Gå til innhold

Direktøren på tv 2


Smos1

Anbefalte innlegg

Hinkelpinkel skrev (1 time siden):

Denne er fra 2015. Kommer frem en del som ikke kommer frem i dokumentaren.

 

Tja.. Litt usikker på hvor mye lit jeg fester ved denne fremstillingen også, egentlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alivamale skrev (På 29.8.2022 den 20.46):

Politiet burde kanskje ha håndtert dette annerledes, men jeg forstår at de kan ha trodd at dette bare var fyllerør og innbilning fra en litt forvirret eller ruset person.
 

Han klarer ikke forklare hva som har ført til at en samtale om amerikanerens svoger ender i en drapstrussel, men angriper politibetjenten verbalt når vedkommende prøver å forstå sammenhengen. Og begynner å gjenta at han er sjef for Telenor Arena usaklig mange ganger.

Ja og som det antydes her er han også dopet ned med nor i glasset. Og da har man ikke kontroll. Og slikt må de være mer profesjonelle på hos politiet.  Når noen ringer å sier de blir truer på livet, så bør de reagere. 

Jeg tror ikke på et ord av det amerikanerne sier. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det at Øystein dyttet til Eryka gjorde at hun brakk nesen og at hun spyttet opp blod? Hvis hun ble sparket i magen, er jo dette noe som kan bevises i ettertid ved å se på skader på kroppen. Hvorfor får vi ikke høre om det? Det er stor forskjell på å dytte noen og sparke noen. Hvis Øystein var så redd hvorfor kom han seg ikke unna? Han visste jo at politet ikke kom. Hvorfor løp han ikke fra stedet? Hvorfor bestilte han ikke en taxi eller ringte til venner som kunne hjelpe han? Han hadde jo så mange venner og et stort nettverk. De bodde jo hos han og hadde ikke forlatt stedet. Politiet har vel ikke lov til å destruere bevis som flasken og kniven? Høres ut som at politet vil dekke over sitt egne slette arbeid med denne saken. Minner meg om NAV dette, denne mistenkeliggjøringen av folk som trenger hjelp. I dag skal alt vurderes, akkurat som at folk ikke er til å stole på. Hadde politiet stolt på det som ble sagt og rykket ut, så hadde dette ikke skjedd. Utrolig å tenke på. Håper de lærer av dette! 

Endret av himmeloghav
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassida skrev (På 4.9.2022 den 23.04):

Jeg savner en forteller som kan holde litt i de røde trådene her for det er så mye som skurrer og ikke gir mening.
 

Første jeg reagerte på var konens oppførsel. At hun dro til foreldre kvelden av middagen greit men at hun «sniker»seg inn uten å hilse på dem da hun kommer hjem er litt rart? Hvis jeg hadde vært del av vertene ville jeg i det minste sagt hei og god natt? Og at hun automatisk tenker knivstikking og det verste da det blir høye stemmer. Og da rømmer huset? Greit nok men noen merkelige samtaler mellom de to der hun sier at han også burde rømme. Hva med å stå utenfor med bilen i gang.

 

Bare basert på dette så mistenker jeg at rus og krangling ikke er uvant i dette huset?At det er noe hun er vant til. For for meg høres det utrolig uvanlig ut å snike seg inn og ut og «rømme» uten å ta med seg mann.


Og synes det forsvant dette at han gjemte seg lenge inne på et saferoom? Og om han var dopet av gjestene hvorfor ble det ikke testet (mulig man ikke kunne det fordi han tross alt holdt på å dø). Men mye ting som ble lagt fram som man senere ikke hører noe om. Hva skjedde egentlig på den Oktoberfesten som gjorde til at han nærmest overtalte paret til å ikke bo på et booket hotell men heller bodde hos ham. Nordmenn er så gjestfrie mente han.

 

Nei er virkelig ikke klok etter å ha sett alle tilgjengelige episoder men siste er at konen flyttet ut. I samme episode var de så utrolig godt par at de hadde Valentines 3 ganger i uken. Hvis Valentines innbefatter alkohol som han påpekte? 

Utrolig bra oppsummert!! 

Jeg så alle 3 episodene som har kommet ut, igår, og flere av de tingene du nevner reagerte jeg også på.

Spesielt det at konen gikk rett å la seg uten å gå opp å si "hei" før hun la seg. Det er jo veldig rart?

Alt du skriver: 👍👍👍

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (1 minutt siden):

Utrolig bra oppsummert!! 

Jeg så alle 3 episodene som har kommet ut, igår, og flere av de tingene du nevner reagerte jeg også på.

Spesielt det at konen gikk rett å la seg uten å gå opp å si "hei" før hun la seg. Det er jo veldig rart?

