund etter at ØF var knivstukket, men før politet kom, og på den måten kunne samkjøre sine forklaringer? 

Nei, jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro om denne saken. I den ene vinklinga så tror jeg på det ØF sier, mens i den andre vinklinga virker det mer troverdig det Neil og Eryka sier. Så min konklusjon for meg selv må bli at sannheten fremdeles ikke er ute, men at alle de involverte vet mer enn hva de har sagt. Sannheten finnes kanskje et sted midt i mellom. Men jeg reagerer fremdeles veldig på, og skulle gjerne visst, om politiet konfronterte Neil med at han sa "we stabbed"..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...