Gå til innhold

Direktøren på tv 2


Smos1

Anbefalte innlegg

SelmaV skrev (1 time siden):

Dette tror jeg må være en av de mest ensidig vinkla dokumentarene jeg noensinne har sett. Det burde hete Direktørens Versjon.

Forstår at amerikanerne ikke ville stille opp, men dokumentaristene har virkelig gjort en innsats for å finne de som tror på Øysteins versjon, og må bevisst ha unnlatt å finne noen som kan kaste lys på andre versjonen. 

Begynner å bli litt latterlig å se på The Øystein Show....

Dessverre enig i dette. Tydeligvis har han jo en tendens til paranoid tankegang også. Den kan jo ha vært der  også før dette skjedde..

Også helt hårreisende at dette med kniven til Eryka tas opp i dagens episode, der de kun tar med fra avhør at hun sier at hun hadde den - og ikke den delen hvor hun sier den lå i sekken hele kvelden. 😳 I følge dommen nevner hun dette frivillig før hun blir konfrontert med den. Det ble jo noe av det avgjørende beviset i dommen.  

Også er det mye fokus på at hans motstridende forklaringer fra tidlig i saken brukes mot han. Men slik jeg forstår det har han jo holdt på samme forklaring hele veien. For eksempel dette med kniven. De prøver jo å si til han at det kanskje ikke stemmer i senere avhør. Da er jo hans svar at "men slik husker jeg det". Og dette er jo lenge etterpå de innledende forklaringene.

Og hvis den eneste motstridende forklaringen til Neil og Eryka er hva som skjedde minutt for minutt mens de sto og desperat prøvde å komme seg inn til naboen (hvem kom først og hvem ble slått først). Vel.. Det er jo ikke så rart at rekkefølgen i hendelsesforløpet blir bittelitt blurry i det som må ha foregått veldig raskt og blitt til en liv-og-død situasjon.

 

Endret av Blærgh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var noen som lurte på hva støttegruppen på FB heter. 
 

Det er en fb-gruppe som heter «Velkommen til Norge». ØF ser ut til å være admin på den.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SelmaV skrev (2 timer siden):

Dette tror jeg må være en av de mest ensidig vinkla dokumentarene jeg noensinne har sett. Det burde hete Direktørens Versjon.

Forstår at amerikanerne ikke ville stille opp, men dokumentaristene har virkelig gjort en innsats for å finne de som tror på Øysteins versjon, og må bevisst ha unnlatt å finne noen som kan kaste lys på andre versjonen. 

Begynner å bli litt latterlig å se på The Øystein Show....

Helt enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SelmaV skrev (På 28.8.2022 den 16.39):

Se episode 2.

Der får man også litt mer av direktørens oppførsel i den samtalen. Han fremstår som en forferdelig usympatisk mann generelt. Men helt enig i at når 3-4 forskjellige personer ringer og ber politiet komme og politiet drøyer så lenge som de gjør er uakseptabelt. Å si til hans svigermor at hun 'ikke skal ta den tonen' når hun åpenbart er i en veldig stresset situasjon er helt uvirkelig å høre på.

Men episode 2 drar frem mer av direktørens personlighet. Jeg har nå mer forståelse for at det unge paret følte seg truet av hans oppførsel. Men likevel veldig urettferdig at direktøren ikke fikk sin dag i retten. Foreløpig (etter 2 episoder) mener jeg det fantes nok å ta det unge paret til retten. 

Spent å se hva mer som kommer videre i denne dokumentaren. Har absolutt ikke sansen for han direktørens væremåte. Bl.a. måten han oppfører seg og snakker til politietterforskere i avhør. 

 

 

Nå har jeg ikke lest tråden bare de to første innleggene og jeg har sett de to episodene i helgen. Den er spennende. Jeg syns også han direktøren er direkte ufyselig. Men hva som er sant og ikke er ikke godt å vite men at alle ikke er likt behandlet i rettsystemet er jo helt klart. Men han direktøren ble vel dømt for vold eller husker jeg ikke feil mens han som stakk fikk sagen henlagt? Der er det noe muffins. 

Syns og det blir spennende å se fortsettelsen. Når er det disse episodene går? Har bare sett fra ukes arkivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blærgh skrev (På 4.9.2022 den 16.33):

Så den nå. Synes den gir et mindre flatterende bilde av direktøren.. Noe annet fikk jeg egentlig ikke ut av den episoden. Klarte ikke henge med på alle beskrivelsene av husets layout og ulike hendelsesforløp 😆

å ikke si mer episode 3 ligger ikke i ukesarkivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (8 minutter siden):

å ikke si mer episode 3 ligger ikke i ukesarkivet. 

Les gjerne dommen når du har sett ferdig-mange fikk litt aha-opplevelse da😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har strim/tv2play så får man sett til og med 4. episode:) Har sett alle 4 som er ute hittil.

Jeg ser at det her inne er stemning for at ØF er en ufyselig fyr og dermed må sakens vinkling/dokumentaren som på mange vis går i hans favør, være feil. Man kan være en usympatisk type og samtidig oppleve store traumer og feilbehandling i rettssystemet. Jeg vet ikke, men jeg har selv vært gjennom å bli regelrett gaslighted etter svært tøffe opplevelser fra autoritetspersoner (medisinsk personell) og jeg synes det er påtagelig at mennesker som Ola Thune, hun som har som jobb å gå gjennom politilydlogger, sakkyndig psykolog osv. sier at her har det skjedd veldig mye rart. Disse er sikkert tatt med for å styrke saken til ØF såklart, men de drar opp en hel del som er helt relevant men som ble begravet i rettssak/etterforskningen.