Alt du skriver: 👍👍👍

 

Synes ikke det er så rart. Det var på natten og hun kjente dem ikke så godt. Fikk inntrykk av at det var Øystein som inviterte dem, ikke kona. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med klagesaken på politiet som kom fra advokat Mette Yvonn Larsen? Synes hele saken er skremmende, at Oslo politiet ikke reagerte raskere. De ønsker vel å forebygge vold og drap og ikke bare rykke ut når det skjer? Har de så lite ressurser? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

himmeloghav skrev (5 minutter siden):

Synes ikke det er så rart. Det var på natten og hun kjente dem ikke så godt. Fikk inntrykk av at det var Øystein som inviterte dem, ikke kona. 

Åå da misforstod jeg, trodde de sa at hun kom hjem 23.15ish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

himmeloghav skrev (4 minutter siden):

Hva skjedde med klagesaken på politiet som kom fra advokat Mette Yvonn Larsen? Synes hele saken er skremmende, at Oslo politiet ikke reagerte raskere. De ønsker vel å forebygge vold og drap og ikke bare rykke ut når det skjer? Har de så lite ressurser? 

Ja, det er helt vanvittig!! Nesten så jeg ikke trodde det jeg hørte. Skremmende🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hinkelpinkel skrev (12 timer siden):

Denne er fra 2015. Kommer frem en del som ikke kommer frem i dokumentaren.

 

Har sett denne nå, og har endret litt oppfatning. På lydopptakene hører jeg en mann som ikke har for vane å ringe politiet i tide og utide, han virker ikke aggressiv (heller redd og prøver å skjule det) og det han sier vitner om et klart hode. Han virker ikke ruset. Merkelig. 
 

Og for en tone av politiet. Kjefter ut hun svigermora, stakkar som ikke var uhøflig i det hele tatt. Virker ekstremt lite ydmyke for at folk er redde og i krise. 

Endret av Bacteria
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (11 timer siden):

Ja og som det antydes her er han også dopet ned med nor i glasset. Og da har man ikke kontroll. Og slikt må de være mer profesjonelle på hos politiet.  Når noen ringer å sier de blir truer på livet, så bør de reagere. 

Jeg tror ikke på et ord av det amerikanerne sier. 

Tja, ut fra det han sa i lydopptakene virket han å ha bra kontroll. Men rus kan ha mange utslag…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (1 time siden):

Tja, ut fra det han sa i lydopptakene virket han å ha bra kontroll. Men rus kan ha mange utslag…

Han hadde iallefall ikke med seg hodet på rett plass.  Hadde han vært klar nok i hodet, hadde han dratt utav huset  o ringt kona. Men så rasjonell er det ikke lett å være med alkohol og evnt dop i kroppen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også som andre her likheter med rusutløst vrangforestilling her når jeg hørte parets side av historien om hvordan stemningen endret seg bare de nevnte fengsel. Jeg kjenner til en som tolker tilfeldige enkeltord som kodeord for å drepe han, han blir sånn når han drikker og tar kokain og har truet og flydd på venner og familie i den modusen. Direktøren fremstår for meg som usympatisk og narsissistisk i måten han behandler andre og omtaler andre, snakker skikkelig ned om folk både i dokumentaren og i arbeidssammenheng som noen linket til i tråden om en klage på telenor arena. Det er ikke vanlig å skryte så mye av hvilken maktposisjon man har heller og bruke det nærmest som en trussel mot folk.. 

Det at kona hans stikker fra huset uten å egentlig virke redd for at noe skal skje med han kan tyde på at hun stikker for å skåne seg selv fra noe hun er vant med. En mann som blir urasjonell og slitsom å forholde seg til i rus kanskje.  At mannen gjør et poeng ut av det i dokumentaren at hun til slutt gikk fra han virker også ganske malplassert og sympatisøkende.. Han fremstiller det som at det ble for mye for henne, men hva da egentlig? Om mannen hadde blitt uskyldig dømt og utsatt for et sånt komplott skulle en tro at det mest naturlige ville vært å støttet han i kampen for rettferd og stilt opp i dokumentaren, kanskje hun heller syns det ble for mye av narsissist-sirkuset hans og melking av en sannhet for å få heder og berømmelse som hun forstod at ikke stemte fordi hun visste godt hvordan han kunne bli i rus? 

At paret skulle vært kaldblodige mordere som dro til norge med hver sin lommekniv for å begå drap og anta de ville slippe unna med det er bare ikke sannsynlig.

