Gå til innhold

Direktøren på tv 2


Smos1

Anbefalte innlegg

Akkurat sett første episode av Direktøren på tv2 Play og må si jeg er helt satt ut av måten politiet behandler innkomne samtaler på nødnummeret. 

Direktøren ringte første gang nødnummeret kl 1 på natten og sier han sitter med noen som skal drepe han. Politiet avfeier det totalt. Etter 3-4 anrop fra 3 forskjellig går politiet motvillig med på å sende en bil, men kan love når det blir. Det blir først når de har en bil «tilgjengelig». Til slutt ringer en nabo kl 3 på natta om at det er amper stemning utenfor huset. Politiet kommer fortsatt ikke før naboen på nytt ringer om at naboen deres nå blir knivstukket i gårdsplassen deres. Først da «gidder» politiet å sende en bil, da var direktøren livstruende skadd.

Jeg er helt sjokkert at det er sånn det er i Norge om man ringer nødnummeret ! 
 

Første episode vises på tv 2 ikveld, men er som sagt tilgjengelig på tv 2 Play 

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se episode 2.

Der får man også litt mer av direktørens oppførsel i den samtalen. Han fremstår som en forferdelig usympatisk mann generelt. Men helt enig i at når 3-4 forskjellige personer ringer og ber politiet komme og politiet drøyer så lenge som de gjør er uakseptabelt. Å si til hans svigermor at hun 'ikke skal ta den tonen' når hun åpenbart er i en veldig stresset situasjon er helt uvirkelig å høre på.

Men episode 2 drar frem mer av direktørens personlighet. Jeg har nå mer forståelse for at det unge paret følte seg truet av hans oppførsel. Men likevel veldig urettferdig at direktøren ikke fikk sin dag i retten. Foreløpig (etter 2 episoder) mener jeg det fantes nok å ta det unge paret til retten. 

Spent å se hva mer som kommer videre i denne dokumentaren. Har absolutt ikke sansen for han direktørens væremåte. Bl.a. måten han oppfører seg og snakker til politietterforskere i avhør. 

 

 

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig spent på fortsettelsen! Direktøren virker som en kald fyr som manipulerer alle rundt seg. Skulle ikke forundre meg om ha faktisk er riktig dømt. Men kanskje jeg endrer mening etter å ha sett alle episodene... 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han virker usannsynlig rolig i de første nødmeldingene ...  " Det sitter en mann på andre siden av bordet, å sier han skal drepe meg" .   Det sier han helt rolig og avbalansert, uten antydning til nervøsitet eller stress i stemmen.   Han kunne like gjerne kommentert en kvartalsrapport fra Norges Råfisklag eller Statens kornforretning liksom.  

En er vanligvis litt stresset eller engasjert når man ringer politiets nødnummer, å er drapstruet liksom.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
bullehurk skrev (42 minutter siden):

Synes han virker usannsynlig rolig i de første nødmeldingene ...  " Det sitter en mann på andre siden av bordet, å sier han skal drepe meg" .   Det sier han helt rolig og avbalansert, uten antydning til nervøsitet eller stress i stemmen.   Han kunne like gjerne kommentert en kvartalsrapport fra Norges Råfisklag eller Statens kornforretning liksom.  

En er vanligvis litt stresset eller engasjert når man ringer politiets nødnummer, å er drapstruet liksom.

Jeg følger den også og blir mer og mer forvirret.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (5 minutter siden):

Jeg følger den også og blir mer og mer forvirret.  

Ja, noe er det som ikke stemmer her

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adobyen
bullehurk skrev (28 minutter siden):

Ja, noe er det som ikke stemmer her

Utrolig dårlig dokumentasjon av alt. Trodde at politiet ville sørge for undersøkelser og bilder av både åsted og partenes skader.  Jeg har nok sett for mye på CSI og FBI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (12 minutter siden):

Utrolig dårlig dokumentasjon av alt. Trodde at politiet ville sørge for undersøkelser og bilder av både åsted og partenes skader.  Jeg har nok sett for mye på CSI og FBI.

Politiet burde gjerne sett mange episoder CSI og FBI før de gikk ut i felten.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullehurk skrev (18 timer siden):

Synes han virker usannsynlig rolig i de første nødmeldingene ...  " Det sitter en mann på andre siden av bordet, å sier han skal drepe meg" .   Det sier han helt rolig og avbalansert, uten antydning til nervøsitet eller stress i stemmen.   Han kunne like gjerne kommentert en kvartalsrapport fra Norges Råfisklag eller Statens kornforretning liksom.  

En er vanligvis litt stresset eller engasjert når man ringer politiets nødnummer, å er drapstruet liksom.

Han prøver jo sikkert alt han kan for å virke rolig så de ikke skal forstå at han ringer politiet? De sitter jo rett ved siden av han. 