Det overrasker meg ikke et gram om dette er politisk fordi disse er amerikanske statsborgere og det ligger en hund begravet her. Det hadde vært veldig interessant om noen ville gå saken i sømmene fra den amerikanske siden og hvilket press politi og påtalemyndighet har hatt derfra; er det ingen andre som spør seg om det? USA er kjent for å utøve det de har av makt når deres statsborgere havner i juridiske problemer i andre deler av verden. At Norge er en "rettsstat" der vi sikkert ikke ville latt oss kue av en alliert storebror som ba oss kvitte oss med det de ser som en bagatell, vel.. jeg kjenner at jeg tviler på at dette bare er en "rar" sak, dårlig håndtert av politiet eller at dette er et naturlig utkomme. Hadde vært spennende å få noen amerikanere med tyngde i saken, i snakk.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassida skrev (27 minutter siden):

Veldig rart? Siden noen har sett den?

4EE99F3E-BADA-42F3-9253-1B38B5769426.jpeg

Jeg begynte på den tidlig i dag, men så forsvant den plutselig 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassida skrev (27 minutter siden):

Veldig rart? Siden noen har sett den?

4EE99F3E-BADA-42F3-9253-1B38B5769426.jpeg

Interessant. Kan noen som så episode 4 før den ble fjernet se om det er noe som er redigert vekk når den blir lagt ut på nytt? Den som har penger har makten osv... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

karroo skrev (6 minutter siden):

Jeg begynte på den tidlig i dag, men så forsvant den plutselig 🤷‍♀️

står kommer 18 september. Men fant episode 3 på tv2 play

Endret av GrønnNellik68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (Akkurat nå):

står kommer 18 september. Men fant episode 3 på tv2 play

Tidligere har det stått på episode 4 at den skulle komme 11 sept og det har vel vært ukentlige releaser hele tiden tror jeg. 

Forundrer meg ikke om det er en hersker som har krevd klipp og sensur av noe han ikke var fornøyd med. Dokumentaren fremstår nesten litt som et bestillingsverk 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silkedyne skrev (Akkurat nå):

Tidligere har det stått på episode 4 at den skulle komme 11 sept og det har vel vært ukentlige releaser hele tiden tror jeg. 

Forundrer meg ikke om det er en hersker som har krevd klipp og sensur av noe han ikke var fornøyd med. Dokumentaren fremstår nesten litt som et bestillingsverk 

det gjør det jo enda mer spennende om det er bare makkverk eller noen som kommer for nært innpå sannheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

karroo skrev (39 minutter siden):

Jeg begynte på den tidlig i dag, men så forsvant den plutselig 🤷‍♀️

Jeg også, hadde sett halve episoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Episode 4 er fjernet fra min Tv2 play også. Jeg så episoden i dag tidlig mellom 7 og 8. Da er det nok noe som ikke har falt i god jord hos direktøren eller andre. Men sånn som jeg har forstått det, så har alle involverte fått se igjennom alle episodene før det publiseres? Dette var pussig. Da gjenstår det jo å se om man husker hva som evt er blitt klippet bort... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vampyrina skrev (Akkurat nå):

Merkelig. Episode 4 er fjernet fra min Tv2 play også. Jeg så episoden i dag tidlig mellom 7 og 8. Da er det nok noe som ikke har falt i god jord hos direktøren eller andre. Men sånn som jeg har forstått det, så har alle involverte fått se igjennom alle episodene før det publiseres? Dette var pussig. Da gjenstår det jo å se om man husker hva som evt er blitt klippet bort... 

Kan du fortelle litt om hva episode 4 handlet om? Er veldig nysgjerrig🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer på at jeg ikke så den i morges😅Har lest promo nå at dokumentarskapere ville undersøke om « kan personligheten og væremåten din ha noe å si for hvordan både politi og rettsvesen behandler deg».

Så de har egentlig ikke sagt at de skal belyse at dommen er feil. Og de kan jo være inne på noe, men hva med mer ressurssvake, folk på gaten, tror du de får så fair behandling alltid? Her snakker vi en meget ressurssterk person som aldri kommer til poenget når han ber om hjelp. Å bli slengt dritt etter er vel politiet vant til men kanskje ikke av folk som ringer inn og er i nød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (36 minutter siden):

Kan du fortelle litt om hva episode 4 handlet om? Er veldig nysgjerrig🙈

Jeg skal prøve å gjengi det jeg husker. 

ØF filmet at politiet kom hjem til ham flere ganger, han mener seg trakassert, selv om de er der for å blant annet levere brev. Han filmer ut av vinduet og sier: "der kommer han i en Toyota avensis, den gjøken!" 

Han er åpenbart livredd for å havne i fengsel, han mener seriøst at politiet skal drepe ham. Hvis han blir satt i fengsel, og hvis han døde der - var det ikke fordi han hadde tatt livet sitt, men fordi politiet hadde drept ham. Han skulle heller ikke omgås andre fanger, men bare sitte inne på cella. Maten skulle han heller ikke spise, for den kunne være forgiftet. 

I avhørene blir han konfrontert med at han snakker usant, ved å hevde seg knivstukket innendørs, selv om hverken blodspor eller vitner bekrefter dette. Da svarer han at han plutselig ikke husker. 

Ola Thune kommenterer loggen fra nødsamtalen med at når ØF ikke får det som han vil, opptrer han ganske ufint. 

Det ble også nevnt en sak hvor ØF hadde blitt funnet sovende i en bil, helt dritings, hvor politiet tok ham inn med mistanke om fyllekjøring. De kunne imidlertid ikke bevise at han hadde kjørt bilen dit den stod, så saken ble henlagt. 

 

Noen andre som rakk å se episoden, som kan fylle på med med info? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...