Dette blir bare tanker og jeg kan ikke diagnostisere noen og ingen andre enn de som var tilstede og mest ved klar bevissthet vil vite sannheten, men det er mye som skurrer med han der Direktøren. Hvis man da til eksempel skulle være fanget med noen som er i psykose og truer deg i timesvis og bare blir mer og mer intens og utilregnelig så kan man sikkert handle impulsivt for å overleve, men jeg forsvarer eller støtter ikke knivstikkingen. 

Det engelske parets uttalelse i outroteksten på dokumentaren er moden og verdt å bemerke seg syns jeg. 

Endret av Silkedyne
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som har link til dommen hans og til engelskmannens frikjennelse? Bør være på Lovdata. 

Endret av Silkedyne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne mannen virker å ha veldig grandiose tanker om seg selv. Han er jo direktør må vite, og kjenner bare smarte mennesker, og alle de er enig med han 🙄 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (4 timer siden):

Har sett denne nå, og har endret litt oppfatning. På lydopptakene hører jeg en mann som ikke har for vane å ringe politiet i tide og utide, han virker ikke aggressiv (heller redd og prøver å skjule det) og det han sier vitner om et klart hode. Han virker ikke ruset. Merkelig. 
 

Og for en tone av politiet. Kjefter ut hun svigermora, stakkar som ikke var uhøflig i det hele tatt. Virker ekstremt lite ydmyke for at folk er redde og i krise. 

Det er jo i alle fall helt klart at de som mottok nødanropene har opptrådt kritikkverdig, og at det som skjedde med Øystein er grusomt.

 Men når det gjelder denne dokumentaren - den må vel være lagd av Øystein selv? Selv om den prøver å fremstå som om den er laget av andre.. Tenker den i så fall bør sees med dette i mente. Blant annet henvises det i videoen til tekstmeldingene om at paret skulle komme til Norge, hvorpå det blir sagt at Øystein ikke hørte noe mer før dagen før de skulle komme. Dette kan jo ikke stemme. På skjermbildet ca. 3.30 i videoen ser man jo at det har kommet en melding fra Neil før meldingen der Øystein skriver at han skal hente de på Oslo S. 

Paret har jo forklart at de egentlig skulle bo på hotell, men at det var Øystein som insisterte på at han skulle bo hos de. Så det er jo mye mulig det var en meldingsutveksling der de skriver at de skulle bo på hotell, hvorpå han insisterer på å invitere de hjem til seg. M.a.o. så fremstår jo denne videoen som en litt "skjev" fremstilling for å si det pent.. 

Edit: synes også det gir troverdighet til paret sin historie at de i første melding spør om anbefaling om hva de bør se i Norge, ikke "hei kan vi bo hos deg"? Om jeg ikke husker feil forsøkte vel Øystein i TV2-dokumentaren å fremstille det som om han aldri hadde trodd at de skulle benytte seg av hans tilbud som han kom med under Oktoberfest. Det er heller ikke så fryktelig mistenkelig å skaffe seg mobil med kontantkort når man reiser rundt i Europa når man i utgangspunktet har en amerikansk telefon (roaming-mareritt og så videre). Selv om videoen prøver å fremstille det slik. 

Endret av Blærgh
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke helt personligheten til direktøren. Som en bruker over meg skriver, så virker han å ha grandiose tanker om seg selv. 
 

Det er mye som er vanskelig å forstå her, slik det alltid er ved to sider av en sak. Men synes både det er rart at ikke direktøren forsøker å flykte dersom han føler seg truet eller forsøker å få tak i bekjente/naboer til å bistå/gå til i påvente av at ting roer seg. Og så synes jeg også det er rart at det amerikanske paret ikke forlater huset dersom de føler seg truet. Greit nok at de er på overnatting der. Men man står jo fritt til å forlate overnattingsstedet, om det så bare er for denne kvelden/natten. Amerikanerene kunne jo også forsøkt å tilkalle hjelp av naboer eller ringt politiet selv. 
9 knivstikk er mye, også til å eventuelt å ha vært brukt til nødverge. I nødverge skal det vel i utgangspunktet kun utøves noe som setter motparten ut av spill slik en kan klare å flykte/få tak i hjelp for seg selv/motparten. Nødverge kan selvsagt medføre store skader eller død (skubbe utenfor et sted feks). Men 9 knivstikk er mer enn å forsøke å sette en ut av spill for å spare seg litt tid og skade på seg selv. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanaia skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner direktøren og tror 100% på amerikanerne. 

Kanskje du kan begrunne hvorfor du tror de vs han?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckiness skrev (27 minutter siden):

Kanskje du kan begrunne hvorfor du tror de vs han?

Sist gang jeg kommenterte ble posten min fjernet. Så jeg sier kun at jeg kjenner igjen personligheten som mange beskriver over og er ikke overrasket over at saken har blitt vridd over til at direktøren fremstår som et offer.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...