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor han inviterte mennesker han har møtt én gang hjem til seg. Det er bare noe merkelig ved det hele ..

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så synes jeg politiet oppførte seg ganske så arrogant når de ringte inn. De må jo ha forståelse for at folk er redde og desperate og kanskje ikke like høflige når de ringer inn. Ble helt sjokkert av "kundebehandlingen" de fikk, håper de ble sendt de på kurs etter dette.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet burde kanskje ha håndtert dette annerledes, men jeg forstår at de kan ha trodd at dette bare var fyllerør og innbilning fra en litt forvirret eller ruset person.
 

Han klarer ikke forklare hva som har ført til at en samtale om amerikanerens svoger ender i en drapstrussel, men angriper politibetjenten verbalt når vedkommende prøver å forstå sammenhengen. Og begynner å gjenta at han er sjef for Telenor Arena usaklig mange ganger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alivamale skrev (35 minutter siden):

Han klarer ikke forklare hva som har ført til at en samtale om amerikanerens svoger ender i en drapstrussel, men angriper politibetjenten verbalt når vedkommende prøver å forstå sammenhengen. Og begynner å gjenta at han er sjef for Telenor Arena usaklig mange ganger.

Ja, det er noe tvilsomt med den mannen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er på episode 2 nå. Skal de ikke spørre amerikaneren om det Øyvind ringte politiet om, at han angivelig satt der og sa han skulle drepe han? Har skaperne klippet  og limt i avhørene for å fremstille saken slik de vil?

Merkelig hele greia, som flere skriver. Noen må jo snakke usant her..

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hele greia! 

Syntes det var veldig rart på politiforhøret av han amerikaneren, at han ikke ble spurt hvorfor han knivstakk 11 ganger! De bare dulla med han synes jeg. 

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullehurk skrev (På 28.8.2022 den 23.57):

Synes han virker usannsynlig rolig i de første nødmeldingene ...  " Det sitter en mann på andre siden av bordet, å sier han skal drepe meg" .   Det sier han helt rolig og avbalansert, uten antydning til nervøsitet eller stress i stemmen.   Han kunne like gjerne kommentert en kvartalsrapport fra Norges Råfisklag eller Statens kornforretning liksom.  

En er vanligvis litt stresset eller engasjert når man ringer politiets nødnummer, å er drapstruet liksom.

Jeg jobber selv på en nødsentral, og sinnsstemningen til den som ringer kan du ikke ta for god fisk. Folk er i sjokk, redde, avmaktet, irrasjonelle, fortvilet og alt mulig annet. Noen ler, noen skriker og hyler, noen gråter. Noen er helt stille. 
Man må høre etter. Virkelig høre etter, og forsøke å danne seg et riktig bilde. Dette kan være svært utfordrende. 
 

I tilleg er veldig mange slike samtaler som den disse operatørene får inn ikke reelle. 
 

Jeg forsøker ikke å unnskylde noen eller noe altså, men jobben som operatør på en nødsentral kan være krevende. Beslutninger og vurderinger tas hele tiden og relativt kjapt, basert på det du hører og hvordan du tolker. 
 

Eksempelvis, i forhold til at denne innringeren var rolig, så har jeg selv snakket med folk med livstruende skader som var HELT rolige. Som om de pratet om været. 
 

Men igjen; jeg dømmer ingen, hverken innringer eller operatører, i dette tilfellet. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde vært fint å visst hvorfor direktøren hadde besøksforbud mot en advokat tidligere....rykter sier også at han har slått damer før...men 9 knivstikk mot ubevæpnet mann er ikke selvforsvar...

 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke at dette var en historie fra virkeligheten, mye på grunn av måten politiet svarte innringerne på, trodde det var sånn liksom-true crime. Må se den på nytt med nye briller. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullehurk skrev (På 28.8.2022 den 23.57):

Synes han virker usannsynlig rolig i de første nødmeldingene ...  " Det sitter en mann på andre siden av bordet, å sier han skal drepe meg" .   Det sier han helt rolig og avbalansert, uten antydning til nervøsitet eller stress i stemmen.   Han kunne like gjerne kommentert en kvartalsrapport fra Norges Råfisklag eller Statens kornforretning liksom.  

En er vanligvis litt stresset eller engasjert når man ringer politiets nødnummer, å er drapstruet liksom.

Når han ringer sitter mannen som endte opp med å knivstikke ham rett ovenfor. Han vil vel ikke at mannen skal forstå at han ringer politet. Antagelig later direktøren som han ringer en venn? Hadde gjort akkurat det samme om jeg satt overfor noen som drapstruet meg- forholdt meg rolig så jeg ikke trigget vedkommende. Og faktum er jo at det han advarte mot skjedde..

Spent på å se episode 2. Føler sannheten kan ligge et sted imellom de to versjonene. Synes uansett 10 knivstikk er noe i overkant om det et nødverge..

Endret av miss spjåk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...